رقابت های نسکار (قسمت دوم)

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در قسمت اول از مجموعه مقالات رقابت های نسکار، تاریخچه کوتاهی از این رقابت ها ارائه دادیم. در این قسمت با معرفی نامداران این عرصه و چگونگی تاسیس انجمن نسکار در خدمت شما هستیم.

 

نامداران عرصه نسکار

 

سر. ویلیام فرانس

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

سر. ویلیام فرانس سال 1935 برای فرار از رکود اقتصادی از واشینگتن به فلوریدا نقل مکان کرد و به دلیل آشنایی با مسابقات رکورد سرعت، سال 1936 در رقابت های Daytona شرکت کرد و مقام پنجم را به دست آورد. وی تا پیش از جنگ جهانی دوم در چندین رقابت شرکت کرد. در این مسابقات فرانس متوجه علاقه مردم به رقابت خودروهای کهنه شد. در آن سال ها رانندگان اغلب قربانی طمع و خودخواهی برگزارکنندگان مسابقات می‌شدند؛ چرا که بسیاری از آن ها بدون پرداخت حق الزحمه و جوایز رانندگان، با پول ها فرار می‌کردند. در سال 1947، فرانس تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از اینگونه حوادث، سازمانی را تاسیس و به صورت قانونی بر روند برگزاری مسابقات نظارت کند. سرانجام پس از مدت ها مذاکره وی موفق شد در 21 فوریه 1948 انجمن نسکار را تاسیس کند. 

 

اروین کنون بال بیکر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اروین کنون بال بیکر نخستین عضو هیئت مدیره انجمن نسکار بود که پیش از این در مسابقات خودروهای کهنه، موتور سواری، و خودروهای چرخ-باز شرکت کرده و بیش از یک صد رکورد سرعت را به نام خود ثبت کرده بود. بیکر قسمت اعظم شهرت خود را مدیون مسابقات اتومبیل رانی قاره ای بود. پس از مرگ بیکر، مسابقات Cannonball Run به منظور قدردانی از زحمات او برگزار شد و فیلمی نیز با همین نام ساخته شد. شایان ذکر است، نام بیکر در میان مشاهیر اتومبیلرانی، موتورسیکلت سواری، و مسابقات Indianapolis به چشم می‌خورد. به دلیل کسب تمامی افتخارات و موفقیت های ذکر شده، بیکر عنوان "سلطان جاده ها" را از آن خود کرد.

 

باب بارکی بارکهیمر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اوایل دهه 1950 میلادی، نیروی دریایی آمریکا بیل فرانس، جی آر. را در فرودگاه نظامی مافت واقع در شمال کالیفرنیا مستقر کرد. بیل فرانس پدر، از پسرش درخواست کرد تا با باب بارکهیمر که در سن‌خوزه کالیفرنیا سکونت داشت، ملاقاتی داشته باشد. بارکهیمر، ستاره مسابقات اتومبیلرانی خودروهای کوچک در دوران جنگ جهانی دوم، در سمت رئیس انجمن مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه کالیفرنیا حدود 22 مسابقه مختلف را تحت نظارت این انجمن برگزار کرده بود. بیل جوان روابط دوستانه ای با بارکهیمر و شریکش، مارگو بورک، برقرار کرد و این روابط، سرآغاز مسافرت بارکی به Daytona Beach و ملاقات وی با بیل فرانس پدر شد. 

 

تاسیس انجمن

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در تاریخ 8 مارس 1936، گروهی از رانندگان با خودروهای متفاوتی در مدل های کوپه، کروک، اسپرت، و غیره، به منظور تعیین سریع‌ترین خودروها و بهترین رانندگان در Daytona Beach فلوریدا گرد هم آمدند. در طول مسابقه، خودروهای سنگین تر در شن و ماسه گیر کردند و نتوانستند به خط پایان برسند؛ به طوری که از 27 خودروی شرکت کننده، تنها 10 خودرو مسیر مسابقه را به طور کامل طی کردند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در پایان مسابقه، میلت ماریون به عنوان برنده معرفی شد و بیل فرانس جوان جایگاه پنجم را کسب کرد. اوایل سال 1947، بیل فرانس درصدد تاسیس "مسابقات ملی قهرمانی خودروهای فرسوده (National Championship Stock Car Circuit)" یا همان NCSCC برآمد و با امید کسب حمایت های مالی، راهی انجمن اتومبیل رانی آمریکا شد. هنگامی که فرانس از حمایت انجمن اتومبیل رانی مایوس شد، تصمیم گرفت مجموعه قوانین و جوایزی برای NCSCC تعیین کند. وی اعلام کرد که به برنده آن فصل از مسابقات مبلغ 1,000 دلار جایزه نقدی و یک نشان افتخار داده می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

آن فصل از مسابقات NCSCC در ژانویه 1947 در پیست Daytona Beach شروع شد و پس از برگزاری حدود 40 مسابقه، دسامبر سال بعد در جکسون ویل به پایان رسید. در پایان فصل، فونتی فلاک به عنوان قهرمان فصل معرفی شد و 1,000 دلار جایزه نقدی و نشان افتخار را از آن خود ساخت. شایان ذکر است، مبلغ 3,000 دلار نیز در مجموع به دیگر شرکت کنندگان پرداخت شد. در مراسم اختتامیه آن فصل، فرانس اعلام کرد به منظور تبیین دیدگاه های خود در خصوص ایجاد یک انجمن متحد و مستقل برای رانندگان، قصد دارد در تاریخ 14 دسامبر همان سال همایشی در هتل Streamline فلوریدا برگزار کند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در این همایش ها بود که نام "انجمن ملی مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه (National Association for Stock Car Auto Racing)" یا نسکار برای این گروه برگزیده شد. سرانجام در 21 فوریه 1948 و پس از مدت ها تلاش و انتظار، انجمن نسکار به همت فرانس و جمعی از رانندگان وقت،  به صورت رسمی تاسیس شد. نخستین مسابقه نیز در 15 فوریه همان سال در Daytona Beach برگزار و رد بایرون (Red Byron) پس از شکست مارشال تیگ (Marshall Teague) به عنوان قهرمان رقابت ها معرفی شد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم در دیگر قسمت های این مقالات نیز، ما را همراهی کنید. 


منبع

WikiPedia

 

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: IBO
1

ممنون، فوق العاده بود. منتظريم...
15:15  1392/10/11
گزارش
پاسخ دادن
ehsan
2

اتوموبیل های کهنه...
واسه همینه هیچ کدوم از ماشینا چراغ ندارن؟!
22:33  1392/10/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

عالی بود ، ادامه بدید!
18:32  1392/10/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور A5 : جناب ((ایکس 5 آبان)) از راهنمایی شما خیلی تشکر می کنم.
صادق 207خرداد : سلام نرگس خانوم خوبی،ماشین من رسید نمایندگی خداذوشکر،شما ماشینتون رسید؟یه سر بزن نمایندگی من غروب رفتم پرسیدم نگهبانش همونجا بود پلاک دادم گفت اومده،تو کاستومر هم نزده بود ک رسیده شماهم اول صب حتما پیگیری کن
Mehdi : سلام جواب درستی نمیدن فقط گفت ارسال نشده و بازبینی خورده بد بختی این هست که به اشتباه تیک ارسال خورده فقط تنها راه فهمیدن این که ارسال شده برام زنگ زدن نمایندگی هستش .هر وقت واسه شما تیک حمل به نمایندگی خورد اون موقع برای منم هم احتمال زیاد ارسال میشه
علی طیاری ایکس پنج : برگ سبزمونم دیگه نمیدن نمیدونم باید چکار کنیم کل زندگیم ب برگ سبزه وصله
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام هفته قبل من تخصیص خوردم بعد پیامک اومد که ماشینم بیمه شده ولی شماره پلاک توی بیمه نبود. به نظرتون ماشین کی به دستم می‌رسه؟
30 دی : 30 دی سفید چیزی برام نیومده. حالا به فرض دعوت نامه بیاد هم نمیدونیم تکمیل وجه کنیم یا ... ؟
شاهین 1403 : تکمیل وجه کنیم نکنیم ؟
X5 آبان سفید اصفهان : سلام جدا جدا پست شدند
T9 ثبت نام ۱۳ آذر : من ۱شنبه میرم دفتر مرکزی دعوا راه بندازم تا ماشینمو بگیرم با رسانه کردن کسی امد یا علی مخصوصا الان که وقتشه جنگ شده باز ماشینمونو ندادن ۹ماه شد
Shahin : خوشبحالت چقد خوش خیالی مگ با این اوضاع منتظر ماشینی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تکمیل 23 بهمن : ماشینا و زندگی و آرزوها همش رفت به امون خدا مراقب خودتون باشید یا علی
33کراسmt : ای کاش میگفتن خودمون بریم بم تحویل بگیریم راحت بشیم
محدثه : تکلیف چیه شرکتو نزنن
اطلس آذر اصفهان : دوستان این فتوا ها چیه که میدین؟؟چرا بهونه دست سایپا میدید؟مگه اسرائیل سایپا را زده یا شرکتهای قطعه سازشا زده یا منافع سایپارا زده..خودتون بهونه براش درست میکنید این جنگ هیچ ربطی به سایپا واموراتش نداره..مگه ز انژی هسته ای برامون ماشین میسازه...الکی فتوا ندید
اطلس جی ال : حالا بیا جنگ شد .هی معطل کردید تا جنگ شد .انشالله یک موشک بخوره به سر مسئولین سایپا هیچی ازشون نمونه کامل بسوزن پودر بشن ...الهی آمین
سورن موتور جدید 19 خرداد : سلام، اره صبح تا تریلی سورن جلو نمایندگی ایران خودرو بود داشت تخلیه میکرد.
احسان x33 cross : دوستان کسی اطلاع داره با این جنگی که شده ماشین هارو ارسال میکنن یا نه؟
تبدیل سهند به کوییک GLX_l : سلام دوستان من پارسال خرداد سهند ثبت نام کردم و چند بار پیامک تبدیل اومد انجام ندادم ولی بالاخره هفته پیش انجام دادم، به نظرتون تا چند روز دیگه به دستم می رسه؟
یوسف : سلام دو چیز رو چک کنید یکی سیم کیلومتر، یعنی ممکنه وصل نباشه یا با مشکل مواجه شده، ممکنه قبلا دست کاری شده باشه... دوم دریچه گاز است که باید چک شود. اگر دیاگ بخوره معلوم می شه از کجاست
207 پانا تحویل خرداد : متنشو مینوشتی که چی نوشته تو قرارداد تحویل تیر مرداد دیگه پیگیر کسی نیست خبریم فعلا از فاکتور نیسست تا یه هفته دیگه که دوباره شروع میشه 🫠🫠