این روزها نمایشگاه خودرو دوسالانه پاریس در جریان است که در واقع مهمترین نمایشگاه خودرو اروپا در نیمه دوم سال میلادی به حساب می آید و به خصوص برای خودروسازان فرانسوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
طبیعتا با توجه به برگزاری اشتراکی این نمایشگاه با نمایشگاه خودرو فرانکفورت (که در سال های میلادی فرد به جای نمایشگاه پاریس برگزار می شود) می توان گفت که نمایشگاه امسال آخرین فرصت تا سال 2018 برای حضور و قدرت نمایی در وطن برای خودروسازان فرانسوی به حساب می آید.
بنابراین هیچ تعجبی ندارد که در سالن یک این نمایشگاه شاهد حضور بسیار چشمگیر محصولات دو خودروساز اصلی فرانسه یعنی پژو سیتروئن (PSA) و رنو هستیم که البته با معرفی کانسپت های خاصی از برند های DS (به عنوان گل سر سبد محصولات PSA) و رنو همراه است.
DS که برند لوکس و شاخه گران قیمت گروه PSA به حساب می آید، برخلاف سایر خودروسازان غرفه خود را به صورت بسته و با دیوارهای بلند مشکی رنگ طراحی کرده بود.
در فلسفه این برند تاکید ویژه ای بر تفاوت در طراحی و تلفیق ظرافت هنر فرانسوی با تکنولوژی های فنی صنعت خودرو وجود دارد. از این رو چه در فضا سازی غرفه و چه در طراحی کانسپت جدید این کمپانی شاهد نگاهی ریزبیانه و توجه به جزییات بودیم که مطابق بر فلسفه خودروها و برند DS شکل گرفته بودند.
برای مثال عطر خاصی به شکل اختصاصی برای برند DS طراحی شده است که رایحه آن در غرفه این شرکت به مشام می رسید. حتی طراحی صندلی های موجود در غرفه نیز متناسب با استایل ویژه لوگو DS انجام شده بود و حس و حال خاصی را برای افراد ریز بین تداعی می کرد.
این کمپانی در نمایشگاه امسال از کانسپت جدید و فوق العاده زیبای خود به نام E-TENSE رونمایی کرد که یک کوپه کاملا متفاوت نسبت به سایر محصولات PSA با طراحی جذاب و تکنولوژی سبز برقی و هیبریدی به حساب می آید.
به گفته مدیران ارشد شرکت، DS بنا دارد تا با شرکت در مسابقات فرمولا الکتریک، به تکنولوژی لازم برای تولید خودروهای برقی دست یابد و نسل بعدی محصولات خود را بر مبنای ساختارهای برقی یا هیبریدی ارائه دهد.
بر این اساس، مدل تولیدی E-TENSE نیز در سال 2018 ارائه خواهد شد، هرچند که خودرو مفهومی فعلی علیرغم استفاده از بدنه فیبرکربنی به دلیل وزن بالای باتری ها در حدود 1.8 تن وزن دارد و امید می رود که تا آن زمان پیشرفت تکنولوژی منجر به کاهش وزن خودروهای برقی شود.
تور بازدید از غرفه DS همچنین شامل مصاحبه خبرنگاران ایرانی با مدیران و طراحان ارشد این کمپانی و توضیح فلسفه و نگاه برند DS نسبت به آینده محصولات این شرکت بود.
ورود تکنولوژی های تازه دنیای فناوری نظیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای بازدید از خودروها را می توان از دیگر نکات جدید غرفه دی اس در نمایشگاه امسال دانست.
طبیعتا مخاطبان دیجیاتو با نحوه کارکرد تکنولوژی مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی آشنایی کافی دارند اما نکته مهم در خصوص استفاده از این روش برای توضیح خودرو به قیمت حدود 33000 یورویی آن مربوط می شود که در واقع از خریداری یک خودرو کامل واقعی برای استفاده در نمایشگاه گران تر تمام می شود.