بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

رنو مگان قرار است در سال 2014 با خودروهایی مانند تویوتا کرولا، مزدا 3، نیسان پولسار، هیوندای i30 و فولکس واگن گلف رقابت کند. از نظر قیمتی این مدل در محدوده خودروهای کره‌ای قرار می‌گیرد. در حالت استاندارد، رنو مگان Expression تجهیزات قابل توجهی ندارد، به عنوان مثال فاقد رینگ های آلومینیومی، سنسورهای پارک عقب و چراغ مه شکن جلو می‌باشد که بعضی یا همگی این تجهیزات در رقبایش به صورت استاندارد یافت می‌شوند. تجهیزات استاندارد شامل رینگ های فولادی 16 اینچی، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم صوتی با 6 بلندگو با ورودی USB و بلوتوث می‌باشد.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

رنو مگان Expression با دو انتخاب گیربکس عرضه می‌شود: 6 سرعته دستی و اتوماتیک CVT. مدل های مجهز به گیربکس دستی، از موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کنند و مدل های مجهز به گیربکس CVT، از موتور 4 سیلندر 2 لیتری معمولی. تشخیص این دو مدل از بیرون فقط از طریق برچسب Tce در پشت مدل توربو 1.2 لیتری امکان پذیر است.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

موتور توربو تقریبا جدید به حساب می‌آید در حالی که موتور 2 لیتری از سال 2009 در خط تولید مگان استفاده می‌شود. ظاهرا محدودیت در بودجه توسعه، مانع از تجهیز شدن موتور توربو به گیربکس اتوماتیک گردیده است. موتور توربو 1.2 لیتری حداکثر گشتاور خود را که حدود 205 نیوتن متر است، در دور موتور 2000 تولید می‌کند، در حالی که موتور 2 لیتری برای تولید 195 نیوتن متر گشتاور، باید تا 3750 دور بر دقیقه دور خود را بالا ببرد. حتی بالاتر از 2000 دور بر دقیقه، موتور توربو گشتاور تولیدی اش نزدیک به حداکثر است. به بیان دیگر، گشتاور در موتور توربو در دسترس تر است و منتج به معکوس کردن کمتر دنده ها، گاز دادن کمتر و کارکردن موتور در دورهای پایین تر می‌گردد. به همین دلایل مصرف سوخت این موتور نیز اقتصادی است. در سیکل ترکیبی موتور 1.2 لیتری توربو در 100 کیلومتر فقط 5.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند، در مقایسه با 7.8 لیتر موتور 2 لیتری عادی. نکته قابل توجه این است که موتور 2 لیتری، قابلیت استفاده از بنزین معمولی بدون سرب را دارد در حالی که موتور توربو باید از بنزین سوپر استفاده کند.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

موتور توربو 1.2 لیتری مگان، 130 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و موتور 2 لیتری، 138 اسب بخار، که بسیار به هم نزدیک هستند. شتاب 0 تا 100 مگان توربو با گیربکس دستی، 10.9 ثانیه اعلام شده است، در حالیکه شتاب مدل 2 لیتری مجهز به گیربکس اتوماتیک، 10.3 ثانیه است. در رنو مگان مجهز به موتور توربو، چنین احساس می‌کنید که ماشین از مدل 2 لیتری سریعتر است، به علاوه اینکه موتور نرمتر و آرامتر کار می‌کند. موتور رنو مگان توربو با رنو Clio Expression مشترک است، اما 12 اسب بخار قوی تر و 15 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به هم خانواده کوچک ترش تولید می‌کند. در مقایسه با فولکس واگن گلف مجهز به موتور 1.4 لیتری، موتور 1.2 لیتری توربو این مدل از مگان، 9 اسب بخار قوی تر و گشتاور آن 5 نیوتن متر بیشتر است.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

با وزن 1394 کیلوگرم، رنو مگان یکی از سنگین وزن های کلاس خود به شمار می‌رود؛ علی رغم این موضوع، مدل مجهز به موتور 1.2 لیتری همچنان نسبت به رقبای مجهز به موتورهای توربوی حجیم، قدرت بیشتر و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد که همین امر، لذت رانندگی با آن را چند برابر می‌کند. به همراه گیربکس 6 سرعته دستی با فاصله تعویض کوتاه، رنو مگان Expression  توربو تبدیل به خودرویی با کیفیت رانندگی خودرو های کلاس بالاتر شده است. فقط فاصله زیاد دنده 1 و 2 باعث می‌شود که مگان کمی کند واکنش نشان بدهد. با رینگ های 16 اینچی و سیستم تعلیق استاندارد، کیفیت سواری مناسب رنو مگان Expression، مثال زدنی است. این هاچ بک فرانسوی، تعادل فوق العاده ای بین جذب ضربات و کنترل بدنه حین رد شدن از پستی بلندی های بزرگ دارد. شاسی خودرو نیز، قابلیت های بالایی در کنترل ماشین در پیچ ها از خود نشان می‌دهد.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

فرمان بسیار سبک ماشین در ابتدا این حس را به شما منتقل می‌کند که در حال بازی کامپیوتری هستید، اما بعد از عادت کردن به آن، خواهید دید که دقیق است و رانندگی و پارک کردن ماشین با آن بسیار لذت بخش است. به نسبت قیمتی که برای مگان می‌پردازید، کیفیت کابین و طراحی که بدست می‌آورید قابل قبول است. در داخل کابین از مواد نرم استفاده شده است و در کل، کابین ساده و خالی از هر نوع وسیله اغراق آمیز است، صندلی ها به خوبی سرنشینان را در بر می‌گیرند، کیلومتر شمار دیجیتالی آن خوانا و واضح است و لمس دکمه ها و کنترل ها احساس خوبی در راننده ایجاد می‌کند. اتصال بلوتوث به تلفن، سریع انجام می‌شود و استفاده از کنترل های سیستم صوتی قرار گرفته در پشت فرمان، بعد از مدتی کار کردن آسان می‌شود.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

راحتی صندلی های عقب و فضای اختصاص یافته برای سرنشینان، مناسب است و حجم صندوق بار در حالتی که صندلی های عقب تا نشده‌اند، معادل 372 لیتر است که در کلاس خود قابل قبول است. با اینکه فولکس واگن گلف در کلاس ماشین های کوچک، یک استاندارد است، اما رنو مگان Expression به تدریج خود را به گلف نزدیک تر می‌کند، حداقل در مدل مجهز به موتور 1.2 لیتری توربو. اگرچه هنوز سواری آن در حد استانداردهای گلف نیست، ولی برتر از ماشینی مانند مزدا 3 است. به همین دلیل رنو مگان Expression، مخصوصا با موتور توربو و گیربکس دستی 6 سرعته، ماشینی با ارزش و جایگزینی مناسب برای بسیاری از رقبایش به شمار می‌رود. 

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014


منبع

CarAdvice

برچسب : مگان , Clio , کرولا , مزدا 3 , i30 , گلف , رنو , تویوتا , نیسان , هیوندای , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
رز زرد : سلام برای شما چندبار پیامک تبدیل اومده؟ آیا ۲۰ مرداد پیامک جی ال اومد؟
همون ناشناسهستم : 290 میلیون مهر 402 واریز اولیه بعداز 2 سال 7 ماه 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی البته تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کردم کد پستی ادرس که توی سخا بود همون ادرس کد پستی برای صدور بیمه توی املاک و اسکان ثبت کردم توی وضعیت خودرو زده اماده تخصیص ولی از فاکتور پلاک تحویل خبری نیست
نازنین واقعی : سلام برای من اومده بیا کوعیک ببر ۱۵۸ تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،
قباد : قول میدهم به شرفم قسم یک ماه اینده جلسه داریم با مدیران زامیاد و سایپا بخدا قسم ابرویی از اینها ببرم بخاطر اینکه این مردم اذیت شدن که نگو . کاری خواهم کرد که دیگه مردم را اذیت نکنند قول شرف
شهاب 4تیر : من 4تیرم هنوز پلاک نشدم جی ایکس ال کوییک
قباد : اگر اکسنت پلاک نمیشود چطور یکی از همین دوستان نوشته بود من اکسنت داشتم و پلاک هم شد . مگه میشه سرکت ماشینی را که پلاک نشه بفروشه به مردم