نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

با اینکه مدل های کوپه و کروک شورولت کوروت Stingray هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، اما کمپانی شورولت از پلت فرم مشترک C7 برای ساخت این دو مدل استفاده کرده است. هر دو مدل از شاسی و تکنولوژی های مشترک استفاده می‌کنند. همچنین، به گفته کمپانی سازنده تقریبا همه چیز از اندازه دیسک های ترمز گرفته تا سیستم فرمان، در دو مدل کوپه و کروک با هم مشابه هستند. تنها چند تغییر ساختاری جزئی در مدل کروک نسبت به مدل کوپه صورت گرفته است که شامل محل نصب کمربندهای ایمنی و تغییراتی برای جای دادن مکانیزم سقف جمع شونده می‌باشد.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

وزن هر دو مدل بسیار به هم نزدیک است، وزن مدل کوپه 1496 کیلوگرم است در حالی که مدل کروک 1525 کیلوگرم وزن دارد. خودروساز آمریکایی مدل های کروک را برای سال های متمادی برای کوروت تولید کرده است، اما شورولت برای کروک جدید خود یک سقف جمع شو برقی کاملا جدید طراحی کرده است. این سقف پارچه‌ای، هم توسط کلید ماشین می‌تواند باز و بسته شود و هم از داخل کابین تا سرعت زیر 48 کیلومتر بر ساعت و کل زمان لازم برای باز یا بسته شدن آن کمی بیش از 20 ثانیه است. هنگامی که سقف جمع شده است، کاملا از دید پنهان است. زمانی که بسته است، سقف ضخیم و چند لایه که در آن از مواد عایق صوتی استفاده شده است، سرنشینان را از دنیای خارج ایزوله می‌کند.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

مدل کروک 3000 دلار گرانتر از مدل کوپه است؛ برخی از تجهیزات سفارشی آن عبارتند از: صندلی های مجهز به گرم کن و تهویه، نمایشگر مجازی، سیستم صوتی Bose، اگزوز با عملکرد چند حالته، سیستم اطلاعات و سرگرمی و مسیریابی MyLink و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ. کیفیت مواد به کار رفته در داخل و همچنین طراحی آن نسبت به نسل قبل خود بسیار بهبود یافته است. مواد درجه یک به کار رفته در داخل کابین به همراه مونتاژ و پرداخت نهایی مناسب، سرنشینان را احاطه کرده اند. اگر چه همچنان از استانداردهای اروپایی کمی فاصله دارد.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری کاملا جدید آن که به صورت طبیعی تنفس می‌کند، قدرتی معادل 460 اسب بخار و گشتاوری در حدود 610 نیوتن متر تولید می‌کند. به گفته شورولت، این قوی ترین موتوری است که تاکنون برای کوروت ساخته شده است. برای کوروت  Stingray دو نوع گیربکس قابل سفارش است: 7 سرعته دستی به صورت استاندارد و 6 سرعته اتوماتیک که سفارشی است. با نسبت قدرت به وزن بسیار مناسب، کوروت Stingray شتاب 0 تا 100 کیلومتر زیر 4 ثانیه دارد. پاسخ موتور به فشار پدال گاز، تقریبا بدون وقفه است و به محض اینکه پدال گاز را فشار دهید، به شدت به صندلی خود فشرده می‌شوید.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

شورولت اعلام کرده است که شاسی جدید آلومینیومی مدل کروک، 45 کیلوگرم سبکتر و 57 درصد از نسل قبلی محکمتر است. به دلیل شاسی مشابه و نسبت قدرت به وزن برابر، احساس رانندگی در مدل کوپه و کروک تقریبا مشابه است. یکی از پکیج های عرضه شده برای کوروت Stingray، پکیج Z51 است که بر روی عملکرد خودرو متمرکز شده است و شامل تجهیزاتی از قبیل سیستم تعلیق ارتقا یافته، ترمزهای قوی تر، سیستم روغن کاری خشک، رینگ های 19 اینچی در چرخ های جلو و 20 اینچی برای عقب با تایرهای تابستانی، خنک کننده دیفرانسیل، خنک کننده گیربکس، پکیج آیرودینامیکی و دیفرانسیل ضد لغزش با کنترل الکترونیکی می‌باشد. همچنین سیستم کنترل سواری مغناطیسی (MSRC) تحت این پکیج قابل سفارش است.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

سواری کوروت برای رانندگی های روزانه روان و راحت است. زمانی که سقف را باز‌ می‌کنید و شیشه ها را پایین می‌دهید، محیط کابین همچنان دلپذیر باقی می‌ماند. در حین رانندگی با سقف باز، نفوذ هوا به داخل کابین در حدی نیست که باعث آزار سرنشینان شود. با بسته شدن سقف، کابین ناگهان ساکت می‌شود، حتی ساکت تر از مدل کوپه، به دلیل اینکه مدل کروک فاقد شیشه عقب است و صدای چرخ‌ها به داخل اتاق منتقل نمی‌شود. تنها نقطه ضعف در حالت سقف بسته، محدود شدن شدید میدان دید عقب است.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

به لطف فاصله نسبتا زیاد بین دو محور جلو و عقب، کوروت Stingray کروک، سواری با ثبات و لذت بخشی دارد. حتی بعد از ساعت ها رانندگی احساس خستگی به شما دست نخواهد داد. با مخزن سوخت 70 لیتری، مدل کروک باید قادر باشد در مسیرهای باز تا 800 کیلومتر را با استفاده از بنزین سوپر طی کند. بدون پکیج اسپرتی Z51 و کنترل مغناطیسی سیستم تعلیق، ارتفاع سواری خودرو بیش از حد بلند است و فنربندی بسیار نرم است به نحوی که به سختی از پس چالش های اعمال شده توسط راننده بر می‌آید.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

سیستم تعلیق استاندارد به شاسی امکان پیچ و تاب خوردن زیادی را می‌دهد، طوری که سیستم تعلیق وقتی که ماشین از دست اندازهای بلند عبور می‌کند تا حداکثر میزانی که می‌تواند بازی می‌کند. از دیگر نکات منفی باید به بادگیر پلاستیکی سیاه و منعطف زیر دماغه ماشین اشاره کرد که دائما با صدایی گوش خراش بر روی سطح آسفالت کشیده می‌شود. اگر بخواهیم نقاط قوت کوروت Stingray را ذکر کنیم باید به قدرت بالای موتور، فرمان پذیری دقیق، و نمایشگر مجازی خوانای آن اشاره کنیم. موارد منفی شامل نگه دارنده های کم عمق لیوان، ترمز دستی الکترونیکی، صندوق بار و محل نگه داری اشیا در کنسول میانی است که بعد از مدتی رانندگی، هر دو بسیار گرم می‌شوند. 

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014


منبع

AutoBlog

برچسب : Stingray , کوروت , شورولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین تحویل مرداد : ببخشید واریزی هاتون کی و چقدر بوده و ماشینتون چی هست gیاcvt
شاهین تحویل مرداد : 19 آذر296 پرداخت کرده بودم
عباس : تحویلی ۲۹مهر فروش فوری v1سفید را بالاخره تحویل دادن برای همه آرزوی زود تحویلی
شاهین جی : شرکت سایپا امروز طرح پیش فروش اطلس جی گذاشته، با وجود نداشتن سانروف
امید شاهین : الان نزدیک ۲۰ روزه فاکتور شدم خبری از پلاک نیست از مرحله فاکتور درآومدیم گیر کردیم تو پلاک ،بعدش نوبت تحویل،بر همه کستون لعنت سایپا
محمد : سلام دوستان تارا v1 تحویل فوری چقدر زمان می‌بره فاکتور شود؟
TA : 🟢🔴🔵🟠🟢🔴🟡🟣🟡🔴🟠🟢🔵🟢🟠🟠🔵🟢🟠 سلام دوستان برای درخواست کارت سوخت آنلاین نیاز نیست منتظر رسیدن اصل مدارک خودرو باشید : 1.خودرو فاکتور و پلاک شده باشد. 2.وارد سامانه سخا شوید. 3.وارد قسمت استعلام ها شوید. 4.قسمت کارت و سند را انتخاب کنید . 5.هزینه استعلام 6200تومان پرداخت کنید. 6.مشاهده نتیجه را بزنید. 7.شماره سریال سند را بردارید. 8.با گوشی مالک خودرو وارد سامانه https://fcs.niopdc.ir/شوید 9.از قسمت داشبورد و عملیات درخواست کارت سوخت را انتخاب کنید. 10.مراحل را تکمیل و 100هزارتومان هزینه صدور کارت را پرداخت کنید و تایید نهایی بزنید همون لحظه کد رهگیری و شماره مرسوله پستی برایتان پیامک می شود.یاحق🙏🌺🌺
cvt مهر1402 : سلام به همه عزيزان شاهين cvt سانروف آيا كسي هست كه تكميل وجه 20 اسفند و 21 اسفند 1403 باشه و فاكتور نشده باشه؟؟؟؟ لطفا همه عزيزان اطلاع رساني كنيد.
سیاوش : چه مشکلی داشته خودرو؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سلام : سلام اقایان کسی هست تحویل حضوری تحویل گرفته باشد اگه هست بگید که کی پلاک شدید باتشکر
حافظ : سلام کارت سبز چند روژه میاد؟
سامان : فاکتور شدین بعد تبدیل؟
مرجان : سلام وقت به خیر منم تحویل دی ماه هستم سورن پلاس دوگانه سوز سفید طرح مادران فروش فوق العاده که 20 مهر ماه تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم
کوییک اس : البته من منظورم کوییک اس بود نه مدلهای دیکه
کوییک اس : الان تکمیل وجه 31 تیر تحویل هفته چهارم شهریورفاکتور کردند . حتی تحویل هفته چهارم مهر از شما زودتر تکمیل وجه کردند جهت اطلاع .
سورنxu7p : سلام به کاربر نگین. شما طرح مادران هستید؟ تحویل چه تاریخی؟
کوییک اس : سلام شما دیر تکمیل وجه کردید . با تحویل هفته چهارم آبان تحویل میگیرید
امیر : سلام.بنده تحویل آخر شهریور کوییک داشتم و در تاریخ1404/6/28 تکمیل وجه کردم و هنوز خبری نیست تاکی باید منتظر باشم کلی طلا فروختم😵💫😵💫😵💫
کوییک آر اس : دوست عزیز هیچکس از این موضوع اطلاعی نداره باید صبر کنید ممکنه یک ماه دیگه یا سه ماه دیگه یا شایدم بیشتر