مسابقات کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در قسمت پایانی مجموعه مقالات کارتینگ قصد داریم شما را با انواع پیست ها و تجهیزات ایمنی مورد استفاده رانندگان آشنا سازیم.

پیست های کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

پیست های کارتینگ، بر اساس نوع استفاده، انواع مختلفی دارند:

پیست کوتاه

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

تمامی پیست های قرار گرفته در فضای باز با طول کمتر از 1,500 متر در این دسته قرار می گیرند. این پیست ها که معمولا بین 1,100 تا 1,200 متر طول و 7 تا 9 متر عرض دارند، با پیچ هایی به چپ و راست، حس رانندگی با اتومبیل های مسابقه ای را به راننده القا می کنند. در پیست های کوتاه، کارت های گیربکسی و غیرگیربکسی در مسابقات Sprint به رقابت با یکدیگر می پردازند. در شرایط خاص می توان از جاده های شهری و یا پارکینگ های بزرگ به عوان پیست کوتاه استفاده کرد. از جمله این موارد می توان به مسابقات Junior Monaco Kart Cup که هر ساله در شهر موناکو فرانسه برگزار می شود و رقابت های SKUSA SuperNationals در هتل ریو لاس وگاس اشاره کرد.  

پیست بلند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در این پیست ها که بیش از 1,500 متر طول دارند، دیگر مسابقات موتورسواری نیز، برگزار می شود. شایان ذکر است، در پیست های بلند که صرفا مخصوص سوپر کارت ها طراحی شده اند، کارت های مسابقه ای با سرعتی بیش از 250 کیلومتر بر ساعت با یکدیگر به رقابت می پردازند. 

پیست سرپوشیده

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در پیست های سرپوشیده که معمولا برای مسابقات غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرند، کارت های تفریحی یا بسیار کوچک به رقابت می پردازند. بیشتر افراد اولین تجربه خود از کارتینگ را در پیست های سرپوشیده سپری می کنند. گفتنی است، استفاده از این پیست ها در دهه 1990 در انگلستان، فرانسه، بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی گسترش یافت.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

از جمله مهم ترین پیست های کارتینگ در سراسر جهان می توان به پیست های استرالیا، شرق یونان، گرندپری فیلیپ آیلند، نیوکسل، لاتویا، اسلوونی، Swedbank kartodroms، انگلستان، آمریکا، و غیره اشاره کرد.

 

تجهیزات ایمنی

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

به منظور حفظ ایمنی رانندگان کارت، از تجهیزات ویژه ای استفاده می شود:

- کلاه ایمنی که تمام سر و صورت آن ها را بپوشاند ( دارای گواهی Snell SA2005 یا K2005)

- لباس مخصوص مقاوم در برابر سایش

- دستکش مخصوص

- کفش مخصوص که قوزک پا را بپوشاند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)
مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم) مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

اگرچه محافظ دنده و گردن از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، اما در بسیاری از کشورها جزو تجهیزات سفارشی محسوب می شوند. رانندگان سوپرکارت ها باید همانند موتورسواران از لباس های چرمی استفاده کنند.

 

اساطیر کارتینگ

نام ملیت
سباستین فتل آلمانی
فرناندو آلونسو اسپانیایی
جنسون باتن انگلیسی
لوئیس همیلتون انگلیسی
مایکل شوماخر آلمانی
آیرتون سنا برزیلی
آلن پروست فرانسوی
تکنو پیوما ایتالیا
کارتا وست بند (معروف به The very first KART) ایالات متحده آمریکا
جیووانی پاریلا ایتالیایی

مسابقات کارتینگ به عنوان یکی از کم هزینه ترین و ایمن ترین راه های آشنایی افراد با مسابقات اتومبیل رانی محسوب می شود. اگرچه افراد بسیاری این رشته را مختص جوانان می دانند، اما بزرگسالان نیز در این زمینه بسیار فعال هستند.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

کارتینگ، به عنوان نخستین مرحله از مسابقات اتومبیل رانی، با بهبود عکس العمل ها، کنترل خودرو، و مهارت های تصمیم گیری، رانندگان را آماده رقابت های حرفه ای می کند. هم چنین با افزایش آگاهی راننده در خصوص فشار تایرها، وضعیت دنده، صندلی، و غیره وی را برای رقابت های حرفه ای آماده می سازد. تمامی رانندگان حرفه ای از پیست های کارتینگ به مسابقات فرمول 1 و نسکار راه پیدا کرده اند که از جمله آن ها می توان به آیرتون سنا، مایکل شوماخر، فرناندو آلونسو، لیک اسپید، ریکی راد، تونی استوارت، و غیره اشاره کرد. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)


منبع

WikiPedia

برچسب : کارتینگ , پیست , اتومبیل رانی , کارت , فرمول 1 , نسکار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

meysam
0

tu tehran koja mishe be surate herfeyi in varzesho yad gereft?hazinash cheghadre?
21:11  1392/08/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام منم آذر ۱۴۰۳ تکمیل وجه کردم هیچ کسی جواب گو نیست از مشکلات مردم که خبر ندارن بفکر هم نیستن
مهدی : واریز اولیه مهر 402 تحویل هفته آخر اسفند 403 تکمیل وجه 19اسفند در انتظار فاکتور
عباسی : من که ماشینم رو صفر فروختم چون دوسش نداشتم و دنا پلاس اتومات رو گرفتم خیلی هم راضیم تا ابد ماشین های سایپا ب درد نخورن
تاراV4تحویل30روزه : دوست عزیز که23تیر واریز کردی ودیروز تحویل گرفتی. من30تیراتومات سفید واریز کردم و همون روز هم مدارک و سخا تحویل نمایندگی دادم تا الان فاکتور نشدم.بنظر شما طبیعی هست؟
سایپای دزد : من ۱۲ آذر و سخا ۱۴ آذر.خبری نیست
سایپای دزد : من واریزی 12 و سخا 14 هستم آذرماه تحویل سه ماهه.خبری نیست
تارا 30 روزه : این ترفند جدید دلال ها هست به هیچ عنوان به دلال ماشین نفروش.یا میفروشی بگو ماشین من با این شرایط فروخته میشه.ایرانخودرو یا سایپا ماشین های ایراد دار رنگی رو تو مزایده میفروشن
X3 : درود .همان زمان سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت اگر با قیمت قطعی خریدید شکایت کنید
شاهین اسفند : شما چندم تکمیل کردین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خودم : معذرت 11اسفند تکمیل وجه کردم 22اسفند 1402 ثبت نام کردم
مجید : من 12 اسفند تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم شما چی طوری 22 اسفند هستی فاکتور شدی
ایمان : تبدیل به رینگ هم اومده؟
ساینا 10 اسفند : سلام منم 10 اسفندم چطور فاکتور شدی؟؟؟تو رو خدا دروغ نگید
11 اسفند سایناs : دوستان بنده 11 اسفندم هنوز فاکتور نشدم
اطلس واریزی 9 اسفند : من 31ام فاکتور شدم شهرستان هستم امروز قراره به نمایندگی برسه
سامان : سلام دوستان من تحویل آذر بودم 22اسفند تکمیل وجه شدم دیروز هم فاکتور هم پلاک آنلاین شدم نمایندگی سنندج
4تیر : سلام 4تیر کسی فاکتور نشده 15413200
Dena 6 Dande : دنا 6 دنده دعوتنامه تحویل مهر اومده؟
اطلس g تکمیل وجه 1403 اسفند13 : کسی فاکتور شده از 13 ده