بررسی هوندا سیویک سدان 2013

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

هوندا سیویک 2013 نیز به کلی دستخوش تغییر شده است. این خودرو در هر دوبخش طراحی بدنه و طراحی داخلی ارتقاء یافته و کمتر ایرادی در آن به چشم می‌خورد. سیویک در کلاس سدان های جمع و جور قرار می‌گیرد و نکته بارز در مورد مدل جدید، طراحی اسپرت تر و پویا تر آن می‌باشد. دیگر خبری از قطعات بی کیفیت و ارزان کابین نسل های قبلی در آن نیست و مدل جدید به طراحی زیبا و کیفیت مرغوب قطعات داخل کابین می‌بالد.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

در نسل جدید طیف وسیعی از امکانات ایمنی و رفاهی به کار گرفته شده است و این موضوع باعث شده تا سیویک در برخی موارد کمی بالاتر از رقبا جای بگیرد. در بحث فنی نیز این خودرو مورد بازنگری هایی از قبیل استفاده از عایق های صدای بهتر و سیستم تعلیق کارآمدتر، قرار گرفته است. در زمینه ایمنی نیز این خودروی ژاپنی توانسته خودی نشان دهد و در زمره بهترین ها قرار بگیرد. از میان رقبای این خودرو می‌توان به هیوندای الانترا، مزدا 3 و فورد فوکوس اشاره کرد. با ما همراه باشید تا به بررسی این خودروی محبوب و خوشنام بپردازیم.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

سویک در دو مدل سدان و کوپه به بازار عرضه می‌شود. هوندا سیویک سدان در تیپ های LX، EX و EX-L و همچنین تیپ HF (کم مصرف Fuel-Efficient) در دسترس می‌باشد. تیپ پایه LX مجهز به رینگ های 15 اینچی استیل، شیشه و آینه های برقی، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی، کروزکنترل، صفحه نمایش مرکزی 5 اینچی، دوربین دید عقب، بلوتوث و سیستم صوتی با چهار بلندگو می‌باشد.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

تیپ HF تمام امکانات تیپ LX ر داشته و مواردی از قبیل: لاستیک های کم اصطحکاک، رینگ های آلومینیومی آیرودینامیک، باد شکن های زیر بدنه و اسپویلر عقب به آن اضافه می گردد. تیپ EX نیز شامل این موارد می‌شود: رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، ترمزهای عقب دیسکی، سانروف و صندلی تاشوی عقب 60/40. تیپ EX-L نیز مواردی از قبیل مه شکن، چراغ های اتوماتیک، آینه های گرمکن دار، تودوزی چرم و صندلی های جلوی گرم شونده را شامل می‌شود. 

 

قدرت موتور و کارآیی

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

سویک 2013 یک خودروی دیفرانسیل جلو بوده که مجهز به موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 140 اسب بخار می‌باشد. هر دو گیربکس 5 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته اتوماتیک قابل سفارش هستند که کارایی بالایی دارند. میانگین مصرف سیویک 2013 در شهر، جاده و سیکل ترکیبی در ازای هر 100 کیلومتر به این ترتیب می‌باشد: 10، 7، 8 لیتر. این رقم در تیپ کم مصرف HF به این قرار است: 9، 6، 7 لیتر در ازای هر 100 کیلومتر در شهر، جاده و سیکل ترکیبی. شتاب 0 تا 100 نیز حدود 9.3 ثانیه بوده که در این کلاس، متوسط می‌باشد. در کل موتور و گیربکس سویک در هماهنگی کامل بوده و کارایی بالا و مصرف پایین آن باعث شده تا در کانون توجه قرار بگیرد.

 

ایمنی

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

در سیویک سیستم کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، کیسه هوای جانبی جلو و کیسه هوای پرده ای به صورت استاندارد وجود دارد. در بحث ترمزگیری نیز این خودرو امتیاز خوبی به دست آورده است. در زمینه تست تصادفات، 5 ستاره به ایمنی کلی این خودرو تعلق گرفته است که البته در تصادفات از جلو، 4 ستاره نصیب این خودرو گردیده است. سازمان ایمنی بزرگراه ها نیز به سیویک بالاترین سطح امتیاز (Good) را داده اند.

 

طراحی داخلی

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

در داخل کابین از قطعات مرغوب و با کیفیت استفاده شده است و باید گفت بسیار بهتر از مواد به کار رفته در ساخت قطعات داخلی سویک نسل قبل هستند. کیلومترشمار به صورت دیجیتالی بوده و در بالای نشانگر دور موتور قرار دارد. یک صفحه نمایش 5 اینچی نیز اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار می‌دهد. دکمه ها و ادوات کنترلی در جای خوبی قرارگرفته و در دسترس می‌باشند.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013 بررسی هوندا سیویک سدان 2013
بررسی هوندا سیویک سدان 2013 بررسی هوندا سیویک سدان 2013

البته تعداد 14 عدد دکمه بر روی غربیلک فرمان زیاد به نظر می‌رسد. عملکرد سیستم رهیاب نیز دقیق است و نکته جالب توجه امکان خواندن و پاسخگویی به پیام کوتاه از طریق صفحه نمایشگر خودرو می‌باشد. فضای پا و سر سرنشینان در جلو عقب بسیار خوب می‌باشد. حجم صندوق عقب نیز 354 لیتر می‌باشد که در این کلاس، قابل توجه است

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

هوندا سیویک همیشه در میان هم طرازان خود از سواری خوبی برخوردار بوده است. سیستم تعلیق و سیستم فرمان دارای عملکرد مناسب و قابل قبول می‌باشند. ورود زیاد صدا به کابین که مشکل نسل های قبلی بود در این مدل کاملاً مرتفع گردیده است. موتور 1.8 لیتری نیروی کافی را در اختیار این سدان جمع و جور گذاشته و مصرف سوخت پایینی دارد. به لطف فرمان نرم و گیربکس اتوماتیک، تحمل ترافیک شهری آسان تر بوده ولی باید گفت که تعویض سریع دنده ها به دنده بالاتر و نبود قابلیت تعویض دستی دنده، باعث شده تا سیویک کمی تنبل باشد. در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال خودروی سدان جمع و جور و کم مصرف و البته خوشنام هستید، سیویک برای شما انتخاب مناسبی می‌باشد. البته به شرط اینکه انتظار شتاب و قدرت مانور بالا از آن نداشته باشید.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هوندا سیویک 2013 , Honda , Civic






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

علی
2

موتور سیکلت های هوندا که عالی بودن :)
والا همه چیش خوبه الا تودوزیاش خوشم نیومدیه تودوزی مشکی با تودریا نارنجی مینداختن توش کلی میومد رو قیمتش
01:05  1392/10/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان ۱۴۰۲ : دوستان کسی اطلاع داره دعوتنامه اذر تا چه تاریخی فرصت تکمیل وجه داشته ؟ با توجه به اینکه بعد از اون تاریخ دیگه دعوت نامه‌ای تا ۳۰ بهمن صادر نشد
تیتان 2 دی : رمز موفقیت یک دلال
امیر : بله به من هم گفتن تا ۱۵ اسفند تقریبا فاکتور شده البته من شاهین پلاس رو میگم.
فیلد : خطاب به شاهین پلاس اتوماتیک که تا ۱۶ اسفند فاکتور شده و اطلاع موثق داری اگر غیر حقیقت باشد اگزوز شاهین پلاس با اون منبع که از زیرش زده بیرون در مادر بزرگوارت
محبوبه : سلام خدمت همه دوستان..عزیزان سوالی داشتم....تارا اتومات مرغوبتره یا تارا دستی؟میخوام خرید کنم..کدوم بهتره..ممنون میشم جواب بدین.
akbar : ن داداش ماشین منم هنوز فاکتور نشده معلوم نیست میخوان چیکار کنن الان دیگه دوماه تاخیره
امیر : اسفند . من خودم ۲۵ اسفند تکمیل وجه کردم
سهند اذر : سلام وقت همگی دوستان بخیر سهند اس من یک ماه تحویل گرفتم خدای ماشین خوبی انتظار بیشتری از شرکت‌های ایرانی نمیشه داشت بیشتر به فکر سود خودشون هستن مشکلی که من با سهند دارم سرعت از 120کیلومتر که رد میشه کم کم دور موتور میر بالا روی 140که میرسه دور متر میاد روی 4500 صدای موتور خیلی روی اعصاب به موتور هم فشار میاد از دوستانی که تحویل گرفتین واسه شما هم همین مدلی
محمد : واریز اولیه 5 شهریور ، تکمیل وجه 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم
یوسف : سلام نمیدونم خبر درست یا نه. میگن بابت اینکه نمیتونن سانروف رو تامین کنن خط تولید g متوقف شده. اگه مصرف کننده هستین براتون زیاد اهمیت نداره بنظر من تبدیل ب gl قبول کنین. باز خود دانین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهریار : داداش شاید اشتباهی ب تو بنز دادن
فردوس دنا اتومات مشکی : آذربایجان شرقی بناب
مروت : سلام کوییک دعوتنامه تیرماه کی میاد اگه دعوتنامه واریزشدخودروروکی میدن
امیر : درود تحویل کی بودی
اطلس بهمن : کستکار تو دلالی بیش نیستی
کستکار : سلام دوستان من تبدیل به کوئیک زدم 10 روز پیش فردا گفتن بیا تحویل بگیر تهران هستیم میخوام درب کارخونه بفروشم اگر کسی خواست تماس بگیره 480 هم میدم ممنون از شما
م : وقتی سخا ثبت میکنی با دقت بخوانید گفته راهور انتخاب کنید
207 پانا فروش فوق العاده : سلام اصلا مشخص نیست تو این چند روز کسی فاکتور نشده
شادمهر : بزار ماشین اومد واست میگیم
محمد : فاکتور شدی اطلاع بده دادش ممنون