سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

کمپانی های تویوتا و سوبارو با هم ادغام گردیدند و هدیه ای به ما ارائه دادند به نام سایون (Scion). یک اتومبیل اسپرت کوپه دیفرانسیل عقب با وزن 1,225 کیلوگرم که نمایی شبیه به یک روباه دارد . فضای کافی صندلی ها و صندوق عقب باعث شده تا این خودرو علاوه بر جذابیت داشتن، کاربردی نیز باشد. البته باید به خاطر سایون 25,092 دلاری (و خواهرش سوبارو BRZ) در مقابل پورشه کایمن 76,560 دلاری از ژاپن تشکر کنیم. ولی این به معنی ناسپاسی ما از پورشه نیست. البته هدف راهنمایی خریدارن نیست، چون مشتریان این دو خودرو از اقشار کاملاً متفاوت هستند. می خواهیم ببینیم عامل قیمت تا چه حد در این دو خودرو که یک هدف مهم دارند، یعنی لذت رانندگی با اتومبیلی که به اصلاح سنگ فرش خیابان ها را گاز می زنند، موثر است؟

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

در حالی که پورشه مشغول تولید محصولاتی مشترک با فولکس واگن و اتومبیل هایی همچون ماکان که یک  SUV کوچک است یا 918 و آئودی R8 که یک اتومبیل اسپرت موتور جلو می باشد، کایمن همچنان هویت قدیمی خود را حفظ کرده است. کایمن با وزن 1,376 کیلوگرم و یک موتور وسط 320 اسب بخاری تداعی کننده حس سادگی و کوچکی است تا اشرافیت و چالاکی. با توجه به ویژگی بارز اتومبیل های پورشه، در لیست قیمت کایمن شاهد آپشن های بی شماری هستیم. سیستم صوتی حرفه ای BOSE  به مبلغ 3,640 دلار، پکیج امکانات رفاهی به مبلغ 2,230 دلار، سیستم PASM  (سامانه مدیریت فعال تعلیق پورشه) به مبلغ 2,090 دلار ، لاستیک های کاررا به مبلغ 1,550 دلار و سیستم محدود کننده هرزگردی دیفرانسیل عقب به قیمت 950 دلار که در مقابل پرداخت 710 دلار فقط برای رنگ آبی اقیانوسی، بسیار ارزان به نظر می رسند. در مقابل سایون مانند یک کودک تازه متولد شده عریان، تنها می تواند ملبس به یک موکت کف صندوق 95 دلاری و قفل چرخ 67 دلاری شود! جالب است بدانید قیمت ازان ترین آپشن در پورشه جاسوئیچی چرم 95 دلاری است که هماهنگ با تودوزی اتومبیل می باشد .

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن
سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

سایونFR-S  و سوبارو BR-Z هر دو در یک خط تولید مشترک در کارخانه سوبارو در گونامای ژاپن تولید می شوند. سایون خریداران جوان تر را نشانه گرفته است لذا FR-S دارای قیمت پایین تری نسبت به  BR-Zاست.  بر خلاف BR-Z فقط یک سطح از امکانات رفاهی در FR-S در دسترس است و امکانات رفاهی سوبارو BR-Z از قبیل رهیاب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ورود و استارت بدون کلید و کلیدهای کنترل ادوات دوّار را در اختیار شما قرار نمی دهد. ولی موتور چهار سیلندر خطی 2.0 لیتری با سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش مستقیم دوبل در هر دو خودرو مشترک است.  ولی آیا پورشه ارزش پرداخت 3 برابر بیشتر از سایون را دارد؟ 1Car نمی تواند در مقایسه دو خودرو اعمال نظر شخصی کند، خود شما باید به این سوال پاسخ دهید.

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن
سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

زمانی که شما دور موتور را تا 6,400 دور در دقیقه بالا ببرید، به کمک تایرهای ضد لغزش قادر خواهید بود در عرض 6.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسید. تا زمانی که FR-S  را به جاده های کوهستانی نبرده اید، قدرت 200 اسب بخاری موتور کافی به نظر می رسد. این کار را با کایمن انجام داده  و به مدت 30 دقیقه تمام در طول یک گردنه در حالی که موتور روی 6,000 دور در دقیقه فریاد می زد با آن حرکت کرده اند. اینجا بود که پورشه نشان داد که موتور با دوامی دارد. با وجود این که سایون در فرمان پذیری اندکی مقاومت از خود نشان می داد، خدشه وارد کردن به هندلینگ خودرو دور از انصاف است. زمانی که فشار به تایرهای آن وارد می شود شروع به جیغ کشیدن و پیچ و تاب خوردن می کنند که اینجا ترمزهای چرخ های عقب وارد عمل می شوند. با خاموش کرن سیستم کنترل پایداری به سادگی می توانید FR-S را منحرف کنید. حتی یکی از راننده های آزمایشی به این خودرو لقب تشنجی داد! FR-S یک فرصت شغلی بسیار خوب برای تیونرها و مراکز خدمات پس از فروش که مایل به قدرت مند تر ساختن این اتومبیل هستند، می باشد. تا اینجا شما صاحب یک اتومبیل اسپرت برای استفاده روزمره هستید. پس چرا باید پورشه اول شود؟

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

شاید کمی اغراق باشد ولی کایمن به منزله تپش قلبی می باشد که دنیای اتومبیل ها با وجودش زنده است. قیمتش بالاست که البته همیشه پورشه اینگونه نبوده است. خصوصاً زمانی که قیمت 914 تقریبا هم قیمت داتسون Z 240 بود. ولی حالا قیمت کایمن بیش از 2 برابر قیمت سایون می باشد. رسیدن به محدوده قرمز موتور به 7,400 دور در دقیقه به راحتی انجام می گیرد . سیستم فرمان هیدرولیکی است که این سیستم در 911 جدید و باکستر الکترونیکی می باشد. کایمن فربه به نظر می رسد که در مواقع بحرانی توانا عمل می کند که قرار گرفتن موتور در جلوی محور عقب نیز به این پایداری کمک شایانی کرده است. دیسک های سوراخ دار ترمز و سیستم تعلیق روغنی در حفظ تعادل و ایجاد حس اطمینان در سرعت های بالا موثر واقع شده.  ساختار محکم شاسی و بدنه لرزش و ضربات ناشی از باز و بسته شدن درب ها را کاملاً تعدیل می کند و اینجاست که می توان گفت ارزش پرداخت بهای اضافی را در جای جای این اتومبیل می توانید درک کنید. البته اگر پول بیشتری بابت روکش چرم سفارشی داشبورد و رودری نپردازید باید با این قطعات از جنس پلاستیک ساده کنار بیاید.

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

 سیستم کنترل فعال تعلیق پورشه در حالت Comfort یک سواری نرم و دلپذیر به شما ارائه می دهد. با فشار محکم روی پدال گاز و قرار گرفتن در حالت Sport حرکات بدن به شدت زیاد شده و این باعث می شود پورشه در عبور از پیچ ها بیش از پیش پایدار شود. با توجه به انتظاری که از قیمت بالای این اتومبیل می رود، در عرض 4.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت رسیده و 400 متر را در عرض 13 ثانیه طی می کند. در آخر بی انصافی است اگر بخواهیم بگوییم به قیمت بالایش نمی ارزد و اگر شما نمی توانید این مبلغ را پرداخت کنید، احساس خوش شانسی کنید که در برهه ای از زمان به سر می برید که انتخاب مقرون به صرفه  دیگری نیز در دسترس شماست. البته راه درازی پیش روی ورود سایون به کشورمان است که البته شاید این انتظار هیچ گاه به پایان نرسد!


منابع

Caranddriver

برچسب : سایون , کایمن , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: ata
1

بابا پورشه خیلی بتترتره
16:44  1392/04/19
گزارش
پاسخ دادن
M_AJ
6

اگه تویوتا یه ماشین با قیمت پورشه میساخت , الآن داشتید اون ماشینو با بوگاتی ویرون مقایسه میکردید ....

نسبت قیمت تویوتا به امکانات و قدرتش بهتره ...
21:56  1392/01/10
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
2

فقط پورشه
همه چیزش عالیه از امکانات گرفته تا موتورش
15:27  1392/01/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 شیراز : ایران خودرو یکی زرنگه پول جلو جلو میگیره..هرماه مبلغی به عنوان مالیات میگیره.بعد حساب کنی تارا ۱۱۴۰پات اب میخوره...ودقعا حرم خور هستن
ابوالفضل : دوستان دعوتنامه های موعد مرداد شاهین پلاس برای کسی اومده؟
مهدی مشهد : سلام به همه برای من ۱۶شهریور فاکتور شد و امروز صبح پلاک شد حالا با این تعطیلات کی برسه دستمون. خدا داند
جواد : سلام و عرض ادب تارا دستی سی روزه تاریخ تحویل سه شهریور امروز نوزده شهریور فاکتور شد رنگ سفید
شاهین اتومات : بنده هم 16 اسفند cvt فاکتور شدم
شاهین G : سلام آیا شاهین G با موعد دعوتنامه برای هفته چهارم شهریور برای کسی ارسال شده؟
شاهین اسفند : اوفففففففففف بلاخره بلاخره بلاخره گوش شیطان کر فاکتور شدم باورم نمیشه ۱۶ اسفند سخا ۱۸
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : آقا اینا که مث این بنده خدا خودشونو جای سایپا جا میزنن پیام مینویسن تو متنشونم پر از غلط تایپی املایی و مطالب بی پایه و معنی خدایی فازتون چیه به سرتون زده، چی شده ؟ مشکل از سایپا هست ، از دولتم هست ، منفعت طلبی و رانت یک مسئله سازمان یافته مشخص در این موضوعه وگرنه هیچ جای دنیا شبیه به این موضوع رو در هیچ زمینه ای پیدا نمیکنی ، ماشین به پلیس عراق میدن به مردم خودمون نمیدن تماس میگیری مستندات میدی پاسخ اینه ، برید از دولت مطالبه کنید . هر دفعه به تمامی شما ها که خودتونم شاهد هستید یک دروغ یا سرهم بندی یه چیزی میگن یا قطع میکنن ، عذرخواهی پیاپی چند مرحله ای مدیران بخش های مختلف شرکت ، برگزاری پرسش و پاسخ بی نتیجه ، کلی گویی در تعداد خودروهای تحویلی ، عدم ارائه آمار مشخص و تاکید صرفا کلامی ، تماما هماهنگ شده و همه اینها در راستای آرام کردن جو روانی موجود اذهان عمومی است ، ببنید دوستان ماشیناتونو که میدن آخرش ، تنها راه اینه اگر مطالبه ای هست فقط با ثبت شکایت قضایی هست . حالا یه عده میان میگن فایده نداره و فلان ولی این متن اینجا میمونه بعدش به حرف من میرسید.
وحید : جناب مرادی اگه تیک آماده برای فاکتور نخورده و روی فاکتور شده هنوز نمی چرخه، به این معنی هست که نمایندگی هنوز مدارکتون رو به شرکت ارسال نکرده، هر چی دیرتر ارسال بشه همون قدر ماشینتون دیرتر فاکتور میشه ، چون سیزدهم واریز وجه رو انجام دادید و تا حالا تیک آماده برای فاکتور نخورده، به نظرم زودتر به نمایندگی مراجعه کنید ، تا زودتر مدارکتون ارسال بشه، چون تو این موضوع بعضاً نمایندگی ها کم کاری می کنن
شاهین پلاس۱ : صبوری بسته اقا نمیخاییم صبور باشیم حقمونو بدید ماشینمونو بدید اه مردم پشت سرتونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی پور : سلام. تو را خدا یکی به داد این ملت برسد،نمایندگی ام وی ام در شرایط فروش نقد واقساط اعلام کرده بود با قیمت غیر قطعی ومن هم تیک اقساط را زدم حالا قیمت به سرشان بخورد ولی اعلام داشتند فروش فقط نقدی می باشد حالا ما که ماشین وطلا فروختیم پول پیش واریز کردیم باید منتظر لطف.مسئولین ام وی ام باشیم با منت پول خودمان را پس از 4ماه پس بگیریم.وای به حال دولت وبازرسیی وسایر نظارت. کنندگان بر شرکتهای فروش خودرو،
اخرتیری : خودت از همشون بهتری
سورن تحویل 31مرداد : سلام عزیزان کسایی که تبدیل زدن فاکتور شدن مال من که برگشت عقب امروز دوبار برگشت آماده فاکتور فاکتور نشد ظاهرا الکی تبدیل زدیم
حسام بیگ : دقیقا. ولی یه پولی واسه بیمه وپلاک جدید دوباره میگیرن
پانا تحویل اخر شهریور : دوستان کسی فاکتور شده تحویل شهریور یا تغییر رنگ فعال شده؟
مراد بیگ : بهتر میخوره مدل 1405
رانا تحویل 31مرداد : سلام امروز تازه برام فاکتور شده یه جا زده کسورات 60 میلیون که یه بندش برا تاخیر زده یکی هم تأثیر شورای رقابت که بیشترش مربوط به اینه چیه منظورش
soren : سلام خدمت همه دوستان بنده تحویل 31مردادم یکشنبه تبدیل اومد فوری تبدیل زدم بعدش ی مرحله برگشتم عقب امروز بعد از دوروز نگاه کردم فقط تاریخ صدور فاکتور بروز شده آیا کسی از دوستان با این شرایط روبه رو شده؟؟؟🙏🙏
درسا : پیش فروش 21میلیون
امیرعلی : تبدیل بزن سریع فاکتور میشه