بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark با رنگ سیاه و جذابی به میدان آمده که چهره‌ای بسیار تهاجمی به آن بخشیده است. این موتورسیکلت روی اسکلت مشبک و جمع و جوری سوار شده است که به نظر می‌رسد از موتورسیکلت های مسابقه‌ای الهام گرفته است، با این حال از چیدمانی میله ای و کلاسیک برخوردار است. تامین نیروی متوقف کننده این موتورسیکلت بر عهده سیستم ترمز  Brembo گذاشته شده است که کالیپرهای M4-32 و ترمز ضدقفل 9MP را به کار می‌گیرد. موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark فقط 205.5 کیلوگرم وزن دارد و مجهز به پیشرانه 821 سی سی Testastretta است. این پیشرانه  از نوع  °11 L-twin و آب خنک است، هر سیلندر نیز از چهار سوپاپ بهره می‌برد. حداکثر نیرو و گشتاوری که این پیشرانه تولید می‌کند به ترتیب برابرند با 112 اسب بخار و 89.4 نیوتن متر. دوشاخه جلو 43 میلی متر جای بازی دارد و تضمین می‌کند که موتورسیکلت سواری خوبی داشته باشد. دوشاخه عقب نیز ساخت کمپانی Sachs است و بسیار ارتجاعی و انعطاف پذیر است.

 

طراحی و عملکرد

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

پیشرانه Testastretta دارای عملکرد و انعطاف بالایی است و از سه حالت سواری برخوردار است. راحتی و قابل تنظیم بودن زین و جاپایی ها، باعث می‌شود دوکاتی Monster برای هر کاری مناسب باشد. بدون تردید طراحی این موتورسیکلت بسیار خاص و منحصر به فرد است و برای کیفیت سواری آن نیز نمی‌توان حد و مرزی متصور شد. کافی است نگاهی به این موتورسیکلت بیندازید تا متوجه شوید همه چیز دست به دست داده است تا یک هیولای واقعی خلق شود: خطوط اسپرت و عضلانی، چراغ گرد که از میان دوشاخه سر برآورده است، قاب پلاک برآمده در قسمت عقب و باک جمع و جور و در عین حال با ابهت. این موتورسیکلت به رغم اندازه بزرگش، از عملکرد و استحکامی بسیار عالی برخوردار است و ابعاد آن بلافاصله فاش می‌کنند که قلب یک موتورسیکلت اسپرت درون سینه آن می‌تپد. از لحاظ بصری، چنین به نظر می‌رسد که بیشتر  حجم این موتورسیکلت در قسمت جلو متمرکز و موتور فشرده شده است  و علت آن هم شاید این باشد که سیستم آب خنک جدید از رادیاتور و لوله هایی استفاده می‌کند که هوشمندانه با هم ترکیب شده‌اند. موتور در کنار یک سیستم اگزوز بسیار عالی قرار گرفته است که در زمینه عملکرد بالا، جای هیچ گونه شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد. استحکام و عملکرد بالای این موتورسیکلت مدیون استفاده از مواد اولیه‌ بسیار با کیفیت است. اسکلت سنتی و مشبک دوکاتی ارتقا یافته است و پیکربندی موتورسیکلت های اسپرت را به کار گرفته است. باک فلزی و با ابهت نیز واقعاً هیولا وار است و کمک می‌کند برتری این موتورسیکلت بهتر تعریف شود. 

 

پیشرانه Testastretta 11

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

موتورسیکلت Monster 821 را پیشرانه Testastretta 11⁰ به جلو می‌برد که مجهز به سیستم تزریق هوا است. این سیستم تزریق هوا مشابه همان سیستمی است که پیشتر به منظور افزایش عملکرد و کوتاه کردن چرخه سوخت (بدون تولید گازهای آلاینده) در موتورسیکلت دوکاتی 1199 Panigale مورد استفاده قرار گرفته بود. در این سیستم، جریان هوای پاک و تمیز به درون لوله اگزوز تزریق و باعث می‌شود گازهای داغ درون اگزوز به طور کامل بسوزند. این کار به میزان بسیار زیادی تولید هیدروکربن و منواکسید کربن را کاهش می‌دهد. پیشرانه Testastretta 11⁰ به گونه‌ای طراحی شده است که با ساختار کل بدنه هماهنگ و یکپارچه باشد. علاوه بر این، فیلتر هوا و سیستم اگزوز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در دور موتور پایین، گشتاور را بالا ببرند. همان طور که پیشتر گفته شد، پیشرانه Testastretta 11⁰ قادر است 112 اسب بخار نیرو و  89.4 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

سیستم اگزوز این موتورسیکلت از نوع 2-1-2 است که هیچ شک و شبهه‌ای در زمینه قدرت و عملکرد آن باقی نمی‌گذارد. هر یک از سیلندرها مجهز به حسگر Lambda Probe است که باعث می‌شود میزان مناسبی سوخت به داخل سیلندر تزریق شود. یک مبدل کاتالیستی نیز در سیستم اگزوز به کار گرفته شده است تا موتورسیکلت با استاندارد آلایندگی Euro 3  مطابقت داشته باشد. یک دریچه تنظیم الکترونیکی نیز در وسط اگزوز تعبیه شده است که بسته به سرعت موتورسیکلت، فشار درون اگزوز را تنظیم می‌کند.

 

کلاچ لغزنده

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

گیربکس دارای یک کلاچ خیس و لغزنده است که پدالی بسیار سبک و حساس دارد. این کلاچ مجهز به یک سیستم خودکار است که وقتی دور موتور پایین می‌آید، صفحه کلاچ را به تدریج آزاد می‌کند و اجازه می‌دهد فشار پشت صفحه کلاچ کاهش پیدا کند. این کار باعث می‌شود فشار روی پدال کلاچ کاهش پیدا کند و در سفرهای طولانی و دورن شهری که تعویض دنده های متوالی مورد نیاز است، بهترین کارایی و عملکرد را داشته باشد. هنگام جا زدن دنده معکوس نیز به گیربکس فشار مشابهی وارد می‌شود، در این هنگام  یک مکانیسم مشابه وارد عمل می‌شود و فشار پشت صفحه کلاچ را پایین می‌آورد. این مکانیسم به کلاچ اجازه می‌دهد در حالت "لغزنده"  کار کند. رینگ های ده پره ای و سبک وزن آلومینیومی تضمین می‌کنند که موتورسیکلت در همه سرعت ها بسیار قابل کنترل باشد. چرخ 17×3.5 جلو و چرخ 17×6 عقب به ترتیب دارای تایرهای Pirelli Diablo Rosso II 120/70 ZR و 180/60 ZR می‌باشند. ابعاد دوکاتی Monster 821 جدید به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و طراحی ارگونومیک آن باعث می‌شود این موتورسیکلت در همه شرایط از استحکام بسیار زیادی برخوردار باشد. زین بسیار راحت و برای سفرهای طولانی مناسب است. دسته دنده ها نیز در بهترین موقعیت ممکن قرار گرفته‌اند و باعث می‌شوند موتورسوار در موقعیت خوبی قرار بگیرد. زین مخصوص سرنشین عقب نیز بسیار راحت است و سواری را برای سرنشین عقب لذت بخش می‌کند.

 

تجیهزات

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

در قسمت جلوی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 یک چراغ گرد قرار گرفته است که از میان دوشاخه سر برآورده است و ظاهری با ابهت به موتورسیکلت می‌دهد. این چراغ دارای یک لامپ LED است که هم وظیفه نور بالا و هم نور پایین را انجام می‌دهد. چراغ های راهنما نیز در طرفین آن قرار گرفته اند. می‌توان گفت طراحان این موتورسیکلت فقط بر عملکرد عالی آن تمرکز نکرده اند بلکه ایمنی موتورسوار و سرنشین عقب را نیز مد نظر داشته اند. به همین خاطر، این موتورسیکلت به صورت استاندارد مجهز به پکیج ایمنی دوکاتی (DST)، ترمز ضد قفل 9MP و سیستم کنترل پایداری دوکاتی (DTC) می‌باشد. پنل ابزار کوچک و جمع و جور Monster 821  در قسمت بالا دارای علائمی است که وضعیت چراغ های راهنما، نورهای بالا و پایین، محدودیت دور موتور، فشار روغن و سطح بنزین را نمایش می‌دهند. در قسمت پایین نیز منطقه ای با طراحی DOT-Matrix قرار دارد که سایر اطلاعات را نمایش می‌دهد. این نمایشگر اطلاعاتی در مورد سرعت، دور موتور، توتالایزر و دمای مایع خنک کننده داخل رادیاتور نمایش می‌دهند. البته نمایش ساعت نیز فراموش نشده است.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Monster 821 Dark

قدرت موتور را می‌توان در سه حالت تنظیم کرد که عبارتند از:

112 اسب بخار، مناسب برای سواری اسپرت

112 اسب بخار، مناسب برای سفر

75 اسب بخار، مناسب باری گشت و گذار در شهر

این حالت ها به صورت پیش فرض توسط کارخانه سازنده تنظیم شده‌اند ولی هر کسی می‌تواند بنا به نیاز خودش آن ها را تنظیم کند. با فشردن دکمه "default" نیز می‌توان تنظیمات را به حالت پیش فرض کارخانه برگرداند.


منبع

TopSpeed

 

برچسب : موتورسیکلت , دوکاتی , دوکاتی Monster 821 , Brembo , Testastretta






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 69 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : دوستان پرداخت دعوتنامه من ۱۵ اسفند بوده احراز سکونت ۱۶ اسفند. مثل بقیه دوستان تاریخ ۱۵ و ۱۶ اسفند روز چهارشنبه برای چند ساعت وضعیت کاستومر بنده از حالت آماده تخصیص برگشت به تکمیل وجه شده و وضعیت رو زده بود تعهد شده بعد چند ساعت دوباره به حالت اول برگشت یعنی همون چراغ آماده تخصیص روشن شد. نه اتفاق دیگه ایی افتاد و نه مبلغ ما به التفاوای از من خاسته شد
سعید : اقا اعتصاب کیلو چنده ما هنو شاسی هم نشدم x5
نرگس : سلام آقا سجاد خوبی واسه من تا الان سود تاخیر ۱۳تومن شده دیروز تاریخ دریافت پرونده تو‌کاستومر بروز شده تاریخ دیروز زده یه آقایی گفتن احتمالا فردا فاکتور بشم
سجاد : سایپا تپه‌ی نریده باقی نمونده براش ...
Mostafa : سلام وقت بخیر.من از شهریور ها خبلی هستیم.آقایان اعتصاب نیست تا امروز این فلیم ها مال سال قبل هست به جز شهر زنجان ودو شهر دیگه .همین اطلاع دقیق دارم.دوست ما راست میگه اعتصاب ربطی نداره
شاهین G زمستان : از چشام افتاده. به محض اینکه به دستم برسه میفروشمش ایرانخودرویی میگیرم. لعنت به سایپا و ماشیناش
ناشناس : سایپا دزد بی همه چیز همه مایکه بابت شاهین اتوماتیک سی وی تی پیش فروش مهر 402 290 میلیون واریز کردیمو از سامانه یکپارچه حذف کرده کد ملی شماره رمز مو وارد میکنم بی سرصدا حذفمون کردن واسه همین است که تا الان دعوتنامه تکمیل وجه واسمون ارسال نکردن
شاهین اتومات ۱۴۰۳ : میشه بگین بر چه اساسی میگین تا خرداد نمیاد؟ نمایندگی و کارشناس های سایپا که به صراحت شما صحبت نمیکنن.خخخ
اسمی : چرا تعزیرات وصمت وکسایی که مسوول رسیدگی به تخلفات مدیران خودرودرمورد دیون دولتی هستن کاری نمیکنن فقط اومدن تلویزیون یه حرفی زدن و رفتن مردم بلا تکلیف موندن شما اگه واقعا حامی مصرف کننده هستین چرا نامه نمیزنن به مدیران خودرو ،و اونا رو به خال خودشون ول کردین هر دزدی میخوان میکنن،خدا همتونو لعنت کنه که اینقدر مردم رو اذیت میکنین
اسمی : چرا تعزیرات وصمت وکسایی که مسوول رسیدگی به تخلفات مدیران خودرودرمورد دیون دولتی هستن کاری نمیکنن فقط اومدن تلویزیون یه حرفی زدن و رفتن مردم بلا تکلیف موندن شما اگه واقعا حامی مصرف کننده هستین چرا نامه نمیزنن به مدیران خودرو ،و اونا رو به خال خودشون ول کردین هر دزدی میخوان میکنن،خدا همتونو لعنت کنه که اینقدر مردم رو اذیت میکنین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آریوبرزن شیراز : سلام به همگی فوق العاده واریز 7بهمن شب پذیرش 8 بهمن
کوییک اس : سلام دیدم آقای توحید ارومیه معلومات دارن گفتم بپرسم اطلاع دارید وضعیت فاکتور کوییک اس چطوریه؟ من موعد مرداد هستم هنوز دعوتنامه نیومده
کوییک اس : دوستان عزیز .. ثبت نامی کوییک اس داریم اینجا ؟؟ اعلام حضور کنن لطفا با تاریخ تکمیل و موعد تحویل ببینیم چند چندیم مرسی ❣️
رنگ آمیز بدنه : دوستان بسه دیگه چقدر می پرسید سفید شیری همان سفید معمولی است فرقی ندارد دیگر نپرسید
هایما اس 7پرو : دعوتنامه ماشینای دیگه برا خرداد 2 ماهه اومده حتی دعوتنامه تیر هم اومده احتمال 99 درصد دعوتنامه هایما خرداد با افزایش قیمت میاد وگرنه تا حالا پولشو میگرفتن این ماشین چون قطعات کامل واردیه قبلا با دلار 40 تومن بودخ الان دولت دلار 70 تومنی بهشون داده
28بهمن احسان : سپاسگزارم توحید جان،انشالله تا شب فاکتور میشه
توحید ارومیه : هفته 4بهمن از 4تا18بهمن مهلت تکمیل وجه بود.هفته 4اسفند هم از 27بهمن تا 11 اسفند
مهسا 28بهمن : آهان مرسی داداش زحمت میگشی خدای
فلز : 😜😜😅😅😅 خوب گفتی بهش
توحید ارومیه : احسان استرس نداشته باش.امروز فردا فاکتور میشی.فاکتور شدن پس و پیش میشه چون بستگی به اون درگاه بانک انتخابی هم داره که چند ساعت بعد پول رو به حساب شرکت واریز کنه