بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

بدون تردید متوجه این موضوع شده اید که تعداد خودروهای کوچک و جمع وجور که مقرون به صرفه تر نیز هستند، و در سطح پایه خودرو های لوکس قرار دارند، در حال افزایش است. بی ام و سری 2 مدل 2014 که خودرویی کاملا جدید است و نیز کوچکترین کوپه در محصولات این کمپانی است، این روند کم و بیش در حال گسترش را به خوبی نشان می‌دهد. البته مقرون به صرفه خواندن بی ام و سری 2 کمی اغراق آمیز است، خریدارانی که به دنبال یک تجربه اصیل از رانندگی با بی ام و هستندالبته با قیمتی ارزان تر ، در خواهند یافت که این کوپه جمع و جور دیفرانسیل عقب دقیقا همان چیزی است که دنبالش بودند، حتی بیشتر. بیشترین میزان جذابیت و علاقه به سری 2 مربوط به جمع وجور بودنش است. فقط چند سانتی متر از کوپه سری 1 که جایگزینش شده است پهن تر و دراز تر است، و این به معنی کوچک بودن، اما در عین حال بدست آوردن فضای بیشتر در داخل اتاق و صندوق بار است. در داخل، بی ام و سری 2 از هر جنبه به جذابی سری 4 از آب در آمده است که این را مدیون طراحی کاربردی و جذاب، و مواد باکیفت بالای استفاده شده در آن می‌باشد. نمایشگر الکترونیکی  iDrive جزء تجهیزات استاندارد است، و قابلیت های کاربردی فراوانی را در صورتی که وقت کافی برای پی بردن به جزییاتش صرف کنید، در اختیارتان خواهد گذاشت. در واقع تنها نکته منفی در اینجا صندلی های غقب کوچکش هستند. به دلیل فضای سر و پای محدود در عقب سری 2 انتخاب مناسبی برای گشت وگذار های جمعی در آخر هفته نیست. در ابتدا، بی ام و،  سری 2 را در دو تیپ کاملا متفاوت عرضه خواهد کرد. مدل پایه 228i کوپه که دارای موتوری 4 سیلندر با توربو شارژ است، و با مهارت تمام  که تخصص بی ام و است، عملکرد و مصرف اقتصادی سوخت را با هم ترکیب کرده است. این مدل اکثر خریدارانش را راضی خواهد کرد. اما درصورتی که به دنبال یک کوپه با عملکرد بالا تری هستید، مدل M235i با موتور 6 سیلندر توربو شارژ 320 اسب بخاریش پیشنهادی وسوسه انگیز خواهد بود. همانطوری که امکان دارد از نامش حدس زده باشید، M235i برخی از امکانات و ویژگی های عملکردی اش را از بخش Motorsport بی ام و به اشتراک گرفته است، اما این بدین معنی نیست که انتظارات خودرا در حد یک M3 بالا ببریم.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

سیستم تعلیق با فنربندی قابل تطبیق، عامل اصلی بهترین بودن در هر دو شخصیتش است، طوری که M235i 2014  به خوبی می‌تواند شما را در آخر هفته ها سرگرم کند، در حالی که درطول هفته تبدیل به خودرویی راحت با رانندگی آسان شود. موجب خوشحالی ما است که بی ام  و این ویژگی را به صورت آپشن در مدل 228i نیز ارائه می‌کند. در کل بی ام و سری 2 خودرویی فوق العاده دوست داشتنی است. این حس را  ایجاد می‌کند که با یک سری1 کاملا ارتقا یافته هم در فضای داخلی و هم در کیفیت کلی طرف هستید، به علاوه مجموعه ای از تجهیزات سطح پایه خودروهای لوکس را نیز در خود گرد آورده است. نزدیکترین رقبایش مرسدس  بنز CLA و آئودی A3  و S3 می باشند که برای ورود به بازار در سال 2015 برنامه ریزی شده اند. هردوی مرسدس و آئودی 4 درب هستند، اما به جز این تفاوت، ترکیب بسیار مشابهی از عملکرد، مصرف سوخت و تجهیزات رفاهی را عرضه می‌کنند.  در عین حال، خریدارانی که بودجه محدود تری دارند می‌توانند سراغ آکورا ILX سدان بروند که علاوه بر امکانات فراوانش، رانندگی بسیار راحتی را نیز ارائه می‌کند. اما اگر عزمتان را برای خرید  M235i جزم کرده اید، در واقع جایگزین های زیادی که بتوانند با آن مقایسه شوند را نخواهید یافت (البته به جز CLA45 وS3 سدان)، جون اکثر کوپه ها در این محدوده قیمت بزرگ و بدون قابلیت های اسپرتی هستند. اینفینیتی Q60  ارزش این را دارد که نگاهی به آن بیندازیم، با وجود موتور 6 سیلندر قوی و هندلینگ تند وتیزش. در آخر اگر دنبال خودرویی اسپرت و کوپه با رگه هایی از لوکسی هستید که خوب سواری بدهد و معمولی به نظر برسد، در فکر کردن سری 2 شک نکنید.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

بی ام و سری2 مدل 2014 کوپه ای دو درب و چهار نفره است. این خودرو در 2 تیپ عرضه می‌شود: 228i و  M235i تجهیزات استاندارد مدل 228i شامل: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغهای جلو اتوماتیک، چراغ های مه شکن، برف پاکن های مجهز به سنسور باران، کروز کنترل، تهویه مطبوع 2 نقطه ای اتوماتیک، تودوزی چرم ( وینیل اعلا)، فرمان دور چرمی تلسکوپی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین و پدل شیفتر، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت به صورت دستی، و صندلی عقب تاشو با قابلیت تقسیم با نسبت 40/60. تجهیزات الکترونیکی استاندارد شامل، قابلیت اتصال تلفن با بلوتوث، نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم اطلاعاتی  iDrive و سیستم صوتی با 10 بلندگو و CD خوان، رادیو HD و درگاه برای USB/iPOD  و پورت اضافی برای سیستم صوتی است. درکنار موتور پرقدرت تر شش سیلندرش،M235i ، رینگ های 18 اینچی، تایر های تابستانی با قابلیت تحمل سرعت های بالاتر، سیستم تعلیق با فنربندی تطبیق پذیر، فرمان اسپرتی تر با نسبت فرمان پذیری متغیر، ترمز های ارتقا یافته، سیستم اگزوز اسپرتی، کیت آیرودینامیکی، اسپویلر عقب، چراغ های زنون تطبیق شونده جلو و سانروف. در داخل صندلیهای اسپرت برقی با قابلیت تنظیم در 10 جهت (به همراه حافظه برای راننده) تریم داخلی ارتقا یافته و فرمان اسپرتی تر شبیه مدل های  M. برای مدل 228i، پکیج های  Dynamic Handling و M Sport به صورت آپشن ارائه می‌شوند. پکیج M Sport شامل: رینگ های 18 اینچی، تایر های تابستانی، اسپویلر عقب، صندلی های جلوی اسپرتی و فرمان اسپرتی M می‌شود. پکیج  Dynamic Handling (که باید همراه پکیج  M Sport  سفارش داده شود) مواردی مثل سیستم تعلیق با کمک فنر های تطبیق شونده و فرمان و ترمز ارتقا یافته را به خودرو اضافه می‌کند.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

پکیج Premium که در هر دو تیپ قابل سفارش است، امکاناتی مانند سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه های الکترو کرومیک، تودوزی چرم، نورپردازی محیط داخلی و رادیو ماهواره ای را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین در مدل  228i سانروف و صندلی های برقی جزیی از این پکیج هستند. پکیج  Sport Line (که فقط در مدل 228i) قابل سفارش است، در واقع تقلیدی از اکثر تجهیزات Premium پکیج است. رینگ های 18 اینچی متفاوت، انتخابی از چوب یا آلومینیوم برای تزئینات داخلی، تودوزی ویژه و سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر وبا تنظیم اسپرتی تر (که البته شامل فنر های تطبیق شونده نمی‌شود ). پکیج Technology برای همه تیپ های سری2 کوپه قابل سفارش است و یک نمایشگر 8.8  اینچی با وضوح بالاتر، کنترل کننده ارتقا یافته  iDrive  به همراه صفحه لمسی ( که وارد کردن اطلاعات به سیستم را راحت تر می‌کند)، سیستم مکانیابی، قابلیت اتصال بلوتوثی برای سیستم صوتی، اپلیکیشن های بی ام و (یک مجموعه از اپلیکیشن ها برای iphon ها و Android که شامل traffic,Pandora  و facebook می‌شود) و سرویس راه دور بی ام و (که اجازه می‌دهد کاربران اپل و اندروید خودرو را از راه دور قفل کنند یا سیستم تهویه مطبوع را فعال کنند، که البته این خدمات محدود به این دو مورد نمی‌باشد).

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

پکیج Driver Assistance سنسور های پارک و دوربین دید عقب را شامل می‌شود. پکیج Driver Assistance Plus که باید همراه پکیج Technology و پکیج driver assistance سفارش داده شود، سیستم اخطار خروج از لاین حرکت،سیستم اخطار و کاهش احتمال برخورد با تشخیص عابر پیاده را همراه دارد. پکیج Cold Weather شوینده های چراغ های جلو را به مدل 228i اضافه می‌کند( که در مدل  M235i استاندارد است) و فرمان و صندلیهای جلو  مجهز به گرم کن که برای هر دو مدل سری 2 کوپه جزء این پکیج می‌باشد. نهایتا، پکیج روشنایی برای مدل 228i  به همراه چراغ های زنون تطبیقی جلو. برای مدل M235i سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود یک سفارش فوق العاده خواهد بود.

 

قدرت موتور و عملکرد

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

بی ام و سری 2 مدل 2014 یک کوپه دیفرانسیل عقب با 2 انتخاب برای موتور است. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک برای هر 2 تیپ استاندارد است، در حالی که انتخاب گیربکس 6 سرعته دستی یک آپشن بدون هزینه اضافی است. مدل پایه 228i یک موتور چهار سیلندر توربو شارژری 2 لیتری دارد که قدرتی برابر 240اسب بخار و گشتاوری معادل 345 نیوتن متر تولید می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی مدل 228i با گیربکس اتوماتیک 10 لیتر در 100 کیلومتر و  12و8  به ترتیب برای شهر و بزرگراه است. برای قدرت بیشتر، مدل  M235i یک موتور 6 سیلندر خطی 3لیتری دارد، که 320 اسب بخار قدرت و گشتاوری به میزان 447 نیوتن متر تولید می‌کند. بی ام و شتاب 0 تا 100این مدل با گیربکس اتوماتیک را حدود 4.8 ثانیه تخمین می‌زند. تمامی تیپ های سری 2 از سیستم  stop-start اتوماتیک استفاده می‌کنند، که موتور را در هنگام توقف برای صرفه جویی در سوخت خاموش می‌کنند. مدل های مجهز به گیربکس اتوماتیک از ویژگی به نام لانچ کنترل استفاده می‌کنند.

 

ایمنی

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

تجهیزات استاندارد ایمنی در بی ام و سری 2 مدل 2014 شامل ترمزهای ضد قفل دیسکی در هر 4 چرخ (به همراه خشک کننده های دیسک و سیستم  ( standby ، کنترل پایداری و کشش و Hill-start assist  (که به شروع حرکت خودرو در سربالایی ها کمک می‌کند) برای مدل های با گیربکس دستی است. کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه های هوای پرده ای و کیسه هوای محافظ زانوی راننده و سرنشین جلو نیز جزء تجهیزات استاندارد ایمنی می‌باشند. تجهیزات ایمنی سفارشی شامل: سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم اخطار و جلوگیری از برخورد با مانع در جلو که به صورت خودکار در صورت تشخیص مانع در مسیر حرکت خودرو، ترمز ها را فعال می‌کند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

در داخل، سری 2 طراحی ساده، کاربردی و به دلیل استفاده از مواد با کیفیت این ترکیب بسیار دوست داشتنی از آب درآمده است. داشبورد و کنسول میانی از وجود هرگونه دگمه اضافی و آشفتگی در چیدمان به دور است. به جای اینها سیستم iDrive  بی ام و وجود دارد، که هر یک از سیستم های نمایشگر انتخابی را کنترل می‌کند. اگر خودرو مجهز به سیستم مکان یابی باشد، یک نمایشگر 8.8 اینچی با وضوح فوق العاده در اختیار خواهید داشت که دقیقا چیزی است که ما دنبالش  هستیم. با اینکه سیستم iDrive  بسیار خوب به نظر می‌آید و سریع به نیاز های شما پاسخ می‌دهد، کمی عادت کردن به استفاده از آن زمان بر به نظر می‌رسد. در مقایسه با نمایشگر های الکترونیکی رقبا، شما اغلب نیاز به انجام چند عمل اضافی برای رسیدن به مقصود نهایی تان خواهید داشت، بنابر این ارزش این رادارد که قبل از آنکه خودرویتان را به جاده ببرید با این سیستم آشنا شوید.

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014
بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014 بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

گرچه سری 2 درازتر،پهن تر و بلند تر از سری 1 است که جایگزین آن شده است، همچنان خودرویی جمع و جور است. صندلی عقب برای سرنشینان بزرگسال بسیار کوچک است و بهتر است برای کودکان یا بار اضافی تان استفاده شود. حجم صندوق بار 390 لیتر است که میزانی رضایت بخش برای این خودرو است، و صندلی های عقب برای ایجاد امکان حمل بارهای دراز قابلیت تاشدن دارند.

 

حس رانندگی

بررسی بی ام و سری 2 مدل 2014

حالت های رانندگی قابل انتخاب کوپه سری 2 مدل 2014، به همراه سیستم تعلیق تطبیق پذیرش، سواری بسیار نرمی را به ارمغان می‌آورد، چه شما در خیابان های شهری  با بدترین کیفت، بزرگراه های طولانی با سطح صاف یا جاده های پیچ در پیچ کوهستانی رانندگی کنید. برپایه تجربه ما با بی ام و های دیگر با موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو، حدس ما این است که مدل 228i  بسیار سریع باشد با اینکه هنوز با آن رانندگی نکرده ایم. ما وقت زیادی را با  M235i گذراندیم،شتابگیریش بیش از آنکه نیاز باشد قوی و سریع است تا احساسی که از شتاب گیری سریع و پاسخ های فوری سری 1 M را داشته اید فراموش کنید. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سریعا به در خواست ها پاسخ می‌دهد، و رانندگی در ترافیک شهر و مانورهای لازم در رانندگی را آسان می‌کند. بی ام و M235i  خودرویی اسپرت با عملکرد حداکثری مانند M3  یا M5  نیست بنابر یان نباید در این حدود از آن انتظار داشته باشیم، اما خودرویی آسانتر برای رانندگی های روزمره است. یکی از مواردی که توجه بعضی از خریدارانش را جلب می‌کند دیفرانسیل با لغزش محدود آن است. زمانی که شما باسرعت در حال رانندگی در جاده هایی با پیچ های تند هستید، M235i از یک سیستم استاندارد بر پایه ترمز برای اعمال نیروی موتور به هریک از چرخ های در گیر استفاذه می‌کند، با سیستم سفارشی دیفرانسیل با لغزش محدود، قدرت موتور بدون دخالت ترمز بین چرخ های عقب مجددا توزیع می‌شود. اگرچه رانندگانی که از حداکثر توانایی های خودروی خود استفاده می‌کنند این سیستم را بیشتر ترجیح خواهند داد، حتی با سیستم بر پایه ترمز نیز m235i خودرویی با بالانس بالا و لذت بخش برای رانندگی در جاده ها است.


منبع

Edmunds

برچسب : بی ام و , سری 2 , بررسی , آلمانی , 2014






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 71 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی سانروف : سلام دوستان الان دوباره با کارشناس صحبت کردم گفتم چرا بعضی از بچه ها ۱۴ آذر هستن یا ۱۲ میگن فاکتور شدن گفت اونا فاکتور میکنن بعد خبر ب ما میدن پ اینکه برای کارشناسا گفت ابلاغیه اومده که از خرداد میخان شروع ب فاکتور کنن چیزی که کارشناس بهم گفت
شاهین جی سانروف : دوستان اطلسG اینقدر تولید شده و دپو شده هست که اگر اجازه فاکتور بدن نهایت ده روزه موعد ایان و اذر را فاکتور کنن مشکل الان بحث تحت فشار قراردادن دولت برای مجوز افزایش قیمت هاست الان نه فقط اطلس - شاهین - سهند - ساینا و ... هم فاکتور نمیشه اینا مجوز افزایش قیمت بگیرن سریع فاکتورها شروع میشه اینم بگم افزایش قیمت به هیچ کدوم از موعدهای ثبت نامی نمیحوره خیالتون راحت خرداد ماه شروع فاکتورها و فرستادن دعوتنامه های تکمیل وحه هست
شاهین پلاس : یه 12 سود تاخیر گفت یه 16 سود مشارکت
تارا v1pتحویل خرداد : سلام دوستان تارا v1pتحویل خرداد کسی هم فاکتور شده؟
somayeh : سلام. منم مثل شما تبدیلی هستم، یعنی چی آخه
جک s3 به sr3 : سلام ب دوستانی ک sr3 ثبت نام کردن و منتظرن آخره خرداد ماشین رو تحویل بگیرن من هر روز پیگیر هستم ولی امروز گفتن هیچ اقدامی از طرف شرکت صورت نگرفته یعنی خرداد هم ب ماشین نمیرسیم و معلوم نیست کی تحویل بدن .
X55 : ما در اوایل اسفند ۴۰۳ خرید نقدی وفوری و قیمت قطعی داشتیم که تا قبل از تعطیلات عید وضعیت ماشین ما تا مرحله ی صدور فاکتور رفت ولی بعد از عید دیگه هیچ پیش رفتی نداشت و انگار مدیران خودرو همچنان در تعطیلات بود حالا هم با اعلام دیون دولتی ،به جای اینکه کار پیشرفت کنه دو مرحله به عقب برگشته و وضعیت خودرو آمده روی تکمیل وجه وقتی که مدیران خودرو موقع خرید پول کامل رو از ما گرفت تمام دیون دولتی هم به نرخ روز از ما گرفته و حالا نباید این افزایش قیمت شامل ما بشه و از تاریخ اعلام جدید دیون دولتی به بعد هرچه ثبت نامی جدید داشته باشه شامل این افزایش میشه والا به خدا یه آدم بی سواد هم می دونه هر قانون جدیدی که اعلام بشه از اون تاریخ به بعد اجرا میشه نه قبل از اون تاریخ ما پارسال موقع خرید هرچه داشتم فروختم تا ماشین رو نقدی بخریم و دیگه قیمتش افزایش پیدا نکنه حالا از کجا بیارم ۱۶۸ میلیون دیگه پرداخت کنم
فریب خورده : خداوند متعال باعث و بانی این همه بلاتکلیفی و ظلم به زمین گرم بزنه و عزیزانش جلو چشمش پر پر کنه دوسال از عمر نازنینم هرشب و هر روز به خاطر این لگن انتظار کشید بهم افزایش قیمت خورد درست قبل تکمیل وجه زمین گرد و میچرخه به قدرت خدا اعتقاد دارم وقتی این همه آه سرد توی این سایت میبینم مطمنن خدا بی نتیجه نمیزاره طلاهام فروختم مث سگ جون کندم پای چرخم خیاطی کردم تا تونستم پول اولیه بریزم حق ما این نبود این همه تاخیر و گرونی به خدا میسپرم همه چی رو
mamali : تجمع حواله‌داران خودروی شاهین در اعتراض به بلاتکلیفی، تأخیر و ظلم های پی‌درپی سایپا زمان : شنبه سوم خرداد ساعت ۹ صبح مکان : کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص، مقابل بازاریابی و فروش سایپا با تمام وجود می آییم برای گرفتن حقمان از شرکت دزد سایپا
شاهین G حواله : طبق شنیده‌ها از منابع غیر رسمی، بزودی افزایش قیمت محصولات شرکت ایران‌خودرو و سایپا اعمال می‌گردد ! ▪️گفته می‌شود این افزایش قیمت‌ها بین 15 تا 30 درصد خواهد بود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هومن پانا : غیر ممکنه عزیزچرا دل مردم و خالی میکنی داماد ما هفته پیش تحویل گرفت قالپاق بود چرخ و باز کردیم دیدیم دیسکی بودخواهش میکنم بدون اطلاع شایعه پرونی نکنید
اردیبهشت : راست میگی چون منم فاکتور شدم.تحویل حضوری هم زدم.مافقط جهت اطلاع دوستان میگیم
29بهمن : سلام دوستان کسی خبر جدیدی نداره
منتظر : سلام آقا قاسم..نه تبدیل نزدم باید زنگ بزنی ایران خودرو بهشون بگی شکایت و رسیدگی کنن براتون..من زنگ زدم فرداش فاکتور شد..
راستگوباش : منم میکم راست میگی خب یه اسکرین شات بگیر آپ کن لینکش بفرست دیگه چرا نمیگیری؟ چون فاکتور نشدی و دروغ میگی بعد که بهت میگیم از عوامل سایپایی ناراحتم میشی
رانا فوری تحویل خرداد : دوستان یعنی دیگه تبدیل به سمند نمیخوره بعد این پرداختی؟
خبر موثق : دوستان اطلسG اینقدر تولید شده و دپو شده هست که اگر اجازه فاکتور بدن نهایت ده روزه موعد ایان و اذر را فاکتور کنن مشکل الان بحث تحت فشار قراردادن دولت برای مجوز افزایش قیمت هاست الان نه فقط اطلس - شاهین - سهند - ساینا و ... هم فاکتور نمیشه اینا مجوز افزایش قیمت بگیرن سریع فاکتورها شروع میشه اینم بگم افزایش قیمت به هیچ کدوم از موعدهای ثبت نامی نمیحوره خیالتون راحت خرداد ماه شروع فاکتورها و فرستادن دعوتنامه های تکمیل وحه هست
سایپا!تفریح!!! : داداش سه ماه برو نمایندگی عیباشو بگیر بعد برو دنبال تفریح نری تو جاده با ماشین صفر سایپا! که خدای نکرده تفریح آخرت میشه
محسن : تکمیل 29بهمن انشاالله مدیران سایپا خیر نبینن از زندگیشون
سعید محمودی : سلام .ببخشید کسی میدونه اتومات راهنمای هافی لوبو رو کجا باید بخرم