رقابت های نسکار (قسمت اول)

رقابت های نسکار (قسمت اول)

انجمن ملی مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه (National Association for Stock Car Auto Racing) که به اختصار نسکار (NASCAR) نامیده می‌شود و بر رقابت های بسیاری نظارت می‌کند، در سال 1947 میلادی توسط بیل فرانس تاسیس و ریاست آن، نسل به نسل در میان این خانواده منتقل شد و در سال 2009، برایان فرانس، نوه بیل فرانس، ریاست این انجمن بزرگ را برعهده گرفت.

رقابت های نسکار (قسمت اول)

نسکار، به عنوان بزرگ ترین مرجع صدور مجوز مسابقات خودروهای کهنه در آمریکا، بر برگزاری رقابت های مختلفی نظارت می‌کند که از جمله آنها می‌توان به رقابت های Sprint Cup، Nationwide Series، Camping World Truck Series، NASCAR Local Racing، و NASCAR iRacing.com Series اشاره کرد.

رقابت های نسکار (قسمت اول)

جالب است بدانید، بیش از 1,500 مسابقه به صورت سالانه در بیش از 100 پیست از 39 ایالت آمریکا و کانادا تحت نظارت انجمن نسکار برگزار می‌شود. شایان ذکر است، مقر اصلی این انجمن در Daytona Beach فلوریدا قرار دارد. در آمریکا پس از مسابقات فوتبال، رقابت های نسکار بیشترین بیننده تلویزیونی را به خود اختصاص داده اند.

رقابت های نسکار (قسمت اول)

طبق اظهارات رئیس بخش امنیت نسکار در سال 2004، 17 مسابقه از 20 مسابقه که به صورت یک روزه در سطح جهان برگزار می‌شود، تحت نظارت این انجمن می‌باشد. رقابت های نسکار در سطح بین المللی نیز برگزار می‌شود. با وجود 75 میلیون طرفدار در بیش از 150 کشور و صرف 3 میلیارد دلار برای خرید بلیت این رقابت ها به صورت سالانه، و هم چنین حضور 500 شرکت به عنوان اسپانسر، می‌توان گفت که رقابت های نسکار از شهرت و اعتبار بسیاری برخوردار است.

 

تاریخچه مسابقات نسکار

رقابت های نسکار (قسمت اول)

با ثبت 8 رکود جهانی پیاپی در فاصله سال های 1927 تا 1935 میلادی، Daytona Beach به عنوان محل برگزاری مسابقات سرعت انتخاب شد. پس از یک مسابقه تاریخی میان رنسوم اولدز (Ransom Olds) و الکساندر وینتون (Alexander Winton) در سال 1903، این محل به کعبه آمال طرفداران مسابقات اتومبیلرانی تبدیل شد و با ثبت 15 رکورد، شهرت بسیاری در دنیای مسابقات اتومبیلرانی کسب کرد.

رقابت های نسکار (قسمت اول)

در سال 1936 که Bonneville Salt Flats به محل اصلی ثبت رکورد سرعت تبدیل شده بود، Daytona Beach مکان رویایی خودروهای سریع به شمار می‌رفت. رانندگان در مسیری به طول 6.6 کیلومتر، متشکل از یک مسیر مستقیم در کنار ساحل به طول 3.2-2.4 کیلومتر و جاده ایالتی A1A، با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند. در ایالات متحده آمریکا رقابت خودروهای فرسوده به دوران منع مشروبات الکلی بازمی‌گردد.

رقابت های نسکار (قسمت اول)

در آن دوران قاچاقچیان با استفاده از خودروهای کوچک و سریع از دست پلیس فرار و مشروبات خود را توزیع می‌کردند. بسیاری از آنها با ایجاد تغییراتی در خودروی خود، سرعت، قدرت، و هم‌چنین فضای بار آن را افزایش می‌دانند. عملکرد خودروها روز به روز بهتر می‌شد؛ به طوری که در اواخر دهه 1940 میلادی، پیروزی در این مسابقات شهرت و محبوبیت بسیاری برای برنده به همراه می‌آورد. این مسابقات در مناطق جنوبی آمریکا به ویژه منطقه Wilkes County از محبوبیت بسیاری برخوردار بود. 

در پایان از شما دعوت می‌کنیم در دیگر قسمت های این مقالات نیز، ما را همراهی کنید. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

رقابت های نسکار (قسمت اول)


منبع

WikiPedia

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی , پیست , مسابقه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: amirda
1

يك مقدار نوشته هاي مقاله كمِ!!
خيلي بيشتر ميشه توضيح داد!
20:46  1392/09/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : تشکر مجید جان
تیگو 8 : متاسفانه من هم چنین شرایطی دارم ثبت نام‌ 2اسفند. تحویل 26شهریور سه چهار روز دیگه نتیجه نگیرم مجبورم برم نمایندگی دزدیران خودرو
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال
اقتصاد دان : با شروع نیمه دوم سال بعد از این قیمت خودروها هفته به هفته و ماه به ماه و حتی روز به روز افزایش قیمت خواهند داشت نیمه دوم سال با تورم و افزایش قیمت خواهیم بود و تا عید ادامه دار است