بررسی لکسوس GS 450h مدل 2014

بررسی لکسوس GS 450h

گیربکس متغییر پیوسته (CVT) لکسوس GS 450h به حالت اسپرت (Sport mode) ارتقا یافته‌اش می‌بالد. کمپانی لکسوس مدعی است این حالت را بهینه‌سازی کرده است تا به جای شش مرحله، هشت مرحله داشته باشد و بیشتر شبیه لکسوس GS 350 که گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دارد به نظر برسد. پورت ورودی iPhone  نیز با اضافه کردن کنترل صوتی Siri Eyes Free ارتقا پیدا کرده است. موارد دیگری که در این مدل اضافه شده‌اند عبارتند از: صفحه تمام رنگی برای نمایشگر جلو و صندوق‌پران. هشداردهنده عبور از خط نیز به سیستم هشدار نقاط کور اضافه شده است. نصب سیستم دید در شب دیگر ادامه نیافته است. با اینکه وظیفه خودروهای هیبریدی کم کردن مصرف سوخت های فسیلی است، ولی خودروهای هیبریدی لوکس مأموریت پیچیده‌تری دارند. این خودروها مشتریانی که شتاب زیاد می‌خواهند را راضی می‌کنند و برای راحت طلب‌ها هم هندلینگ خوب و طراحی داخلی فاخر ارائه شده است. نتیجه اینکه رانندگی با این خودروهای سبز کاملاً لذت‌بخش است ولی صرفه‌جویی در مصرف سوخت بر دیگر مزایای آنها برتری دارد، رقبای بنزین‌سوز هم اغلب صدای‌شان در نمی‌آید. لکسوس GS 450h 2014 در این کار سرآمد است و همان امکانات و عملکردی را ارائه می‌دهد که از یک سدان لوکس متوسط انتظار می‌رود. علاوه براین انتظار خریداران در مورد مصرف خیلی کم را هم برآورده می‌کند. نیروی محرکه لکسوس GS 450h 2014 را یک موتور هیبریدی تأمین می‌کند که ترکیبی است از یک موتور شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری، دو موتور/ ژنراتور الکتریکی و یک باتری نصب شده در صندوق عقب که در مجموع 338 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. البته موضوع جالب توجه مصرف سوخت بسیار کم لکسوس GS 450h است. این مدل از لکسوس با مصرف سوخت 9 لیتر به ازاء هر صد کیلومتر یکی از کم مصرف‌ترین مدل ها در حوزه سدان های لوکس است. اگر لکسوس GS 450h را فقط به عنوان یک سدان لوکس متوسط مورد ارزیابی قرار بدهیم، باز هم در جایگاه اول قرار می‌گیرد. رانندگی با لکسوس GS در جاده لذتی است که باید تجربه کرد. هندلینگ بسیار خوب است، کیفیت سواری عالی است، صندلی جادار عقب هم به راحتی دو نفر بزرگسال را در خودش جا می‌دهد. البته مجموعه‌ای از امکانات high-tech نیز در انتظار شماست. دست آخر اینکه، ایراد اصلی لکسوس GS 450h قیمت آن است. قیمت یک دستگاه لکسوس GS 450h بیش از 10000 دلار است که از قیمت لکسوس GS 350 که تجهیزات مشابهی دارد بالاتر است. سال ‌ها طول می‌کشد تا این قیمت گزاف به صرفه‌جویی در مصرف سوخت بیارزد. حتی اگر قیمت بالا هم تصمیم شما را عوض نمی‌کند، ارزشش را دارد که سایر سدان‌های لوکس متوسط و کم مصرف را ببینید، از جمله: خودرو اسپرت Acura RLX Sport Hybrid، Audi A6 TDI قوی و پرتوان، BMW 535d دیزلی و Infiniti Q50 Hybrid با قیمت بسیار مناسب‌تر. Mercedes Benz E-Class لوکس هم با موتورهای هیبریدی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود. هر کدام از این خودروها مزایای خودش را دارد، اما اگر خیال راندن یک سدان لوکس را در سر دارید که عملکرد بالا و رفاه و راحتی زیادی داشته باشد... و مصرف سوختش هم کم باشد... لکسوس GS 450h 2014 گزینه مناسبی است.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی لکسوس GS 450h

لکسوس GS 450h 2014 نسخه هیبریدی خودرو GS 350 است و فقط با یک طرح بدنه و در یک تیپ به بازار عرضه شده است. تجهیزات استاندارد آن عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، سیستم تعلیق سازگار شونده، تنظیمات قابل تغییر برای رانندگی، چراغ‌های LED اتوماتیک، چراغ‌های LED برای رانندگی در روز، آیینه الکتروکرومیک، برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک، سانروف و سیستم ورود و استارت بدون کلید. داخل کابین هم با کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، صندلی‌های برقی جلو به همراه گرمکن و پشتی قابل تنظیم، روکش‌های چرمی، فرمان تلسکوپی برقی و آفتاب‌گیر برقی عقب روبرو خواهید شد. تجهیزات الکترونیکی عبارتند از: ارتباط بلوتوث، دوربین دید عقب، سرویس تماس اضطراری، سیستم صوتی با صدای فراگیر و  CD changer، رادیو ماهواره‌ای، پورت iPod و USB به همراه یک جک صوتی اضافی. 

بررسی لکسوس GS 450h

سیستم مسیریاب که به صورت سفارشی قابل خریداری است دارای این تجهیزات نیز هست: صفحه نمایش مرکزی 12.3 اینچی، کنترل با صدای راننده، Enform suite برای گوش‌های هوشمند. در پکیج Luxury گرمکن صندلی‌های جلو نیز به چشم می‌خورد. آپشن‌هایی که به صورت مجزا قابل خریداری هستند عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، سیستم پارک موازی اتوماتیک، کروز کنترل سازگارشونده، سیستم هشدار برخورد در جلو، سیستم هشدار نقطه کور، مانیتور جلو، صندوق‌پران برقی، و سیستم صوتی Mark Levinson به همراه 17 بلندگو.

 

موتور و عملکرد

بررسی لکسوس GS 450h

نیروی محرکه لکسوس GS 450h 2014 را یک سیستم هیبرید مرکب، متشکل از یک موتور شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری و یک موتور/ ژنراتور الکتریکی تأمین می‌کند که به یک باطری نیکل/ متال هیبریدی در صندوق عقب متصل است. کل نیروی خروجی سیستم که معادل با 338 اسب بخار است از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می‌شود. طبق برآورد های کمپانی لکسوس، صفر تا صد خودرو  5.6 ثانیه است که یک دهم ثانیه از GS 350 سریع‌تر است. مصرف سوخت این خودرو برای یک سدان لوکس عالی است و در سیکل ترکیبی برابر با 9 لیتر ( 9 لیتر در شهر و 8 لیتر در بزرگراه) است.

 

ایمنی

بررسی لکسوس GS 450h بررسی لکسوس GS 450h

لکسوس GS 450h 2014 با این تجهیزات استاندارد به بازار عرضه می‌شود: ترمز ضد قفل، کنترل ثبات و پایداری، دوربین دید عقب، کیسه هوای جانبی برای جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای در طرفین، و کیسه های هوای محافظ زانو. سیستم Lexus Safety Connect نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شود که شامل: هشداردهنده اتوماتیک برخورد، دکمه وضعیت اضطراری و سرویس موقعیت‌یاب خودرو به سرقت رفته است. سایر تجهیزاتی که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: سیستم هشدار نقطه کور (به همراه هشدار عبور از ترافیک در عقب)، سیستم هشدار حرکت. کروز کنترل سازگار شونده نیز شامل این امکانات است: سیستم هشدار برخورد در جلو که برخوردهای غیر منتظره را تشخیص می‌دهد و کمربند های ایمنی و ترمز های کمکی را فعال می‌کند. با اینکه خودرو  لکسوس GS 450h هنوز به طور کامل تست نشده است ولی شرکت های بیمه و ایمنی بزرگراه به همتای بنزین‌سوز آن یعنی لکسوس GS 350 برای ایمنی بدنه و سقف رتبه « خوب » داده‌اند. به طراحی صندلی ها و محافظ های گردن نیز رتبه « خوب » داده شده است.

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی لکسوس GS 450h

طبق سنت خوب لکسوس، خودرو GS 350 دارای یک طراحی داخلی خوش‌ساخت است که تزیینات چرمی، چوبی، و آلومونیومی نیز آن را برجسته‌تر می‌کند. صندلی های این سدان اسپرت و لوکس سفت و محکم هستند و تنها ضعف آن ها کم بودن زاویه تنظیمات برقی است. دو سرنشین بزرگسال با جثه متوسط کاملاً در صندلی عقب راحت خواهند بود، با این حال خودروهای سری BMW 5 باز هم از لکسوس GS 350 جادارترند. کنترلر مولتی‌مدیای Remote Touch در خودرو GS 350 مشکل‌ساز است. این ابزار کوچک که شبیه موس کامپیوتر و چسبیده به دسته دنده است خیلی حساس است، کروز کنترل هم ضعیف و غیردقیق است.

بررسی لکسوس GS 450h بررسی لکسوس GS 450h
بررسی لکسوس GS 450h

از همه اینها دشوارتر تنظیم کردن سیستم صوتی یا مسیریاب هنگام حرکت است. مورد سردرگم کننده دیگر این است که سیستم دکمه های پشتیبان فیزیکی ندارد و همه آیکون ها هم یک رنگ هستند. البته گفتنی است که صفحه نمایش 12 اینچی بزرگ سیستم مسیریاب و سیستم صوتی Mark Levinson با صدای عالی‌اش توجه را به خودشان جلب می‌کنند. ظرفیت کل بار برای صندوق عقب 0.91 متر مکعب است که فقط کمی از ظرفیت صندوق عقب خودرو GS 350 کمتر است. هرچند بیشتر سدان های لوکس متوسط صندوق عقب های بزرگی دارند. صندلی های عقب GS 450h هم مثل GS 350 تاشو نیستند.

 

حس رانندگی

بررسی لکسوس GS 450h

همانطور که از یک سدان لوکس هیبریدی انتظار می‌رود، لکسوس GS 450h 2014 با کارآمدی و  سکوت کار خودش را انجام می‌دهد وسرنشینانش را غرق آرامش می‌کند. شاید شگفت زده شوید ولی لکسوس GS 450h به شتاب زیادش هم می‌بالد. سیستم تعلیق سازگار شونده که به صورت استاندارد روی سدان های هیبرید GS نصب شده است، به طور پیوسته با شرایط جاده و رانندگی تطابق پیدا می‌کند تا بهترین سواری و هندلینگ را ارائه بدهد. راننده می‌تواند سیستم تعلیق را روی حالت های Eco، Normal ،Sport و Sport Plus بگذارد، علاوه بر این می‌تواند حساسیت فرمان، واکنش شتاب، و کنترل پایداری را به دلخواه خودش تنظیم کند. اگر یک سواری بی سر و صدا و کارآمد می‌خواهید سیستم تعلیق را روی حالت  Eco یا Normal بگذارید. اگر هم می‌خواهید چالاکی خودروهای هیبریدی را به نمایش بگذارید حالت Sport Plus را انتخاب کنید. حالت EV هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد مسافت های کوتاه را با سرعت کم و فقط با نیروی باتری بپیمایید. 


منبع

Edmunds

برچسب : لکسوس , 2014 , GS 450h , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

مجتبي
1

ممنون از زحماتي كه تو سال 92 كشيدين و موجب آگاهي عمومي در مورد خودرو شدين سايتتون حرف نداره اميدوارم سال ديگه هم قوي تر به كارتون ادامه بدين *سال نو مبارك*
19:46  1392/12/29
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: hm_hitcher
4

1car اول ازتون تشکر کنم بخاطر مطالب علمی عالی که باعث شدن علم خوانندگان از ماشین خیلی بالاتر بره و ما رو با تکنولوژی های روز ماشین آشنا کردی
و سال جدید رو هم پیشاپیش به همه خوانندگان سایت، نویسندگان، مدیریت، کل خانواده 1car و مردم عزیز کشورمون تبریک میگم، ایشالا تو سال جدید با قدرت خیلی بیشتر ادامه بدید و مطمئم که طرفدارانت هیچ وقت تنها نمیزارنت.

سال خوبی داشته باشید، ایشالا که ۲۹ اسفند سال ۹۳ دیگه مردم کشورمون نگران قیمت ماشین، لوازم چینی، ماشینای چینی، پرایدای آدم کش و ... نباشن

ببخشید انشام یکم ضعیفه، شما به بزرگواری خودتون ببخشید
زندگیتون بهاری باشه، عمرتون خورشیدی
خدایا شکرت...
19:31  1392/12/29
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : تاریخ تکمیل وجه کی بوده
نازنین۱ : شیما جان باید بری کافی نت سخا واملاک و اسکان رو ثبت کنید بعد تحویل نمایندگی بدی برگه رو چون اگر ندی پرونده ناقص میشه
نازنین۱ : شما برگه سخارو بگیر تکمیل وجه میخوای بکنی ببر نمایندگی برگه یا یا تماس بگیر عکسشو بده به نمایندگی خودتون ک حتما ثبت کنند براتون وگرنه پلاک نمیشه ماشین .و تو سامانه املاک و اسکان هم حتما با سخا یکی باشه
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
شیما تبدیل به gl : سلام عزیزم بیزحمت میشه بگین بعد تکمیل وجه چکار باید کرد .اون مسله سخا چه جوریه ؟
۰۰۰۰ : خدا بزرگه نگران نباش ما هم مثل شما منتطریم تا خودرومونو تحویل بدن ولی متاسفانه گیر ادمای ل ج ن افتادیم
۳ اردیبهشت : دوستان ۳ اردیبهشت کسی فاکتور شده ؟ چرا از منو نمیدن
دستی تیتانیوم آذر : درود بر منتظران من پیش خودم فکر کردم اکثرا سفید و مشکی انتخاب میکنن و از من که رنگش تیتانیوم هست را زودتر میدن . اما زهی خیال باطل که نه تنها زودتر نمیدن یکماه هم نسبت به بقیه تاخیر داره .گیری کردیم به خدا از دست ایران خودرو .دفعه قبلم سورن پلاس را موتورش را عوض کردن و به جای ef7, موتور xu7pگذاشتن و تحویلم دادن .
رز زرد : برادر اگه شاهین جی تولید نمیکردن چرا در اصلاح قیمت ها شاهین جی هم جز محصولات سایپاست😏 دروغ مبگن این دزدها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی پانا تحویل آبان ماه : سلام دوستان تحویل 30ابان تبدیل به رینگ اومده؟ دسترسی به کاستومر ندارم.
نیسان بی پلاک : سلام بالاخره بعد ازدوهفته پیامک تحویل حضوری امدروزی همگی انشالله
محمد : تروخدا دو تا پانا هم فاکتور کنید مردیم
دنا پلاس تحویل 30مهر : دقیقا من تحویل 30 مهرم هنوز فاکتور نشدم
علی اهواز : ببخشید مریم اهواز تحویل گرفتین ماشین رسید نمایندگی ؟؟
G : دوست عزیز دیگه کار از فریاد حق خواهی گذشته اگر به ضرب و زور نندازیم اونایی که قراره تیر تا شهریور 1405 تحویل بگیرن همین ماهایی هستیم که قرار بود آذر 1403 تحویل بگیریم. دیگه واقعا راه اومدن با سایپا فایده ای نداره.
کویبک اس تکمیل 29تیر : چهار ماه صبر کردیم فاکتور بشیم.باز 4 ماه صبر کنیم تا پلاک بشیم
در به در نیسان : نه خبری نیست از این بی شرفا
hamed : حاجی من تحویل شهریور کوییک اس هستم ،پونزده مهر فاکتور شده ولی پلاکی نه،حدود دو هفته پیش رفتم شرکت سایپا امور مشتریان تو تهران گفتن تعرفه پلاک نداریم فعلا تا یک هفته دیگه الان دو هفته گذشته و هیچ
اطلس : دوستان فقط دیگه از سایپا ماشین نخرید نه خودتون و نه بگذارید هیچ کدوم از اعضای خانواده ، حتی دوست و دشمنتون هم از سایپا خرید کنه اینا از یزید هم بدتر بودن تو این 2 سال ما رو صد بار کشتن یک سری آدم بی مسئولیت و مال مردم خور دور هم جمع شدن و فقط به فکر انباشت ثروت خودشون هستند الان با این طرح پیش فروش باز هم میخوان مردم بیچاره ای مثل ما رو سر کیسه کنن و با پول ها برن به ریش مردم بخنن و نهایت میگن سانروف نداریم حالا بیفتید دنبال ما، واقعا خجالت هم نمی کشن الان وزارت صمت چه غلطی داره میکنه که اینا دوباره پیش فروش گذاشتن. دوستان با همون پول پیش فروش، صد یا دویست هم بگذارید روش تو این اوضاع داغون برید قشنگ یک ماشین بخرید تو چاهی که ما افتادیم توش شما ها نیفتید، که سایپا قشنگ بیچاره تون میکنه.