شلبی (2013) GT350

شلبی (2013) GT350

فورد همواره مظهر قدرت و سرعت بوده و هست و به جرات می توان گفت که کسی وجود ندارد که علاقمند به خودرو باشد و مدل افسانه ای موستانگ را نشناسد. این بار با یکی دیگر از اسطوره های این کمپانی آشنا می شویم. موفقیت موستانگ در حدی بود که تا نسل ها بعد با همان اصالت طراحی تولید شد و تقریباً در دهه 70 میلادی فیلمی نبود که در آن حتی برای یک صحنه هم که شده، موستانگ شرکت نداشته باشد!

شلبی (2013) GT350

اکنون شلبی جی تی 350 در مقابل ما قرارگرفته است که یک موستانگ اصیل را در آن می بینید. نام Carroll Shelby که بر روی پلاکارد کوچک داخل کابین حک شده است، نوید رانندگی با یک خودروی خاص با قابلیت های بالا را به شما می دهد. این خودرو در اصل از نوادگان شلبی جی تی 350 است در سال 1965 تولید شد و اگر نمونه سالم آن را بیابید، قیمتی بالغ بر 350,000 دلار خواهد داشت. در سالگرد چهل و پنجمین سال تولید اولین GT350، در سال 2011 نسل جدید آن در آمریکا معرفی گردید و مانند اجداد خود خطوط آبی و سفید در آن دیده می شد.

شلبی (2013) GT350

این خودرو دارای موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5 لیتر و مجهز به سوپرشارژر می باشد که توانایی تولید 624 اسب بخار نیرو را دارد. شتاب 0 تا 100 حدود 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز حدود 305 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود. شلبی جی تی به یک گیربکس 6 دنده دستی مجهز می باشد که نیروی آن به چرخ های عقب منتقل می شود. قیمت پایه این خودرو 4 نفره (2+258,540 دلار است ولی قیمت اتومبیل مورد آزمایش 81,714 دلار می باشد.

شلبی (2013) GT350
شلبی (2013) GT350 شلبی (2013) GT350

با ورود این GT350 به سومین سال تولید، تغییرات زیاد فنی و ظاهری ر در آن مشاهده می کنیم. ترمزهای Wilwood جایگزین مدل Bear شده اند و صندلی های Recaro و سقف شیشه ای دودی به صورت سفارشی در دسترس است. رینگ های جدید در رنگ های نقره ای و مشکی براق و آبی متالیک قابل نصب بر روی این خودروی جدید بوده و در کل باعث شده تا تواناتر و قوی تر از مدل های پیشین به نظر برسد. این خودرو که بر اساس موستانگ 2013 GT Premium با قیمت پایه 35,454 دلار است، رنگ سبز آن 495 دلار و پکیج شلبی 26,995 دلار به مبلغ فوق می افزاید.

شلبی (2013) GT350 شلبی (2013) GT350
شلبی (2013) GT350 شلبی (2013) GT350

اقلام سفارشی دیگر که با پرداخت مبلغ اضافی در دسترس خواهد بود، شامل این موارد است: صندلی های چرم Recaro با قیمت 1,595 دلار، سوپرشارژر Ford Racing با قیمت 8,500 دلار، سیستم ترمز چند پیستونه Wilwood با قیمت 2,995 دلار، سیستم خنک کننده شلبی با قابلیت بالا به قیمت  2,995 دلار، سیستم تعلیق عقب Billet Wats Link با قیمت 1.995  و اسپویلر عقب GT500 با قیمت 599 دلار. بعد از نگاهی اجمالی به بادشکن جلو که این شلبی را خشن تر از قبل جلوه می دهد و هواکش کاربردی روی کاپوت، زمان آزمایش رانندگی با این اسطوره شتاب و سرعت فرا می رسد.

شلبی (2013) GT350 شلبی (2013) GT350
شلبی (2013) GT350 شلبی (2013) GT350

بعد از استارت زدن، غرش زیبای موتور از طریق خروجی های دوگانه اگزوز Borla شنیده می شود. با فشار بر روی پدال گاز، حدس ها به یقین نزدیک شده و سریع و چالاک بودن این شلبی زیبا بر همگان اثبات می شود. در شرایط مناسب و محدود بودن هرزگردی چرخ های عقب، این جانور سبز رنگ در کم تر از 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند.

شلبی (2013) GT350

فاصله تعویض دنده ها بسیار کم است که این به راننده کمک می کند تا از حداقل زمان ممکن در تعویض دنده ها استفاده کند که البته کوتاه بودن دسته دنده نیازمند اعمال نیروی دست بیش تری است و این امر چندان دلپذیر نیست. در هر دوری از موتور و با هر عدد نمایش داده شده در صفحه کیلومترشمار، به لطف گشتاور بالا و سوپرشارژر نیرومند، شتاب گیری و قدرت لازم را در اختیار خواهید داشت. GT350 از آزمایش در دره های معروف و زیبای کالیفرنیا سربلند بیرون آمد و در تمام پیچ ها از پایداری خوبی برخوردار بوده و عمل کرد ترمزها نیز قابل تحسین بود.

شلبی (2013) GT350 شلبی (2013) GT350
شلبی (2013) GT350 شلبی (2013) GT350

ظاهر این خودروی دو درب بزرگ و غیرقابل کنترل جلوه می کند که بعد از رانندگی با آن نظر شما عوض می شود. چراکه خودرویی رام و کاملاً تحت کنترل راننده است. البته نقدی که بر این خودرو وارد است این است که طراحی داخل آن بسیار شبیه به موستانگ است و این طبیعی است که با پرداخت مبلغی بیش تر ازدو برابر، سطح انتظار بالاتر می رود. البته قدرت موتور، صدای اگزوز، سیستم تعلیق و هندلینگ خودرو به واقع قابل تحسین است و با توجه به شواهدی که تاریخ به ما نشان داده است، خرید شلبی، یک سرمایه گذاری بزرگ است. نظر شما غیر از این است؟!

شلبی (2013) GT350 شلبی (2013) GT350

منبع

Autoblog

برچسب : شلبی , فورد , موستانگ , GT350






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: a10
0

اگه قدرتش 620 باشه چرا gt500 که گرون تره رو میگرن تازه سوختشم که کمتره .نه نظر شما کدوم بهتره؟
14:42  1392/10/29
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
2

واقعا زیباست.
طرفدارهای کامارو کجاند که باید لنگ بندازن!!
01:17  1392/04/06
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 9 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
شیما تبدیل به gl : سلام عزیزم بیزحمت میشه بگین بعد تکمیل وجه چکار باید کرد .اون مسله سخا چه جوریه ؟
۰۰۰۰ : خدا بزرگه نگران نباش ما هم مثل شما منتطریم تا خودرومونو تحویل بدن ولی متاسفانه گیر ادمای ل ج ن افتادیم
۳ اردیبهشت : دوستان ۳ اردیبهشت کسی فاکتور شده ؟ چرا از منو نمیدن
دستی تیتانیوم آذر : درود بر منتظران من پیش خودم فکر کردم اکثرا سفید و مشکی انتخاب میکنن و از من که رنگش تیتانیوم هست را زودتر میدن . اما زهی خیال باطل که نه تنها زودتر نمیدن یکماه هم نسبت به بقیه تاخیر داره .گیری کردیم به خدا از دست ایران خودرو .دفعه قبلم سورن پلاس را موتورش را عوض کردن و به جای ef7, موتور xu7pگذاشتن و تحویلم دادن .
رز زرد : برادر اگه شاهین جی تولید نمیکردن چرا در اصلاح قیمت ها شاهین جی هم جز محصولات سایپاست😏 دروغ مبگن این دزدها
رز زرد : حرف حق👍👍👍 چون اگه شاهین جی نداره و تولید نمیکنه چرا قیمت کارخانه رو مشخص کرده... ماشینی که تولید نمیشه قیمت نداره...باید از لیست محصولات خارج میشد... ولی همش بهانه س که ندارن شاهین جی های بازار تولید خوشونه،وارداتی که نیستن... خدا لعنتشون کنه
J4 مرداد : نظر خودت چیه؟
شاهینG : دوستان عزیزشرکت سایپا داره از در پشتی شاهین جی وشاهین پلاس و cvt تو بازار آزاد میفروشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کویبک اس تکمیل 29تیر : چهار ماه صبر کردیم فاکتور بشیم.باز 4 ماه صبر کنیم تا پلاک بشیم
G : دوست عزیز دیگه کار از فریاد حق خواهی گذشته اگر به ضرب و زور نندازیم اونایی که قراره تیر تا شهریور 1405 تحویل بگیرن همین ماهایی هستیم که قرار بود آذر 1403 تحویل بگیریم. دیگه واقعا راه اومدن با سایپا فایده ای نداره.
در به در نیسان : نه خبری نیست از این بی شرفا
hamed : حاجی من تحویل شهریور کوییک اس هستم ،پونزده مهر فاکتور شده ولی پلاکی نه،حدود دو هفته پیش رفتم شرکت سایپا امور مشتریان تو تهران گفتن تعرفه پلاک نداریم فعلا تا یک هفته دیگه الان دو هفته گذشته و هیچ
اطلس : دوستان فقط دیگه از سایپا ماشین نخرید نه خودتون و نه بگذارید هیچ کدوم از اعضای خانواده ، حتی دوست و دشمنتون هم از سایپا خرید کنه اینا از یزید هم بدتر بودن تو این 2 سال ما رو صد بار کشتن یک سری آدم بی مسئولیت و مال مردم خور دور هم جمع شدن و فقط به فکر انباشت ثروت خودشون هستند الان با این طرح پیش فروش باز هم میخوان مردم بیچاره ای مثل ما رو سر کیسه کنن و با پول ها برن به ریش مردم بخنن و نهایت میگن سانروف نداریم حالا بیفتید دنبال ما، واقعا خجالت هم نمی کشن الان وزارت صمت چه غلطی داره میکنه که اینا دوباره پیش فروش گذاشتن. دوستان با همون پول پیش فروش، صد یا دویست هم بگذارید روش تو این اوضاع داغون برید قشنگ یک ماشین بخرید تو چاهی که ما افتادیم توش شما ها نیفتید، که سایپا قشنگ بیچاره تون میکنه.
نیلوفر : فکر کنم تا ماشینا رو بدن مدرسه ها تعطیل شده ما کلی هزینه رفت و آمد باهامون شده واقعا پشیمونم
کویبک اس تکمیل 29تیر : از من زودتر فاکتور شده ولی هنوز پلاک نشده که.چطور میشه
تبدیل به تک : کاش میشد بیان ببینن چه وضعیه بعد برن ثبت نام کنن
الناز : سلام دوستان چرا بعد از گذشت 5 روز از فاکتور پلاک نمی کنن؟؟
تبدیل به تک : تکمیل 4مهر؟؟؟؟