بررسی مزدا 2 مدل 2014

بررسی مزدا 2 مدل 2014

هاچ‌بک پنج درب و کوچک ژاپنی، واقعاً به یک طراحی جدید نیاز دارد؛ چرا که از زمان معرفی‌اش در سال 2011 تا به حال، هیچ تغییر عمده‌ای نکرده است. این در حالی است که بیشتر رقبای این خودرو با اندکی تغییرات، بزرگ‌تر و متنوع‌تر شده‌اند. مصرف سوخت مزدا 2 پایین نیست. تقریباً همه خودروهای رقیب آن کمتر شما را به پمپ بنزین خواهند کشاند. این مزدای کوچک تجهیزات خاصی هم ندارد تا شما را به تعجب بیندازد. خوشبختانه، خودروهای کوچک به طور سنتی بدون تجملات هستند ولی واقعیت این است که این روزها با پولتان می‌توانید ماشین های بهتری هم بخرید. در آخر هم باید بگوییم مزدا 2 ابداً جادار نیست، جای صندلی های عقب برای سرنشینان تنگ است و فضای بار هم متوسط است.

بررسی مزدا 2 مدل 2014

یکی از مزایای مزدا 2 اندازه آن است که پارک کردنش را آسان می‌کند. رانندگی با مزدا 2 در مسیرهای هموار، به لطف سیستم تعلیق و فرمان کارآمدش لذت بخش است، ولی برای خریدارانی که می‌خواهند نهایت استفاده را از پولشان بکنند، گزینه های بهتری هم وجود دارد. فورد فیستا 2014 رقیب سرسخت مزدا 2 است و دو ترکیب بدنه متفاوت و چندین موتور متنوع (از جمله موتور چالاک توربوشارژری در نسخه ST) به مشتریان ارائه می‌کند. رانندگی با فورد فیستا 2014 هم لذت‌بخش است، طراحی داخلی زیباتر و امکانات بیشتری هم دارد. شورولت سونیک 2014 هم جادارتر است و موتور توربو و شخصیت جذاب خاص خودش را دارد. با این حال، با خرید هیوندای اکسنت و کیا ریو هم پولتان هدر نمی‌رود. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی مزدا 2 مدل 2014

مزدا 2 مدل 2014 در دو تیپ اسپرت و تورینگ به بازار عرضه می‌شود. تیپ اسپرت به صورت استاندارد با رینگ های استیل 15 اینچی، تهویه مطبوع، تجهیزات تمام برقی، دسترسی بدون کلید، فرمان قابل حرکت به چپ و راست، صندلی های تاشو عقب با نسبت 40/60، سیستم صوتی مجهز به پخش کننده سی دی به همراه چهار بلندگو و پورت ورودی USB به مشتریان عرضه می‌شود.

بررسی مزدا 2 مدل 2014 بررسی مزدا 2 مدل 2014

در تیپ تورینگ هم این موارد ارائه می‌شوند: رینگ های 15 اینچی آلومینیومی، چراغ مه شکن، بادشکن سقف، سر اگزوز کرومی، روکش چرمی فرمان، دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، روکش صندلی جدید با نوارهای قرمز رنگ و شش بلندگوی سیستم صوتی.

بررسی مزدا 2 مدل 2014

شایان ذکر است، اتصال بلوتوث، سیستم مسیریاب، و آیینه الکتروکرومیک نیز، به صورت استاندارد بر روی هر دو تیپ وجود دارد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مزدا 2 مدل 2014

مزدا 2 مدل 2014 از یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌برد که 100 اسب‌بخار نیرو و حدود 132 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس پنج سرعته استاندارد یا یک گیربکس پنج سرعته که به صورت سفارشی قابل خریداری است، نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می‌کند. در تست عملکرد، سرعت این خودرو ظرف 9.9 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت رسید، که از شتاب سایر خودروهای این کلاس کمی بیشتر است. گیربکس اتوماتیک هم سرعت را کاهش می‌دهد و صفر تا صد را به 10.7 ثانیه می‌رساند. مصرف سوخت مزدا 2، هم با گیربکس دستی هم گیربکس اتوماتیک، در سیکل ترکیبی برابر با 9 لیتر (10 لیتر در شهر و 8 لیتر در بزرگراه) ثبت شده است. هر دو این اعداد برای این کلاس خودرو، زیر میانگین قرار دارند.

 

ایمنی

بررسی مزدا 2 مدل 2014

تجهیزات استاندارد ایمنی برای مزدا 2 عبارتند از: ترمز ضد قفل (ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه‌ای در عقب)، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و کنترل کشش و پایداری. در تست تصادف، خودرو مزدا 2 برای استحکام سقف و جمع شدگی شدید جلو، بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را کسب کرد. در تست ضربه داخلی، این خودور رتبه "قابل قبول" را به دست آورد. در تست جمع شدگی خفیف جلو نیز رتبه "ضعیف" نصیبش شد. طراحی محافظ گردن هم در صورتی که ضربه از جلو وارد شود، رتبه "قابل قبول" را به دست آورد. در تست ترمز، مزدا 2 با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از پیمودن 39 متر متوقف شد که برای خودرویی در این کلاس مسافت بسیار زیادی است. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی مزدا 2 مدل 2014

در طراحی داخلی مزدا 2 هزینه ها به حداقل رسیده است. با این که طراحی داخلی، نما و جلوه کمی دارد ولی بسیار کاربردی است. آمپرها و نمایشگرها به رنگ نارنجی هستند و کنترل سیستم آب و هوا و سیستم صوتی به راحتی انجام می‌گیرد.

بررسی مزدا 2 مدل 2014 بررسی مزدا 2 مدل 2014
بررسی مزدا 2 مدل 2014 بررسی مزدا 2 مدل 2014

صندلی های جلو راحت هستند و برای بزرگسالان قد بلند به اندازه کافی جا دارند. مزدا 2 فرمان تلسکوپی ندارد و تیکه‌گاه دست در وسط کنسول هم به صورت سفارشی قابل خریداری است. صندلی های عقب تخت و کم جا هستند و در وسط دارای تکیه‌گاه سر نیستند.

بررسی مزدا 2 مدل 2014 بررسی مزدا 2 مدل 2014
بررسی مزدا 2 مدل 2014

اگر صندلی های عقب تا نشده باشند، ظرفیت فضای بار برابر با 0.38 متر مکعب است که برای یک هاچ‌بک، فضای کمی محسوب می‌شود. اگر صندلی های عقب به نسبت 40/60 تا بشوند (این صندلی ها به طور کامل تخت نمی‌شوند)، ظرفیت بار تا 0.79 متر مکعب افزایش پیدا می‌کند که در مقایسه با رقبا، باز هم کمتر است؛برای مثال، هیوندای اکسنت 1.35 متر مکعب فضای  بار در اختیار خریدارانش قرار می‌دهد.

 

تجربه رانندگی

بررسی مزدا 2 مدل 2014

یک موتور چهار سیلندر 100 اسب ‌بخاری، حتی برای یک خودرو اقتصادی هم ضعیف است. با این حال این خودرو هاچ‌بک، دست‌کم با گیربکس دستی از حداکثر توان موتور استفاده می‌کند. گیربکس اتوماتیک هنگام شتاب‍گیری خشک به نظر می‌رسد، تعویض دنده آن هم به نوعی گیج است و مصرف سوخت هم، بیشتر از گیربکس دستی است. به گیربکس دستی هم باید عادت کنید چون کلاچ آن خیلی حساس است و اولین بار که با آن کار می‌کنید کمی غیر معمول به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، وزن کم مزدا 2 (فقط 1043 کیلوگرم) کار موتور را آسان می‌کند. این موضوع در کنار فرمان دقیق و حساس و هندلینگ خوب باعث می‌شود مزدا 2 فرز و چالاک ظاهر بشود. اگر شما هم تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، اطلاعات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع

Edmunds

برچسب : مزدا 2 , ریو , اکسنت , فیستا , سونیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

reza
4

یه پیشنهاد داشتم برای بررسی هاتون.بررسی هاتون عالی و دقیق هستند فقط اگر یک امتیاز دهی در هر سطح و کلاسی انجام میدادین در اخر بررسی هاتون + قیمت خود ماشین و رقبا و ارزش خریدشون دیگه بررسی هاتون کامل کامل میشد.از سایت به روز و تخصصیتون ممنونم و براتون آٰرزوی موفقیت و سلامتی دارم.
01:36  1393/02/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Samirax5 : بویی از شرف و انسانیت نبردن آخه بعد اینهمه تازه صدور فاکتور
مراد : سلام تا چند وقت بعد تحویل ماشین سند و مارتش باید بیاد اگه نیاد ب کی باید بگیم
محسن : سلام بخواهیم آینه تارا رو برقی جمع کنیم هزینش کسی می دونه چند هست ت نمایندگی
نسترن : دوستان متوجه شدیم چند نفر جلوی ما هستند درسته اما باید بدونیم شرکت روند تولیدش چجوریه روزی چندتا تولید میشه این هم خیلی مهمه من هشت اردیبهشت هستم احتمالا نزدیک 400 نفر باید جلوی من باشند آیا روزی بیست نفر فاکتور میشوند که من هم 30 روز دیگ فاکتور بشم
مهدی : سلام دوستان کسی اطلاعی در مورد اینک چرا پلاک نمیکنن داره؟؟ هم سخا رو انجام دادم هم املاک اسکان رو...
مرتضی : سلام به همه دوستان من هم ۲۶ مهر ماه شاهین cvt سانروف فاکتور شده و هنوز پلاک نشده
شاهین تحویل مرداد : درود دوستان من دوشنبه قید سانروف زدم تبدیل بهglزدم و مبلغ ۳۱۶میلیون دیگه واریز کردم تحویل زده بود یک ماهه ولی نمایندگی گفت تاخیر داره ایشالا هرچی خیره براتون پیش بیاد
شاهین جی ال : خدا ریشه ظلم بکنه 25خرداد هنوز خبری از فاکتور نیس
علی : سلام تو گوگل بزن سایت پیگیری محصولات سایپا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 30دیماه : پیمانکاری که برای شهرتون کار میکنه ضعیف عمل میکنه
علی : نخیر بنده طرح پیش فروش بودم واریز اول اردیبهشت
کوییک اس : نه داداش فعلا آخرین کوییک اس تکمیل 31 تیر ، تحویل شهریور بوده .
نیسان بی پلاک : سلام اول کارت سوخت بعد برگ سبز بعد کارت
پادرا پلاس دوگانه : آقا چه خبر از پادرا
ابراهیم : سلام اسمس تحویل تازه اومد فردا برم تحویل بگیرم تحویل حضوری زده بودم8/3پلاک شده دوگانه رادیال
کوییک اس : کوییک اس 85گانه چند ماه تاخیر داره
تبدیل به تک : چرا انقد کند فاکتور میشه پس .جالبه دوباره ثبت نام هم میکنن
رک : کوییک اس 85گانه واریز وجه مهر ماه هست که فاکتور شده باشه
میلاد هستم : من الان ده روزه پلاک شدم هنوز کاشانع نیومده لطفا اطلاعات کامل ندارید چیزی رو شیر نکنید