بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark با رنگ سیاه و جذابی به میدان آمده که چهره‌ای بسیار تهاجمی به آن بخشیده است. این موتورسیکلت روی اسکلت مشبک و جمع و جوری سوار شده است که به نظر می‌رسد از موتورسیکلت های مسابقه‌ای الهام گرفته است، با این حال از چیدمانی میله ای و کلاسیک برخوردار است. تامین نیروی متوقف کننده این موتورسیکلت بر عهده سیستم ترمز  Brembo گذاشته شده است که کالیپرهای M4-32 و ترمز ضدقفل 9MP را به کار می‌گیرد. موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark فقط 205.5 کیلوگرم وزن دارد و مجهز به پیشرانه 821 سی سی Testastretta است. این پیشرانه  از نوع  °11 L-twin و آب خنک است، هر سیلندر نیز از چهار سوپاپ بهره می‌برد. حداکثر نیرو و گشتاوری که این پیشرانه تولید می‌کند به ترتیب برابرند با 112 اسب بخار و 89.4 نیوتن متر. دوشاخه جلو 43 میلی متر جای بازی دارد و تضمین می‌کند که موتورسیکلت سواری خوبی داشته باشد. دوشاخه عقب نیز ساخت کمپانی Sachs است و بسیار ارتجاعی و انعطاف پذیر است.

 

طراحی و عملکرد

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

پیشرانه Testastretta دارای عملکرد و انعطاف بالایی است و از سه حالت سواری برخوردار است. راحتی و قابل تنظیم بودن زین و جاپایی ها، باعث می‌شود دوکاتی Monster برای هر کاری مناسب باشد. بدون تردید طراحی این موتورسیکلت بسیار خاص و منحصر به فرد است و برای کیفیت سواری آن نیز نمی‌توان حد و مرزی متصور شد. کافی است نگاهی به این موتورسیکلت بیندازید تا متوجه شوید همه چیز دست به دست داده است تا یک هیولای واقعی خلق شود: خطوط اسپرت و عضلانی، چراغ گرد که از میان دوشاخه سر برآورده است، قاب پلاک برآمده در قسمت عقب و باک جمع و جور و در عین حال با ابهت. این موتورسیکلت به رغم اندازه بزرگش، از عملکرد و استحکامی بسیار عالی برخوردار است و ابعاد آن بلافاصله فاش می‌کنند که قلب یک موتورسیکلت اسپرت درون سینه آن می‌تپد. از لحاظ بصری، چنین به نظر می‌رسد که بیشتر  حجم این موتورسیکلت در قسمت جلو متمرکز و موتور فشرده شده است  و علت آن هم شاید این باشد که سیستم آب خنک جدید از رادیاتور و لوله هایی استفاده می‌کند که هوشمندانه با هم ترکیب شده‌اند. موتور در کنار یک سیستم اگزوز بسیار عالی قرار گرفته است که در زمینه عملکرد بالا، جای هیچ گونه شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد. استحکام و عملکرد بالای این موتورسیکلت مدیون استفاده از مواد اولیه‌ بسیار با کیفیت است. اسکلت سنتی و مشبک دوکاتی ارتقا یافته است و پیکربندی موتورسیکلت های اسپرت را به کار گرفته است. باک فلزی و با ابهت نیز واقعاً هیولا وار است و کمک می‌کند برتری این موتورسیکلت بهتر تعریف شود. 

 

پیشرانه Testastretta 11

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

موتورسیکلت Monster 821 را پیشرانه Testastretta 11⁰ به جلو می‌برد که مجهز به سیستم تزریق هوا است. این سیستم تزریق هوا مشابه همان سیستمی است که پیشتر به منظور افزایش عملکرد و کوتاه کردن چرخه سوخت (بدون تولید گازهای آلاینده) در موتورسیکلت دوکاتی 1199 Panigale مورد استفاده قرار گرفته بود. در این سیستم، جریان هوای پاک و تمیز به درون لوله اگزوز تزریق و باعث می‌شود گازهای داغ درون اگزوز به طور کامل بسوزند. این کار به میزان بسیار زیادی تولید هیدروکربن و منواکسید کربن را کاهش می‌دهد. پیشرانه Testastretta 11⁰ به گونه‌ای طراحی شده است که با ساختار کل بدنه هماهنگ و یکپارچه باشد. علاوه بر این، فیلتر هوا و سیستم اگزوز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در دور موتور پایین، گشتاور را بالا ببرند. همان طور که پیشتر گفته شد، پیشرانه Testastretta 11⁰ قادر است 112 اسب بخار نیرو و  89.4 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

سیستم اگزوز این موتورسیکلت از نوع 2-1-2 است که هیچ شک و شبهه‌ای در زمینه قدرت و عملکرد آن باقی نمی‌گذارد. هر یک از سیلندرها مجهز به حسگر Lambda Probe است که باعث می‌شود میزان مناسبی سوخت به داخل سیلندر تزریق شود. یک مبدل کاتالیستی نیز در سیستم اگزوز به کار گرفته شده است تا موتورسیکلت با استاندارد آلایندگی Euro 3  مطابقت داشته باشد. یک دریچه تنظیم الکترونیکی نیز در وسط اگزوز تعبیه شده است که بسته به سرعت موتورسیکلت، فشار درون اگزوز را تنظیم می‌کند.

 

کلاچ لغزنده

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

گیربکس دارای یک کلاچ خیس و لغزنده است که پدالی بسیار سبک و حساس دارد. این کلاچ مجهز به یک سیستم خودکار است که وقتی دور موتور پایین می‌آید، صفحه کلاچ را به تدریج آزاد می‌کند و اجازه می‌دهد فشار پشت صفحه کلاچ کاهش پیدا کند. این کار باعث می‌شود فشار روی پدال کلاچ کاهش پیدا کند و در سفرهای طولانی و دورن شهری که تعویض دنده های متوالی مورد نیاز است، بهترین کارایی و عملکرد را داشته باشد. هنگام جا زدن دنده معکوس نیز به گیربکس فشار مشابهی وارد می‌شود، در این هنگام  یک مکانیسم مشابه وارد عمل می‌شود و فشار پشت صفحه کلاچ را پایین می‌آورد. این مکانیسم به کلاچ اجازه می‌دهد در حالت "لغزنده"  کار کند. رینگ های ده پره ای و سبک وزن آلومینیومی تضمین می‌کنند که موتورسیکلت در همه سرعت ها بسیار قابل کنترل باشد. چرخ 17×3.5 جلو و چرخ 17×6 عقب به ترتیب دارای تایرهای Pirelli Diablo Rosso II 120/70 ZR و 180/60 ZR می‌باشند. ابعاد دوکاتی Monster 821 جدید به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و طراحی ارگونومیک آن باعث می‌شود این موتورسیکلت در همه شرایط از استحکام بسیار زیادی برخوردار باشد. زین بسیار راحت و برای سفرهای طولانی مناسب است. دسته دنده ها نیز در بهترین موقعیت ممکن قرار گرفته‌اند و باعث می‌شوند موتورسوار در موقعیت خوبی قرار بگیرد. زین مخصوص سرنشین عقب نیز بسیار راحت است و سواری را برای سرنشین عقب لذت بخش می‌کند.

 

تجیهزات

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

در قسمت جلوی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 یک چراغ گرد قرار گرفته است که از میان دوشاخه سر برآورده است و ظاهری با ابهت به موتورسیکلت می‌دهد. این چراغ دارای یک لامپ LED است که هم وظیفه نور بالا و هم نور پایین را انجام می‌دهد. چراغ های راهنما نیز در طرفین آن قرار گرفته اند. می‌توان گفت طراحان این موتورسیکلت فقط بر عملکرد عالی آن تمرکز نکرده اند بلکه ایمنی موتورسوار و سرنشین عقب را نیز مد نظر داشته اند. به همین خاطر، این موتورسیکلت به صورت استاندارد مجهز به پکیج ایمنی دوکاتی (DST)، ترمز ضد قفل 9MP و سیستم کنترل پایداری دوکاتی (DTC) می‌باشد. پنل ابزار کوچک و جمع و جور Monster 821  در قسمت بالا دارای علائمی است که وضعیت چراغ های راهنما، نورهای بالا و پایین، محدودیت دور موتور، فشار روغن و سطح بنزین را نمایش می‌دهند. در قسمت پایین نیز منطقه ای با طراحی DOT-Matrix قرار دارد که سایر اطلاعات را نمایش می‌دهد. این نمایشگر اطلاعاتی در مورد سرعت، دور موتور، توتالایزر و دمای مایع خنک کننده داخل رادیاتور نمایش می‌دهند. البته نمایش ساعت نیز فراموش نشده است.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

قدرت موتور را می‌توان در سه حالت تنظیم کرد که عبارتند از:

112 اسب بخار، مناسب برای سواری اسپرت

112 اسب بخار، مناسب برای سفر

75 اسب بخار، مناسب باری گشت و گذار در شهر

این حالت ها به صورت پیش فرض توسط کارخانه سازنده تنظیم شده‌اند ولی هر کسی می‌تواند بنا به نیاز خودش آن ها را تنظیم کند. با فشردن دکمه "default" نیز می‌توان تنظیمات را به حالت پیش فرض کارخانه برگرداند.


منبع

TopSpeed

 

برچسب : موتورسیکلت , دوکاتی , دوکاتی Monster 821 , Brembo , Testastretta






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 69 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهابx5 آبان : یعنی نفرات آبان ایکس۵ فقط ما دونفر شاسی نشدیم؟
تارادستی سفید : دوستان اماده برصدورفاکتورکه برای همه چندروزیباربروزمیشه،نرگس خانوم گفتن تاریخ دریافت پرونده بروز شده ،ینی پرونده بازکردن امروز فرداان شالله فاکتورمیشن. امیدوارم براماهم زودترفاکتورکنن خیلی اذیت شدیم
تارادستی‌سفید : واقعا‌خیلی‌اذیت‌کردن‌،
عباسی : رباط کریم هستم. ۴۶۰ ت
رضا : سلام ابجی از من تارا دستی تحویل اسفند تا حالا اماده برای صدور فاکتور 6 بار به روزرسانی شده اما خبری نیست که نیست دیگه خسته شدیم .
ss : سلام دوست عزیز. من از نمایندگی برا نحوه انتخاب رنگ پرسیدم، گغتن که انتخاب رنگ با خود شرکت هستش. شما فاکتور شد ماشینتون؟ پذیرش چه تاریخی بودین و کی فاکتور شد؟ من پذیرش ۱۷ بهمنم هنوز فاکتور نشده؟
ناشناس : قراردادی که بانمایندگی شرکت سایپا بسته شده یکساله بود الان از دوسال گذشته داریم وارد سه ساله میشیم یا بیشتر..... قرار بود دعوتنامه تکمیل وجه ما هفته چهارم اسفندماه 403 باشه که صادرنشد فقط برای بعضی افراد که یا پارتی یا اشنا داشتن واسشون دعوتنامه تکمیل وجه ارسال شد پیامکش فرستادن من شخصا میخوام از طریق وکیل از نمایندگی که باهاش قرارداد امضا شده شکایت کنم چون دیگه صبر تحملم دیگه تموم شده میخوام بدونم دلیلش چی هست که نمایندگی پیگیر دعوتنامه تکمیل وجه نمیشه باید جواب گو باشن چون 290 میلیون ازمون بابت شاهین سی وی تی گرفته شرکت خودرو ساز
راننده ولوو : هوو بره چی فحش میدی الان هرچی j7 دستم بیه میندازم تو دره حالا وایس ببین فقط
زهرا : خداخیرتون نده امیدوارم این پول زوری که ازمردم میگیرین بشه اتش جهنم بیفته توجون خودتون وبچهاتون ازهمه مهمترتوشرکت مدیران خودرو ملتا بااین دزدیاتون خفه کردین خدامیدونه من طلاهما باگرمی ۴میلیون فروختم ماشین زیرپامافروختم وام گرفتم ماهی۱۵میلیون قسط میدم خداراخوش میابرج۱۰ ۱۴۰۳ثبت نام کردم بعداز۶ماه دوباره پول بدیم دیون دولت خدااین دولتاسرنگون کنه مردم نفس بکشن یکی نیسته به دادمردم برسه الهی خیرنبینین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو 8 : نقدی دادم دیون رو تاریخ تحویل سیستمی هم 15 روز دیگه هست
ازکارخونه سایپانخریدازبیرون بخرید... : این عوضی نمیخان ماشینو فاکتور کنن دوسال گذشت بحران..
رضا : دوستان من کوییک سفید قرمز پذیرش 5 مرداد تکمیل وجه 13 اسفند پارسال و موعد تحویل هفته چهارم اسفند پارسالم هنوز فاکتور هم نشدم..اصلا یادم رفته ماشین ثبت نام کرده بودم
حسین : فردا کسی میخاد بیاد که بیام یا نه مثل سری پیش کسی نمیاد
بهمن : داداش توحید من چه ماشین فروختم و قرار به طرف وکالت تعویض پلاک بدم میتونه بره سود تأخیر رو بگیره یعنی 😐😐😐😐
ساینا فوق العاده واریزی 29بهمن : سلام آقا توحید ارومیه خواهشا جواب بدید من 29بهمن 407میلیون واریز کردم تحویل 20اردیبهشت ولی تا بحال فاکتور نشدم سود تاخیر من چقدره و چقدر باید بیمه یا عوارض پرداخت کنم
Fx فونیکس اف ایکس : عجب غلطی کردیم از این دزدان ماشین خریدیم مدل من 403 هسا دو ماه تو تاخیر هستیم چرا ماشین نمیدن خسته شدیم دیگ
توحید ارومیه : اقا محسن باید فردا یا پس فردا فاکتور بشه
مرتضی : بله برا منم فاکتور نشده.
توحید ارومیه : احمد اریان .بعد افتتاح حساب میتونی امتیاز وام بخری و اعتبار سنجی در سامانه مرات انجام بدی و در برنامه آی کاپ سفته الکترونیک بخری و درخواست وام بدون کارمزد رو در سامانه ام رسالت انجام بدی.همه کارهاش اینترنتی هست و بدون نیاز به رفتن شعبه.اما امتیاز خریدن صرف نمیکنه.بهترین کار اینه 400میلیون سپرده گذاری کنی 153روز بمونه 400ت 10ماهه وام برداری قسطش میشه 40ت.800میلیون بذاری رسالت امتیاز وامش رو بفروشی هر ماه 25میلیون پول فروش امتیاز وام میشه 15ت هم از حسابت کم میشه. بعد 10ماه قسطش تموم میشه 650ت حسابت هست.میشه سود 60درصدی سالیانه.400میلیون به اضافه 60درصد کنید میشه 640ت