بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

کلمه Sport در عبارت "Sport Utility Vehicle" اغلب بی‌مسما به نظر می‌رسد، چرا که تعداد اندکی خودروی شاسی بلند وجود دارند که ویژگی‌های اسپرت شان بسیار کم است و جذابیت پایینی دارند و به همین دلیل، چندان برازنده نام SUV نیستند. بنابراین جای تعجب نخواهد بود که خودروی ارزان قیمت میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 که در برخی کشورها با نام ASX شناخته می‌شود، دوران سختی برای به نمایش گذاشتن قابلیت های خود، که در نامش به آن اشاره شده است، خواهد داشت. اگرچه Outlander Sport نامش را با Outlander معمولی به اشتراک گذاشته است، اما این دو مدل ارتباط چندان تنگاتنگی باهم ندارند: Outlander معمولی، امسال مجددا طراحی شد؛ در حالی که مدل اسپرت، که بر پایه مدل قدیمی ساخته شده است، تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

مدل اسپرت هنوز سبک‌تر و کوچک‌تر است، و در ظاهر نیز، به خاطر سپر‌های پف کرده و رینگ های 18 اینچی بزرگش، اسپرت به نظر می‌رسد. متاسفانه عملکرد و هیجان این خودروی به ظاهر اسپرت، در همین جا تمام می‌شود. موتور 4 سیلندر 2 لیتری میتسوبیشی که 148 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در کنار گیربکس CVT آن، ترکیبی است که عملکرد چندان مناسبی از خود به نمایش نمی‌گذارد. همچنین، سیستم تعلیق این شاسی بلند ژاپنی، بیشتر برای یک سواری نرم تنظیم شده است تا یک هندلینگ تند و تیز، و به هیچ عنوان آرزوهای شما را برای یک رانندگی اسپرت و پر هیجان بر‌آورده نمی‌کند. اما جنبه مثبت آن، مصرف سوخت تحسین برانگیز و قیمت بسیار پایین آن در مقایسه با رقبا است.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

اما در کل، یافتن یک دلیل منطقی برای انتخاب Outlander اسپرت، با وجود تعداد زیاد رقبا، کاری دشوار است. اگر به دنبال یک شاسی بلند هستید که عملکردش به ظاهر اسپرتش بیاید، ما کیا اسپورتیج یا نیسان Juke را پیشنهاد می‌کنیم. اگر می‌توانید پول بیشتری خرج کنید، شانس این را خواهید داشت که از رهبران گروه مانند فورد Escape مدل 2014 یا مزدا CX-5 را انتخاب کنید که شیک تر و بزرگتر هستند و لذت رانندگی بیشتری نیز دارند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 یک شاسی بلند کوچک است که در دو تیپ عرضه می‌شود: تیپ پایه ES و تیپ کامل تر SE. تجهیزات استاندارد برای مدل پایه ES شامل رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، آینه های مجهز به گرمکن، شیشه عقب دودی، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک، تودوزی پارچه‌‌ ‌ای، صندلی عقب تاشو با امکان جداشدن به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، کروز کنترل، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، رابط صوتی Fuse  و سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش کننده CD، ورودی اضافی برای سیستم صوتی و درگاه USB/iPod می‌باشد.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

در تیپ SE چراغ های زنون اتوماتیک، چراغ های مه شکن، برف پاکن های اتوماتیک، سیستم دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک، تودوزی با کیفیت بالاتر، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، زیر دستی جمع شونده برای صندلی های جلو، زیر آرنجی برای صندلی‌های ردیف دوم با امکان دسترسی به صندوق بار از داخل، دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، رادیو ماهواره‌ای و رادیو HD به چشم می‌خورد.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

اکثر آپشن ها در پکیج های مختلف قرار داده شده‌اند. پکیج Navigation شامل صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و سیستم مسیریابی می‌باشد. برای تیپ SE پکیج Premium شامل صندلی برقی راننده، آینه الکتروکرومیک و سیستم صوتی Rochford Fosgate با 9 بلندگو می‌باشد. به همراه تجهیزات پکیج Premium  می‌توانید سقف پانوراما و نور پردازی LED را نیز سفارش بدهید. پکیج Touring تیپ SE شامل تمامی تجهیزات فوق به علاوه تودوزی چرمی و سیستم مسیریابی با صفحه نمایش لمسی می‌گردد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 مجهز به موتور 4 سیلندر 2 لیتری می‌باشد که قدرتی برابر 148 اسب بخار و گشتاوری در حدود 196 نیوتن متر را تولید می‌کند. هر دو تیپ ES و SE به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک قابل سفارش می‌باشند. تیپ ES دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد با یک گیربکس 5 دنده دستی عرضه می‌شود. در تیپ چهار چرخ محرک SE، گیربکس CVT جزو تجهیزات استاندارد می‌باشد، در حالی که برای تیپ دیفرانسیل جلوی ES این نوع گیربکس به صورت سفارشی و به عنوان جایگزین گیربکس اتوماتیک معمولی عرضه می‌شود. اهرم های تعویض دنده نصب شده بر روی فرمان (پدل شیفتر) در تیپ SE استاندارد هستند. در تست شتاب انجام شده، میتسوبیشی Outlander Sport دیفرانسیل جلو با گیربکس دستی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 8.8 ثانیه زمان نیاز دارد. تیپ های  دیفرانسیل جلو مجهز به گیربکس CVT در سیکل ترکیبی مصرف سوختی برابر 10 لیتر در 100 کیلومتر دارند (11.5 شهر، 8.8 اتوبان)، که مصرفی بالاتر از حد متوسط برای یک شاسی بلند کوچک است. با گیربکس دستی و دیفرانسیل جلو اعداد فوق به صورت 10.5 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل ترکیبی (11.5 شهر و 9 اتوبان) تغییر می‌کنند.

 

ایمنی

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

تجهیزات استاندارد ایمنی برای میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 شامل ترمزهای ضد قفل دیسکی، کنترل کشش و پایداری، سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایی ها، کیسه های هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه های هوای پرده ای در هر دو طرف و کیسه هوای محافظ زانوی راننده می‌شود. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، Outlander Sport از 5 ستاره ایمنی موفق به کسب 4 ستاره برای محافظت کلی از سرنشینان در برابر تصادف شد، با 4 ستاره برای محافظت در برابر برخوردهای روبرو، و 4 ستاره برای محافظت در برابر تصادم های جانبی. در آزمون ترمز، میتسوبیشی Outlander Sport برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به طی کردن 37.5 متر مسافت نیاز دارد که مسافتی متوسط در این بخش از خودروها است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

در داخل، میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 کابینی ساده اما جذاب را به نمایش می‌گذارد. کیفیت مواد استفاده شده در کابین در حد متوسط می‌باشد. نمایش گرها ساده و دلپذیر هستند، سیستم استاندارد کنترل صوتی Fuse امکان استفاده از برخی امکانات سیستم صوتی و مسیریابی را با استفاده از فرامین صوتی می‌دهد.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

راحتی صندلی های جلو به همراه وجود فضای مناسب برای سر و پاها، احساس خوبی برای سرنشینان جلو فراهم می‌کنند. قابلیت حرکت فرمان تلسکوپی، امکان تنظیم مناسب موقعیت راننده را فراهم می‌کند، اما رانندگان قد بلند همچنان احساس تنگی جا خواهند داشت.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

صندلی های عقب خیلی جادار نیستند اما برای کودکان و افراد ریز نقش جای شکایتی باقی نمی‌گذارند. پشت صندلی های عقب فضای باری به میزان 610 لیتر وجود دارد که با تا کردن صندلی ها این فضا به 1400 لیتر خواهد رسید. اگر بخواهیم این اعداد را مقایسه کنیم باید بگوییم که به طور قابل توجهی کمتر از فضایی است که دیگر شاسی بلند های کوچک در اختیار شما قرار می‌دهند، اما از بیشتر از نیسان Juke است.

 

تجربه رانندگی

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

اگر بخواهیم انتقادی بکنیم، میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 حس یک خودروی اسپرت را به شما منتقل نمی‌کند. موتور 2 لیتری برای رفع نیاز های روزانه نیروی کافی تولید می‌کند، ولی اگر شما بیشتر وقت رانندگی تان در بزرگراه ها می‌گذرد، در این صورت آرزو می‌کردید که موتور پرشتاب تری در اختیارتان بود، مخصوصا با مدل های مجهز به گیربکس CVT. حتی با وجود رینگ های 18 اینچی با نمای اسپرت، هندلینگ Outlander Sport در پیچ ها دقیق نیست، و شاسی بلندهای رقیب از این نظر هندلینگ بهتر و دقیق تری دارند. تنظیم نرم سیستم تعلیق میتسوبیشی آن را بیشتر مناسب سواری نرم و ایده آل برای سفر های طولانی جاده ای کرده است. 

مشخصات فنی تیپ پایه (ES دیفرانسیل جلو) میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 

تعداد سیلندر
حجم موتور (لیتر)
قدرت موتور (اسب بخار) 148 
گشتاور (نیوتن متر) 196
گیربکس 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 8.8
مسافت توقف از 100 کیلومتر بر ساعت (متر) 37.5
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 10.5
گنجایش صندوق بار (لیتر) 610
قیمت (دلار) 19,470

منبع

Edmunds

برچسب : Outlander , اسپورتیج , Juke , CX 5 , میتسوبیشی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد