بررسی کیا ریو 2014

بررسی کیا ریو 2014

روزهایی که خودروهای جمع و جور مثل کیا ریو نماینده چیزی جز حمل ونقل ابتدایی و ارزان نبودند، دیگر سپری شده است. برعکس، این سدان های کوچک و هاچ بک ها توانایی ارضای محدوده وسیعی از نیازها و خواسته‌ها را دارند. چنین خودروهایی در شهرهای بزرگ که تعداد گاراژ‌ها محدود هستند و یا حتی وجود ندارند، عالی هستند و در مسافرت های طولانی به دلیل مصرف سوخت نسبتا مناسبشان، کمی پول بیشتر در جیبتان باقی می‌گذارند. در میان این کلاس کیا ریو به دلیل ظاهر زیبایش، لیست تجهیزات تحسین برانگیزش و شتابگیری پر انرژی‌اش برجسته است. شاید شما هیچوقت انتظار نداشته باشید که یک خودروی جمع و جور تحسین شما را به خاطر کیفیت سطح بالای فضای داخلیش یا عملکرد پرانرژی اش برانگیزد، اما کیا با مدل ریو از جنبه های مختلف تحسین شما را خواهد برانگیخت. در داخل، ریو به خوبی با مواد کیفیت بالا آراسته شده است و با سطح مناسبی از تجهیزات حتی در مدل پایه تجهیز شده است. وقتی که شما آپشن هایی مثل استارت بدون کلید، تودوزی چرمی و کنترل صوتی را به آن اضافه کنید، کیا ریو تبدیل به ماشین محشری می‌شود. ریو ماشین جاداری نیز هست، مخصوصا اگر مدل هاچ بک آن را انتخاب کنید.

بررسی کیا ریو 2014

در حرکت، ریو به عنوان یک ماشین جمع وجور سریع است، و در حرکت در بزرگراه ها کاملا توانا و سرحال می‌باشد. اگر دلیلی باشد که نخواهید پولتان را برای کیا ریو 2014 خرج کنید، می‌تواند ضعف ماشین در کیفیت سواری و هندلینگ پیچیده‌اش باشد. سواری شلوغ و پر سر وصدایی دارد و به صراحت باید گفت که در جاده های کیفیت پایین راحت نیست، و این وقتی که با صدای زیاد تایر و باد ترکیب می‌شود، در مسافرت های طولانی آزار دهنده می‌شود. هندلینگ توانا است اما نمی توان آن را اسپرت دانست، بنابراین اگر تفریح اولویت باشد، ریو در این زمینه نیز شما را ناامید خواهد کرد. اگرچه ما فکر می‌کنیم که اکثر خریداران از این نکات منفی چشم پوشی خواهند کرد، انتخاب های عالی زیادی در این کلاس وجود دارند. فورد فیستا 2014 یکی از انتخابهای ما است به لطف مصرف سوخت تحسین برانگیزش، سواری بهبود یافته و اسپرتش. از لحاظ سطح کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در داخل کابین نیز به خوبی در سطح کیا ریو می‌باشد. شورولت سونیک 2014 مخلوطی از شتابگیری سریع، راحتی و امکانات مشابه را ارائه می‌کند به اضافه اینکه لذت رانندگی بیشتری نسبت به کیا به شما می‌دهد. اگرچه اکثر خودرو های جمع وجور مصرف سوخت رضایت بخشی دارند، اگر شما بسیار سفر می‌کنید شاید بخواهید که نظری هم به تویوتا پریوس C مدل 2014 با مصرف سوخت ترکیبی 5.5 لیتر در 100 کیلومتر که گرانتر است نیز بیندازید. انتخاب جدی دیگر دوقلوی مکانیکی ریو یعنی هیوندای اکسنت 2014 است که آن هم ویژگی های با ارزشی دارد. تمام خودرو هایی که نام بردیم انتخاب های خوبی هستند، اما اگر شما غرق در استیل و تجهیزات کیا ریو شوید احتمالا دیگر به بقیه لیست خودرو ها توجهی نکنید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا ریو 2014

کیا ریو 2014 خودرویی جمع و جور و 5 نفره است که در دو مدل سدان و هاچ بک چهار درب و در سه تیپ LX، EX، و SX عرضه می‌شود. تیپ پایه LX شامل تجهیزات استانداری از قبیل رینگ های 15 اینچی استیل، آینه های برقی مجهز به گرمکن، تهویه مطبوع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، صندلی عقب تاشو به نسبت 40/60، کامپیوتر سفری و سیستم صوتی با 4 بلندگو، رادیو ماهواره ای، ورودی اضافی برای سیستم صوتی و پورت ورودی برای iPod/USB.

بررسی کیا ریو 2014

اگر برای تیپ LX گیربکس اتوماتیک سفارش دهید، با سفارش  پکیج Power، شیشه های برقی، قفل مرکزی و دسترسی بدون کلید در اختیار شما قرار می‌گیرد. در تیپ EX علاوه بر موارد فوق می‌توانید از کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، تودوزی پارچه‌‌ای با کیفیت بهتر، زیر دستی جمع شونده برای صندلی جلو، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی با 6 بلندگو نیز، بهره ببرید. پکیج  Convenience رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های مه شکن، آینه های برقی جمع شونده، فرمان و دسته دنده با روکش چرمی، چراغ نقشه خوانی، تزیینات داخلی با مواد کیفیت بالاتر، دوربین دید عقب، صفحه نمایش کوچک لمسی، ارتباط بلوتوثی برای تلفن و سیستم صوتی و رابط سیستم کنترل صوتی Uvo را به امکانات فوق اضافه می‌کند.

بررسی کیا ریو 2014 بررسی کیا ریو 2014
بررسی کیا ریو 2014 بررسی کیا ریو 2014

به این امکانات می‌توانید پکیج Eco را نیز اضافه کنید، که خودرو را به سیستم توقف و حرکت اتوماتیک (Start-Stop) برای صرفه جویی در مصرف سوخت مجهز می‌کند. تیپ SX شامل امکانات  پکیج  Convenience و Eco به علاوه رینگ های 17 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت، چراغ های حرکت در روز و عقب LED، اگزوز دوبل و پدل شیفترهای پشت فرمان می‌باشد. با سفارش پکیج Premium امکاناتی مانند سانروف، دسترسی و استارت بدون کلید، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، تودوزی چرمی، مسیریاب ماهواره‌ای و صفحه نمایش بزرگتر در اختیار شما قرار می‌گیرد. تنها آپشن سفارشی برای تمامی تیپ ها و پکیج ها، آینه داخلی الکتروکرومیک است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا ریو 2014

کیا ریو مدل 2014 مجهز به موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری به قدرت 138 اسب بخار و گشتاوری در حدود 167 نیوتن متر است. یک گیربکس 6 سرعته دستی در تیپ LX استاندارد است، در حالی که یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در تیپ LX سفارشی و در دیگر تیپ ها استاندارد می‌باشد. در آزمون های انجام شده، کیا ریو SX هاچ بک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت معادل 9.7 ثانیه را ثبت کرد، در حالی که این زمان برای مدل سدان آن 9.4 ثانیه ثبت شده است که حدود یک ثانیه سریعتر از میانگین کلاس خود در هر دو مدل است. از لحاظ مصرف سوخت در کلاس خودش متوسط به حساب می‌آید، در سیکل ترکیبی برای هر دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک مصرفی برابر 9 لیتر در 100 کیلومتر (10 لیتر در شهر و 7.5 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر) دارد. با کمک سیستم اتوماتیک توقف و حرکت، کیا ریو EX با پکیج Eco و تمامی مدل های SX در شهر مصرفی برابر 9.8 لیتر را ثبت کرده ‌اند، در حالی که مصرف سیکل ترکیبی و اتوبان در همه آنها برابر است.

 

ایمنی 

بررسی کیا ریو 2014

تمامی مدل ها و تیپ های کیا ریو 2014 به صورت استاندارد مجهز به ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، کنترل پایداری، کیسه های هوای جانبی در جلو و کیسه های هوای پرده ای در دو سمت هستند. دوربین دید عقب در تیپ EX  سفارشی و در تیپ SX استاندارد است. در آزمون های انجام شده توسط مراجع رسمی، کیا ریو موفق به دریافت 4 ستاره از 5 ستاره برای حفاظت کلی از سرنشینان در برابر ضربه شد که 4 ستاره برای برخورد روبرو و 5 ستاره برای برخورد جانبی می‌باشد. در آزمون ترمز انجام شده، ریو SX هاچ بک برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر به 36 متر مسافت نیاز دارد، در حالی که مدل سدانش به 37 متر، که هر دو مقدار از متوسط کلاس خودرو بهتر هستند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کیا ریو 2014

کابین کیا ریو طراحی شیک اما متعادلی دارد، با کمی تم اروپایی. کیفیت مواد در مدل پایه LX حرفی برای گفتن ندارد، اما سطوح نرم اضافه شده، زیر دستی ها و تزیینات جذاب فلزی در تیپ های بالاتر، کابین ریو را تبدیل به یکی از بهترین ها در بین ماشین های جمع و جور می‌کند. کنترل های صوتی و تهویه به راحتی قابل استفاده هستند، در حالی که در دسترس بودن ارتباط سیستم صوتی Uvo خود امتیاز دیگری است. اگرچه ما کیفیت تشخیص صدای آن را در حد سیستم Sync فورد نیافتیم (در حالی که هر دو بر پایه ماکروسافت بنا شده اند)، صفحه نمایش لمسی آن به راحتی قابل استفاده است و از بیشتر رقبایش کار کردن با آن راحت تر است.

بررسی کیا ریو 2014 بررسی کیا ریو 2014
بررسی کیا ریو 2014 بررسی کیا ریو 2014
بررسی کیا ریو 2014 بررسی کیا ریو 2014
بررسی کیا ریو 2014 بررسی کیا ریو 2014
بررسی کیا ریو 2014 بررسی کیا ریو 2014

توجه کنید که اگر خودرو را با سیستم مسیریاب تجهیز کنید، رابط Uvo حذف می‌شود. با اینکه سیستم مسیریاب کنترل صوتی خود را دارد، اما شامل کنترل های Uvo برای سیستم صوتی نمی‌شود. کیا ریو از لحاظ فضا و راحتی امتیاز خوبی می‌گیرد. حتی رانندگان قد بلند نیز پشت فرمان قابل تنظیم آن در چهار جهت (در تیپ های EX و SX) احساس راحتی می‌کنند، در حالی که صندلی عقب فضای قابل رقابتی را عرضه می‌کند.

بررسی کیا ریو 2014 بررسی کیا ریو 2014

وقتی به فضای بار می‌رسیم، مدل سدان با دست و دل بازی فضای باری به میزان 390 لیتر در اختیار شما قرار می‌دهد، در حالی که مدل هاچ بک 420 لیتر فضای بار در اختیار شما قرار می‌دهد، که میزانی کم در این کلاس است. در صورتی که صندلی های عقب را در مدل هاچ بک تا کنید فضای بار به میزان قابل قبول 1410 لیتر می‌رسد. توجه کنید که صندلی های عقب کاملا به صورت صاف تا می‌شوند.

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا ریو 2014

ما فقط تیپ SX را تست کردیم، بنابراین نتایج بدست آمده و حس رانندگی بیشتر مربوط به این مدل با چرخ ها و تایر های بزرگتر و سیستم تعلیق سفت تر نسبت به تیپ های LX و EX می‌باشد. کیا ریو SX در پیچ ها مطمئن است اما مطمئنا بهترین هندلینگ را در این کلاس ندارد. در مجموع، سواری کیا مواج است و کوبندگی آن بستگی به کیفیت جاده دارد. اگر سواری نرمتر برایتان اهمیت دارد، تیپ EX انتخاب بهتری است. اگر به دنبال خودرویی کوچک هستید که هندلینگ بهتری داشته باشد، سونیک و فورد فیستا ارزش یک بار آزمودن را دارند. موتور 1.6 لیتری کیا ریو یکی از قوی ترین موتور ها در کلاس خودش است و شتابگیری تحسین برانگیزی به عنوان یک خودروی جمع و جور دارد. در شتابگیری های سریع موتور کمی پر سر و صدا است، و در کنار آن با وجود صدای بالای باد و لاستیک ها، کابین را از سکوت و آرامش محروم می‌کند. 


منبع

Edmunds

برچسب : ریو , کیا , اکسنت , فیستا , پریوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

25 نظر

سهیل
0

ماشین بسیار نرم و بی سر و صدایی می باشد . سه ساله که مدل سدان ۲۰۱۵ دارم و واقعا ازش راضی ام موتور ۱۴۰۰ رینگ ۱۷ اینچ فاق لاستیک ۵۰ رینگ های بسیار زیبا و اسپرت کابین جادار از همه مهم تر فرمان بسیار نرم و هندلینگ بسیار خوب در جاده و کیفیت متریال خودرو واقعا خوبه .
00:43  1403/05/02
پاسخ دادن
وحید
0

با سلام من دوساله ریو سدان دارم ،واقعا ماشین کم مصرف پر شتاب زیبا راحت و عالیه ،موتورش ۱۴۰۰ ولی حتی توی سربالایی سراتو سایپا راحت میگیره ، کلا مدلهای فول آپشن ریو هم نمایشگر لمسی نداره که اگر خواستید باید خودتون نصب کنید و یک نکته خیلی مهم و خوب در مورد کیا ریو اینکه چون از این ماشین زیاد وارد نشده قطعات موجود در بازار همه اصلی هستند و تقلبی وجود نداره(به عنوان فروشنده لوازم یدکی)
18:42  1400/06/25
پاسخ دادن
الناز
0

چرا قیمت نزدید؟؟؟ من دنبال یه ماشین خ.وب و با قیمت خوب هستم هرچی می بینم بدون قیمت هست در م.رد همه چیز ماشین حرف زده شده الا قیمت ماشین
18:52  1397/09/25
پاسخ دادن
عباس
0

سلام اصلا مانیتور فابریک شرکتی وجود نداره باید 1 میلیون پرداخت کنید براتون نصب کنند حتی در مدل فول کامل مانیتور وجود ندارد
01:02  1396/07/17
پاسخ دادن
محمد
0

چرا قیمت اعلام نشده
22:52  1396/06/24
پاسخ دادن
سينا
0

با سلام
من خودم يك ريو مدل 2016 4 درب از اطلس خودرو گرفتم
دركل ماشيني بسار با كسيفيتي هست
گرم كن صندلي و فرمون داره/. سيستم ESP و كروز كنترل و اسپيد ليميتر داره
شتابشم بد نيست ولي با ماشين 2000 سيسش ي مقايسش نكنيد. متريال داخليش هم خوبه و از همه بهتر حجم خوب صندوق عقبش هست.
15:35  1395/11/09
پاسخ دادن
امیرحسین
1

من نمیدونم چرا مدل 5 در رو وارد نمیکنن؟؟؟چه ریو و چه یاریس اکثراً چهار در هستن در صورتی که مدل هاچبک از هر نظر زیباتر هست
فکر میکنم میخوان مدل های 5 در رو با قیمت بیشتر بفروشن و سود بیشتر ببرند.مثل مدل کوپه سراتو که 8 میلیون گرونتر از سدان هست
11:12  1395/04/24
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
1

شما یه سری به سایت اطلس خودرو بزن که هر دو مدل چهار و پنج درب را برای فروش گذاشته اند و ثبت نام می کنند.
13:00  1395/04/24

امیر
1

ماشین خیلی خوب وعالی است دور سرعد 120 هم کابین این ماشین در سوکوت هست خیالتون راحت باشه ماشین من 2015 هست و دارای مانتو 7 اینچی لمسی فابریک هست ماشین فول هست ولی متاسفانه گرم کن صندلی نداره
01:20  1395/04/24
پاسخ دادن
ari
0

آقا کدوم مدل این ریو ها سانروف و نمایشگر داره ؟؟ لطفا راهنمایی کنید؟ ممنون
16:17  1395/04/06
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

مدل هاچبک که سانروف داره.شما یه سری به سایت اطلس خودرو بزن که اونجا همه چی رو نوشته اند.
10:35  1395/04/24

کاربر: تیباران
1

راستی مصرف سوخت ترکیبی نه لیتر اشتباه است.چونکه در سایت اطلس خودرو برای ریو 1.4 لیتر مصرف را 6.5 و برای سراتو 2000 مصرف ترکیبی 7.5 نوشته اند.
10:40  1395/04/24

محمود
0

با سلام نویسنده این مطلب اطلاعات نادرست داده از جمله که موتور کیا ریو 1400 هستش در نتیجه توان موتور نیز اشتباه نوشته شده و 107 اسب بخار میباشد همچنین این خودرو در فولترین مدل وارداتی به ایران اپشنایی مثل گرمکن و نمایشگر لمسی نداره اینجا در خورستان پره از این کیا ریو ودر مورد اطلاعاتی که دادم مطمئن باشین.
13:05  1395/03/21
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
1

درسته،در سایت اطلس خودرو هم موتور 1.4 لیتری نوشته و حرفی هم از نمایشگر لمسی نزده است.برای چنین موتور کم جونی،صد میلیون نمی ارزه.
10:32  1395/04/24

کاربر: تیباران
1

البته در سایت کیا،ریو 1.6 لیتری هم دارند پس نویسنده یه جورایی درست هم گفته ولی نمونه های وارداتی به کشورمون همون 1.4 لیتری اند.
23:41  1395/04/24

شیدا
0

سلام.چون کره ای هست پس اگه کوفت هم باشه میگید خوبه ...با این قیمتش
22:45  1395/03/05
پاسخ دادن
شیدا
0

سلام.چون کره ای هست پس اگه کوفت هم باشه میگید خوبه ...با این قیمتش
22:45  1395/03/05
پاسخ دادن
مهران
1

عالیه این ماشین یکی از اقوام پلاک منطقه ی این ماشینو 50 ملیون خرید و از رقیبش اکسنت خیلی خوش قیافه تر و با کیفیت تر هستش به نظرمم بهترین انتخواب تو این سگمنت هستش
03:36  1394/10/22
پاسخ دادن
آرین
1

ماشین خوبی خیلی باهال من که عاشقش شدم
به نظر من عالیه
;-
15:12  1394/09/04
پاسخ دادن
محمد امین
3

بابا ایول ماشین یعنی این والا ما یک بار رفتیم کیش سوار یکی از ماشین های کیا با نام اسپورتیج شدیم داخلش کپی همین بود خیلی توپه مخصوصا هاچ بکش که من عاشق هاچ بک سفیدشم
21:16  1394/05/06
پاسخ دادن
AUDI R8
0

حالم بهم خورد
23:08  1394/05/04
پاسخ دادن
محسن
0

تو مدل فول ابشن مانیتور 7 اینج وجود داره یا باید سفارش بدیم؟
19:07  1394/05/04
پاسخ دادن
کاربر: عباس اهوازی
1

محسن جان خودت باید نصب کنی هزینه اش 1 میلیون میباشد
01:09  1396/07/17

زهرا
2

مرسی. مفید بود.
09:22  1394/05/02
پاسخ دادن
هادی
2

قشنکه
09:43  1395/01/08

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد