بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

کامیون اینترنشنال ProStar که در دو حالت 6x4 و 4x2 و با دو کابین Day Cab و Sleeper Cab عرضه می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که آمادگی حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی را داشته باشد. از جمله رقبای این آمریکایی سرسخت می‌توان به Kenworth T700 و Freightliner Cascadia و Peterbilt 587 اشاره کرد. ارائه سه پیشرانه مختلف MaxxForce در کنار طراحی آیرودینامیک و تکنولوژی‌های روز دنیا سبب می‌شود ProStar یکی از کم مصرف‌ترین کامیون‌های کلاس خود باشد. 

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

همانند دیگر محصولات کمپانی اینترنشنال، ProStar نیز در طراحی کابین خود از خطوط شیب‌دار و منحنی بهره می‌برد؛ طراحی جدید سقف، کاهش فاصله سپر جلو و هنچنین کاهش ارتفاع کاپوت همگی در بهبود آیرودینامیک کامیون موثر هستند. طبق ارزیابی‌های کمپانی سازنده، طراحی آیرودینامیک این کامیون 7 درصد مصرف سوخت آن را در مقایسه با کامیون‌هایی با مشخصات مشابه در کلاس خود کاهش داده است. در جلوی کامیون، جلوپنجره کرومی با خطوط عمودی براق خودنمایی می‌کند؛ لوگوی کمپانی نیز، در قسمت بالای جلوپنجره حک شده و ترکیب زیبایی ایجاد کرده است. خطوط کاپوت به زیبایی و با ظرافت تمام به سمت عقب کامیون کشیده شده‌اند و طراحی گلگیرها نیز، علاوه بر افزایش آیرودینامیک بر زیبایی هرچه بیشتر ProStar افزوده‌اند. طراحی چراغ‌های جلو و قرارگیری آنها داخل گلگیرها نیز، جلوه بیشتری به قسمت جلوی کامیون بخشیده است. از دیگر جلوه‌های بصری این کامیون می‌توان به چراغ‌های مه‌شکن و ورودی‌های هوای تعبیه شده داخل سپر اشاره کرد. طراحی شیشه جلو، آینه‌ها و رکاب‌های جانبی نیز، همگی بر طراحی آیرودینامیک اینترنشنال ProStar صحه می‌گذارند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

ارتفاع کم شاسی از سطح زمین، ورود و خروج آسان و راحتی را در پی دارد. در مجموع می‌توان گفت داخل کابین ProStar مردم‌پسند و زیبا بوده و علی‌رغم استفاده از مواد سفت و سخت که جزو مشخصه‌های معمول این کلاس می‌باشد، طراحی داخلی این کامیون حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند، به ویژه در مدل Sleeper Cab. طراحی راننده محور داشبورد و قرارگیری دکمه‌ها و اهرم‌های کنترل در نزدیکی صندلی راننده، دسترسی به آنها را آسان می‌سازد. همین امر، در خصوص صفحه کیلومتر نیز صادق است و طراحی زیبای نشانگرها و استفاده از زمینه سفیدرنگ و بزرگ برای آنها، به خواندن راحت‌تر اعداد و ارقام کمک شایانی می‌کند.

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

نمایشگر مجهز به بلوتوث و یک میکروفن کوچک که در سقف تعبیه شده است، از دیگر ویژگی‌های ProStar هستند. پدال‌ها، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده به خوبی با یکدیگر هماهنگ بوده و عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند. گفتنی است، کابین این کامیون به قدری جادار است که بدون کوچک‌ترین شکایتی در خصوص فضای سر و پا و شانه، می‌توانید به راحتی داخل آن بایستید.

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar بررسی کامیون اینترنشنال ProStar
بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

امکان تنظیم صندلی‌‎های بادی مجهز به زیرآرنجی‌های تاشو در حالت‌های مختلف، راحتی و آرامش بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد. فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین رفتن نیز، بر راحتی هرچه بیشتر راننده می‌افزاید. قرارگیری دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، ترمز موتور، روشن کردن چراغ‌های جلو و راهنما، تنظیم صدا و موج رادیو و همچنین بوق بادی بر روی فرمان، از دیگر ویژگی‌هایی است که لذت رانندگی با ProStar را صدچندان می‌کند. موقعیت رانندگی عالی در کنار دید مناسب، هم از جلو و هم از بغل، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که رانندگی با این کامیون را لذت‌بخش می‌سازند. از دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد ProStar می‌توان به امکان سفارش پنجره‌های کوچک در قسمت تخت‌خواب اشاره کرد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

کامیون اینترنشنال ProStar با سه پیشرانه MaxxForce13، MaxxForce11، و MaxxForce15 و دو گیربکس Eaton Fuller دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. وجود سیستم سوخت‌رسانی پرفشار، دو توربوشارژر و مدیریت گرمای مناسب، کم‌ترین مصرف سوخت و بیشترین گشتاور را در دور موتور پایین به ارمغان می‌آورند. شایان ذکر است، هر سه پیشرانه MaxxForce از آهن گرافیت فشرده ساخته شده‌اند که علاوه بر کاهش وزن، افزایش مقاومت آنها را در پی دارد. سیستم EGR پیشرفته با بازگرداندن خروجی اگزوز خنک شده به داخل موتور، آلایندگی ProStar را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. بهره‌گیری از ترمز موتور Jacobs، علاوه بر افزایش قدرت ترمز، کاهش اصطکاک ترمزها را در پی دارد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

موقعیت مناسب محور جلو با کاهش شعاع گردش و استفاده از سیستم تعلیق بادی چهار نقطه‌ای برای اتاق، رانندگی نرم‌تر و ساکت‌تری را سبب می‌شوند. عملکرد خوب فرمان و دایره گردش کوچک، رانندگی و مانور دادن با این سنگن وزن آمریکایی را لذت‌بخش می‌سازند. همان‌طور که پیش از این گفته شد، اینترنشنال ProStar در دو حالت 6x4 و 4x2 عرضه می‌شود و محور جلوی آن تحمل وزنی بین 7-6 تن و محور عقب آن در حدود 23 تن را دارا می‌باشد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون اینترنشنال ProStar

اینترنشنال ProStar با طراحی زیبا، مصرف سوخت کم و آسایش و راحتی بی‌نظیر افراد بسیاری را به سوی خود می‌کشد. آرامش و آسایش حاکم بر کابین و ارگونومی خوب آن در کنار موتور پر قدرت و هندلینگ عالی، این کامیون آمریکایی را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در دنیای خودروهای سنگین و حمل و نقل تبدیل می‌کند. 


منبع

TopSpeed

برچسب : ProStar , اینترنشنال , کنورث , Kenworth , پتربیلت , Peterbilt , کسکادیا , Freightliner Cascadia , کامیون , سیستم تعلیق بادی , حمل و نقل , سیستم EGR , ترمز موتور , سیستم تعلیق بادی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟
سارا : 14خرداد
بهنام : سلام ببخشید موعد تحویلت کی بوده ؟
اپشنال : منم خردادم نشده
بهار 403 : سلام لطفاً کسی ک شرایطش مشابه منه راهنمایی کنه من 207 سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودم یکبار پارسال دعوت نامه پیشنهادی پانا برام اومد واریز نکردم از اون موقع تا الان خبری نشده کسی اطلاعی نداره از کجا پیگیری کنم
فرشیدخاطری : Arizo 6پرو من مهرماه اقساطی آریزو 6پرو ثبت نام کردم برج 9فاکتور شده پلاک شده مدارکش اومده تازه درخواست کارت سوخت هم دادم کارت سوختش آمد ولی هنوز ماشین مجوز خروج نگرفته هرچی هم زنگ میزنم صدای مشتریان میگه دست ما نیست دولت مجوز خروج نمیده اگه دولت مجوز خروج نمیده چرا مجوز صدور پلاک میدن خلاصه گول تبلیغات الکی مدیران خودرو رو نخورید من وقتی ثبت نام کرم گفتن قبل ازعید ماشینو تحویل میگیری
وحید : فروش فوری پنج خرداد فاکتور شد، مشکی
دوگانه تحویل سی اردیبهشت : میگم هیچ خبری از سورن دوگانه 75 لیتری تحویل اردیبهشت نیست مشحص نیست کی فاکتور میشن کسی اطلاع داره ممنون میشم راهنمایی کنه