بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

برخی چیزها همانند فیلم déjà vu و یا پیشینه بازیگری نیکلاس کیج به راحتی قابل توضیح نیستند. در صنعت خودرو، مرسدس بنز G کلاس 2014 ، شاسی بلند شبیه به جعبه  که برای اهداف نظامی در اواخر دهه 70 میلادی تولید شد، نیز از این موارد است. سوال ما در مورد سود حاصل از فروش آن نیست، بلکه در مورد دوستاران G-Wagen است، چراکه اغلب مردم از خرید یک شاسی بلند لوکس توقعات بیشتری دارند. مدلی که به نظر بر روی کاغذ رسم کشیده شده، مصرف سوختش آنقدر زیاد است که مالکین این خودرو تصور می‌کنند نشتی در باک وجود دارد. در سبد خرید نیز مرسدس  G کلاس در میان تعداد بی شمار خودروهای اسپرت و جدید انتخابی غیر منطقی است. حتی زمانی که به شتاب خوب، قابلیت های آف رود باور نکردنی و کیفیت خوب مواد مصرفی در داخل کابین آن فکرمی‌کنید، کماکان چشم پوشی از اشکالات کاری بس دشوار است. یکی از دیگر دلایل نا مناسب بودن این مدل، وجود خودروهای رقیب معقول تر قابل مقایسه می‌باشد. خودروهایLand Rover Range Rover و Range Rover Sport  جدید دارای عملکردی بهتر در جاده و همچنین توانایی ظاهرا غیر قابل توقفی در آفرود می‌باشند. Lexus LX 750 زیبا نیز به همان نسبت توانا و لوکس می‌باشد و دارای فضایی برای هشت سرنشین ( تنها پنج سرنشین در G کلاس) است. با این وجود مرسدس G کلاس هنوز ابزاری خواستنی است که شاید به دلیل مظهر "من می‌توانم" بودن این خودرو باشد. شاید حس نیاز به مالکیت خودرویی باشد که معمولا افراد مشهور و بارون های نفتی بسیار ثروتمند مالکیت ان را به عهده دارند. بنابراین G کلاس را در دسته عجایب غیر قابل توضیح قرار می‌دهیم.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

مرسدس بنز G کلاس 2014 خودروی شاسی بلند با ظرفیت پنج سرنشین است. این خودرو در دو تیپ G550 و G63 AMG عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ G550 رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های جلوی زنون، مه شکن، چراغ های حرکت در روز LED، آینه های تاشوی برقی مجهز به گرمکن، سانروف، برف پاکن های اتوماتیک، سنسورهای پارک عقب و جلو، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم بررسی نقاط کور و سیستم ورود و استارت فاقد کلید می‌باشد. در داخل کابین تمامی تجهیزات به صورت برقی بوده و دارای کنترل آب و هوای دو نقطه ای، روکش های چرمی، صندلی های جلوی قابل تنظیم در 10 جهت، صندلی راننده با قابلیت ذخیره وضعیت در حافظه، صندلی های جلو و عقب مجهز به گرمکن، صندلی های جلوی مجهز به سیستم تهویه و غربیلک فرمان شیبدار تلسکوپی برقی می‌باشد.

بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014 بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

همچنین مواردی مانند ورودی های الکتریکی برند COMAND به همراه نمایشگر 7 اینچی، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، قابلیت فعال سازی سیستم ها از طریق صدا، دوربین دید عقب، امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی دارای 12 بلندگو Harman Kardon به همراه شش CD چنجر، جک های کمکی صوتی USB، رادیو HD و میزان حافظه 10GB برای موسیقی از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو می‌باشد. تفاوت فاحش تیپ G63 در موتور مجهز به توربو شارژر قدرتمند آن است. تجهیزات استاندارد این تیپ رینگ های 20 اینچی و خاموش و روشن کردن موتور به صورت خودکار است. سبک چرخ های متفاوت، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن و حق انتخاب در سبک طراحی داخلی و رنگ های متفاوت از آپشن های اندک این مدل می‌باشد. همچنین استفاده از چرم اعلا به همراه طراحی الماس شکل روکش سقف طراحی درخور تیپ G63 است.

 

قدرت موتور و عملکرد 

بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

مرسدس تیپ G550 دارای موتور هشت سیلندر خورجینی 5.5 لیتری است که 382 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 530 نیوتن متر تولید می‌کند. تنها مجهز به یک مدل گیربکس هفت سرعته اتوماتیک می‌باشد که نیروی موتور را حتی در قردت های پایین به سیستم چهار چرخ محرک آن انتقال می‌دهد. همچنین تجهیزات اضافی تیپ G550 دارای سیستم ضد لغزش عقب و سیستم قفل شونده دیفرانسیل است که دیفرانسیل مرکزی و عقب برای موارد آفرود مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تست شتاب تیپ G550 با وزن 2.5 تن دارای شتاب صفر تا صد 6.3 ثانیه است. مصرف سوخت آن بسیار بالا بوده که بر اساس تخمین EPA در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 21/18/23 به ازای هر صد کیلومتر رانندگی می‌باشد، اگرچه برای برخی از افراد مصرف سوخت تک رقمی موضوعی غیر عادی است. تیپ G63 AMG دارای موتوری هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربو شارژر دوگانه قدرتی معادل 536 اسب بخار و گشتاوری در حدود 760 نیوتن متر تولید می‌کند و تنها در 5.3 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. با وجود قدرت و عملکرد بهتر، بر اساس EPA مصرف سوخت آن در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 21/20/23 به ازاری هر صد کیلومتر رانندگی می‌باشد. وزنی که G کلاس قادر به یدک کشیدن آن می‌باشد وزنی معادل 3175 کیلوگرم می‌باشد.

 

ایمنی

بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

ویژگیهای ایمنی استاندارد برای مرسدس G  کلاس شامل ترمز دیسکی ضد قفل چهار چرخ، سیستم کنترل پایداری و کشش، کیسه های هوای جلویی و کیسه های هوای پرده ای، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم کنترل در سربالایی، سیستم شناسایی نقاط کور، دوربین دید عقب و سیستم اطلاعات دوگانه مرسدس "شامل خدماتی مانند هشدار برخورد خودکار، مکان یابی خودروی سرقت شده و دسترسی از را دور به خودرو " می‌باشد. در تست ترمز، مسافت طی شده برای توقف کامل از سرعت صد کیلومتر برابر با 39 متر می‌باشد که برای خودرویی با این وزن استثنایی است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

با وجود طراحی مجدد داخلی در سال گذشته، هنوز منبع سودمندی G کلاس آشکار و بدون اشتباه است. در مقایسه با خودروهای لوکس با برندهای متفاوت، بدنه G کلاس جعبه ای شکل است، اما برای مالکین این خودرو مناسب می‌باشد گرچه کمبود فضای پای کافی مورد پسند نیست. فضای بالای سر بسیار بزرگ بوده به همراه پوشش چرم نرم و تکه های چوبی با کیفیت متناسب با استانداردهای خودرویی لوکس می‌باشد.

بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014 بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014
بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014 بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

ورودی الکتریکی برند COMAND صفحه نمایشی بزرگ را با دکمه کنترل و داشبوردی پر از دکمه ترکیب می‌کند. همانند تمامی سیستم های اطلاعات-سرگرمی پیچیده، عادت کردن به آن به کمی زمان نیاز دارد اما ساختار منو به نحوی است که کار با آن را آسان می‌کند. مرسدس کلاس G به صورتی شگفت آور دارای فضای بار کمی است. جا لیوانی ها محدود به تکه های پلاستیکی عجیب و بی دوام است که در داشبورد و دسته صندلی وسط جای گرفته اند.

بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014 بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014
بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

ما تنها استفاده از ظروف بسته بندی شده و قرار دادن آنها در فضای روی درب ها را توصیه می کنیم. در پشت صندلی های ردیف عقب تنها 1.27 متر مکعب فضا برای بار وجود دارد. با وجود صندلی های تاشو که ظرفیت بار را تا 2.25 متر مکعب افزایش می‌دهد، برآمدگی های بزرگ در طرفین قسمت بار مانع از قرار دادن ابزاری با عرض بیشتر می‎شود.

 

تجربه رانندگی

بررسی مرسدس بنز G-Class مدل 2014

با وزن زیاد این خودرو و تاثیر آیرودینامیکی آن، تیپ G550، منطق را با شتاب حیرت آور خود به مبازه می طلبد. در تیپ G63 با موتوری قوی تر برای شما خودروی همانند خودروی اسپرت با شتابی  متحیر کننده به ارمغان می اورد. مرسدس G کلاس اگرچه با حالت عمودی خود و تایرهای مناسب زمین های سخت به افزایش صدای باد و لاستیک ها در بزرگراه ها کمک می‌کند، همانند شاسی بلند های قدیمی سواری نرم و آرام را برای شما به ارمغان می آورد. G  کلاس بلند و باریک در پیچ ها از خود عملکرد خوبی را نشان نمی‌دهد و در تست سرعت به دلیل سیستم پایداری بسیار خوبش از مکان خود به عنوان کندترین خودرو لذت می برد. به علاوه از آنجایی که این خودرو برای آفرود طراحی شده، غربیلک فرمان آن به سرعت به جای اولیه خود باز نمی گردد. غربیلک فرمان کند در جاده های خاکی نعمتی است اگرچه G کلاس 2014 می‌تواند از هر مانع طبیعی بدون تحت تاثیر قرار گرفتن فشارها بر روی غربیلک فرمان عبور کند. با سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل قفل شونده در جلو، وسط و عقب، G کلاس نسبت به ودل هایی با تکنولوژی بالاتر مانند Land Rover و  Lexus به دنبال بدنامی خود می رود.


منبع

Edmunds

برچسب : G Class , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

ل
0

ماشین شاسی بنز میباخ بخرید با پانصد اسب بخار قدرت دوبرابر لندکروزر ایمنی بیشتر امکانات در حد هتل پنج ستاره یا لامبورگینی اوروس بخرید با ششصد پنجاه اسب بخار سه برابر لند کروز تویوتا عالی ولی به گرد پای بنز نمیرسه
22:15  1402/03/07
پاسخ دادن
ايلياز
0

يادتون باشه هميشه بنز از همه نظر از تويوتا بهتره وانت هيكلي6چرخ بنز رو ببينين كه همه ي ماشين ها ميخوره
21:17  1396/06/16
پاسخ دادن
مهدی
3

اینکه تویوتا تو آف رود از بهترین هاست قبول ولی برین یه تحقیقی بکنین و ببین بنز جی کلاس چی هست بعد بییان اینجا نظر بدین.
حتی خودروسازهای بزرگ جهان g-class رو به عنوان "سلطان آف رود" میپرستن
لندروور و جیپ تو آف رود واسه g-class لنگ میندازن حالا شما دارین این هیولا رو با تویوتا مقایسه مکنین!
19:09  1393/10/21
پاسخ دادن
احمد
2

ما کاری به گذشته های دور خودرو ها نداریم و داریم جایگاه کنونی هر کدوم رو با هم مقایسه میکنیم
خوب ما میگیم گذشته های تویوتا برمیگرده به کارخونه نساجی ،
خوب لامبورگینی که قبلا تراکتور میساخته ! ولی الان به اینجا رسیده ،
پس ما کاری به گذشته نداریم
تا جایی که من میدونم بنز برای راحتی و لوکس بودن و امنیت و هر چیز دیگه ای معتبر و بر روی زبانهاست تا اینکه برای تولید خودرو شاسی بلند و آف رود ،
ولی خودتون تحقیق کنید که سابقه تویوتا برای تولید انواع شاسی بلند و خارج از جاده به کی بر مگرده !
هنوز هم خودروهایی با مارک تویوتا یا نیسان در جاده های ایران دارن تردد میکنن که قدمت اونها برمیگرده به 40 سال پیش !
نظر من اینه که تخصص بنز برای تولید خودروهای شاسی بلند و آفرود نیست و هنوز مونده تا تجربه کسب کنه و جا بیوفته !!!
19:33  1393/01/09
پاسخ دادن
محمد
1

مرسدس تکنولوژی ساخت شاسی بلند را از شرکت تویوتا گرفت معلومه تویوتا بهتره ولی فقط مدل لنکروزر ومرسدس g63 6*6 بهترین شاسی بلند ازنظر افرود امکانات افرود از جمله اپشن باد کننده لاستیک است حالا تویوتا از نظر امکانات می شود با مرسدس مقایسه کرد
16:14  1393/01/11

جاويد
1

سلام اگه به تجربه باشه جيپ از سال ١٩٣٦ ماشين مي ساخته تويوتا اون موقع نميدونم داشته چيكار ميكرده(: و باد شدن لاستيكا رو بريد ماشين رؤسيه گاز ٦٦ ببينيد اين تكنولوژي رو داشته خواهشا رو تعصب هاي الكي نظر نديد اونايي كه دارن رو افرود حرف ميزنن ميگن رنج رور هاي جديد يا لند كروز اگه يك بار هم با اين ماشين ها افرود رفته باشن ميدونن كه تو اولين جا سپر و همه گوشه كناراش ميشكنه اين ما شينا فقط تو خيابون خوبن. اونجا بله خوبن
13:01  1394/01/21

احمد
6

با سلام
باید این رو پذیرفت که هیج شرکتی مثل تویوتا ژاپن نمیتونه خودرو های قدرتی و شاسی بلند و در عین حال راحت و کارآمد رو تولید کنه
الکی و از روی نام معتبر بنز نمیشه این رو گفت که چون بنز این رو تولید کرده پس خیلی خوبه !
این ماشین شاید راحتی و امکانات رفاهی بالایی داشته باشه ولی به گرد پای محصولات تویوتا مانند پرادو یا لندکروز و یا اف جی کروز نخواهد رسید !
تخصص تویوتا خودرو شاسی بلند و آفروده و تا الان که رو دست نداشته
20:44  1393/01/08
پاسخ دادن
محمد
3

این مقالات هیچ اعتباری ندارد مرسدس g63,g65 الان با هامر در رقالت هستند از لحاظ قدرت موتر با 625 اسب بخار قویترین شاسی بلند لوکس هست و بخاطر امنیت بالا در تصادفات سرمایه داران کشور های عربی ازاین مدل ماشین می خرند حالا شما این ار ماشین را با پرادو مقایسه می کنی
11:45  1393/01/09

فرهاد
7

کارل بنز کجای که ببینی!به مخترع ماشین چی می گن.عزیز نمی گم تویوتا ضعیفه اما کارخانه ای که قبلا کارگاه نساجی بوده با کارخانه بنز که مخترع ماشین بودن قابل مقایسه نیست
13:25  1393/01/09

فرهاد
14

اگه شاسی بلند های دیگر باهات حرف هم بزنن بازم بنز یک چیز دیگر است.
21:03  1393/01/07
پاسخ دادن
محمد
3

لایک
22:21  1393/01/07

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد