رقابت های نسکار (قسمت دوم)

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در قسمت اول از مجموعه مقالات رقابت های نسکار، تاریخچه کوتاهی از این رقابت ها ارائه دادیم. در این قسمت با معرفی نامداران این عرصه و چگونگی تاسیس انجمن نسکار در خدمت شما هستیم.

 

نامداران عرصه نسکار

 

سر. ویلیام فرانس

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

سر. ویلیام فرانس سال 1935 برای فرار از رکود اقتصادی از واشینگتن به فلوریدا نقل مکان کرد و به دلیل آشنایی با مسابقات رکورد سرعت، سال 1936 در رقابت های Daytona شرکت کرد و مقام پنجم را به دست آورد. وی تا پیش از جنگ جهانی دوم در چندین رقابت شرکت کرد. در این مسابقات فرانس متوجه علاقه مردم به رقابت خودروهای کهنه شد. در آن سال ها رانندگان اغلب قربانی طمع و خودخواهی برگزارکنندگان مسابقات می‌شدند؛ چرا که بسیاری از آن ها بدون پرداخت حق الزحمه و جوایز رانندگان، با پول ها فرار می‌کردند. در سال 1947، فرانس تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از اینگونه حوادث، سازمانی را تاسیس و به صورت قانونی بر روند برگزاری مسابقات نظارت کند. سرانجام پس از مدت ها مذاکره وی موفق شد در 21 فوریه 1948 انجمن نسکار را تاسیس کند. 

 

اروین کنون بال بیکر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اروین کنون بال بیکر نخستین عضو هیئت مدیره انجمن نسکار بود که پیش از این در مسابقات خودروهای کهنه، موتور سواری، و خودروهای چرخ-باز شرکت کرده و بیش از یک صد رکورد سرعت را به نام خود ثبت کرده بود. بیکر قسمت اعظم شهرت خود را مدیون مسابقات اتومبیل رانی قاره ای بود. پس از مرگ بیکر، مسابقات Cannonball Run به منظور قدردانی از زحمات او برگزار شد و فیلمی نیز با همین نام ساخته شد. شایان ذکر است، نام بیکر در میان مشاهیر اتومبیلرانی، موتورسیکلت سواری، و مسابقات Indianapolis به چشم می‌خورد. به دلیل کسب تمامی افتخارات و موفقیت های ذکر شده، بیکر عنوان "سلطان جاده ها" را از آن خود کرد.

 

باب بارکی بارکهیمر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اوایل دهه 1950 میلادی، نیروی دریایی آمریکا بیل فرانس، جی آر. را در فرودگاه نظامی مافت واقع در شمال کالیفرنیا مستقر کرد. بیل فرانس پدر، از پسرش درخواست کرد تا با باب بارکهیمر که در سن‌خوزه کالیفرنیا سکونت داشت، ملاقاتی داشته باشد. بارکهیمر، ستاره مسابقات اتومبیلرانی خودروهای کوچک در دوران جنگ جهانی دوم، در سمت رئیس انجمن مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه کالیفرنیا حدود 22 مسابقه مختلف را تحت نظارت این انجمن برگزار کرده بود. بیل جوان روابط دوستانه ای با بارکهیمر و شریکش، مارگو بورک، برقرار کرد و این روابط، سرآغاز مسافرت بارکی به Daytona Beach و ملاقات وی با بیل فرانس پدر شد. 

 

تاسیس انجمن

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در تاریخ 8 مارس 1936، گروهی از رانندگان با خودروهای متفاوتی در مدل های کوپه، کروک، اسپرت، و غیره، به منظور تعیین سریع‌ترین خودروها و بهترین رانندگان در Daytona Beach فلوریدا گرد هم آمدند. در طول مسابقه، خودروهای سنگین تر در شن و ماسه گیر کردند و نتوانستند به خط پایان برسند؛ به طوری که از 27 خودروی شرکت کننده، تنها 10 خودرو مسیر مسابقه را به طور کامل طی کردند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در پایان مسابقه، میلت ماریون به عنوان برنده معرفی شد و بیل فرانس جوان جایگاه پنجم را کسب کرد. اوایل سال 1947، بیل فرانس درصدد تاسیس "مسابقات ملی قهرمانی خودروهای فرسوده (National Championship Stock Car Circuit)" یا همان NCSCC برآمد و با امید کسب حمایت های مالی، راهی انجمن اتومبیل رانی آمریکا شد. هنگامی که فرانس از حمایت انجمن اتومبیل رانی مایوس شد، تصمیم گرفت مجموعه قوانین و جوایزی برای NCSCC تعیین کند. وی اعلام کرد که به برنده آن فصل از مسابقات مبلغ 1,000 دلار جایزه نقدی و یک نشان افتخار داده می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

آن فصل از مسابقات NCSCC در ژانویه 1947 در پیست Daytona Beach شروع شد و پس از برگزاری حدود 40 مسابقه، دسامبر سال بعد در جکسون ویل به پایان رسید. در پایان فصل، فونتی فلاک به عنوان قهرمان فصل معرفی شد و 1,000 دلار جایزه نقدی و نشان افتخار را از آن خود ساخت. شایان ذکر است، مبلغ 3,000 دلار نیز در مجموع به دیگر شرکت کنندگان پرداخت شد. در مراسم اختتامیه آن فصل، فرانس اعلام کرد به منظور تبیین دیدگاه های خود در خصوص ایجاد یک انجمن متحد و مستقل برای رانندگان، قصد دارد در تاریخ 14 دسامبر همان سال همایشی در هتل Streamline فلوریدا برگزار کند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در این همایش ها بود که نام "انجمن ملی مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه (National Association for Stock Car Auto Racing)" یا نسکار برای این گروه برگزیده شد. سرانجام در 21 فوریه 1948 و پس از مدت ها تلاش و انتظار، انجمن نسکار به همت فرانس و جمعی از رانندگان وقت،  به صورت رسمی تاسیس شد. نخستین مسابقه نیز در 15 فوریه همان سال در Daytona Beach برگزار و رد بایرون (Red Byron) پس از شکست مارشال تیگ (Marshall Teague) به عنوان قهرمان رقابت ها معرفی شد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم در دیگر قسمت های این مقالات نیز، ما را همراهی کنید. 


منبع

WikiPedia

 

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: IBO
1

ممنون، فوق العاده بود. منتظريم...
15:15  1392/10/11
گزارش
پاسخ دادن
ehsan
2

اتوموبیل های کهنه...
واسه همینه هیچ کدوم از ماشینا چراغ ندارن؟!
22:33  1392/10/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

عالی بود ، ادامه بدید!
18:32  1392/10/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین gl : من 20خرداد تکمیل کردم هنوز فاکتور نشده
شاهین مرداد پلاس : برو غلط زیادی نکن بی شرف
پویا : بله تارا دستی فروش فوری
شاهین مرداد پلاس : سایپا ی بی دین خجالت بکش
پویا : خاهش میکنم رنگ نقره ای متالیک طرح عادی فکر میکنم نذاشتن.چون از دیر کردم کم نکردن مابه اتفاوت هم پرداخت نکردم
علی تاراv1p : سلام آقا پویا ممنون از اطلاعتون شما فروش فوری تارا v1p سفید بودید؟ سوال بعد اینکه جسارتا ازتون پولی بابت sbr گرفتن یا از جریمه تاخیر کم کردن؟ یا اینکه کلا sbr نذاشتن؟
25اسفند : دوستان تجمع کنین سایپا مسخره هم اومده گفته که مثلاً نیایم ولی ما میایم پر قدرتم میایم
پویا : ان شااله فردا فاکتور میشید من ۸ صبح ۵ مرداد واریز داشتم امروز فاکتور شدم
ایگل : ❌❌ فراخوان تجمع برای پیگیری حقوق مشتریان کرمان موتور❌❌ دوستان عزیز در ماه های اخیر جمع زیادی از مشتریان کرمان موتور با بدعهدی این شرکت در انجام تعهدات خود مواجه شدند که این مورد باعث به وجود آمدن تاخیر چندماهه در تحویل تمامی مدل های این شرکت خودروساز شده و پیگیری های متعدد مشتریان با مرکز تماس، نمایندگی های فروش و سایر کانال های ارتباطی بی نتیجه باقی مانده و مسئولین این شرکت با عدم پاسخگویی و پایبندی به تعهدات خود، وقت و زمان مشتریان را هدر داده اند. با این توضیحات از تمامی مشتریان محترم با هر مدل خودروی ثبت نامی، خواهشمندیم برای دست یابی به حقوق قانونی خود، روز شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح مقابل ساختمان امور مشتریان این شرکت حضور به هم رسانید. 📍: تهران، خیابان جنت آباد جنوبی، انتهای بلوار لاله غربی، نبش خیابان بهمنی نژاد، پلاک 74 ⏰شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : من موعد 17مرداد هستم ولی هنوز فاکتور نشدم سورن پلاس سفید موتور جدیدم شما هم همینه؟ تبدیل هم نزدی؟
ساینا : فردا بازم 11 بهمن فاکتور میشه و احتمالا تموم بشن11 بهمنیا
ساینافروش فوق العاده بهمن23 : سلام من شماره پذیرشم 12163070 خبری نیست
ساینا پیش فروش : من که آذرماه پیش فروش ساینا دوگانه ثبت نام کردم فکر نمی کردم بعد آذر تو بهمن و اسفند انقدر فروش فوق العاده گذاشتن، که ما پیش فروش های آذر 1403 تا کی باید صبر کنیم تا فوق العاده فاکتور بشن، 9 ماه انتظار کشیدم... و هنوزم انتظار باید بکشیم ...چه اشتباهی کردیم
فوق العاده 23بهمن : خاهشا فاگتور شدین بگید
نیسان : سلام بازار خرید و فروش نیسان چطوره مشتری داره سریع فروش بره؟
علی : تا 24 ساعت بعد از تحویل میتونی ماشین ببری پس بدی
. : عجب معامله پرسودی کردی.آفرین
امیر : با سلام فروش فوق العاده موعد تحویل 13 مرداد.12 شهریور فاکتور شد.13 شهریور پلاک.19 شهریور حمل ماشین ولی مدارک هنوز تکمیل نشده.حالا نمیدونم فردا تحویل بدن یا نه
چین s شهریور : دوستان من زنگ زدم سایپا گفتن حالا حالا ها نمیدن احتمال داره تا آذر هفته چهارم بدن الله اعلم مال من رو که ندادن من درخواست انصراف دادم گفتن تا قبل از تحویل میشه دوستان شما هم انصراف بدید ما که رفتیم رفقا گفتن تا 2 یا 3 ماه دیگه میدن و سود رو هم دیگه نمیدن با انصراف گفتم عیب ندارد دیگه اعصاب نداشتم خدا نگهدار دوستان