کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 

کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 
 سوالی که اکثر رانندگان تازه کار آفرود می‌پرسند این است که: «چرا هنگام عبور از مسیرهای کوهستانی و خارج شهر باید فشار باد لاستیک خودرو را کم کنیم؟». امروز ما در زومیت مقاله‌ای در رابطه با این موضوع آماده کرده‌ایم.
چرا باید باد لاستیک خود را هنگام آفرود کم کنیم؟ این سؤال به دفعات زیادی از سمت رانندگان تازه کار آفرود یا مردم عادی پرسیده می‌شود.
 
سیمون در رابطه‌ی سؤال اصلی ما اینگونه جواب می‌دهد:
در کل سه دلیل اصلی برای این کار وجود دارد. اولین و مهم‌ترین دلیل این است که با وجود موانعی که در آفرود روی زمین وجود دارد، از سنگ و چوب تا خود زمین ناهموار، تکان‌های زیادی به خودرو وارد می‌کنند که کیفیت سواری را کاهش می‌دهند. کم کردن باد لاستیک باعث می‌شود که سیستم تعلیق بسیار بهتر عمل کرده و ضربات ناشی از موانع را تا حد زیادی جذب کند.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
در این حالت خود لاستیک نقش ضربه گیر را هم ایفا می‌کند. سایمون دلیل دوم را این‌طور شرح می‌دهد:
دومین دلیل این است که کشش سطحی و چسبندگی لاستیک‌ها را به جاده بیشتر می‌کند. هرچه باد لاستیک‌ها کمتر شود، سطح بیشتری از لاستیک با زمین درگیر است و سطح بیشتر به معنای اصطکاک بیشتر است.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
این اصطکاک در آفرود امری کلیدی است مخصوصاً اگر از مانعی نیاز به بالا رفتن باشد یا لاستیک در محیطی مانند گل سر بخورد این نیرو به کمک راننده می‌آید. و سومین دلیل از سوی او:
تماس نرم‌تر لاستیک و اصطکاک بالاتر باعث می‌شود کم‌تر به محیط آسیب برسد.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
حالا که دلایل این کار را می‌دانیم، بهتر است نحوه و میزان انجام آن را هم از زبان سیمون بازگو کنیم:
میزان آن به شدت وابسته به نوع زمین است. اگر فقط قصد حرکت روی جاده خاکی و شنی دارید و مسیرهای طولانی را با سرعت طی می‌کنید، بهتر است فشار را حدود ۲۵ تا ۲۸ PSI یا ۱.۷ تا ۱.۹ اتمسفر تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
اگر سرعت پایین‌تر و سطح سخت‌تر مثل محیط‌های سنگی یا گلی هدف شما است، می‌توانید فشار را پایین‌تر بیاورید و به حدود ۲۰ تا ۲۵ PSI یا ۱.۳ تا ۱.۷ اتمسفر برسانید.
برای سطوح ماسه‌ای یا مانند آن می‌توانید این فشار را حتی پایین‌تر بیاورید و به حدود ۱۵ الی ۲۰ PSI یا ۱.۱ تا ۱.۳ اتمسفر هم برسانید. البته شن انواع مختلفی دارد، مانند: شن درشت، ریز، مخلوط با سنگ، خیس یا خشک، که میزان مناسب فشار را مشخص می‌کنند. کاهش باد لاستیک به هیچ وجه به تایر شما آسیب نمی‌رساند ولی یادتان باشد قبل از بازگشتن به سطوح عادی و حرکت با سرعت، دوباره فشار آن را تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
علاوه بر تمام این‌ها نوع خود تایر به شدت در آفرود و چسبندگی تأثیر دارد. در کل کیفیت رانندگی به لاستیک‌ها و تنظیم آن بستگی دارد.
برای کاهش فشار و تنظیم آن از وسایل مخصوص این کار که در فروشگاه‌های آفرود پیدا می‌شود استفاده کنید. برای پر کردن لاستیک، تنوع زیادی در انتخاب پمپ‌های همراه وجود دارد، پمپ‌های ارزان سرعت کم‌تری دارند و گران‌ترها علاوه بر سرعت کیفیت و عمر بالاتری دارند.
این جملات را به خاطر بسپارید. لحظه‌ی ورود به جاده خاکی هوا را خالی کنید، و لحظه بازگشت آن را پر کنید. در این صورت کیفیت سواری بیش‌تر و استهلاک کم‌تری در انتظار شماست.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , افرود , بازار خودرو , شاسی بلند , باد لاستیک خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

غلامرضا
1

سوال دارم ، اینکه برای کاهش لغزش جانبی خودرو ، میتوان باد تایرهای جلو را کم کرد ؟
14:02  1398/05/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : دوستان محترم مهرماه 1402مبلغ 290واریر کردم هفت مرداد 1404پیام تکمیل وجه اومده شاهین سی وی تی لطفا کسی اطلاع داره کی تحویل بدن
علی : اشتباه چاپی بشه سرطان تو قلب بچه هاشون و عزیزاشون
محمد : توی سایت https://saipa.iranecar.com/ لاگین کن. برو به پنل کاربری ، یکک بخشی هست به نام تغییر رنگ و مدل . اگر امکان تغییر داشته باشی اونجا برات فعال میشه و میتونی به GL تبدیل کنی
علی : واقعا ما شهرستان هستیم صدامون به جایی نمی رسه ولی مردم باید بدونن و درس عبرت بشه براشون که هیچ وقت گول شرکت سایپا را نخورند بیست شش ماه که ماراعلاف کردن انشا الله که خداوند ازخودشون و بچه هاشون نگذره حق ما خوردن نداره
مهدی شاهین پلاس : خب آخرش چی شد ؟
علی : خدا لعنتشون کنه خدا بشه سرطان تو قلب بچه هامون که زندگی مردم را نابود کردن باید بدونن که فقط نفرین ما گریبانگیرشون میشه تا روز فیومت هیچ وقت حق ما حلال باعث و بانی کسی که این ظلم بزرگ را در حق این مردم کرد نمیشه
Maryam : سلام من زنگ زدم شرکت گفتمن سخای ۱۲ آذر فاکتور میشه و براساس سخا پیش میرن من ۱۴ آذر تکمیل کردم اما سخا ۲۰ آدر واقعا این انصاف نیست نمیدونم چ ربطی داره یعنی کسی که ۱۹ تکمیل کرده و ۱۹ سخا داده از من جلوتره ...
Maryam : سلام من ۱۴ آذرم سخا ۲۰ آذر
شاهین : منم موافقم تجمع جلو دادستانی
رضا : سودش رو کی داده کی گرفته
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا6دنده پیش فروش 31مرداد : ولی من تبدیل زدم به آلومینیومی 450500شد طرح تبدیل اومد برام یکماه پیش زدم
علیرضا : دنا 6دنده تحویل31خردادطرح مادران قالپاق
غلامعلی : ای موچوم
امیر31تیر : شماره قراردادچند بود پرداخت اولیه و پرداخت دعوتنمامه چندم بود
محسن : خالد جان حداقل بگو پذیرش کی بودی، تکمیل وجهت کی بوده. خدایی اطلاعات دقیق بدین
علی : سلام دوستان دیروز صبح 207پانا قالپاق تبدیل زدم رینگ بعدظهرش فاکتورشد پیش فروش تحویل31تیر
کوییک اس : سلام دوستان کسی که هفته پیش کوییک اس فاکتور شده آیا پلاک هم شده
خلیل یاری : دوستانی که فاکتور شدن چرا تاریخ و نوع ماشین و رنگش و تاریخ واریز و پذیرش رو نمیگین
کوییک اس : سلام الیاس پلاک شدی یا با اسم تو الکی گفتند
دنا اپشنال شهریور : ماشینچیه و زمان تحویل کی بوده