مسابقات کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در قسمت پایانی مجموعه مقالات کارتینگ قصد داریم شما را با انواع پیست ها و تجهیزات ایمنی مورد استفاده رانندگان آشنا سازیم.

پیست های کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

پیست های کارتینگ، بر اساس نوع استفاده، انواع مختلفی دارند:

پیست کوتاه

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

تمامی پیست های قرار گرفته در فضای باز با طول کمتر از 1,500 متر در این دسته قرار می گیرند. این پیست ها که معمولا بین 1,100 تا 1,200 متر طول و 7 تا 9 متر عرض دارند، با پیچ هایی به چپ و راست، حس رانندگی با اتومبیل های مسابقه ای را به راننده القا می کنند. در پیست های کوتاه، کارت های گیربکسی و غیرگیربکسی در مسابقات Sprint به رقابت با یکدیگر می پردازند. در شرایط خاص می توان از جاده های شهری و یا پارکینگ های بزرگ به عوان پیست کوتاه استفاده کرد. از جمله این موارد می توان به مسابقات Junior Monaco Kart Cup که هر ساله در شهر موناکو فرانسه برگزار می شود و رقابت های SKUSA SuperNationals در هتل ریو لاس وگاس اشاره کرد.  

پیست بلند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در این پیست ها که بیش از 1,500 متر طول دارند، دیگر مسابقات موتورسواری نیز، برگزار می شود. شایان ذکر است، در پیست های بلند که صرفا مخصوص سوپر کارت ها طراحی شده اند، کارت های مسابقه ای با سرعتی بیش از 250 کیلومتر بر ساعت با یکدیگر به رقابت می پردازند. 

پیست سرپوشیده

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در پیست های سرپوشیده که معمولا برای مسابقات غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرند، کارت های تفریحی یا بسیار کوچک به رقابت می پردازند. بیشتر افراد اولین تجربه خود از کارتینگ را در پیست های سرپوشیده سپری می کنند. گفتنی است، استفاده از این پیست ها در دهه 1990 در انگلستان، فرانسه، بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی گسترش یافت.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

از جمله مهم ترین پیست های کارتینگ در سراسر جهان می توان به پیست های استرالیا، شرق یونان، گرندپری فیلیپ آیلند، نیوکسل، لاتویا، اسلوونی، Swedbank kartodroms، انگلستان، آمریکا، و غیره اشاره کرد.

 

تجهیزات ایمنی

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

به منظور حفظ ایمنی رانندگان کارت، از تجهیزات ویژه ای استفاده می شود:

- کلاه ایمنی که تمام سر و صورت آن ها را بپوشاند ( دارای گواهی Snell SA2005 یا K2005)

- لباس مخصوص مقاوم در برابر سایش

- دستکش مخصوص

- کفش مخصوص که قوزک پا را بپوشاند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)
مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم) مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

اگرچه محافظ دنده و گردن از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، اما در بسیاری از کشورها جزو تجهیزات سفارشی محسوب می شوند. رانندگان سوپرکارت ها باید همانند موتورسواران از لباس های چرمی استفاده کنند.

 

اساطیر کارتینگ

نام ملیت
سباستین فتل آلمانی
فرناندو آلونسو اسپانیایی
جنسون باتن انگلیسی
لوئیس همیلتون انگلیسی
مایکل شوماخر آلمانی
آیرتون سنا برزیلی
آلن پروست فرانسوی
تکنو پیوما ایتالیا
کارتا وست بند (معروف به The very first KART) ایالات متحده آمریکا
جیووانی پاریلا ایتالیایی

مسابقات کارتینگ به عنوان یکی از کم هزینه ترین و ایمن ترین راه های آشنایی افراد با مسابقات اتومبیل رانی محسوب می شود. اگرچه افراد بسیاری این رشته را مختص جوانان می دانند، اما بزرگسالان نیز در این زمینه بسیار فعال هستند.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

کارتینگ، به عنوان نخستین مرحله از مسابقات اتومبیل رانی، با بهبود عکس العمل ها، کنترل خودرو، و مهارت های تصمیم گیری، رانندگان را آماده رقابت های حرفه ای می کند. هم چنین با افزایش آگاهی راننده در خصوص فشار تایرها، وضعیت دنده، صندلی، و غیره وی را برای رقابت های حرفه ای آماده می سازد. تمامی رانندگان حرفه ای از پیست های کارتینگ به مسابقات فرمول 1 و نسکار راه پیدا کرده اند که از جمله آن ها می توان به آیرتون سنا، مایکل شوماخر، فرناندو آلونسو، لیک اسپید، ریکی راد، تونی استوارت، و غیره اشاره کرد. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)


منبع

WikiPedia

برچسب : کارتینگ , پیست , اتومبیل رانی , کارت , فرمول 1 , نسکار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

meysam
0

tu tehran koja mishe be surate herfeyi in varzesho yad gereft?hazinash cheghadre?
21:11  1392/08/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
م م یزد : اره،همان دوهفته اول اومد
آرمان X5 : کرمان موتور از بابت بدقولی و تاخیر و جوابگو نمودن بین خودروسازان رتبه اول داره. من از مدیران خودرو قبلا ماشین گرفتم اونا هم اذیت کردن ولی نه اندازه کرمک موتور. ایندفعه اگر ماشینم رو بتونم به قوه الهی بگیرم دیگه سمت این بظاهر خودرو سازا نمیام
آرمان X5 : احتمالا قبل از تحویل خودرو نمیشه از خودروساز بابت تاخیر در تحویل و اخذ پول اضافی بابت افزایش عوارض گمرکی و.. شکایت کرد. اگر کسی هست شکایت انجام داده لطفا راهنمایی کنه که چیکار کرده
شاهین لگن : الهی خدا انتقام مارو از این انسان نماها بگیره کارد به استخونم رسیده از زندگی متنفر شدم
J7 بهمن : من بهمن ثبت نام کردم تحویل ۲۱ خرداد هنوز شاسی نشده
حسین : من میخوام فردا برم سایپا کسی میاد خبر بده 10:30 تا 11 میرسم شاهین جی 14 آذر هستم
J7 بهمن : بنده بهمن ثبت نام کردم تحویل ۲۱ خرداد هنوز شاسی نشده
محمد لاماری مشکی : هنوز مشخص نیس چقد افزایش داره؟؟
30 دی : قطعا داره. وگرنه که دعوت نامه رو نمی داد :)
محمد شاهین : سلام منم ۱۲ اذر واریزم ۱۳ اذرم پذیرش و سخا هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعد : دوستان کسی از برگ سبز خودرو خبر داره ، معلوم نیس کی میاد
207 : اره 23 باید بزاری روش فقط
زخمی : رضا تو همون عامل سایپایی عوضی
دنا بورسی مرداد : دوستان خواهشا کسی میدونه دنا بورسی تا چ تاریخی فاکتور شد جواب لطفا
207 سقف فلز اتومات بندرعباس : سلام خدمت همه دوستان این آخرین پیام من هستش امیدوارم حالتون عالی باشه207 اتو فلز رنگ سفید بودم فروش فوق العاده 3 ماهه 31 فروردین تکمیل وجه کردم ،18 تیر فاکتور شدم24 تیر پلاک و 5 مرادد تحویل گرفتم امیدورام ماشین های شما هم سریع به دستتون برسه،ممنونم از نظرات همه شما خدا نگهدار🌹🌹
رسول : رضا پشی فروش قم مگه چشه تو آدم بی خودی هستی که با اسمهای فیک هر هفته یا چند روز میای حال دوستان گروه میخوای خراب کنی لعنت بهت عوضی
آذر : کدوم شهر هستید؟پیامک تحویل آمد یا زنگ زدن بهت .منم چهارشنبه فاکتور و پلاک شدم ولی خبری نشده
پانا 31 تیر پیش عروش : سلام بر دوستان برای کسی از تیرماهی ها گزینه واریز باج فعال شده یا نه؟
ساینا اس بهمن : من اینجا دوستان پیام گذاشتن والا تو قبل از 23 هم بود الان مشکل اساسی ما اردبیهشت ماهی ها اینه که هنوز اسفند رو تموم نکردن چه پیش فروش چه فوق العادشو
ادریس : من 22 اردیبهشت تکمیل وجه کردم