مزایای استفاده از پدل شیفتر

مزایای استفاده از پدل شیفتر

با پیشرفت تکنولوژی، زندگی آسان تر می شود و به همین منوال رانندگی که بخش لاینفک زندگی روزمره انسان ها است نیز راحت تر می شود. پدل شیفتر (Paddle Shifter) نیز یکی از فن آوری هایی است که در چند سال اخیر رانندگی را ساده تر و سریع تر کرده است. همه ما می دانیم که گیربکس های دستی درحال منسوخ شدن می باشند. خصوصاً در آمریکا که درصد زیادی از مردم تمایل به استفاده از گیربکس های اتوماتیک دارند.

مزایای استفاده از پدل شیفتر

می توان تصور کرد روزی را که گیربکس های دستس نیز مانند فلاپی دیسک ها و نوارهای کاست، به خاطره ها بپیوندند و این پیشرفت علم می باشد که منطقی است. و به میزان پیشرفت تکنولوژی، گیربکس های اتوماتیک نیز پیشرفت کرده و قابل اطمینان تر و کاراتر می شوند و ضعف  آن ها به مرور برطرف می شود. گیربکس های اتوماتیک  در دو نوع DCT (گیربکس با کلاچ دوگانه) و CVT (گیربکس متغیر پیوسته) شناخته شده می باشد.

مزایای استفاده از پدل شیفتر

 گیربکس های ضریب متغیر پیوسته (CVT) در اوج تکنولوژی، ساده و کارآمد هستند. البته این سادگی و کارآمدی خسته کننده نیز هست و دنده ها همیشه در دور موتور خاصی تعویض می گردند. برای همین، برخی کمپانی ها برای این گیربکس ها قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را فراهم کرده اند که اغلب توسط اهرم های پشت فرمان صورت می گیرد و پدل شیفتر (Paddle Shifter) نام دارند. با استفاده از پدل شیفتر در دور موتور دلخواه خود می توانید دند را تعویض کنید و هیجان و لذت رانندگی را به خوبی تجربه کنید.

مزایای استفاده از پدل شیفتر

عمل کرد گیربکس های دارای کلاچ دوگانه (DCT) بسیار شبیه به گیربکس های دستی می باشد و در آن دو کلاچ مجزا و چرخ دنده ها همگی به صورت هیدرولیکی باهم درگیر می شوند. یک گیربکس DCT واقعی مجهز به پدل شیفتر، در صورت قرارگیری دروضعیت "دستی" (Manual)، دقیقاً عمل کردی شبیه به گیربکس دستی معمولی خواهد داشت. این یعنی زمانی که توقف می کنید، کلاچ ها خلاص شده و اتومبیل برای حرکت مجدد نیاز به فرمان راننده دارند و به لطف تکنولوژی جدید دنده ها با سرعت و دقت بیش تری تعویض می گردند. حال می پرسیم چرا بهتر است تا خودروهای امروزی مجهز به پدل شیفتر باشند؟

مزایای استفاده از پدل شیفتر

اولین دلیل آن این است که راننده را وادار می کند تا برای تعویض دنده، همواره دست های خود را روی فرمان نگه دارد. تا به حال چند نفر را دیده اید که در حال رانندگی دستان خود را روی غربیلک فرمان در حالت ساعت 11:05 و یا در حالت ساعت 7:25 قرار داده اند یا اصلاً یک دست خود را روی کنسول گذاشته اند و این در حالی است که حالت صحیح قرارگیری دستان راننده به روی فرمان حالت ساعت 10:10 است. برای استفاده از پدل شیفتر شما مجبور هستید تا دستان خود را در حالت صحیح 10:10 روی فرمان قرار دهید و بالطبع رانندگی ایمن تر و تسلط بیش تری خواهید داشت.

مزایای استفاده از پدل شیفتر مزایای استفاده از پدل شیفتر
مزایای استفاده از پدل شیفتر مزایای استفاده از پدل شیفتر

حسن دیگر استفاده از پدل شیفتر، حذف اهرم تعویض دنده و خلوت شدن کنسول وسط است. اکثر قسمت های خودروهای امروزی به صورت الکترونیکی کنترل می شوند و خلوت شدن کنسول وسط علاوه بر زیبایی داخل خودرو، فضای کافی برای قرارگیری دکمه های کنترل کننده قسمت های مختلف خودرو ایجاد می کند. مزیت دیگر آن این است که رانندگی را آسان می کند و دیگر نیازی به حفظ کردن نحوه تعویض دنده ها در گیربکس های دستی نیست. و مانند گیربکس های اتوماتیک معمولی نیز محدودیتی در تعویض دنده در دور موتور دلخواه خود ندارید. امیدواریم با ارائه این مطلب اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. همواره ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

مزایای استفاده از پدل شیفتر


منبع

Oppositelock

برچسب : گیربکس , CVT , DCT , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

10 نظر

amir javani
4

عالی بود
13:20  1394/09/06
پاسخ دادن
نوش
11

با سلام و سپاس.ایا در گیربکس تیپ ترونیک میتوان در حال حرکت با دنده اتو ماتیک با حرکت دسته دنده به سمت راست با استفاده از حالت +_ به صورت دستی ادامه مسیر داد و برعکس.
00:39  1394/06/25
پاسخ دادن
حامد
7

با عرض سلام و خسته نباشید به تمام دست اندر کاران سایت 1car.ممنون از مطالب بسیار بسیار آموزنده ، مختصرومفیدتون که در عین کوتاهی وسادگی به مخاطب انتقال داده میشود، و امیدوارم همیشه به همین ترتیب ادامه داشته باشد، با تشکر
00:29  1393/09/16
پاسخ دادن
خداشناس
4

ممنون از سايتتون اطلاعات خوبي بود،استفاده کرديم
16:40  1393/04/16
پاسخ دادن
کاربر: رضا س
9

با سلام یک سوال داشتم ،در گیربکسهای دو کلاچ حالت شروع به حرکت در دنده 1 چطوریه ؟
23:22  1392/10/14
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: ذنوبی
13

پاسخ به مهدی:

کاربر گرامی، ضمن تشکر از توجه شما، نکاتی چند از این باب جهت اطلاع کاربران سایت مطرح می‎شود:
(1) مقالات فنی و فن‎آوری دامنه وسیعی از مطالب سایت 1Car را در بر می‎گیرد.
(2) سیاست کلی سایت این است که همه مطالب جهت عموم جامعه با هر سطح دانش تدوین شود.
(3) ترجمه و تدوین مطالب با شرح و بسط تفصیلی از حوصله خوانندگان سایت خارج خواهد بود.
(4) سایت 1Car تمام تلاش خود را می‎کند تا دامنه وسیعی از مخاطبان خود را تحت پوشش قرار دهد.
(5) کوتاه یا بلند بودن هر پست با توجه به حجم مطالب منبع و نیز گستردگی مطالب مرتبط در سطح اینترنت تعیین می‎شود.
08:29  1392/04/06
پاسخ دادن
محسن
4

جامع و کامل بود

با تشکر
07:28  1392/09/28

مهدی
4

مقاله خوبی بود ولی میتونست کامل تر هم باشه.
01:22  1392/04/06
پاسخ دادن
مجتبی
4

سلام!سایتتون عالیه!مرررررررررررررررررسی
22:15  1392/04/03
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
8

اونا به کجا رسیدن تو ایران پراید میزنن با دنده اتومات!!!!!!!!!!خدا به داد برسه گیربکس دستیش اینه اتوماتش دیگه چی میخواد بشه.با سپاس از 1car
21:54  1392/04/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد