بررسی لکسوس IS F مدل 2014

بررسی لکسوس IS F مدل 2014

مانند هر سدان اسپرت خوب، که مانند گرگی در لباس میش رفتار می‌کند، لکسوس IS F هم خوب از پس این کار بر آمده است. از دور، فقط رینگ های 19 اینچی، حالت چسبیده به زمین و سپرهای عضلانی اش به شما می‌گوید که این یک IS 250 نیست. قلب این ماشین وحشی یک موتور 8 سیلندر خورجینی 5 لیتری است که قدرتی معادل 416 اسب بخار را تولید و به چرخ های عقب منتقل می‌کند. اگرچه گیربکس دستی در دسترس نیست، اما گیربکس اتوماتیک 8 سرعته با تعویض های سریعش، برای رساندن شما از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت در مدت 4.4 ثانیه به خوبی عمل می‌کند. در حالی که عملکرد ماشین در مسیرهای مستقیم عالی است، لکسوس IS F با ارائه سیستم تعلیق، ترمز و تایرهای جدید، این اطمینان را ایجاد می‌کند که در جاده های پر پیچ وخم هم، به همان اندازه عملکرد خوب و مناسبی از خود نشان می‌دهد. اگر در سال 2014 به دنبال خرید یک سدان لوکس با عملکرد فوق العاده هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که در سال جاری عرضه بی ام و M3 متوقف شده است و کادیلادک CTS-V  بزرگ و پرقدرت باموتور 556 اسب بخاریش و مرسدس بنز C63 AMG با موتور 451 اسب بخاریش در آخرین سال تولید خود هستند و با نسل جدیدی جایگزین می‌شوند؛ لکسوس IS F نیز، قرار است سال دیگر جایگزین شود. در این گروه، اگرچه CTS-V یا C63 جذاب‌تر به نظر می‌رسند، اما  لکسوس IS F به راحتی جایگاهش را در بین خریداران این تیپ سدان ها به دست آورده است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی لکسوس IS F مدل 2014

لکسوس IS F مدل 2014 یک سدان 4 نفره لوکس با عملکرد بالا است که بر پایه مدل استاندارد IS ساخته شده است و تنها، در یک تیپ عرضه می‌شود. لیست امکانات استاندارد این خودرو عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 19 اینچی، تایرهای عملکرد بالا، سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای برمبو، دیفرانسیل ضد لغزش در عقب، چراغ های جلو زنون دوگانه، چراغ های مه شکن LED، برف پاکن های مجهز به حسگر باران، آینه های الکتروکرومیک مجهز به گرمکن، دسترسی و استارت بدون کلید و اسپویلر عقب از جنس فیبر کربن.

بررسی لکسوس IS F مدل 2014 بررسی لکسوس IS F مدل 2014

در داخل، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، تودوزی چرمی، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در 10 جهت و مجهز به حافظه و گرمکن، آینه الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی با 13 بلند گو و پخش کننده CD، رادیو ماهواره‌ای، ورودی برای iPod و سیستم صوتی راحتی و آسایش مطلوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند. شایان ذکر است، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای مجهز به صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین دید عقب، رادیو HD، و اپلیکیشن Enform برای تلفن‌های هوشمند به صورت سفارشی در اختیار خریدار قرار می‌گیرند. از دیگر تجهیزات سفارشی این سدان لوکس می‌توان به سیستم صوتی Mark Levinson با 14 بلندگو که همراه سیستم مسیریاب قابل سفارش است، کروز کنترل قابل تنظیم، و سنسورهای پارک جلو و عقب اشاره کرد. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی لکسوس IS F مدل 2014

لکسوس IS F مدل 2014 یک سدان دیفرانسیل عقب می‌باشد که از یک موتور 8 سیلندر خورجینی 5 لیتری که قدرتی برابر 416 اسب بخار و گشتاوری در حدود 503 نیوتن متر تولید می‌کند، نیرو می‌گیرد. تنها گیربکس قابل استفاده برای این خودرو، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است. در تست شتاب انجام شده، لکسوس IS F توانست در مدت 4.7 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. گفتنی است، هردو خودروی کادیلاک CTS-V و مرسدس بنز C63 AMG از لکسوس سریع‌تر هستند. میزان مصرف سوخت آن 15 لیتر در سیکل ترکیبی در 100 کیلومترمی‌باشد (17 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه). 

 

ایمنی

بررسی لکسوس IS F مدل 2014

تجهیزات استاندارد لکسوس IS F شامل ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه های هوای محافظ زانو و کیسه های هوای پرده ای در دو سمت می‌شود. سیستم Safety Connect نیز، که خدماتی از قبیل اعلام تصادف به مراکز امداد، ردیابی خودروی سرقت شده و دیگر خدمات اورژانسی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، از دیگر تجهیزات استاندارد سدان لوکس ژاپنی به شمار می‌رود. از جمله تجهیزات سفارشی این خودرو می‌توان به سیستم اخطار برخورد از جلو اشاره کرد که در کنار کروز کنترل قابل تنظیم و با استفاده از رادار خودرو و تشخیص احتمال برخورد، به صورت خودکار کمربند ایمنی و ترمز را تنظیم می‌کند. در تست ترمز، IS F برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر ساعت به طی کردن 34 متر مسافت نیاز دارد که مسافتی معمول برای چنین سدان هایی می‌‌باشد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی لکسوس IS F مدل 2014

حتی با وجود موتور پرقدرت و عملکرد فوق العاده، IS F تقریبا سدانی متمدن باقی مانده است! کابین خودرو در رانندگی های روزانه بسیار آرام است و تودوزی چرمی جدید، تزیینات آلومینیومی با کیفیت، و نورپردازی آبی رنگ داخل کابین، محیط آرام و دلپذیری را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

بررسی لکسوس IS F مدل 2014 بررسی لکسوس IS F مدل 2014
بررسی لکسوس IS F مدل 2014

صندلی های جلوی اسپرت آن تعادل خوبی بین راحتی در استفاده روزانه و حمایت هنگام رانندگی ها و مانور های شدید برقرار کرده اند. متاسفانه فضای محدود سر و پا برای رانندگان بلندقد از نقاط ضعف این سدان زیبا به شمار می‌روند. صندلی های دو تایی عقب نیز، بیشتر مناسب کودکان و بزرگسالان با جثه کوچک می‌باشند. فضای صندوق بار 380 لیتر است که حجمی متوسط برای این کلاس است.

 

تجربه رانندگی

بررسی لکسوس IS F مدل 2014

وقتی که موتور خاموش است، دست کم گرفتن قابلیت ها و قدرت لکسوس IS F مدل 2014 بسیار ساده است. با فشار دادن دکمه استارت و شنیدن صدای خشن موتور پرقدرت 8 سیلندر خورجینی آن، تصورات اولیه خود را زیر سوال خواهید برد. با درگیر کردن گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و فشردن پدال گاز تا انتها، به قدرت فوق‌العاده این سدان زیبا پی می‌برید. اگرچه امکان دارد رانندگان متعصب، نبود گیربکس دستی در IS F را مورد انتقاد قرار دهند، اما گیربکس اتوماتیک 8 سرعته، با تعویض دنده های سریع و معکوس های به موقع که البته از طریق پدل شیفترهای تعبیه شده نیز قابل کنترل هستند، به خوبی کار خود را انجام می‌دهد. تنها ضعف این گیربکس، قرارگرفتن در دنده درست در حالت کاملا اتوماتیک، آن هم در برخی مواقع، است. اگر شما بتوانید با کیفیت سواری سفت و سخت تعلیق لکسوس IS F، به همراه فرمان دقیق، ترمز‌های پرقدرت برمبو و تایرهای تابستانی آن سر کنید، سطحی از هندلینگ را به شما می‌دهد که اکثر رانندگان به جز  آن رانندگان متعصب و کله شق را راضی می‌کند. 


منبع

Edmunds

 

برچسب : IS F , لکسوس , M3 , CTS , C63 , بی ام و , کادیلاک , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mohammad021 : سلام دوستان بعضی دوستان گفتن از بهمن ۴۰۳ نوشتن و مرداد ماه تکمیل وجه کردن دوستان فقط از تکمیل وجه به بعد ۳ ماه شروع میشه تا تحویل تازه اگر ماشین فاکتور بشه و پلاک بشه دیگه تا همون تاریخ سود تعلق میگیری به بعد چون ماشین به شما تعلق گرفته دیگه سودی در کار نیست
سروش ۱۴ اردیبهشت : بعضی دوستان ۱۵ اردیبهشت مدعی فاکتور شدن هستن صادقانه واقعا اگه کسی ۱۵ اردیبهشت فاکتور شده عکس فاکتور شدنش بذاره چون بنده با تغییر رنگ‌هنوز فاکتور نشدم خیلی از ۱۴ اردیبهشتی ها فاکتور نشدن
رسول : من اولین بارم هست نظردادم وخداشاهده اولین باره بااین اسم علی مدبر نوشتم توپایین صفحه اسم شاهین جی ال اومدوعلی مدبر منم علی رازدم بی قصدوقرض بازهم میگم ببخشید آقای مدبر ببخشید
سروش ۱۴ اردیبهشت : سلام برادر شاهین پلاسس ۲۰ شما تکمیل وجه چندم اردیبهشت بودید؟ یه زحمت بکش یه عکس از فاکتور شدنت بذار منم تغییر رنگ مشکی دادم اما فاکتور نشدم
رسول : باسلام دوستان این ۲تاپیام رامن دادم من خودرو تحویل گرفتم راست هم گفتم شاهین پلاس بودم تکمیل وجه اسفند منتها بدون قصدوقرضی بااسم مدبراومدم همینطوری اسم زدم این بنده خدا تقصیرنداره بخدا بهش حرفی نزنید آقای مدبرببخشیدحلال کن دادا
۲۶ دی تارا وی۱ : دوستانی که تحویل گرفتن چه برند لاستیکی داره وی۱ الان
شاهین 12 آذر : سلام دوستان من اول ثبت نام تو این سایت بودم خدا رو شکر امروز فاکتور شدم 12056597 شماره پذیرش . هر چند ذوق نداره بعد یه سال تاخیر
شاهین Gl : شما دقیقا همون روز که پیامک اومد برا تکمیل وجه پرداخت کردید؟تحویل چه ماهی هستید؟
Arash : سلام آقا سروش شما فاکتور نشدین؟
علی مدبر : توی که الان جای من پیام دادی خیلی بدبختی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد : بخشنامه رسمی سایپا نیسان اکستند دوگانه سوز دویست میلیون گرون شد
علی : اقایی اشکی. جنابالی الان مطمعناماشین ایرانخودزوسواریی مطمعتم خون ملت توشیشه کردن این نارنجی پوشاولی اینوبدون کفن سفیدکه امیدوارهرچه سریع ترهمه سایپایی هاکارکنانش کفن سفیدبه تن کنن
دنا اپشنال : سپاسگزارم امیدوارم همه زودتر به ماشین ها برسیم. روزگارتون شاد
مهدی ساینا تک آذر : چون میخوان پول بگیرن سر موعد یا زودتر دعوت نامه صادر میکنن و لی خبری از فاکتور شدن نیست
محمدی : سلام آقا منبع خبر از کجاست بگو ماهم خوشحال میشم
ساینا تکمیل وجه 6 شهریور : سلام برادر من تکمیل وجه 6 شهریور هستم گفتند فعلا 2 شهریور آخرین فاکتور هست.
Sajjad : دوستان نیسان با عوارض ومالیات 200 ملیون گرون شد به مبلغ یک ملیارد و دویست و سی ملیون قیمت کارخونه شد
علی : سلام من نه دلال هستم نه فروشنده حوله منم مثل شمامصرف کننده ام من پارسال برج 9ساینادوگانه ثپت نام کردم تحویل شهریوربعدتبدیل اومذبرج 4به تک همون ساعت زدم وبرج پنج تحویل گرفتم و60ملیون گزاشتم روش یه سایناgxازبازارخریدم خیلیاگفتن نکن دوگانه بایددوگانه بدن خب من حساب کردم اگه دعوت نامه دوگانه برام میومدبرام 490درمیومدیعنی پنجابایدبیشتربدم اونایی که دوگانه دارن ناله میکنن سایپامقصرنیست بهتون تبدل اومدولی قبول نکردبدواینکه من سایناتک سوارشدم دوگانه الان دارم ولی کاش همون تک سوارمیشدم دوگانه واقعاازیتم کرده ایسشوایراددارن وظاهرن همشون اینجورین اصلامیری نمایندگی میگی دوگانه میگن دوگانه انجام نمیدیم گفتم درجریان باشید
علی : من 2 شهریورم و زده در حال تخصیص خستم کردن
ساینا دوگانا : خطاب ب اشکی عزیز.... تمام دوستانی ک اینجا هستن تموم زحمات شما رو قبول دارن. اگر هم ی وقتی ی چیزی میگن بهشون حق بدید. فشار اقتصادی از یک طرف. از طرفی هم هر کسی میاد داخل گروه ی حرفی میزنه. تازه معلوم نیست از چ قشری هستن... شاید رقیبانی سایپا هستن و ب زبون مشتری ب شما بی احترامی میکنن... هم رو از چشم مشتری هایت ن نبینید. خواهشا بزرگی کنید ب بزرگی خودتون ببخشید و هوای مشتریاتون رو داشته باشید.مایی ک اومدیم ساینا دوگانه اسم نوشتیم شک نکنید برا کار می‌خواهیم. لطف کنید ما دوگانه رو تو اولویت قرار دهید. با تشکر از تمام زحمات دست اندر کاران سایپا...