قطعه‌سازان به‌دنبال چه هستند؟

قطعه‌سازان به‌دنبال چه هستند؟

همیشه این سوال برای مشتریان خودروهای داخلی مطرح بوده که در بی‌کیفیتی برخی از خودروها قطعه‌سازان مقصرند یا خودروسازان. در این زمینه شاید خودروسازان و قطعه‌سازان با اظهار نظرهای مختلف باعث گمراهی مشتریان شدند؛ چراکه هر یک تقصیر را بر گردن دیگری می‌اندازد. به‌عنوان مثال خودروسازان استفاده از قطعات بی‌کیفیت قطعه‌سازان را عاملی در این مورد می‌خوانند حال آنکه قطعه‌سازان نیز تاکید می‌کنند که قطعات بنابه درخواست خودروسازان و با توجه به کیفیت مورد تقاضای  آنها تولید می‌شود. در این بین هر چند به‌نظر می‌رسد که مجموعه عوامل تولید خودرو در ایران یعنی خودروساز و قطعه‌ساز در ارائه محصولات بی‌کیفیت دست دارند، اما اظهارات دیروز رئیس انجمن قطعه‌سازان بیانگر آن است که خودروسازان بدهی زیادی از بابت کیفیت به مشتریان داخلی دارند. محمدباقر رجال که روز گذشته در نشستی خبری شرکت داشته حتی ورود قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولیدی خودروسازان را وارداتی و قطعه‌سازان را از این حیث بی‌تقصیر خوانده است. وی در این زمینه تاکید کرده که  «متاسفانه هم‌اکنون قطعاتی روی خودروهای داخلی نصب می‌شود که مردم ‌آنها را به‌عنوان قطعه ایرانی می‌شناسند، اما این قطعات ایرانی و قابل دفاع نیست این در حالی است که عامل شکل‌گیری این وضعیت عملکرد برخی مسوولان خودروسازی در سال‌های گذشته بوده است». وی همچنین از برنامه انجمن قطعه‌سازان  برای احیای صنعت خودروی کشور خبر داده است. از اظهارات رجال که تماما خودروسازان را عامل تولید خودروهای بی‌کیفیت و عقب ماندگی قطعه‌سازان خوانده، می‌توان اینگونه برداشت کرد که قطعه‌سازان طی دو دهه گذشته قربانیانی بیش نبودند که از سوی خودروسازان مورد اجحاف قرار گرفته‌اند، اما با تمام ظلمی که به قطعه‌سازان طی این سال‌ها شده آیا این انجمن رویکرد تازه‌ای در این صنعت در پیش خواهد گرفت؟ آنچه از اظهارات رجال بر می‌آید ظاهرا قطعه‌سازان تنها در پی اصلاح قراردادهای خود با خودروسازان هستند حال آنکه تصور می‌شد مسوولان این انجمن با توجه به عملکرد خودروسازان رویکرد تازه‌ای در قطعه‌سازی در پیش بگیرند. به‌عنوان مثال فعال کردن مراکز R&D و یا نوسازی تجهیزات تولید با هدف صادرات محصول، شاید توقعی است که پس از اظهار دلگیری از خودروسازان انتظار می‌رفت حال آنکه ظاهرا قطعه‌سازان تنها به‌دنبال اصطلاح قراردادهای خود با خودروسازان هستند. جای دوری نمی‌رویم و تنها اشاره‌ای داریم به میزان صادرات قطعه از کشور همسایه یعنی ترکیه. در سال گذشته صادرات قطعه از ترکیه  به مرز 10 میلیارد دلار رسید.


منبع

دنیای اقتصاد
 

برچسب : خودروسازان , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مراد : سلام تا چند وقت بعد تحویل ماشین سند و مارتش باید بیاد اگه نیاد ب کی باید بگیم
محسن : سلام بخواهیم آینه تارا رو برقی جمع کنیم هزینش کسی می دونه چند هست ت نمایندگی
نسترن : دوستان متوجه شدیم چند نفر جلوی ما هستند درسته اما باید بدونیم شرکت روند تولیدش چجوریه روزی چندتا تولید میشه این هم خیلی مهمه من هشت اردیبهشت هستم احتمالا نزدیک 400 نفر باید جلوی من باشند آیا روزی بیست نفر فاکتور میشوند که من هم 30 روز دیگ فاکتور بشم
مهدی : سلام دوستان کسی اطلاعی در مورد اینک چرا پلاک نمیکنن داره؟؟ هم سخا رو انجام دادم هم املاک اسکان رو...
مرتضی : سلام به همه دوستان من هم ۲۶ مهر ماه شاهین cvt سانروف فاکتور شده و هنوز پلاک نشده
شاهین تحویل مرداد : درود دوستان من دوشنبه قید سانروف زدم تبدیل بهglزدم و مبلغ ۳۱۶میلیون دیگه واریز کردم تحویل زده بود یک ماهه ولی نمایندگی گفت تاخیر داره ایشالا هرچی خیره براتون پیش بیاد
شاهین جی ال : خدا ریشه ظلم بکنه 25خرداد هنوز خبری از فاکتور نیس
علی : سلام تو گوگل بزن سایت پیگیری محصولات سایپا
هادی cvt : آره داش قبول دارم حرفتو. منم تبدیل به gl زدم. فروختم . روش گذاشتم تارا اتوماتت 1403 کم کار خریدم. گفتم شاید تبدیل به پلاس بیاد ولی به جاش تبدیل به دنده اومد🤦. ظاهرش رو خیلی دوس داشتم ولی فنیش رو نه. قبلا هم ساینا داشتم منو داشت سکته میداد از بس ایراد داشت. حتی قید گارانتی رو زده بودم و بیرون با قطعات درست حسابی تعمیرش کردم. شاهین پلاس هم خیلی گرون بود و نتوستم بخرم سراغ تارا اتومات رفتم و فعلا راضیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پیش فروش 12 اسفند : مبارکت باشه خیلی سختی کشیدن دوگانه ها چرخش واست بچرخه اینشالله
هادی : ما دیگه رفتیم ایشالا چرخش برا همه به شادی بچرخه خدانگهدار
هادی : سلام دوستان من امروز تحویل گرفتم تبریز هستم ماشین خیلی خوبی هستش من دوگانه رادیال بود بعد این که پیامک بیمه بیاد یک روزه تحویل میدن
ابوالفضل : منم تیک تحویل حضوری زدم سه آبان پلاک شده ولی خبری نیست زنگ زدم به سایپا الان یه هفته میگه ماشین باید بره یه پارکینگ دیگه تا اونجا تحویل بدن میگه پیامک اومده بیاید تحویل بگیرید چه داستانی شده من 1402 نوشتم یه ماه بود ولی 20 روزه تحویل دادن اونم تیک حضوری زده بودم نمیدونم چرا اینوانقدر طولش میدن از سال 1396 دارم هر 2سالی نیسان می‌نویسم هیچ کدوم انقدر اذیت نشده بودم بار شرکت دارم هر روز داره زنگ میزه میگه بیا بار ببر موندم پیاده
31شهریور : بشینن تا ما تبدیل به gx قبول کنیم.
ابوالفضل : منم تیک تحویل حضوری زدم سه آبان پلاک شده ولی خبری نیست زنگ زدم به سایپا الان یه هفته میگه ماشین باید بره یه پارکینگ دیگه تا اونجا تحویل بدن میگه پیامک اومده بیاید تحویل بگیرید چه داستانی شده من 1402 نوشتم یه ماه بود ولی 20 روزه تحویل دادن اونم تیک حضوری زده بودم نمیدونم چرا اینوانقدر طولش میدن
کوییک آر اس : پارس خودرو هم به دنبال افزایش قیمت محصولات و به زودی ابلاغ می شود
Quik S + SBR : سلام وقت همگی بخیر ؛ درخصوص پلاک نشدن کوییک S نسخه SBR دار ، طبق استعلامی که گرفتم: 1- مشکل در "تبصره" که نمیدونم چیه ... 2- تمامی خودرو های SBR دار توسط راهور بازدید شده هست. 3- منتظر مجوز برای تایید SBR هستن پس از رفع مشکل همه رو درجا میخوان پلاک کنن. 4- خودرو ها به هیچ عنوان فیک نیستن و توسط افسر پلیس بازدید شدن. 5- مجوز تبصره حل بشه همگی پلاک میشیم... بچه های کافه هم استعلام گرفتن همینو گفتن این همه صبر کردیم تا آخر ماه صبر کنیم امیدوارم زودتر درستش کنن واقعا انتظار سخته...
کوئیک Gxrl : سلام بعداز گذشت پنج ماه امروز فاکتور شد. اسفند چهارصد و سه فروش فوق العاده ثبت نام کرده بودم.قرار بود خرداد ماه چهار صدور چهار تحویل بدن، تا فاکتور شدن انشاءالله. واقعا اذیت شدم. سامانه 137 سامانه بازرسی کشور شکایت کرده بودم . امروز تماس گرفته بودن، نمی دونم تاثیر داشته یانه، آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه هم وطن هام، ما که واقعا اذیت شدیم...
151 : تبدیل هم کنن مابقی پولش رو میگیرن ..... مگه سایپا خیرات باز کرده ... کسی هم بعید می دونم راضی بشه پنجاه شصت تومن دیگه بده که ارتقا یافته بگیره. ... فقط باید صبر کنند ،همین...