مزایا و معایب باد نیتروژن در چیست؟

 

مزایا و معایب باد نیتروژن در چیست؟

 
 
باد لاستیک یکی از اصلی ترین مواردی است که راننده خودرو باید به آن توجه نماید زیرا هم با تنظیم بودن آن باعث کاهش هزینه ها یعنی کاهش مصرف سوخت می شود که این امر خود سبب کاهش هزینه می شود و همچنین باد لاستیک یکی از مهم ترین نکات
ایمنی می باشد و ممکن است باعث حادثه ای برای سر نشینان خودرو شود.
 
باد نیتروژن یکی از گزینه های مورد توجه رانندگان است و طبق تحقیقات صورت گرفته روی باد نیتروژن، میزان کاهش آن یک سوم باد اکسیژن دار و باد معمولی می باشد.
 
مزایای باد نیتروژن را در ۴ دسته مختلف می توان دسته بندی کرد:
 
ثبات بیشتر باد لاستیک
حذف رطوبت
عدم شرکت در احتراق
امنیت بالا
 
ثبات بیشتر باد لاستیک
 
طبق توضیحی که در بالا برای شما همراهان گرامی ارائه شد میزان کاهش باد نیتروژن یک سوم باد های دیگر می باشد و این امر به دلیل این موضوع می باشد که مولکول های باد نیتروژن نسبت به باد های دیگر بزرگ تر می باشند و ما شاهد هدر رفت کمتر این نوع از باد لاستیک هستیم و یکی دیگر از مواردی که این موضوع را اثبات می نماید این موضوع می باشد که باد نیتروژن نسبت به تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم تر بوده و توانسته در آزمایشات نمایش قابل قبولی از خود نشان بدهد.
 
حذف رطوبت
 
باد معمولی خودرو ها از انواع مولکول های گاز تشکیل شده که اگر مورد آزمایش قرار گیرند نشان می دهند که ۷۸ درصد این باد را نیتروژن تشکیل داده است و ۱درصد آن را گاز های دیگر و ۲۱ درصد را اکسیژن و به دلیل این موضوع که این نوع از باد دارای رطوبت می باشد و مانند هوای بیرون می باشد باعث خوردگی و آسیب به لاستیک خودرو می شود و لاستیک خودرو را دچار خوردگی و پارگی می کند و باد نیتروژن به دلیل نداشتن رطوبت باعث جلوگیری از این امر می شود.
 
عدم شرکت در احتراق
 
یکی از عوامل مهم در تحریک احتراق، اکسیژن می باشد و این امر در حوادث بسیار ممکن است خطرناک باشد و جان سرنشینان را به خطر بیندازد ولی باد نیتروژن تاثیری در تحریک حریق ندارد و این عامل می تواند یک مزییت برای انتخاب دوباره باد نیتروژن برای لاستیک های خودرو باشد.
تمامی خودرو هایی که ممکن است نیاز به ورود در آتش داشته باشند مانند خودرو های آتش نشانی و…. باید از باد نیتروژن برای لاستیک های خود استفاده کنند زیرا ممکن است دچار حادثه در حریق شوند و باید عامل کمک کننده ای یه افزایش حریق نباشند.
 
امنیت بالا
 
باد نیتروژن به دلیل سبکی آن نسبت به باد های دیگر و بزرگ تر بودن مولکول های آن نسبت به مولکول های دیگر باد ها، با سرعت بیشتری گرما را از خود دفع می نماید و از ترکیدگی لاستیک خودرو و ایجاد حادثه برای سر نشینان جلوگیری میکند و به همین دلیل می باشد که برای باد خودرو های مسابقه نیز از باد نیتروژن استفاده می کنند.
 
معایب باد نیتروژن
 
یکی از معایبی که باد نیتروژن دارد این است که همه جا در دسترس نیست و زمینه کمتری نسبت به باد های دیگر در سطح کشور دارد و کمی هزینه باد نیتروژن نسبت به باد های دیگر بیشتر می باشد.
 
مزایای کلی استفاده از نیتروژن در تایر خودرو:
 
 – افزایش فوق العاده عمر لاستیک:
 
به دلیل سرد بودن همیشگی لاستیک با این گاز، عمر لاستیک تا ۴۰% افزایش می یابد.
 
 – نرم شدن کمک‌های ماشین:
 
به دلیل نرم شدن لاستیک همیشه جلوبندی سالم می‌ماند و باعث استهلاک کم کمک‌ها و سالم ماندن اتاق می‌شود و تا ۷۰% چرخ‌ها بالانس می‌شوند.
 
 – تنظیم باد همیشگی لاستیک‌ها:
 
مولکول‌های نیتروژن درشت‌تر از هوا هستند. گاز نیتروژن هیچ‌وقت از هوای گرم و سرد تاثیر نگرفته و همیشه ثابت است.
 
 – کاهش مصرف سوخت:
 
چون اصطکاک لاستیک با زمین به‌دلیل گاز نیتروژن کم می شود، کاهش مصرف ار ۱۰% تا ۱۵% را به دنبال دارد.
 
 – ترمزگیری عالی در سرعت‌های بالا و شدید:
 
به دلیل نرمی بیش از حد این لاستیک‌ها با باد نیتروژن، ترمزگیری اتومبیل تا ۳۰% افزایش می‌یابد.
 
 – مناسب برای رینگ‌های اسپرت:
 
تمامی کوبیدن و خشکی این نوع رینگ‌ها ۱۰۰% برطرف می‌شود.
 
نکته : قیمت بالاتر گاز نیتروژن ، خالص بودن و درستی درجه خلوص اظهار شده محصول برای مصرف کننده و نحوه تزریق آن (مکش کامل باد لاستیک و بعد، تزریق نیتروژن واقعی به آن) باید در نظر گرفته شود.
 
 
 
 

source

fanni.hyki

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , باد نیتروژن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

چیا
0

ممنون از راهنمایی تون
00:54  1399/07/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اشکان T9 : سلام دوستان T9 وبت نام ۱۶ فروردین فکر میکنید کی‌ فاکتور بشه؟
شاهین : هیچ ماشینی فاکتور نشد فقط حرف میزنن تا مردم اروم بشن
شاهین جی : سلام من چندتا شاهین جی تو دیوار دیدم ک تحویل گرفته بودن گفتن 12آذر بودیم ولی تو دیوار خیلی شاهین جی دنده ای نیست
رامین : سلام دوستان دعوتنامه ها از فردا صادر میشه فقط دعا کنین افزایش قیمت نباشه 🤲
پویا : سلام به همه ی دوستان من تارا وی یک پلاس ثبت نام کردم و خرداد ماه تحویل گرفتم امروز میخواستم بفروشم با خریدار رفتیم کارتکس و معلوم شد ایراد رنگ داره رو گلگیرش و من با نمایندگی تماس گرفتم و موضوع رو گفتم ولی اونا گفتن که باید ماشین رو بیارین نمایندگی بمونه اینجا تا کارشناس بیاد و تایید کنه که چند روز یا چند هفته طول می‌کشه کارشناس بیاد من هم چون به پولش احتیاج داشتم نتونستم صبر کنم و با ضرر ده میلیونی فروختم گفتم اینجا اطلاع رسانی کنم تا شما هم بعد از تحویل گرفتن خودرو حتما به کارتکس نشون بدین
شاهین ۲۵ اسفند : سخا هم مهمه من ۱۶ اسفند سخا بوده و واریزیم ۷ صبح در ۲۵ اسفند بوده
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207🚗🚘 : سلام. آره داداش
تحویلی 2 تیرماه : چون در حال بروز رسانی فاکتور شدنه . کل سیستمشون در حال اپدیت . شما وقتی فاکتور میشی ک پرونده ات بروز بشه
تحویلی 2 تیرماه : نه کاملا متفاوت هسنش . بعضی پیش فروش موعد 31 تیرماه فاکتور شده ولی فروش فوق العاده موعد 6 تیر فاکتور نشده
تحویلی 2 تیرماه : نه یعنی هنوز تو صف انتظاری برای فاکتور
تحویلی 2 تیرماه : حدودا روزی 600 هزارتومان پیش فروش روزی 200 تومان
پیام ح : بسه رضا پشی فروش کوتاه بیاه
دنا 5دنده14مرداد تحویل : تو این هفته انشالله فاکتور میشی اگه رنگت سفیده
س : مگه دو هفته اولم داشتیم ؟؟؟؟ کلا تو ثبت نام اولیه زده بود هفته چهارم فلان ماه دیگه هفته اول و دوم نداشت که!!!!
حسین : سلام من موعد تحویل 31تیر هستم و پیش فروش برا من توسایت زده آخرین موعد درحال تحویل دهه سوم خرداد پس ینی خسلی مونده تا نوبت من؟؟! رنگ سقید
رضا پیش فردش : پیام تو هم فشاری شدی؟؟؟😀😀😀