برچسب :: فرانسوی

معرفی اپلیکیشن Fodor ‘s travel Phrase




در مقاله زیر قصد داریم به معرفی اپلیکیشنی برای علاقمندان به سفر بپردازیم. اپلیکیشن Fodor 's Travel Phrase با بیش از 22 زبان مختلف به کاربران عرضه می‌شود. با ما همراه باشید.

[1393/09/19 18:00]

زمزمه‌های حضور جنرال موتورز در ایران




زمزمه‌های حضور شرکت آمریکایی جنرال موتورز در ایران بلندتر از هر زمانی به گوش می‌رسد.

[1393/07/30 9:30]

رونمایی از نسل جدید ال 90!




نمایندگی رسمی رنو در ایران، شنبه شب گذشته از خودرو رنو سیمبول رونمایی کرد تا فروش این خودرو فرانسوی را رسما در ایران آغاز کند.

[1394/05/19 11:00]

در بازار خودروی ایران، چینی ها جایگزین فرانسوی ها شدند؟




حضور فرانسوی ها در بازار خودرو ایران با خروج از خودروسازی کشورمان و توقف خطوط تولید محصولات قدیمی، کمرنگ تر از همیشه ...

[1403/06/24 13:00]

مزیت‌های محصولات جدید پژو در ایران




مديرعامل ساپكو گفت: كيفيت، بهينه‌سازي توليد و بهره‌وري بالا و همچنين ارائه خدمات مناسب، شاخص‌هاي اصلي براي همكاري ساپكو با تامين‌كنندگان است.حسين نجاري که در نشست مشترك قطعه‌سازان ایران خودرو و پژو، سخن می‌گفت، افزود: تامين‌كنندگان ما بايد بتوانند براي افزايش ظرفيت و سرمايه‌گذاري و بهره‌برداري از فناوري‌هاي نوين، تامين مالي كنند.

[1395/06/23 14:00]

مقایسه 3 خودروی فرانسوی لوکس در ایران




پس از امضای برجام، شاهد ابراز تمایل تعداد زیادی از خودروسازان معتبر دنیا برای ورود به بازار ایران هستیم و در این بین فرانسوی ها به عنوان شرکای قدیمی صنعت خودرو ایران گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و بدون اتلاف وقت، قراردادهای خود با شرکای ایرانی را امضا کردند. ورود رنو تلیسمان در ماه های اخیر را می توان به عنوان نخستین برگ برنده فرانسوی ها در مقابل رقبای آسیایی برشمرد که موفقیت تلیسمان باعث شد تا دیگر رقبای آسیایی برشمرد که موفقیت تلیسمان باعث شد تا دیگر خودروسازان فرانسوی نیز به تدریج نمایندگان خود در سگمنت سدان های نیمه لوکس را راهی بازار کشور کنند، هم اکنون ورود پژو 508 قطعی شده و به احتمال قوی اوایل سال 1396، شاهد حضور آن در بازار کشور هستیم و احتمال عرضه سیتروئن C6 می پردازیم.

[1396/02/17 17:00]

محصولات جدید پژو با 20درصد داخلی سازی وارد بازار می شود




قرارداد جدید پژو و ایران خودرو در صورت دیده شدن حق دریافت فن آوری و تکنولوژی در آن، برای توسعه صنعت خودرو مفید خواهد بود. به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، خبر بسیار کوتاه بود «قرارداد جدید ایران خودرو و پژو سرانجام نهایی شد»، این تیتر را هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در نشست خبری خود با خبرنگاران در اسفند سال 94 اعلام کرد. به گفته طرفین قرارداد این همکاری بر اساس رویکرد جدید ایران خودرو مبنی بر سرمایه گذاری مستقیم و نقدی پژو در ایران، انتقال فناوری و تولید محصولات به روز دنیا و استفاده از بازار صادراتی محصولات پژو در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا پایه ریزی شده است. بر اساس این توافق نامه طی پنج سال آینده 400 میلیون یورو سرمایه گذاری مشترک در ایران صورت گیرد. این سرمایه گذاری زمینه را برای توسعه زیرساخت های تولید رقابتی به منظور ساخت، راه اندازی و فروش مدل های 208، 2008 و 301 پژو که مجهز به جدیدترین تکنولوژی های فنی هستند، فراهم خواهد کرد. امضا این توافق نامه یک هفته پس از لغو تحریم های بین المللی بیانگر شروع فصل جدیدی برای طرفین خواهد بود که از سوی شرکت های انتقال دهنده فن آوری و فعالان داخلی نیز مورد حمایت قرار گرفته است. نخستین محصولات این قرارداد نیز در نیمه دوم سال 2017 از خطوط تولید ایران خودرو خارج خواهد شد. اما در قرارداد قبلی با پژو یکی از مشکلاتی که نسبت به قرارداد با رنو به چشم آمد نادیده گرفته شدن قطعه سازان و تجهیز نکردن ایشان به علم روز بود که باعث شده است بعد از گذشت بیش از 20 سال همچنان بسیاری از قطعات خانواده پژو وارداتی باشد و همین مشکل در دوران تحریم صنعت خودرو، گریبان مشتریان و البته سازندگان این برند خودرویی را گرفت. اعضای انجمن قطعه سازان اعلام می کنند که از مفاد قرارداد جدید بی اطلاع هستند و نمی دانند آیا نقشی پر رنگ همانند قرار داد تولید تندر، در این دوره برای آنها دیده شده است یا خیر؟ اما گویی به آنها اطلاع داده اند که نگران نباشند! نگرانی از این بابت که ورود فنآوری و تکنولوژی ساخت قطعات پژوهای جدید اتفاق نیفتد و باز هم ما بشویم وارد کننده قطعه از چین و بعد هم برخی از روی قطعات چینی کپی کنند و کیفیت قطعات هر روز بد تر از قبل شود. اما چرا مفاد قرار داد جدید ایران خودرو و پژو روشن بازگو نمی شود؟ این سوال را با محمد رضا معتمد مدیر عامل جدید ایکاپ یا همان شرکت مشترک ایران خودرو و پژو در میان گذاشتیم. معتمد در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، گفت: من فکر می کنم حدود 80 درصد هر قراردادی غیر محرمانه بوده و به همین اندازه اطلاع رسانی شده است. و البته بخشی از قرارداد نیز محرمانه است. از وی پرسیدیم که نقش قطعه سازان در قرارداد جدید دیده شده است و جواب شنیدیم که: مگر می شود خودرویی با 20 درصد داخلی سازی ساخته شود اما نقش قطعه ساز در آن دیده نشده باشد. ما قرار است به تولید خودروهایی با 40 درصد داخلی سازی برسیم. و بدون حضور قطعه سازان این مهم رخ نمی دهد. مدیرعامل جدید ایکاپ در خصوص نظارت بر تولید قطعات داخلی سازی شده نیز گفت: به طور قطع شرکت ایکاپ بر این قضیه نظارت می کند. امیدواریم به زودی در مورد قرار داد پژو و ایران خودرو و نقش قطعه سازان در پیش برد آن و همچنین چگونگی ورود فن آوری به کشور بیشتر بشنویم.

[1395/05/25 17:00]

رنو و پژو در پیچ ژنو




در حالی که گمان می‌رفت با لغو تحریم علیه خودروسازی کشور، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا راهی «جاده مخصوص» شوند، گویا هنوز هم فرانسوی‌ها گزینه اصلی برای همکاری مشترک با صنعت خودرو ایران هستند و در این بین ظاهرا میل به بازگشت پژو، بیش از تمایل به از سرگیری فعالیت دوباره رنو است.

[1393/05/20 9:30]

ترفند چینی برای تصاحب سهم فرانسوی‌ها




بازار خودروهای بالای ۵۰میلیون تومان داغ است و در چند ماه گذشته خودروسازان کشور در همکاری با خودروسازان خارجی به‌ویژه چینی‌ها چندین مدل خودرو در این رده قیمتی رونمایی و به بازار عرضه کرده‌اند که سی‌اس۳۵ جدیدترین این خودروهاست.

[1395/07/14 14:00]

بررسی قراردادهای جدید خودروسازان با شرکت‌های فرانسوی




سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون متبوعش از انعقاد قرارداد شرکت ایران‌خودرو با پژو و شرکت سایپا با سیتروئن فرانسه و بررسی چگونگی قراردادهای جدید این دو خودروساز کشورمان خبر داد.

[1395/04/28 10:00]

بهترین خودروهای فرانسوی جهان کدامند؟




خودروهای فرانسوی همانقدر که محبوب کارشناسان و مردم هستند، مورد تمسخر آنان نیز قرار می‌گیرند. خودروهای فرانسوی در دنیا تاریخچه طولانی را برای خود رقم زده‌اند. پژو از سال 1882 با دوچرخه‌هایش و از سال 1889 با سه چرخه‌هایش قدم‌های اولیه برای ورود به صنعت خودروسازی را برداشت.

[1395/06/08 20:00]

بازگشت فرانسوی ها با ایران در گرو تعامل در سطوح بالای سیاسی




در حالی از احتمال بازگشت فرانسوی ها و مذاکره انجمن قطعه سازان این کشور با طرف ایرانی خبر داده می شود که یکی از اصلی ترین طرف های قرارداد تفاهم نامه قطعه سازان فرانسوی با ایران، این احتمال را به صراحت رد می کند.

[1398/09/19 11:00]

درخشش DS در نمایشگاه خودرو پاریس




این روزها نمایشگاه خودرو دوسالانه پاریس در جریان است که در واقع مهمترین نمایشگاه خودرو اروپا در نیمه دوم سال میلادی به حساب می آید و به خصوص برای خودروسازان فرانسوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

[1395/07/12 18:00]

نگاهی به ساندرو استپ وی محصول جدید پارس‌خودرو




کمپانی رنو از سال ۱۸۹۹ فعالیت خود را به عنوان سومین خودروسازی اروپا آغاز کرد و چندی بعد سهام خودروساز رومانیایی، یعنی داچیا را خریداری کرد. سال 2008 شرکت داچیا از ساندرو رونمایی کرد و این خودرو تاکنون در برخی کشورها مانند رومانی، برزیل، کلمبیا و ... تولید شده است. بهمن ماه سال 1394 بود که این خودرو تحت عنوان رنو ساندرو توسط شرکت پارس خودرو در دو مدل گیربکس دستی و اتومات تولید شد. با این که امروزه رنو از ساندرو نیوفیس2016 رونمایی کرده، پارس خودرو کماکان با همان فیس اولیه ساندرو را تولید و عرضه می کند.

[1395/06/08 13:00]

برنامه خودروسازان و قطعه سازان فرانسوی در ایران




هیات 110 نفره فرانسوی در حالی امروز وارد ایران خواهد شد که در بین آنها، نمایندگان رنو و پژو به همراه قطعه‌سازان بزرگ فرانسه نیز حضور دارند.

[1392/11/14 10:00]

خودروسازان آماده بازگشت به ایران کدامند؟




کدام خودرو سازان با تحریم از ایران رفته اند و کدام یک از خودرو سازان در صورت توافق به ایران باز خواهند گشت. این سوالی است که این روزها ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است.

[1394/04/14 9:50]

نگرانی از حضور فرانسوی‌ها یا چینی‌ها




هفته گذشته همزمان با عقد توافقنامه دو شرکت سایپا و سیتروئن انتقاداتی مبنی‌بر تصاحب بازار ایران توسط خودروسازان فرانسوی مطرح شد. هرچند در شرایط کنونی نیز بیش از 40 درصد بازار خودروی کشورمان در تصاحب فرانسوی‌ها است، اما منتقدان با تاکید بر شیوه گذشته همکاری شرکت‌های خودروساز فرانسوی با ایران و همچنین خروج ناگهانی پژو، مشارکت دوباره با تولید‌کنندگان این کشور را به صلاح صنعت خودرو داخل نمی‌دانند.

[1395/05/06 15:00]

کارنامه جهانی میهمانان فرانسوی در ایران




دو خودروساز بزرگ فرانسه در شرایطی به‌عنوان اولین سرمایه‌گذاران خارجی صنعت خودرو در پسابرجام، راهی ایران شده‌اند که کارنامه جهانی آنها در نیمه اول سال 2017، در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 نشان از فروش نامناسب برخی محصولات شان دارد. پژوسیتروئن و رنو درحال حاضر تنها سرمایه‌گذاران خارجی در خودروسازی ایران به شمار می‌روند که اولی در زمستان سال گذشته قرارداد خود را با شرکای ایرانی به امضا رساند و دومی نیز کمتر از یک ماه گذشته. بر این اساس، پژو با ایران خودرو و همچنین رنو نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، قرارداد همکاری مشترک امضا کرده‌اند و سیتروئن نیز تفاهم‌نامه‌ای را با سایپا به امضا رساند. هرچه هست، مطابق با آمارهای ارائه شده، پژوسیتروئن و رنو نتوانسته‌اند آمار چندان مناسبی را در فروش جهانی از خود به جا بگذارند. مرور جزئیات این آمار اما جدای از اینکه وضعیت نه چندان مناسب فروش پژوسیتروئن و رنو را در بازارهای جهانی (به جز ایران) نشان می‌دهد، بلکه ثابت می‌کند بازار ایران تا چه حد توانسته در آمار کلی فروش آنها اثر مثبت بگذارد.

[1396/06/07 9:00]

قرارداد سایپا و سیتروئن، خودروساز فرانسوی پول نقد می‌آورد




معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مذاکرات گروه خودروسازی سایپا و شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه به مرحله عقد قرارداد نزدیک شده است. ایرنا نوشت: محسن صالحی نیا افزود: در مذاکرات سایپا و سیتروئن حتی میزان سرمایه گذاری و مکان انجام فعالیت مشخص شده است. وی با اشاره به این که آخرین مراحل قراردادی و حقوقی این همکاری انجام شده است ، گفت: براساس آخرین مذاکرات، حجم سرمایه گذاری مشترک در مرحله نخست 200 میلیون دلار برآورد شده و سایت سایپا کاشان نیز بعنوان محل اجرای این همکاری تعیین شده است.

[1395/02/27 11:00]

قطعه‌سازان بی خبر




دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در حال حاضر عمده قراردادهای شرکت‌های خودروسازی با فرانسوی‌ها است، گفت: هنوز جزئیاتی از میزان داخلی سازی قطعات خودرو به قطعه سازان اعلام نشده است. آرش محبی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به قرارداد جدید خودروسازان کشوربا شرکت‌های فرانسوی برای تولید انواع خودرو، اظهارداشت: براساس ضوابط وزارت صنعت، باید این قراردادها با اولویت داخلی سازی قطعات انجام شود. وی با بیان اینکه اخیراً مشکلات بانکی ایران با کشورهای غربی تا حدودی برطرف شده است، افزود: هم اکنون مقدمات اجرای این قراردادها و ساخت خودروهای جدید آغاز شده اما هنوز جزئیاتی از میزان داخلی سازی قطعات به قطعه سازان اعلام نشده است. دبیرانجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو اضافه کرد: قطعه سازان باید از جزئیات داخلی سازی قطعات خودروهای جدید مطلع بوده تا با انعقاد قراردادهایی با شرکای خارجی شرایط لازم را برای تولید قطعات مورد نیاز در کشور فراهم کنند.

[1395/04/13 14:00]

قیمت خودروهای فرانسوی در بازار ایران+جدول




قیمت خودروهای فرانسوی در بازار ایران+جدول

[1395/04/07 11:00]

شرط ایران برای قطعه سازان فرانسوی




عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد: شرط ایران برای شرکت های قطعه سازی فرانسوی

[1394/07/16 17:00]

کوید، کراس اوور ارزان و کوچک رنو در راه ایران




خودروکده: رویترز به نقل از یک مدیر ارشد رنو گزارش داد که این خودروساز فرانسوی درصدد معرفی مدلی از مینی کراس اوور جدید کوید به ایران است.

[1394/05/01 8:30]

لغو همه تحریم ها شرط قرارداد با قطعه سازان فرانسوی




یک عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با بیان اینکه قطعه سازان فرانسوی به دنبال شرکای جدیدی در ایران هستند،گفت: شکل قراردادهای سرمایه گذاری شرکای خارجی در ایران باید به گونه ای باشد تا نتوانند به راحتی بازار ایران را ترک کنند.

[1394/07/15 17:00]