کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 

کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 
 سوالی که اکثر رانندگان تازه کار آفرود می‌پرسند این است که: «چرا هنگام عبور از مسیرهای کوهستانی و خارج شهر باید فشار باد لاستیک خودرو را کم کنیم؟». امروز ما در زومیت مقاله‌ای در رابطه با این موضوع آماده کرده‌ایم.
چرا باید باد لاستیک خود را هنگام آفرود کم کنیم؟ این سؤال به دفعات زیادی از سمت رانندگان تازه کار آفرود یا مردم عادی پرسیده می‌شود.
 
سیمون در رابطه‌ی سؤال اصلی ما اینگونه جواب می‌دهد:
در کل سه دلیل اصلی برای این کار وجود دارد. اولین و مهم‌ترین دلیل این است که با وجود موانعی که در آفرود روی زمین وجود دارد، از سنگ و چوب تا خود زمین ناهموار، تکان‌های زیادی به خودرو وارد می‌کنند که کیفیت سواری را کاهش می‌دهند. کم کردن باد لاستیک باعث می‌شود که سیستم تعلیق بسیار بهتر عمل کرده و ضربات ناشی از موانع را تا حد زیادی جذب کند.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
در این حالت خود لاستیک نقش ضربه گیر را هم ایفا می‌کند. سایمون دلیل دوم را این‌طور شرح می‌دهد:
دومین دلیل این است که کشش سطحی و چسبندگی لاستیک‌ها را به جاده بیشتر می‌کند. هرچه باد لاستیک‌ها کمتر شود، سطح بیشتری از لاستیک با زمین درگیر است و سطح بیشتر به معنای اصطکاک بیشتر است.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
این اصطکاک در آفرود امری کلیدی است مخصوصاً اگر از مانعی نیاز به بالا رفتن باشد یا لاستیک در محیطی مانند گل سر بخورد این نیرو به کمک راننده می‌آید. و سومین دلیل از سوی او:
تماس نرم‌تر لاستیک و اصطکاک بالاتر باعث می‌شود کم‌تر به محیط آسیب برسد.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
حالا که دلایل این کار را می‌دانیم، بهتر است نحوه و میزان انجام آن را هم از زبان سیمون بازگو کنیم:
میزان آن به شدت وابسته به نوع زمین است. اگر فقط قصد حرکت روی جاده خاکی و شنی دارید و مسیرهای طولانی را با سرعت طی می‌کنید، بهتر است فشار را حدود ۲۵ تا ۲۸ PSI یا ۱.۷ تا ۱.۹ اتمسفر تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
اگر سرعت پایین‌تر و سطح سخت‌تر مثل محیط‌های سنگی یا گلی هدف شما است، می‌توانید فشار را پایین‌تر بیاورید و به حدود ۲۰ تا ۲۵ PSI یا ۱.۳ تا ۱.۷ اتمسفر برسانید.
برای سطوح ماسه‌ای یا مانند آن می‌توانید این فشار را حتی پایین‌تر بیاورید و به حدود ۱۵ الی ۲۰ PSI یا ۱.۱ تا ۱.۳ اتمسفر هم برسانید. البته شن انواع مختلفی دارد، مانند: شن درشت، ریز، مخلوط با سنگ، خیس یا خشک، که میزان مناسب فشار را مشخص می‌کنند. کاهش باد لاستیک به هیچ وجه به تایر شما آسیب نمی‌رساند ولی یادتان باشد قبل از بازگشتن به سطوح عادی و حرکت با سرعت، دوباره فشار آن را تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
علاوه بر تمام این‌ها نوع خود تایر به شدت در آفرود و چسبندگی تأثیر دارد. در کل کیفیت رانندگی به لاستیک‌ها و تنظیم آن بستگی دارد.
برای کاهش فشار و تنظیم آن از وسایل مخصوص این کار که در فروشگاه‌های آفرود پیدا می‌شود استفاده کنید. برای پر کردن لاستیک، تنوع زیادی در انتخاب پمپ‌های همراه وجود دارد، پمپ‌های ارزان سرعت کم‌تری دارند و گران‌ترها علاوه بر سرعت کیفیت و عمر بالاتری دارند.
این جملات را به خاطر بسپارید. لحظه‌ی ورود به جاده خاکی هوا را خالی کنید، و لحظه بازگشت آن را پر کنید. در این صورت کیفیت سواری بیش‌تر و استهلاک کم‌تری در انتظار شماست.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , افرود , بازار خودرو , شاسی بلند , باد لاستیک خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

متین
0

من فکر میکردم اگه باد لاستیک ماشین آفرود رو کم کنیم به لاستیک فشار زیادی میاد ولی برعکس فکر می کردم
21:15  1399/08/21
پاسخ دادن
غلامرضا
1

سوال دارم ، اینکه برای کاهش لغزش جانبی خودرو ، میتوان باد تایرهای جلو را کم کرد ؟
14:02  1398/05/20
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

جالب بود. اگه جایی تو گل موندیم لاستیک رو کاملا کمباد و امتحان میکنیم. مرسی.
16:02  1395/06/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبر رینگ : شما کارت راحته دیگه نیاز به تایید نداری فقط پرینت همون تایید راهور رو بگیر ببر نمایندگی پیگیر باش برات ثبت کنن. منم تایید راهور بودم مشکل نداره و با تایید پست فرقی نداره
حسین : طریق لینک زیر برین امضا کنید https://www.karzar.net/209876
شاهین جی دنده ۱۱ آذر : شاهین جی دنده پذیرش ۱۱ آذر هستم خدا لعنتشون کنه فاکتور نمیکنن الان دو ماهه تو تاخیرر هیچکس هم پاسخگو نیس مملکت بی صاحب همین میشه دیگه
امیر : سلام معمولاً حدود ۵ماه زمان می‌بره تا شاسی بشه
Masoud x5 : به جان خودم چند وقت دیگه کرمانخودرو انفجار یندرعباس را بهانه میکنه و میگه کانتینرهای ما که قطعات داخلش بوده سوخته پش چند ماه دیگه تاخیر میندازه تو تحویل ..
J7 : میشه تاریخ ثبت نامتونو بفرمایید تحویل سیستمیتون کی خورده فقط حتما قبل از ۲۴ ساعت کارشناسی ببرید
Sadegh : سخا رو چجوری میشه گرفت؟ من رفتم تو سامانه قسمت احراز محل سکونت اونجا زده تایید توسط راهور همینو پرینت کنم؟ یا جا دیگه باید برم؟
یوسف : شاهین g پیش فروش واریز اولیه ۱۹ اذر .تحویل خرداد. قبل عید تبدیل ب gl زدم. شنبه باز پیامک افزایش مالیات و بیمه اومد دیروز ۷۶۰۰ پرداخت کردم . الان نگاه کردم فاکتور شدم.
جک j4 تبریز : دوستان، من ثبت نامی 19 آذر اقساطی از تبریز 25 اسفند ماه شاسی و 26 بیمه 31 فروردین هم پلاک 3 اردیبهشت بارگیری و 7 ام تحویل خودرو ولی هنوز کارت ماشین و برگ سبز نیومده
فاطمه جی 4 سفید مشهد : منم شرایط مشابه شما رو دارم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا دنده پیش تیر : 6 تیر بودم حالا شده 30 تیر
میلاد : 😒😒😒😒😒😒
رضا : مطمئنن اطس جی نبوده چون امکان نداره مهر فاکتور نشه بعد اسفند فاکتور شه
امین : چراغ تحویل همین الان روشن شد دوستانی که تحویل گرفتن چقدر طول میکشه بعد از روشن شدن چراغ تحویل ماشین برسه نمایندگی؟
15بهمن تکمیل وجه : سلام کاش یه جواب درست میدادن میدونستیم چرافاکتورنمیکنن؟؟؟ نابودبشه سایپا بااین وضعیت فقط خدا به دادمون برسه
دوگانه سی اسفند : دوگانه فقط تبریزهستش
اطلس جی دی : دوباره دعوتنامه اطلس جی ال تا چهاردهم تمدید شد ، لعنت به سایپا خدا نگذره ازشون دیونه کردن ما رو برای یه ماشین
مfx : سلام ماشینتونو کدوم شهر و کدوم نمایندگی ثبت نام کردین؟
سمند جدید : سلام دوستان لطف اطلاع بدید کسی امروز ازخرداد فاکتورشده 13 خرداد
صولتی : 12029743