کامیون اینترنشنال ProStar با بهرهمندی از طراحی آیرودینامیک و تکنولوژیهای روز دنیا، یکی از کم مصرفترین کامیونهای کلاس خود میباشد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این سنگین وزن آمریکایی کسب کنید.
[1393/11/12 18:00]
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور با بیان اینکه برخی از خودروهای وارداتی با ارز مبادلهای وارد میشوند، از ارائه طرح جامع احیا و اعتلای صنعت خودرو به مجلس خبر داد.
[1394/07/28 9:00]
همه رانندهها میدانند انداختن تایر نو زیر ماشین هزینهبر است، از طرفی هیچ تایری عمر ابدی ندارد. با این حال، امکانپذیر است که با رعایت چند نکته ساده، عمر تایرها را افزایش بدهیم. اگر به مرتب تایرها را چک و از آنها مراقبت کنید، میتوانید هم در هزینهها صرفهجویی کنید و هم جان خود و همراهانتان را از خطر محفوظ نگه دارید.
[1394/05/31 19:00]
فرض کنید اولین روزی است که به عنوان مسوول بارانداز در یک شرکت باربری مشغول به کار شدهاید. ناگهان یکی از مدیران شرکت به شما میگوید یکی از کامیون ها را جا به جا کنید تا کامیون دیگری بتواند وارد محوطه بارانداز بشود. برای این که از دستور مافوق سرپیچی نکنید، این واقعیت که گواهینامه پایه یک ندارید را نادیده میگیرید و سوار کامیون میشوید ...با ما همراه باشید!
[1393/01/31 17:00]
اگر تا به حال کاپوت خودرویتان را بالا زده باشید، حتماً بوستر ترمز را دیدهاید. اما آیا میدانید این محفظه گرد و سیاه رنگ چیست و چگونه کار میکند؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این خصوص کسب کنید.
[1393/02/02 17:11]
شاید شما هم یکی از علاقه مندان به کاهش ارتفاع خودروی خود باشید. در مقاله زیر قصد داریم تا 10 روش انجام این کار را برای افزایش یا کاهش ارتفاع به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.
[1393/09/22 18:00]
سوالی که اکثر رانندگان تازه کار آفرود میپرسند این است که: «چرا هنگام عبور از مسیرهای کوهستانی و خارج شهر باید فشار باد لاستیک خودرو را کم کنیم؟». امروز ما در زومیت مقالهای در رابطه با این موضوع آماده کردهایم.
چرا باید باد لاستیک خود را هنگام آفرود کم کنیم؟ این سؤال به دفعات زیادی از سمت رانندگان تازه کار آفرود یا مردم عادی پرسیده میشود.
[1395/06/13 20:00]
در زمانهای زیر همواره به رانندگان توصیه می شود که میزان باد لاستیک خودروهای خود را تنظیم کنند:
[1397/08/12 13:00]
تنظیم صحیح باد تایرها تاثیر بسزایی بر میزان مصرف سوخت، میزان لاستیک سایی و البته رفتار و هندلینگ خودرو در سطوح مختلف دارد. از این رو تنظیم باد تایر به اندازه مناسب که بر اساس موقعیت، فصل و سطح مورد رانندگی تعین می شود، بسیار ضروری و مهم است. اما باید دانست که انجام این کار بسیار ساده است مخصوصا اگر لوازم مورد نیاز انجام آن را با خود داشته باشید.
چگونگی تنظیم باد تایرها
لوازم مورد نیاز
وابسته اینکه چقدر از کارهای فنی خودرو خود را شخصا انجام می دهید یا اینکه چه استفاده بخصوصی از خودرو خود می کنید، ممکن است لازم باشد تا کیت باد را برای خودرو خود تهیه کنید. این کیت شامل یک پمپ باد قابل حمل کوچک پدالی یا برقی (با توجه به قیمت و عملکرد، نمونه های برقی بسیار کاربردی هستند)، درجه فشار سنج (معمولا به صورت استاندارد به همراه پمپ های باد برقی ارائه می شوند) و کیت سریع رفع پنچری است که تنها در مواقع حاد پنچری به کار می آید.
چگونگی تنظیم باد تایرها
چگونه تنظیم کنیم؟
هرتایر بخصوص در هر خودرو میزان فشار باد معنی را تحمل می کند که معمولا از سوی کمپانی خودروساز در دفترچه راهنما خودرو بیان یا بر چهارچوب در سمت راننده حک می شود. از این رو کافی است تا ماه حداقل یک بار اقدام به بررسی و تنظیم فشار باد تایر خودرو خود کنید.
1-با کمک فشارسنج اقدام به تعین فشار باد تایر خودرو خود کنید. دقت داشته باشید فشار صحیح زمانی نمایش داده می شود که صدای خروج هوا از اطراف سوزن فشار سنج شنیده نشود.
2-درصورت کم بودن فشار باد تایر، به کمک پمپ باد اقدام به باد کردن تایر کنید. دقت داشته باشید که ترجیحا بیشتر از حد استاندارد مورد نیاز تایر به آن باد نزنید. از این رو هر چند ثانیه یک بار با فشارسنج میزان فشار باد را سنجید و در صورت عبور از حد مجاز، با کج کردن سوزن سر والو تایر، اقدام به کم کردن باد تا حد مجاز کنید.
چگونگی تنظیم باد تایرها
درصورتی که تجهیزات لارم را با خود به همراه ندارید کافی است تا با مراجعه به یک تعمیرگاه یا آپاراتی شخصا اقدام به تنظیم باد کنید. البته در بسیاری از تعمیرگاه ها به اشخاص متفرقه اجازه کارکدن با تجهیزات را نخواهند داد. اما از آن جایی که تنظیم باد یک رویه روتین و همیشگی است توصیه می شود برای خرید لوازم مورد نیاز اقدم کنید.
چگونگی تنظیم باد تایرها
نکات کنکوری:
1-توجه داشته باشید که در فصول سرد و در آب و هوای برفی و یا عبور از شن و ماسه، بادتایرها را اندکی کم می کنند تا با افزایش عرض تایر میزن اصطکاک نیز افزایش یابد.
2-در آب و هوای بسیار گرم نیز میزان باد تایر را اندک مقدار بسیار کمی کمتر از استاندارد در نظر می گیرند چرا که حرکت بر آسفالت و زمین داغ موجب افزایش اندک فشار هوای داخل تایرها می شود که شاید چندان محسوس نباشد اما در دراز مدت بهتر است که رعایت شود.
3-از تزریق نیتروژن بجای هوا در تایرهای معمولی خودروهای معمولی که در آب و هوا استاندارد تردد می کنند خودداری کنید. گاز نیتروژن به دلیل داشتن ملکول های بزرگ تر نسبت به هوا، میل کمتری برای فرار از خود نشان داده و درنتیجه کمتر از تایر فرار می کنند. همچنین مقاومت نیتروژن در برابر تغییرات ملکولی حاصل از گرما و سرما بیشتر از هوا است. اما با وجود این مزایا، این اختلاف ها به اندازه ای محسوس نیست که ارزش استفاده در خودروهای معمولی را داشته باشد. استفاده از نیتروژن بیشتر در خودروهای گرانقیمت و قدرتمند با کاربری های خاص توصیه می شود.
[1396/10/23 10:00]
باد لاستیک یکی از اصلی ترین مواردی است که راننده خودرو باید به آن توجه نماید زیرا هم با تنظیم بودن آن باعث کاهش هزینه ها یعنی کاهش مصرف سوخت می شود که این امر خود سبب کاهش هزینه می شود و همچنین باد لاستیک یکی از مهم ترین نکات ایمنی می باشد و ممکن است باعث حادثه ای برای سر نشینان خودرو شود.
[1396/12/13 10:00]
امروزه در حالی استفاده از باد نیتروژن در لاستیک خودروها مرسوم شده که عمده کاربرد آنها پیش از این در لاستیک هواپیماها، خودروهای نظامی و مسابقهای بود.
[1397/01/09 9:00]
پیشرانه TFG ابرخودرو کونیگزگ جمرا از فناوری «سوپاپآزاد» یا «بدون بادامک» بهره میبرد که موجب کاهش ۶۰ درصدی انتشار آلایندگی میشود و مصرف سوخت آن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از مدلهای معمولی کمتر است.
پیشرانههای احتراق داخلی تاکنون نتوانستهاند تمام انتظاراتی که از آنها میرود را بهطور کامل برآورده کنند؛ اما کونیگزگ که در زمینهی ساخت خودرو سوپراسپرت قدرتمند فعالیت میکند، میتواند به کمک فناوری سوپاپآزاد یا فریولو (Freevalve) تا حدودی به این انتظارات پاسخ مثبت دهد.
فناوری سوپاپآزاد دقیقاً کاری را انجام میدهد که نام آن به ما میگوید؛ سوپاپهای ورودی و خروجی را از محدودیت میلبادامک سنتی که برای باز و بسته کردن آنها استفاده میشود، آزاد میکند. این فناوری در پیشرانه TFG یا «The Friendly Giant» موجود در کونیگزگ جمرا (Koenigsegg Gemera) مورد استفاده قرار گرفت. کونیگزگ جمرا در نمایشگاه مجازی خودرو ژنو در ماه مارس رونمایی شد و قرار است در سال ۲۰۲۲ تولید شود.
Koenigsegg Gemera / کونیگزگ جمرا
پیشرانهی به اصطلاح «بدون بادامک» ایدهی جدیدی نیست و طرحهای مفهومی زیادی از شرکتهایی مانند بیامو، رنو، فیات، لوتوس اینجینیرینگ و اخیرا از شرکت انگلیسی کمکان (Camcon) در این زمینه ارائه شده است. کنترل کاملا تکی زمانبندی و خیز سوپاپ (زمان باز و بسته شدن و میزان باز و بست هر سوپاپ) بهطور بالقوه مزایای بزرگی دارد که از جمله این موارد میتوان به کاهش مصرف سوخت، کاهش انتشار گازهای گلخانهای و همچنین قدرت و عملکرد فوقالعاده بالا اشاره کرد.
[1399/04/09 10:00]
طبق آمار اداره ایمنی ترافیک شهری ایالات متحده آمریکا، از هر پنج خودروی در حال حرکت، چهار دستگاه فشار باد لاستیک مناسبی ندارند. تنظیم نامناسب فشار باد لاستیک نهتنها موجب افزایش مصرف سوخت خودرو میشود، بلکه طول عمر تایر را نیز کاهش خواهد داد. نیسان تاکنون این سیستم را روی ۵.۳ میلیون دستگاه خودرو به مشتریان ارائه کرده است.
[1397/03/05 9:00]
سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، از اعمال قانون ۱۰۰ خودرو در آخرین روز تعطیلات نوروزی با پهپاد خبر دارد.
[1400/01/15 10:00]
اینجا فرودگاه مهرآباد است، پارکینگ ترمینال یک و دو. دلشوره و هیجان سفر بین مسافران چمدان بهدست موج میزند؛ اما در این لحظه ...
[1402/09/13 19:00]
عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران گفت: اظهارات وزیر صنعت مبنی بر اختصاص ارز مبادلهای به خودروسازان تاثیر قابل توجهی بر کنترل هزینههای تولید خودرو و قطعه خواهد داشت.
[1393/02/06 9:40]
نمایشگاه خودروهای کلاسیک در محوطه مجموعه سعدآباد
[1393/05/18 9:44]
یک دلیل بسیار مهم برای کم کردن باد لاستیک های خودروها در فصل تابستان و گرما، اثر بسیار زیاد گرما روی لاستیک ها است. این اثر میتواند خود را به صورت خالی شدن باد یا ترکیدن لاستیک نمایان کند.
به گزارش ایران جیب از پرشین خودرو، فشار باد درست لاستیک، تأثیر بسیار زیاد روی عمر لاستیکها و همچنین کیفیت رانندگی شما، کنترلپذیری و فرمانپذیری خودرو دارد.
نکته مهم این است که تنظیمات فشار باد لاستیکها در طول فصول مختلف، باید با یکدیگر متفاوت باشند، زیرا تغییرات هوا روی فشار باد لاستیک، تأثیر مستقیم میگذارد و با کم و زیاد شدن دمای هوا، فشار باد داخل لاستیک نیز کم و زیاد میشود.
حتما شما نیز شنیدهاید که در ابتدای فصول گرم سال، باید باد لاستیک خودروها را کم کرد. این کار، تقریبا به یک عادت هر ساله برای رانندگان تبدیل شده است، بدون آن که از دلیل اصلی این موضوع با خبر باشند.
ترکیدن لاستیک در فصل تابستان، بسیار بیشتر از سایر فصلهای سال اتفاق میافتد که دلیل اصلی کم کردن باد لاستیک در این فصل است؛ زیرا با این کار از ترکیدن لاستیک جلوگیری خواهید کرد.
[1400/04/19 11:00]
در شرایطی که خودروسازان داخلی حتی بالاتر از شورای رقابت، قیمت خودروهای خود را تعیین میکنند، چينیها به فکر «فروشهای منعطف» در بازار ایران با پيش پرداخت ١٥ ميليونی هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، چشمبادامی ها دست از سر بازار ایران بر نمیدارند. آنقدر در سالهای گذشته بازار ایران برایشان پرمنفعت و جذاب بوده که اکنون حاضر نیستند حتی یک قدم از مصالحشان در بازار پرجذابیت ایران عقب نشینی کنند. حتی حاضر نیستند بپذیرند که در شرایط رکودی، مردم دیگر اقبالی به خرید خودروهای داخلی هم ندارند چه برسد به اینکه خودروهای چینی که ذهنیتی بد هم نسبت به آن دارند را انتخاب کنند. شاید فکر میکنند هستند افرادی که هنوز جیب خالی و پز عالی دارند. پولی برای خرید خودروهای لوکس وارداتی با برندهای غیرچینی ندارند و از سوی دیگر، دلشان میخواهد خودرویی حداقل با ظاهر لوکس داشته باشند.
[1395/03/25 11:00]
چگونه میتوان به وسیله باد خودروها را به حرکت درآوریم؟ آیا باد جایگزین سوخت در خودروها میشود؟ انرژی باد قادر به انجام چه کارهایی در صنعت خودرو است؟ همه این ها در ................
[1393/01/12 18:00]
طبیعی است با وجود پیشرفتهایی که در دنیا در حال به وقوع پیوستن هستند، انتظارات ما از خودروهای آینده نیز بالا رود. آنچه در این مقاله میخوانید، در حقیقت همه فنآوریهایی است که آینده خودروها را متحول خواهد کرد.
[1392/12/15 16:00]
در ابتدا تلاش کشور ایران در ساخت پهباد بومی خود کمی به دور از انتظار به نظر میرسید، اما با وجود تصاویری از پهباد های ایران در تلوزیون با چنین اندازه و قدرت پروازی انگار دیگر زمان آن فرا رسیده است. پهباد شاهد 129 (Eye-Witness)، پرنده هوایی جنگی بدون سرنشین ......
[1393/01/26 12:00]
سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا شروط کاهش قیمت خودرو گفت:در سال جاری از آذر ماه تنها ۱۰ میلیون دلار ارز مبادلهای در اختیار سایپا قرار گرفته است که این رقم ۱۰ درصد نیاز سایپا در این بازه زمانی است.
[1391/12/09 14:09]
کامیون مان TGM یک کامیون نیمه سنگین است که با ظرفیتی بین 13 تا 26 تن و مصرف سوخت کم، راه حلی برای مشکلات صنعت ساخت و ساز به شمار میرود. در این مقاله به معرفی این کامیون و توانایی های آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
[1393/07/20 18:00]
باز هم مرسدس بنز! ولی این بار مرسدس بنز 2014 که توسط کمپانی تیونینگ Inden Design تقویت شده و نظر علاقه مندان را به خود جلب کرده است. خواندن این مقاله را از دست ندهید...
[1393/08/11 19:00]
در مقاله زیر قصد داریم به بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015 بپردازیم. با ما همراه باشید.
[1393/08/20 18:00]
توربو شارژر (Turbocharger) در واقع مکنده پرقدرت هواست که جریان هوای ورودی به موتور را فشرده میکند و با ورود هوای بیشتر به داخل سیلندر موتور و وقوع احتراق بهینه، انرژی بیشتری تولید میشود. در این مقاله به بررسی توربو شارژر و چگونگی عملکرد آن پرداخته شده است.
[1392/12/05 14:00]
چنانچه شما هم یکی از طرفداران پر و پا قرص خودرو باشید، مطمئنا نام موتورهای HEMI که با موتورهای بزرگ و پر قدرت مترادف هستند، به گوش شما آشنا است. اگر میخواهید اطلاعات جامع و کاملی در خصوص این موتورها به دست آورید، ما را همراهی کنید.
[1393/08/03 18:00]
میل بادامک قطعهای است که وظیفه باز و بسته نمودن سوپاپها را به عهده دارد. میل بادامک انواع مختلفی اعم از SOHC، OHV، و DOHC دارد که در این مقاله به بررسی و چگونگی عملکرد آن در موتور پرداخته شده است.
[1391/11/30 14:23]
در این مقاله میخواهیم شما را با قطعه مهمی از موتور خودرو به نام میل لنگ آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید.
[1392/02/07 9:17]
واضح است که وقتی میبینید دود از زیر کاپوت بیرون میآید یا شاید شعله هایی هم میبینید، باید خودروتان را متوقف کنید، ولی گاهی اوقات عیب و ایرادها به این اندازه آشکار و واضح نیستند. آیا وقتی فقط بخار از زیر کاپوت بیرون میآید یا باد تایرها حسابی خالی شده اند باید خودرو را متوقف کرد یا میتوان به رانندگی ادامه داد و خودرو را به نزدیکترین تعمیرگاه رساند؟ اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.
[1393/08/15 18:00]
آرش محبینژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات طرح ساماندهی واردات خودرو، اظهار داشت: این طرح به وزارت صنعت ارائه شده و کارگروهی برای بررسی و تصویب نهایی آن تشکیل شده است.
[1393/07/07 10:01]
"بزرگ، سنگین، غیر کاربردی"، از نظر کمپانی ولوو توصیف اکثر صندلی های ایمنی کودکان در این سه کلمه است. البته صحیح است. اگر از والدین بپرسید به شما خواهند گقت که وصل کردن و حمل صندلی ایمنی کودک چقدر دشوار است. خوشبختانه سوئدی ها راه حل خوبی در آستین دارند. امروز کمپانی ولو کانسپت صندلی ایمنی کودک رو به عقبی را معرفی کردند که ....
[1393/01/26 13:00]
با تصاویر گرفته شده از هواپیمای بدون سرنشین (پهباد) Northrop Grumman X-47B در هنگام بلند شدن از عرشه USS Harry Truman، شما آینده صنعت هوانوردی را به چشم خواهید دید. ناگفته نماند، تنها در دو دهه این هواپیمای شبیه به سفینه فضایی داستان های علمی-تخیلی، جایگزین تمامی هواپیماهای F-18 موجود خواهد شد...
[1393/04/24 13:30]