بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark با رنگ سیاه و جذابی به میدان آمده که چهره‌ای بسیار تهاجمی به آن بخشیده است. این موتورسیکلت روی اسکلت مشبک و جمع و جوری سوار شده است که به نظر می‌رسد از موتورسیکلت های مسابقه‌ای الهام گرفته است، با این حال از چیدمانی میله ای و کلاسیک برخوردار است. تامین نیروی متوقف کننده این موتورسیکلت بر عهده سیستم ترمز  Brembo گذاشته شده است که کالیپرهای M4-32 و ترمز ضدقفل 9MP را به کار می‌گیرد. موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark فقط 205.5 کیلوگرم وزن دارد و مجهز به پیشرانه 821 سی سی Testastretta است. این پیشرانه  از نوع  °11 L-twin و آب خنک است، هر سیلندر نیز از چهار سوپاپ بهره می‌برد. حداکثر نیرو و گشتاوری که این پیشرانه تولید می‌کند به ترتیب برابرند با 112 اسب بخار و 89.4 نیوتن متر. دوشاخه جلو 43 میلی متر جای بازی دارد و تضمین می‌کند که موتورسیکلت سواری خوبی داشته باشد. دوشاخه عقب نیز ساخت کمپانی Sachs است و بسیار ارتجاعی و انعطاف پذیر است.

 

طراحی و عملکرد

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

پیشرانه Testastretta دارای عملکرد و انعطاف بالایی است و از سه حالت سواری برخوردار است. راحتی و قابل تنظیم بودن زین و جاپایی ها، باعث می‌شود دوکاتی Monster برای هر کاری مناسب باشد. بدون تردید طراحی این موتورسیکلت بسیار خاص و منحصر به فرد است و برای کیفیت سواری آن نیز نمی‌توان حد و مرزی متصور شد. کافی است نگاهی به این موتورسیکلت بیندازید تا متوجه شوید همه چیز دست به دست داده است تا یک هیولای واقعی خلق شود: خطوط اسپرت و عضلانی، چراغ گرد که از میان دوشاخه سر برآورده است، قاب پلاک برآمده در قسمت عقب و باک جمع و جور و در عین حال با ابهت. این موتورسیکلت به رغم اندازه بزرگش، از عملکرد و استحکامی بسیار عالی برخوردار است و ابعاد آن بلافاصله فاش می‌کنند که قلب یک موتورسیکلت اسپرت درون سینه آن می‌تپد. از لحاظ بصری، چنین به نظر می‌رسد که بیشتر  حجم این موتورسیکلت در قسمت جلو متمرکز و موتور فشرده شده است  و علت آن هم شاید این باشد که سیستم آب خنک جدید از رادیاتور و لوله هایی استفاده می‌کند که هوشمندانه با هم ترکیب شده‌اند. موتور در کنار یک سیستم اگزوز بسیار عالی قرار گرفته است که در زمینه عملکرد بالا، جای هیچ گونه شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد. استحکام و عملکرد بالای این موتورسیکلت مدیون استفاده از مواد اولیه‌ بسیار با کیفیت است. اسکلت سنتی و مشبک دوکاتی ارتقا یافته است و پیکربندی موتورسیکلت های اسپرت را به کار گرفته است. باک فلزی و با ابهت نیز واقعاً هیولا وار است و کمک می‌کند برتری این موتورسیکلت بهتر تعریف شود. 

 

پیشرانه Testastretta 11

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

موتورسیکلت Monster 821 را پیشرانه Testastretta 11⁰ به جلو می‌برد که مجهز به سیستم تزریق هوا است. این سیستم تزریق هوا مشابه همان سیستمی است که پیشتر به منظور افزایش عملکرد و کوتاه کردن چرخه سوخت (بدون تولید گازهای آلاینده) در موتورسیکلت دوکاتی 1199 Panigale مورد استفاده قرار گرفته بود. در این سیستم، جریان هوای پاک و تمیز به درون لوله اگزوز تزریق و باعث می‌شود گازهای داغ درون اگزوز به طور کامل بسوزند. این کار به میزان بسیار زیادی تولید هیدروکربن و منواکسید کربن را کاهش می‌دهد. پیشرانه Testastretta 11⁰ به گونه‌ای طراحی شده است که با ساختار کل بدنه هماهنگ و یکپارچه باشد. علاوه بر این، فیلتر هوا و سیستم اگزوز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در دور موتور پایین، گشتاور را بالا ببرند. همان طور که پیشتر گفته شد، پیشرانه Testastretta 11⁰ قادر است 112 اسب بخار نیرو و  89.4 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

سیستم اگزوز این موتورسیکلت از نوع 2-1-2 است که هیچ شک و شبهه‌ای در زمینه قدرت و عملکرد آن باقی نمی‌گذارد. هر یک از سیلندرها مجهز به حسگر Lambda Probe است که باعث می‌شود میزان مناسبی سوخت به داخل سیلندر تزریق شود. یک مبدل کاتالیستی نیز در سیستم اگزوز به کار گرفته شده است تا موتورسیکلت با استاندارد آلایندگی Euro 3  مطابقت داشته باشد. یک دریچه تنظیم الکترونیکی نیز در وسط اگزوز تعبیه شده است که بسته به سرعت موتورسیکلت، فشار درون اگزوز را تنظیم می‌کند.

 

کلاچ لغزنده

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

گیربکس دارای یک کلاچ خیس و لغزنده است که پدالی بسیار سبک و حساس دارد. این کلاچ مجهز به یک سیستم خودکار است که وقتی دور موتور پایین می‌آید، صفحه کلاچ را به تدریج آزاد می‌کند و اجازه می‌دهد فشار پشت صفحه کلاچ کاهش پیدا کند. این کار باعث می‌شود فشار روی پدال کلاچ کاهش پیدا کند و در سفرهای طولانی و دورن شهری که تعویض دنده های متوالی مورد نیاز است، بهترین کارایی و عملکرد را داشته باشد. هنگام جا زدن دنده معکوس نیز به گیربکس فشار مشابهی وارد می‌شود، در این هنگام  یک مکانیسم مشابه وارد عمل می‌شود و فشار پشت صفحه کلاچ را پایین می‌آورد. این مکانیسم به کلاچ اجازه می‌دهد در حالت "لغزنده"  کار کند. رینگ های ده پره ای و سبک وزن آلومینیومی تضمین می‌کنند که موتورسیکلت در همه سرعت ها بسیار قابل کنترل باشد. چرخ 17×3.5 جلو و چرخ 17×6 عقب به ترتیب دارای تایرهای Pirelli Diablo Rosso II 120/70 ZR و 180/60 ZR می‌باشند. ابعاد دوکاتی Monster 821 جدید به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و طراحی ارگونومیک آن باعث می‌شود این موتورسیکلت در همه شرایط از استحکام بسیار زیادی برخوردار باشد. زین بسیار راحت و برای سفرهای طولانی مناسب است. دسته دنده ها نیز در بهترین موقعیت ممکن قرار گرفته‌اند و باعث می‌شوند موتورسوار در موقعیت خوبی قرار بگیرد. زین مخصوص سرنشین عقب نیز بسیار راحت است و سواری را برای سرنشین عقب لذت بخش می‌کند.

 

تجیهزات

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

در قسمت جلوی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 یک چراغ گرد قرار گرفته است که از میان دوشاخه سر برآورده است و ظاهری با ابهت به موتورسیکلت می‌دهد. این چراغ دارای یک لامپ LED است که هم وظیفه نور بالا و هم نور پایین را انجام می‌دهد. چراغ های راهنما نیز در طرفین آن قرار گرفته اند. می‌توان گفت طراحان این موتورسیکلت فقط بر عملکرد عالی آن تمرکز نکرده اند بلکه ایمنی موتورسوار و سرنشین عقب را نیز مد نظر داشته اند. به همین خاطر، این موتورسیکلت به صورت استاندارد مجهز به پکیج ایمنی دوکاتی (DST)، ترمز ضد قفل 9MP و سیستم کنترل پایداری دوکاتی (DTC) می‌باشد. پنل ابزار کوچک و جمع و جور Monster 821  در قسمت بالا دارای علائمی است که وضعیت چراغ های راهنما، نورهای بالا و پایین، محدودیت دور موتور، فشار روغن و سطح بنزین را نمایش می‌دهند. در قسمت پایین نیز منطقه ای با طراحی DOT-Matrix قرار دارد که سایر اطلاعات را نمایش می‌دهد. این نمایشگر اطلاعاتی در مورد سرعت، دور موتور، توتالایزر و دمای مایع خنک کننده داخل رادیاتور نمایش می‌دهند. البته نمایش ساعت نیز فراموش نشده است.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

قدرت موتور را می‌توان در سه حالت تنظیم کرد که عبارتند از:

112 اسب بخار، مناسب برای سواری اسپرت

112 اسب بخار، مناسب برای سفر

75 اسب بخار، مناسب باری گشت و گذار در شهر

این حالت ها به صورت پیش فرض توسط کارخانه سازنده تنظیم شده‌اند ولی هر کسی می‌تواند بنا به نیاز خودش آن ها را تنظیم کند. با فشردن دکمه "default" نیز می‌توان تنظیمات را به حالت پیش فرض کارخانه برگرداند.


منبع

TopSpeed

 

برچسب : موتورسیکلت , دوکاتی , دوکاتی Monster 821 , Brembo , Testastretta






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
cvt 19اسفند : ثبت درخواست با موفقيت انجام شد . پس از تخصيص پلاك و آماده ساري خودرو ، مراتب جهت تحويل حضوري از طريق پيامك اعلام خواهد شد لغو 11 تحویل حضوری قبول کردم ببینم چی میشه
سلگی : سلام الان 26روزه فاکتورشده هنوز پلاک نشده دوستان کسی مثل من هست
V1پلاس آذر : مشکل من با تارا دستی رینگهاش و جلو پنجرش هست آینه را با دست جمع میکنم
مهدی : عین چیز تو پارکینگ هاشون کوییک ریخته.. اول شاهین G ثبت نام کردیم ی هو شد شاهین GL بعدش تبدیل کردیم به کوییک ک شاید زودتر بدن.. والا دیک کم آوردیم از دست این شرکت.. 2 ساله قراره بهمون ماشین بده ولی کو ماشبن...
تارا وی۴ تحویل ۲ آبان : سلام .۸ابان فاکتور شدم ۱۴ ابان تیک حمل به ساری سبز شد.سفید ‌ .تحویل ۹۰ روزه
راحیل : برادر من اطلس ثبت نام کرده و هشت ماه پیش تکمیل وجه کرده. هنوز به اینا ماشینی تحویل ندادن اون وقت دوباره پیش فروش گذاشتن. من خودمم که شش ماه قبل برای شاهین جی تکمیل وجه کردم و هنوز خبری نیست.. فکر کنم سایپا میخواه از همه پول بگیره بعد یه دفعه مدیر عاملش غیبش بزنه 😂😂😂
مرتضی : لعنت به اون طویلتون
۰۰۰۰ : نزدیک ۱۰ ت میشه باید موتوردار بگیری فلپ های فابریکیشو بندازی بدون سیم کشی اضافه سوکت به سوکت انجام میشه ولی باید با دستگاه بزنی اینه تاشو رو فعال کنی تا بعد قفل اینه ها بسته بشه ولی نمایندگی این کارو نمیکنه بیرون انجام بده
امیر‌‌شاهین‌البرز🌹 : اگه تولید قطع شده چرا پول میگیرن؟ آیا این معنیش بغیر از اختلاسه؟ حداقل جوابگو باشن. خدایی مثل غزه شدیم.هیچکی گردن نمیگیره. 26خرداد در انتظار فاکتور🌹🌹120693
چانگان cs55 : همه مثل همیم و نمیدونیم ،باید بهش فکر نکنیم تا پیامک بیاد سوپرایز بشیم مثلا .....
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان تکسوز : تکسوز کسی 6 ابان هست پلاک شده باشه تحویل نگرفته باشه ؟ من هنوز نگرفتم
نیسان : نه دزدی نکردن برادر من.طرف 840 نوشته شایدم کمتر.100تومن سود میده خدابرکت. نیسان تا بوده همین بوده چندساله کلا با کارخانه قیمتش 10یا 20تومن فرق داشته داخل بازار. خداگنه همینجوری بشه چهارتا کارگر که واقعا نیاز دارن بتونن بخرن.نه 2تا کاسب دلال
تحویل 30دیماه : قرارداد من 155هست این که 156هست ،پس طبق قرارداد نیست
نظری کوییک اس : داداش نگفت تا کی پلاک میشن؟؟؟
مسعود : درودآقاامید.من هم تحویلی 30مهرم.خودروامروزحمل شده وروی تحویل نمایندگی دور میزنه.چگونه بفهمیم که جریمه تاخیر شامل مون میشه وروزی چه مبلغ.لطفا راهنمایی کنید درچه سایت یا کاستومردرکجا بریم.
کوییک GXR-L : چطور فاکتور شدین پیش فروش بودید؟؟؟؟؟
ساینا فوق العاده خرداد : من 21 خرداد تکمیل وجه کردم و 22 خرداد پذیرش شدم و هنوز فاکتور نشدم اپراتور میگه تا 20 خرداد فوق العاده فاکتور شده
مجتبی تحویل 7 آبان : کدوم قسمتش داداش قسمت تاریخچه یا قسمت خانه ممنون
فوق العاده خرداد : تا 3/20 فاکتور شده
ابوالفضل : اگه قراره تبدیل بزنند بایستی به ساینا اس بنزینی تبدیل بشه ماشین دیگه ما تبدیل نمی‌زنیم