بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

رنو مگان قرار است در سال 2014 با خودروهایی مانند تویوتا کرولا، مزدا 3، نیسان پولسار، هیوندای i30 و فولکس واگن گلف رقابت کند. از نظر قیمتی این مدل در محدوده خودروهای کره‌ای قرار می‌گیرد. در حالت استاندارد، رنو مگان Expression تجهیزات قابل توجهی ندارد، به عنوان مثال فاقد رینگ های آلومینیومی، سنسورهای پارک عقب و چراغ مه شکن جلو می‌باشد که بعضی یا همگی این تجهیزات در رقبایش به صورت استاندارد یافت می‌شوند. تجهیزات استاندارد شامل رینگ های فولادی 16 اینچی، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم صوتی با 6 بلندگو با ورودی USB و بلوتوث می‌باشد.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

رنو مگان Expression با دو انتخاب گیربکس عرضه می‌شود: 6 سرعته دستی و اتوماتیک CVT. مدل های مجهز به گیربکس دستی، از موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کنند و مدل های مجهز به گیربکس CVT، از موتور 4 سیلندر 2 لیتری معمولی. تشخیص این دو مدل از بیرون فقط از طریق برچسب Tce در پشت مدل توربو 1.2 لیتری امکان پذیر است.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

موتور توربو تقریبا جدید به حساب می‌آید در حالی که موتور 2 لیتری از سال 2009 در خط تولید مگان استفاده می‌شود. ظاهرا محدودیت در بودجه توسعه، مانع از تجهیز شدن موتور توربو به گیربکس اتوماتیک گردیده است. موتور توربو 1.2 لیتری حداکثر گشتاور خود را که حدود 205 نیوتن متر است، در دور موتور 2000 تولید می‌کند، در حالی که موتور 2 لیتری برای تولید 195 نیوتن متر گشتاور، باید تا 3750 دور بر دقیقه دور خود را بالا ببرد. حتی بالاتر از 2000 دور بر دقیقه، موتور توربو گشتاور تولیدی اش نزدیک به حداکثر است. به بیان دیگر، گشتاور در موتور توربو در دسترس تر است و منتج به معکوس کردن کمتر دنده ها، گاز دادن کمتر و کارکردن موتور در دورهای پایین تر می‌گردد. به همین دلایل مصرف سوخت این موتور نیز اقتصادی است. در سیکل ترکیبی موتور 1.2 لیتری توربو در 100 کیلومتر فقط 5.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند، در مقایسه با 7.8 لیتر موتور 2 لیتری عادی. نکته قابل توجه این است که موتور 2 لیتری، قابلیت استفاده از بنزین معمولی بدون سرب را دارد در حالی که موتور توربو باید از بنزین سوپر استفاده کند.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

موتور توربو 1.2 لیتری مگان، 130 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و موتور 2 لیتری، 138 اسب بخار، که بسیار به هم نزدیک هستند. شتاب 0 تا 100 مگان توربو با گیربکس دستی، 10.9 ثانیه اعلام شده است، در حالیکه شتاب مدل 2 لیتری مجهز به گیربکس اتوماتیک، 10.3 ثانیه است. در رنو مگان مجهز به موتور توربو، چنین احساس می‌کنید که ماشین از مدل 2 لیتری سریعتر است، به علاوه اینکه موتور نرمتر و آرامتر کار می‌کند. موتور رنو مگان توربو با رنو Clio Expression مشترک است، اما 12 اسب بخار قوی تر و 15 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به هم خانواده کوچک ترش تولید می‌کند. در مقایسه با فولکس واگن گلف مجهز به موتور 1.4 لیتری، موتور 1.2 لیتری توربو این مدل از مگان، 9 اسب بخار قوی تر و گشتاور آن 5 نیوتن متر بیشتر است.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

با وزن 1394 کیلوگرم، رنو مگان یکی از سنگین وزن های کلاس خود به شمار می‌رود؛ علی رغم این موضوع، مدل مجهز به موتور 1.2 لیتری همچنان نسبت به رقبای مجهز به موتورهای توربوی حجیم، قدرت بیشتر و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد که همین امر، لذت رانندگی با آن را چند برابر می‌کند. به همراه گیربکس 6 سرعته دستی با فاصله تعویض کوتاه، رنو مگان Expression  توربو تبدیل به خودرویی با کیفیت رانندگی خودرو های کلاس بالاتر شده است. فقط فاصله زیاد دنده 1 و 2 باعث می‌شود که مگان کمی کند واکنش نشان بدهد. با رینگ های 16 اینچی و سیستم تعلیق استاندارد، کیفیت سواری مناسب رنو مگان Expression، مثال زدنی است. این هاچ بک فرانسوی، تعادل فوق العاده ای بین جذب ضربات و کنترل بدنه حین رد شدن از پستی بلندی های بزرگ دارد. شاسی خودرو نیز، قابلیت های بالایی در کنترل ماشین در پیچ ها از خود نشان می‌دهد.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

فرمان بسیار سبک ماشین در ابتدا این حس را به شما منتقل می‌کند که در حال بازی کامپیوتری هستید، اما بعد از عادت کردن به آن، خواهید دید که دقیق است و رانندگی و پارک کردن ماشین با آن بسیار لذت بخش است. به نسبت قیمتی که برای مگان می‌پردازید، کیفیت کابین و طراحی که بدست می‌آورید قابل قبول است. در داخل کابین از مواد نرم استفاده شده است و در کل، کابین ساده و خالی از هر نوع وسیله اغراق آمیز است، صندلی ها به خوبی سرنشینان را در بر می‌گیرند، کیلومتر شمار دیجیتالی آن خوانا و واضح است و لمس دکمه ها و کنترل ها احساس خوبی در راننده ایجاد می‌کند. اتصال بلوتوث به تلفن، سریع انجام می‌شود و استفاده از کنترل های سیستم صوتی قرار گرفته در پشت فرمان، بعد از مدتی کار کردن آسان می‌شود.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

راحتی صندلی های عقب و فضای اختصاص یافته برای سرنشینان، مناسب است و حجم صندوق بار در حالتی که صندلی های عقب تا نشده‌اند، معادل 372 لیتر است که در کلاس خود قابل قبول است. با اینکه فولکس واگن گلف در کلاس ماشین های کوچک، یک استاندارد است، اما رنو مگان Expression به تدریج خود را به گلف نزدیک تر می‌کند، حداقل در مدل مجهز به موتور 1.2 لیتری توربو. اگرچه هنوز سواری آن در حد استانداردهای گلف نیست، ولی برتر از ماشینی مانند مزدا 3 است. به همین دلیل رنو مگان Expression، مخصوصا با موتور توربو و گیربکس دستی 6 سرعته، ماشینی با ارزش و جایگزینی مناسب برای بسیاری از رقبایش به شمار می‌رود. 

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014


منبع

CarAdvice

برچسب : مگان , Clio , کرولا , مزدا 3 , i30 , گلف , رنو , تویوتا , نیسان , هیوندای , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی مدبر : توی که الان جای من پیام دادی خیلی بدبختی
تارا سفید فرسود۲۷ آبان : فاکتور نشدن
جی ۷ دی : الهی فردا دعوتنامه دی بیاد خسته شدم از استرس و انتظار خسته از استرس قیمتا
تارا اتو : فروش فوق‌العاده تا ۲۴ دی رنگ سفید فاکتور شده ولی ۳ دی رنگ تیتانیوم هنوز نشده فروش فوری طرح فرسوده هم که کلا دیر میدن اصلا ولی در کل رنگ سفید بهتره کاش ما هم سفید میزدیم
جی ال 27خرداد : آقای مدبر لطفا اگر ماشین تحویل گرفتی لطف کن دیگ توی این سایت نظر نده و برو پی زندگیت به اندازه کافی سایپا روی اعصاب و روان مردم رفته توی این شرایط مردم کاری نکن نفرینت کنن چون زندگیت تباه میشه برای خودتون شخصیت قائل باشید روز خوش
نازنین j7 : یکی مثل من یکیم مثل اون نیکی فلان شده من کلی زحمت کشیدم تا مستقل ماشین بخرم بعد اون میاد تو گروهی که هزاران نفرهستن میگه من فلان کردم تا ماشین گرفتم واقعا متاسفم امثال شماها جایگاه زن رو تو جامه خراب کردید..
تار اتومات طرح فرسوده : سلام عزیزان تارا اتومات تا چه تاریخی فاکتور شدید.تشکر
NIKi : نمیتونم عنوان کنم...
تارا دستی فرسوده : با سلام خدمت دوستان طرح فرسوده تا کی فاکتور شده و واريزي تون چندم بوده؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خدا نگذره از سایپا : دوست عزیز شماره پذیرشتون چنده بود که فاکتور شدین؟؟
اطلس نوک مدادی تکمیل 21 اسفند : این حرف که میگن (حالا کاریه که شده دیگه!) از هر اهانتی بدتره. چه بسیار افرادی که ماشین منبع درآمدشون بود و به امید نو کردن ماشین قراضه شون، فروختنش و ماه ها توی خرج روزانه شون موندن و شرمنده خانواده هاشون شدن. چه بسیار افرادی که از خانواده و اطرافیانشون متلک و تیکه شنیدن و از دلشون شکست. چه بسیار افرادی که هر روز در سرما و گرما کیلومترها راه رو پیاده طی کردن ، در حالی که پول کامل یک خودرو رو پرداخت کرده بودن و حالا توی این گرونی ها شاید یه هزینه ی اسنپ ساده هم براشون سنگینه. چه بسیار افرادی که خودشون یا خانواده شون بیمار بودن و در نبود خودرویی که پولش رو کامل پرداخت کردن، حالا در کنار مشکلات مالی و مستاجری و ... چیزی جز رنج و درد بیشتر نمیکشن. درد اونجاست که اگر شما یه روز قسط بانک رو دیر پرداخت کنی سودش رو برات حساب میکنن، البته سایپا هم سود تاخیر رو گفته میده ، رنج های کشیده شده و حرص های خورده شده و خانواده های آسیب خورده و روح و روان و اعصاب خورد شده رو چطور میشه جبران کرد؟ این نه با انسانیت سازگاره نا با دین و عدالت و نه هیچ چیز دیگه..آخرشم میگن کاریه که شده دیگه..
دنا دستی شش دنده : دنایی که موعود تحویلش 30 دی بوده آخرین تاریخی که فاکتور شده کی بود؟ من واریزی دومم 1404.8.12 بوده ولی هنوز فاکتور نشده.
قباد : دیدی گفتم ثبت نام بکنید نیسان گران میشه یه عده گفتن تبلیغ میکنی نیسان اکسنت شد حدود 1150 توی شرکت
ساینا دوگانه : حیف که پیامها را نمیذارن و گرنه جواب این اشکی را باید داد یکی از عوامل سایپا... فلان فلان تو را خدا یه شماره موبایلتا بذار مردم زنگت بزنن جوابتا بدن
مشکی ابنوس : دوستان من طرح فرسوده فوری بودم ، تحویلم 27 آبان بود بعد گفتن 11 آذر ، هنوز فاکتور نشده! سورن مخزن کوچک . هیچ پیام تبدیل هم نیومده ، فقط از 11 اذر تا الان داذه جریمه تاخیر میخوره . کسی اطلاع داره تا کی قراره فاکتور بشه؟
کوییک s : دعوتنامه کوییک sهفته چهارم بهمن کی میاد کسی نمیدونه بگه الو
الهه : سلام دوستان اگر امروز کسی کوییک GXL کسی فاکتور شد لطفا اعلام کنه یکم امیدوار بشیم.
دنا اپشنال : مبارکت باشه یکی دو ساعت دیگه اون تیک خودش اوکی میشه اول در صفحه نوشته میشه بعد ساعتی تیک هم میخوره و سبز میشه. از ما هم دنا اتومات پیش فروش تحویل اخر بهمن واریزی دوم 2 اذر بارگیری شد امروز. قسمت همه عزیزان .
دنا پلاس کد کلاس 70907 : سلام برای من تاریخ تحویل 30 دی زده اما هنوز فاکتور نشده الان نزدیک 40 روزه که روی فاکتور شده مونده کسی میدونه کی فاکتور میشه ؟