سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

کمپانی های تویوتا و سوبارو با هم ادغام گردیدند و هدیه ای به ما ارائه دادند به نام سایون (Scion). یک اتومبیل اسپرت کوپه دیفرانسیل عقب با وزن 1,225 کیلوگرم که نمایی شبیه به یک روباه دارد . فضای کافی صندلی ها و صندوق عقب باعث شده تا این خودرو علاوه بر جذابیت داشتن، کاربردی نیز باشد. البته باید به خاطر سایون 25,092 دلاری (و خواهرش سوبارو BRZ) در مقابل پورشه کایمن 76,560 دلاری از ژاپن تشکر کنیم. ولی این به معنی ناسپاسی ما از پورشه نیست. البته هدف راهنمایی خریدارن نیست، چون مشتریان این دو خودرو از اقشار کاملاً متفاوت هستند. می خواهیم ببینیم عامل قیمت تا چه حد در این دو خودرو که یک هدف مهم دارند، یعنی لذت رانندگی با اتومبیلی که به اصلاح سنگ فرش خیابان ها را گاز می زنند، موثر است؟

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

در حالی که پورشه مشغول تولید محصولاتی مشترک با فولکس واگن و اتومبیل هایی همچون ماکان که یک  SUV کوچک است یا 918 و آئودی R8 که یک اتومبیل اسپرت موتور جلو می باشد، کایمن همچنان هویت قدیمی خود را حفظ کرده است. کایمن با وزن 1,376 کیلوگرم و یک موتور وسط 320 اسب بخاری تداعی کننده حس سادگی و کوچکی است تا اشرافیت و چالاکی. با توجه به ویژگی بارز اتومبیل های پورشه، در لیست قیمت کایمن شاهد آپشن های بی شماری هستیم. سیستم صوتی حرفه ای BOSE  به مبلغ 3,640 دلار، پکیج امکانات رفاهی به مبلغ 2,230 دلار، سیستم PASM  (سامانه مدیریت فعال تعلیق پورشه) به مبلغ 2,090 دلار ، لاستیک های کاررا به مبلغ 1,550 دلار و سیستم محدود کننده هرزگردی دیفرانسیل عقب به قیمت 950 دلار که در مقابل پرداخت 710 دلار فقط برای رنگ آبی اقیانوسی، بسیار ارزان به نظر می رسند. در مقابل سایون مانند یک کودک تازه متولد شده عریان، تنها می تواند ملبس به یک موکت کف صندوق 95 دلاری و قفل چرخ 67 دلاری شود! جالب است بدانید قیمت ازان ترین آپشن در پورشه جاسوئیچی چرم 95 دلاری است که هماهنگ با تودوزی اتومبیل می باشد .

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن
سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

سایونFR-S  و سوبارو BR-Z هر دو در یک خط تولید مشترک در کارخانه سوبارو در گونامای ژاپن تولید می شوند. سایون خریداران جوان تر را نشانه گرفته است لذا FR-S دارای قیمت پایین تری نسبت به  BR-Zاست.  بر خلاف BR-Z فقط یک سطح از امکانات رفاهی در FR-S در دسترس است و امکانات رفاهی سوبارو BR-Z از قبیل رهیاب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ورود و استارت بدون کلید و کلیدهای کنترل ادوات دوّار را در اختیار شما قرار نمی دهد. ولی موتور چهار سیلندر خطی 2.0 لیتری با سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش مستقیم دوبل در هر دو خودرو مشترک است.  ولی آیا پورشه ارزش پرداخت 3 برابر بیشتر از سایون را دارد؟ 1Car نمی تواند در مقایسه دو خودرو اعمال نظر شخصی کند، خود شما باید به این سوال پاسخ دهید.

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن
سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

زمانی که شما دور موتور را تا 6,400 دور در دقیقه بالا ببرید، به کمک تایرهای ضد لغزش قادر خواهید بود در عرض 6.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسید. تا زمانی که FR-S  را به جاده های کوهستانی نبرده اید، قدرت 200 اسب بخاری موتور کافی به نظر می رسد. این کار را با کایمن انجام داده  و به مدت 30 دقیقه تمام در طول یک گردنه در حالی که موتور روی 6,000 دور در دقیقه فریاد می زد با آن حرکت کرده اند. اینجا بود که پورشه نشان داد که موتور با دوامی دارد. با وجود این که سایون در فرمان پذیری اندکی مقاومت از خود نشان می داد، خدشه وارد کردن به هندلینگ خودرو دور از انصاف است. زمانی که فشار به تایرهای آن وارد می شود شروع به جیغ کشیدن و پیچ و تاب خوردن می کنند که اینجا ترمزهای چرخ های عقب وارد عمل می شوند. با خاموش کرن سیستم کنترل پایداری به سادگی می توانید FR-S را منحرف کنید. حتی یکی از راننده های آزمایشی به این خودرو لقب تشنجی داد! FR-S یک فرصت شغلی بسیار خوب برای تیونرها و مراکز خدمات پس از فروش که مایل به قدرت مند تر ساختن این اتومبیل هستند، می باشد. تا اینجا شما صاحب یک اتومبیل اسپرت برای استفاده روزمره هستید. پس چرا باید پورشه اول شود؟

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

شاید کمی اغراق باشد ولی کایمن به منزله تپش قلبی می باشد که دنیای اتومبیل ها با وجودش زنده است. قیمتش بالاست که البته همیشه پورشه اینگونه نبوده است. خصوصاً زمانی که قیمت 914 تقریبا هم قیمت داتسون Z 240 بود. ولی حالا قیمت کایمن بیش از 2 برابر قیمت سایون می باشد. رسیدن به محدوده قرمز موتور به 7,400 دور در دقیقه به راحتی انجام می گیرد . سیستم فرمان هیدرولیکی است که این سیستم در 911 جدید و باکستر الکترونیکی می باشد. کایمن فربه به نظر می رسد که در مواقع بحرانی توانا عمل می کند که قرار گرفتن موتور در جلوی محور عقب نیز به این پایداری کمک شایانی کرده است. دیسک های سوراخ دار ترمز و سیستم تعلیق روغنی در حفظ تعادل و ایجاد حس اطمینان در سرعت های بالا موثر واقع شده.  ساختار محکم شاسی و بدنه لرزش و ضربات ناشی از باز و بسته شدن درب ها را کاملاً تعدیل می کند و اینجاست که می توان گفت ارزش پرداخت بهای اضافی را در جای جای این اتومبیل می توانید درک کنید. البته اگر پول بیشتری بابت روکش چرم سفارشی داشبورد و رودری نپردازید باید با این قطعات از جنس پلاستیک ساده کنار بیاید.

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

 سیستم کنترل فعال تعلیق پورشه در حالت Comfort یک سواری نرم و دلپذیر به شما ارائه می دهد. با فشار محکم روی پدال گاز و قرار گرفتن در حالت Sport حرکات بدن به شدت زیاد شده و این باعث می شود پورشه در عبور از پیچ ها بیش از پیش پایدار شود. با توجه به انتظاری که از قیمت بالای این اتومبیل می رود، در عرض 4.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت رسیده و 400 متر را در عرض 13 ثانیه طی می کند. در آخر بی انصافی است اگر بخواهیم بگوییم به قیمت بالایش نمی ارزد و اگر شما نمی توانید این مبلغ را پرداخت کنید، احساس خوش شانسی کنید که در برهه ای از زمان به سر می برید که انتخاب مقرون به صرفه  دیگری نیز در دسترس شماست. البته راه درازی پیش روی ورود سایون به کشورمان است که البته شاید این انتظار هیچ گاه به پایان نرسد!


منابع

Caranddriver

برچسب : سایون , کایمن , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: ata
1

بابا پورشه خیلی بتترتره
16:44  1392/04/19
پاسخ دادن
M_AJ
6

اگه تویوتا یه ماشین با قیمت پورشه میساخت , الآن داشتید اون ماشینو با بوگاتی ویرون مقایسه میکردید ....

نسبت قیمت تویوتا به امکانات و قدرتش بهتره ...
21:56  1392/01/10
پاسخ دادن
مهدی
2

فقط پورشه
همه چیزش عالیه از امکانات گرفته تا موتورش
15:27  1392/01/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اتومات تحویل تیرماه : سلام دوستان تارا اتومات تحویل تیرماه پیش فروش طرح مادران حدودا کی دعوتنامه میاد؟؟؟
حامد : برو نمایندگی یه نامه بنویس سرامیک نمیخوای ماشینت بعد 24,ساعت فاکتور میشه اگه گفتن نمیشه اصرار کن .
اصغر : حسین جون منم سی بهمنم طرح یکپارچه، هنوز فاکتور نشده، تارا دستی. کلی پیگیری کردم دوستانه و خصمانه فقط میگن صبور باشید فاکتور میشه.نانو سرامیکم نمیکنن سه ماه بعد پولشو میدن نامردا. ماها که پارتی و اشنا نداریم در حقمون اجحاف میشه
سلام a5 : رفقا من الان نزدیک ۸ ماهه ثبت نام کردم و هنوز هیچی به هیچ ی فداسرمون فقط اینو می دونم بت شیرینی. رشوه میشه ماشین رو بعضی ها زودنر تحویل می گیرن اینم فدا سرمون اما از این می سوزم که برج ۱۲ از کرمان موتور زنگ زدن گفتن بیا برگه امضا کن مدل ماشینت بشه ۱۴۰۴ ک قصدشون فریب و کلاه برداری بود البته که نرفتم ولی شرکت کرمان موتور دزده هشت ماهه یک میلیارد ازماه گرفته سودش میشه سیصد میلیون دوتا چکم پاس کردیم به اسم قسطی نقدی پرداخت کردین
میلاد : دوستان و همراهان عزیز بنده مفتخرم که اعلام کنم به شغل شریف خدمات ج.سی مشغول هستم ، هر کس خدمات خواست در محل در خدمتم، به همراه داداش سعیدعزیز و صد البته محسن اسفند ماه ، ریش سفید گروه
رز زرد : سلام بزرگوار انتخاب با خودته،ولی در کل درسته آدم رو کلافه میکنن تا تحویل بدن،اما اختلافش با بازار الان حداقل ۳۰۰ میشه ،البته این چند روز خیلی قیمتش شکست،بنظر من حیفه نفروش
J4 : دوستان عزیز مراحل من توی قسمت پلاک مونده ولی از پلیس من استعلام گرفتم پلاکم فعال شده سایت کرمان موتور بروز نیست انشاالله ماشین همه و زودتر بدن
ماه 403تکمیل وجه کردم شاهین جی سانروف خبری نبود بالیزینگ تماس گرفتیم پیامک ا ... : من 10دی ماه 403تکمیل وجه کردم شاهین جی سانروف خبری نبود بالیزینگ تماس گرفتیم پیامک اومد بعلت مشکل واردات سانروف خط تولید جی متوقف شده است آخه مگه میشه سانروف هم وارد می کنین ما چ گناهی کردیم
تبدیلی s3 به j7 : خوش به حالتون ما یک ساله پولمون گیره و هنوز ماشینی نداریم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین دوگانه 75 تحویل سی اسفند : سلام یه مرحله برگشت عقب روی در حال صدور میچرخه
اتومات : دنا آپشنال اتومات فوری تحویل 9 اردیبهشت 4 اردیبهشت فاکتور 6 اردیبهشت پلاک
آپشنال : اواسط تیر
آپشنال : سنسور کمربند صندلی شاگرد به استانداردهای اجباری اضافه شد
Mmd : سلام واسه فروش ماشین وقتی هنوز مدارک نیومده باشه چقدر از ثمن معامله رو خریدار نگه میداره؟ اصلا چجوری معامله میکنن وقتی مدارک نیومده باشه؟
Mmd : سلام واسه فروش ماشین وقتی هنوز مدارک نیومده باشه چقدر از ثمن معامله رو خریدار نگه میداره؟ اصلا چجوری معامله میکنن وقتی مدارک نیومده باشه؟
یونس : سلام مال من تحویل اردیبهشت ولی مجوز خروج هنوز نخورده
مادر راعی- معاونت فروش : راعی عزیزم بیا شامتو بخور. بعدا ماشین های ملت رو تحویل میدی
890 : منم اسفندم،فاکتور نشدم، رنگ ماشینت چیه
فردوس دنا اتومات مشکی : سلام 8روز پیش ماشینو به گفته خودشون تحویل قطار دادن تا بیاره هنوز نیومده .