کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 

کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 
 سوالی که اکثر رانندگان تازه کار آفرود می‌پرسند این است که: «چرا هنگام عبور از مسیرهای کوهستانی و خارج شهر باید فشار باد لاستیک خودرو را کم کنیم؟». امروز ما در زومیت مقاله‌ای در رابطه با این موضوع آماده کرده‌ایم.
چرا باید باد لاستیک خود را هنگام آفرود کم کنیم؟ این سؤال به دفعات زیادی از سمت رانندگان تازه کار آفرود یا مردم عادی پرسیده می‌شود.
 
سیمون در رابطه‌ی سؤال اصلی ما اینگونه جواب می‌دهد:
در کل سه دلیل اصلی برای این کار وجود دارد. اولین و مهم‌ترین دلیل این است که با وجود موانعی که در آفرود روی زمین وجود دارد، از سنگ و چوب تا خود زمین ناهموار، تکان‌های زیادی به خودرو وارد می‌کنند که کیفیت سواری را کاهش می‌دهند. کم کردن باد لاستیک باعث می‌شود که سیستم تعلیق بسیار بهتر عمل کرده و ضربات ناشی از موانع را تا حد زیادی جذب کند.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
در این حالت خود لاستیک نقش ضربه گیر را هم ایفا می‌کند. سایمون دلیل دوم را این‌طور شرح می‌دهد:
دومین دلیل این است که کشش سطحی و چسبندگی لاستیک‌ها را به جاده بیشتر می‌کند. هرچه باد لاستیک‌ها کمتر شود، سطح بیشتری از لاستیک با زمین درگیر است و سطح بیشتر به معنای اصطکاک بیشتر است.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
این اصطکاک در آفرود امری کلیدی است مخصوصاً اگر از مانعی نیاز به بالا رفتن باشد یا لاستیک در محیطی مانند گل سر بخورد این نیرو به کمک راننده می‌آید. و سومین دلیل از سوی او:
تماس نرم‌تر لاستیک و اصطکاک بالاتر باعث می‌شود کم‌تر به محیط آسیب برسد.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
حالا که دلایل این کار را می‌دانیم، بهتر است نحوه و میزان انجام آن را هم از زبان سیمون بازگو کنیم:
میزان آن به شدت وابسته به نوع زمین است. اگر فقط قصد حرکت روی جاده خاکی و شنی دارید و مسیرهای طولانی را با سرعت طی می‌کنید، بهتر است فشار را حدود ۲۵ تا ۲۸ PSI یا ۱.۷ تا ۱.۹ اتمسفر تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
اگر سرعت پایین‌تر و سطح سخت‌تر مثل محیط‌های سنگی یا گلی هدف شما است، می‌توانید فشار را پایین‌تر بیاورید و به حدود ۲۰ تا ۲۵ PSI یا ۱.۳ تا ۱.۷ اتمسفر برسانید.
برای سطوح ماسه‌ای یا مانند آن می‌توانید این فشار را حتی پایین‌تر بیاورید و به حدود ۱۵ الی ۲۰ PSI یا ۱.۱ تا ۱.۳ اتمسفر هم برسانید. البته شن انواع مختلفی دارد، مانند: شن درشت، ریز، مخلوط با سنگ، خیس یا خشک، که میزان مناسب فشار را مشخص می‌کنند. کاهش باد لاستیک به هیچ وجه به تایر شما آسیب نمی‌رساند ولی یادتان باشد قبل از بازگشتن به سطوح عادی و حرکت با سرعت، دوباره فشار آن را تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
علاوه بر تمام این‌ها نوع خود تایر به شدت در آفرود و چسبندگی تأثیر دارد. در کل کیفیت رانندگی به لاستیک‌ها و تنظیم آن بستگی دارد.
برای کاهش فشار و تنظیم آن از وسایل مخصوص این کار که در فروشگاه‌های آفرود پیدا می‌شود استفاده کنید. برای پر کردن لاستیک، تنوع زیادی در انتخاب پمپ‌های همراه وجود دارد، پمپ‌های ارزان سرعت کم‌تری دارند و گران‌ترها علاوه بر سرعت کیفیت و عمر بالاتری دارند.
این جملات را به خاطر بسپارید. لحظه‌ی ورود به جاده خاکی هوا را خالی کنید، و لحظه بازگشت آن را پر کنید. در این صورت کیفیت سواری بیش‌تر و استهلاک کم‌تری در انتظار شماست.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , افرود , بازار خودرو , شاسی بلند , باد لاستیک خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

غلامرضا
1

سوال دارم ، اینکه برای کاهش لغزش جانبی خودرو ، میتوان باد تایرهای جلو را کم کرد ؟
14:02  1398/05/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اکبر : خواهشاً شهریوری های ساکن تهران و کرج تجمع تشکیل بدید و جهت مذاکره و اعتراض برید کارخانه سایپا. دست رو دست گذاشتیم که مهر شده بدون تکمیل وجه موندیم.
یحیی : بچه های شهریور نگران افزایش نباشید به شما نمیخوره. جای نگرانی از طریق نمایندگی و تماس و حضور در کارخانه سایپا فشار بیارید دعوتنامه ارسال شه واسمون زودتر.
شاهین اتومات اسفند ۱۴۰۳ : سلام قیمت مصوب شرکت در شهریور ۱۴۰۴ با شما محاسبه میشه
رسول ملاقلی پور : جواب سوال پرتکرار: وقتی از موعد دعوتنامه بگذره دیگه شامل افزایش قیمت نمیشه. شهریور گذشته پس شامل افزایش قیمت نخواهید شد.
شاهین اتومات اسفند 1403 : سلام شاهین cvt, واریز اولیه 12 مهر1402 مبلغ 290 دعوت نامه شاهین GL تاریخ 20 شهریور تکمیل وجه 21 شهریور 171٫700 سخا 22 شهریور فاکتور 30 شهریور پلاک 2 مهر امروز 3 مهر چراغ تحویل نمایندگی شیراز روشن شده .... تو این شرایط بنظرم همه تبدیل بزنین و سریع تحویل بگیرید ایشالله همه بسلامتی و خوشی تحویل بگیرن و استفاده کنن
سروش 25 اسفند : علی آقا مبارک باشه. من هم که تحویل گرفتم و اعلام کردم همین حرف ها رو به من گفتم . خدا رو شکر من 15 مرداد تحویل گرفتم ولی خدا وکیلی همه دوستان توی گروه حق دارن باور نکن . مگر چند هزار ماشین ثبت نام کردن که فاصله من با شما که توی واریز یک روز اختلاف داشتیم باید 45 روز طول بکشه. امیدوارم ماشین شما مانند ماشین من ایرادات اولیه زیاد نداشته باشه. واقعا ایم مدل پول گرفتن و تحویل خودرو دادن توی تمام دنیا بی نظیر هستش
زمستان ۰۳ : پیش فروش تحویل مرداد تبدیل جی با جی ال برای کسی پیامک اومده ؟
سعید شهریور : دوستان بنظرتوندبه ما افزایش میخوره با وجودداینکه شهریور گذشت اخه گفتم ملاک زمان تکمیل وجه راهنمایی کنید ممنون
شاهین : سلام و درود خدمت همه دوستان ۲۱ خرداد تبدیل زدم و تکمیل وجه کردم و به صورت پیش فروش و قرار بود هفته چهارم تیر تحویل بدن ولی هنوز خبری نیست
شاهین : تا ۲۰ خرداد تبدیل زدند کسایی که به صورت پیش فروش بودند همه تحویل گرفتند ولی ۲۱ خرداد هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 مرداد : خدا کنه بشه سرطان برا مدیران ایران خودرو 34 میلیون پول زور گرفتن
مینا : لذتی که در دادن است در کردن نیست توسی برو خودتو اصلاح کن
فرسوده مرداد کوییک اس : سلام دوستان جهت اطلاع کوییک اس طرح فرسوده تکمیل وجه 29 تیر امروز فاکتور شدم،انشالله قسمت همه دوستان...
آرتان : مبارکه دوست عزیز شماره پذیرشت چنده برای من پذیرش 25 بهمن 12181560
تحویل 31شهریور : اره من هم مثل تو شایدتحویل دادن
سیامک : نگران نباش این برای منم که 20 اسفند تکمیل وجه کردم اومده تو سیستم به طور خودکار برای همه فرستاده من و شما بقیه کسانی که تو اسفند تکمیل وجه کردیم لب مرزی برای فاکتور شدن هستیم و اصلا به این پیام ها توجهی نکن
تحویل 31شهریور : دوستان تحویل شهریورکسی فاکتورشده
تحویل شهریور : تادی ماه منتظرتحویل باشید
جواد : من الان فاکتور شدم پذیرش24بهمن فوق العاده
تحویل شهریور : مال من هم به روزشده هنوزتااخرمهرشایدبدشایدنده