ساخت جاده تست خودروهای داخلی در کشور

ساخت جاده تست خودروهای داخلی در کشور

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اعلام آمادگی استان سمنان برای ساخت جاده تست خودروهای داخلی، گفت: در حال حاضر عملیات ساخت‌وساز جاده تست خودروهای داخلی در جاده تهران - قم آغاز شده و امیدواریم با پایان این عملیات، نخستین جاده تست کشور راه‌اندازی شود.
سعید مدنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته و در جمع قطعه‌سازان استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان با توجه بیشتر به ظرفیت‌های بومی خود می‌تواند در آینده نزدیک تبدیل به یکی از قطب‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در کشور شود.
وی ادامه داد: استان سمنان از ظرفیت خوبی در بخش‌های قطعه‌سازی و خودروسازی برخوردار است و با تکیه بر نیروهای بومی، این استان، می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم صنعت خودروساز کشور تبدیل شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: موقعیت جغرافیایی استان سمنان و هم‌جوار بودن با دو استان خودروساز و نیز صنعتی بودن این استان می‌تواند به تبدیل استان به قطب سوم صنعت خودروسازی ایران کمک شایانی کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: استان سمنان به همت مهندسان و نیروهای فنی خود می‌تواند در راستای تبدیل صنعت خودروسازی به یکی از صنایع پویا و با نشاط کشور کمک بسیار خوبی به خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی کند.
مدنی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بومی در این عرصه نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی از سوی دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: ایران با وجود تولیدکنندگان داخلی و همچنین به عنوان یکی از کشورهای دارای صنعت خودروسازی در جهان، به جاده تست خودروهای داخلی نیاز دارد و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه می‌تواند کمک شایانی به رشد صنعت خودروسازی داشته باشد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: راه‌اندازی جاده تست خودروهای داخلی در جاده تهران- قم، هزینه زیادی داشته که این هزینه‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری در این صنعت مهم در اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
مدنی افزود: امکان انتقال جاده تست خودرو وجود ندارد اما استان سمنان هم از نظر امکاناتی و هم از لحاظ جغرافیایی گزینه مناسبی برای ساخت جاده تست در کشور است.
وی متذکر شد: استان سمنان از زیرساخت‌های مناسبی در خصوص احداث جاده تست خودرو برخوردار است و باید با سرمایه‌گذاری در این بخش به سمت ساخت دومین جاده تست در راستای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی ایران برویم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: وجود جاده تست در کشور هم به قطعه‌سازان کمک می‌کند تا خود را مورد ارزیابی قرار دهند و هم به خودروسازان بومی اجازه تست خودروهای خود را قبل از عرضه به بازارهای داخلی و خارجی با توجه به استانداردهای جهانی خواهد داد.
مدنی تشریح کرد: همه کشورهای دارای صنعت خودروسازی در جهان جاده تست خودرو دارند و ما نیز در تلاشیم تا با حمایت مسوولان دولت تدبیر و امید از وجود این جاده در کشور برخوردار شویم.
همچنین محمدرضا نجفی‌منش - عضو هیئت‌ مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران - گفت: در حال حاضر درآمد ایران از تولید قطعات داخلی خودرو 6 میلیارد دلار است که این درآمد برپایه سند چشم‌انداز صنعت قطعه‌سازی باید به 30 میلیارد دلار برسد.
او اظهار کرد: تحقق این مهم تنها در سایه حمایت جدی از تولیدات بومی قطعات خودرویی امکان‌پذیر می‌شود.
وی، گفت: مشکلات بزرگ و اساسی بر سر راه تولیدکنندگان بومی قطعات خودرو قرار دارد و موانع موجود در این بخش باید مرتفع شود.
با اشاره به اینکه در صنعت قطعه‌سازی مشکلات و موانع زیادی برای تولیدکنندگان داخلی وجود دارد، افزود: موانع اصلی و مشکلات تولیدکنندگان داخلی در صنعت قطعه‌سازی باید برداشته شود تا با امکانات بیشتر و مشکلات کمتر، فعالان این عرصه بتوانند قطعات خودروهای داخلی را با کیفیت بیشتر و حتی بالاتر از کیفیت قطعات خارجی تولید کنند.
نجفی‌منش با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی در تنگنا هستند و مشکلات عمده‌ای در مسیر تولید قطعات وجود دارد، تصریح کرد: برای یک‌قدم پیشرفت در عرصه تولید قطعات بومی خودرو زحمات بسیار زیادی کشیده می‌شود و لذا باید با هموار کردن مسیر تولید این قطعات به تولیدکنندگان بومی انگیزه مضاعف دهیم.
وی همچنین گفت: با وجود تمام مشکلات در مسیر تولید قطعات داخلی خودروها، در افق 1404 باید هرچه در این صنعت بزرگ و تأثیرگذار در زمینه اقتصادی داریم، را پنج برابر کنیم تا با اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کشور و حل مشکلات عمده جامعه کمک بزرگی کرده باشیم.
استاندار سمنان گفت: واردات قطعات خودرو به کاهش 50 درصدی تولیدات قطعه سازان کشور انجامیده است.
محمد وکیلی گفت: استان سمنان می‌تواند با توجه به ظرفیتهای بالایی که دارد بعنوان سومین قطب خودروسازی در کشور مطرح شود.
او با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیتهای مهم استان از لحاظ وجود پنج دانشگاه فنی و مهندسی، شهرکهای صنعتی، چهار منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در کریدور راههای اصلی کشور افزود: استان سمنان پتانسیلها و ظرفیتهای فراوانی در حوزه خودرو دارد و باید از ظرفیتها استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه در همسایگی کشور ایران 14 کشور با ظرفیت 500 میلیون نفر وجود دارند این ظرفیت را بازار مناسبی برای تولیدات خودرو داخلی دانست و بر حمایت از قطعه‌سازان و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این بخش تاکید کرد.
استاندار سمنان با اشاره به ضرورت حمایت از خودروسازان و قطعه‌سازان در کشور، گفت: مسوولان و دست اندرکاران باید دغدغه های خودروسازان و قطعه سازان را جایگزین دغدغه‌های واردات خودروهای لوکس کنند.
وی به مناطق ویژه موجود در شهرکهای صنعتی استان در غرب و شرق اشاره کرد و گفت: خودروسازان می‌توانند از ظرفیتهای ویژه از جمله معافیتهای مالیاتی استان در صنعت خودروسازی استفاده کنند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , سایپا , تست , جاده , ساخت , مدیرعامل , درآمد , تولید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

خودتون تست میکنین؟؟ فقط مونده بابت تست خودرو قیمت ها رو بالا ببرن
00:15  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد