سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

کمپانی های تویوتا و سوبارو با هم ادغام گردیدند و هدیه ای به ما ارائه دادند به نام سایون (Scion). یک اتومبیل اسپرت کوپه دیفرانسیل عقب با وزن 1,225 کیلوگرم که نمایی شبیه به یک روباه دارد . فضای کافی صندلی ها و صندوق عقب باعث شده تا این خودرو علاوه بر جذابیت داشتن، کاربردی نیز باشد. البته باید به خاطر سایون 25,092 دلاری (و خواهرش سوبارو BRZ) در مقابل پورشه کایمن 76,560 دلاری از ژاپن تشکر کنیم. ولی این به معنی ناسپاسی ما از پورشه نیست. البته هدف راهنمایی خریدارن نیست، چون مشتریان این دو خودرو از اقشار کاملاً متفاوت هستند. می خواهیم ببینیم عامل قیمت تا چه حد در این دو خودرو که یک هدف مهم دارند، یعنی لذت رانندگی با اتومبیلی که به اصلاح سنگ فرش خیابان ها را گاز می زنند، موثر است؟

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

در حالی که پورشه مشغول تولید محصولاتی مشترک با فولکس واگن و اتومبیل هایی همچون ماکان که یک  SUV کوچک است یا 918 و آئودی R8 که یک اتومبیل اسپرت موتور جلو می باشد، کایمن همچنان هویت قدیمی خود را حفظ کرده است. کایمن با وزن 1,376 کیلوگرم و یک موتور وسط 320 اسب بخاری تداعی کننده حس سادگی و کوچکی است تا اشرافیت و چالاکی. با توجه به ویژگی بارز اتومبیل های پورشه، در لیست قیمت کایمن شاهد آپشن های بی شماری هستیم. سیستم صوتی حرفه ای BOSE  به مبلغ 3,640 دلار، پکیج امکانات رفاهی به مبلغ 2,230 دلار، سیستم PASM  (سامانه مدیریت فعال تعلیق پورشه) به مبلغ 2,090 دلار ، لاستیک های کاررا به مبلغ 1,550 دلار و سیستم محدود کننده هرزگردی دیفرانسیل عقب به قیمت 950 دلار که در مقابل پرداخت 710 دلار فقط برای رنگ آبی اقیانوسی، بسیار ارزان به نظر می رسند. در مقابل سایون مانند یک کودک تازه متولد شده عریان، تنها می تواند ملبس به یک موکت کف صندوق 95 دلاری و قفل چرخ 67 دلاری شود! جالب است بدانید قیمت ازان ترین آپشن در پورشه جاسوئیچی چرم 95 دلاری است که هماهنگ با تودوزی اتومبیل می باشد .

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن
سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

سایونFR-S  و سوبارو BR-Z هر دو در یک خط تولید مشترک در کارخانه سوبارو در گونامای ژاپن تولید می شوند. سایون خریداران جوان تر را نشانه گرفته است لذا FR-S دارای قیمت پایین تری نسبت به  BR-Zاست.  بر خلاف BR-Z فقط یک سطح از امکانات رفاهی در FR-S در دسترس است و امکانات رفاهی سوبارو BR-Z از قبیل رهیاب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ورود و استارت بدون کلید و کلیدهای کنترل ادوات دوّار را در اختیار شما قرار نمی دهد. ولی موتور چهار سیلندر خطی 2.0 لیتری با سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش مستقیم دوبل در هر دو خودرو مشترک است.  ولی آیا پورشه ارزش پرداخت 3 برابر بیشتر از سایون را دارد؟ 1Car نمی تواند در مقایسه دو خودرو اعمال نظر شخصی کند، خود شما باید به این سوال پاسخ دهید.

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن
سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

زمانی که شما دور موتور را تا 6,400 دور در دقیقه بالا ببرید، به کمک تایرهای ضد لغزش قادر خواهید بود در عرض 6.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسید. تا زمانی که FR-S  را به جاده های کوهستانی نبرده اید، قدرت 200 اسب بخاری موتور کافی به نظر می رسد. این کار را با کایمن انجام داده  و به مدت 30 دقیقه تمام در طول یک گردنه در حالی که موتور روی 6,000 دور در دقیقه فریاد می زد با آن حرکت کرده اند. اینجا بود که پورشه نشان داد که موتور با دوامی دارد. با وجود این که سایون در فرمان پذیری اندکی مقاومت از خود نشان می داد، خدشه وارد کردن به هندلینگ خودرو دور از انصاف است. زمانی که فشار به تایرهای آن وارد می شود شروع به جیغ کشیدن و پیچ و تاب خوردن می کنند که اینجا ترمزهای چرخ های عقب وارد عمل می شوند. با خاموش کرن سیستم کنترل پایداری به سادگی می توانید FR-S را منحرف کنید. حتی یکی از راننده های آزمایشی به این خودرو لقب تشنجی داد! FR-S یک فرصت شغلی بسیار خوب برای تیونرها و مراکز خدمات پس از فروش که مایل به قدرت مند تر ساختن این اتومبیل هستند، می باشد. تا اینجا شما صاحب یک اتومبیل اسپرت برای استفاده روزمره هستید. پس چرا باید پورشه اول شود؟

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

شاید کمی اغراق باشد ولی کایمن به منزله تپش قلبی می باشد که دنیای اتومبیل ها با وجودش زنده است. قیمتش بالاست که البته همیشه پورشه اینگونه نبوده است. خصوصاً زمانی که قیمت 914 تقریبا هم قیمت داتسون Z 240 بود. ولی حالا قیمت کایمن بیش از 2 برابر قیمت سایون می باشد. رسیدن به محدوده قرمز موتور به 7,400 دور در دقیقه به راحتی انجام می گیرد . سیستم فرمان هیدرولیکی است که این سیستم در 911 جدید و باکستر الکترونیکی می باشد. کایمن فربه به نظر می رسد که در مواقع بحرانی توانا عمل می کند که قرار گرفتن موتور در جلوی محور عقب نیز به این پایداری کمک شایانی کرده است. دیسک های سوراخ دار ترمز و سیستم تعلیق روغنی در حفظ تعادل و ایجاد حس اطمینان در سرعت های بالا موثر واقع شده.  ساختار محکم شاسی و بدنه لرزش و ضربات ناشی از باز و بسته شدن درب ها را کاملاً تعدیل می کند و اینجاست که می توان گفت ارزش پرداخت بهای اضافی را در جای جای این اتومبیل می توانید درک کنید. البته اگر پول بیشتری بابت روکش چرم سفارشی داشبورد و رودری نپردازید باید با این قطعات از جنس پلاستیک ساده کنار بیاید.

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

 سیستم کنترل فعال تعلیق پورشه در حالت Comfort یک سواری نرم و دلپذیر به شما ارائه می دهد. با فشار محکم روی پدال گاز و قرار گرفتن در حالت Sport حرکات بدن به شدت زیاد شده و این باعث می شود پورشه در عبور از پیچ ها بیش از پیش پایدار شود. با توجه به انتظاری که از قیمت بالای این اتومبیل می رود، در عرض 4.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت رسیده و 400 متر را در عرض 13 ثانیه طی می کند. در آخر بی انصافی است اگر بخواهیم بگوییم به قیمت بالایش نمی ارزد و اگر شما نمی توانید این مبلغ را پرداخت کنید، احساس خوش شانسی کنید که در برهه ای از زمان به سر می برید که انتخاب مقرون به صرفه  دیگری نیز در دسترس شماست. البته راه درازی پیش روی ورود سایون به کشورمان است که البته شاید این انتظار هیچ گاه به پایان نرسد!


منابع

Caranddriver

برچسب : سایون , کایمن , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: ata
1

بابا پورشه خیلی بتترتره
16:44  1392/04/19
پاسخ دادن
M_AJ
6

اگه تویوتا یه ماشین با قیمت پورشه میساخت , الآن داشتید اون ماشینو با بوگاتی ویرون مقایسه میکردید ....

نسبت قیمت تویوتا به امکانات و قدرتش بهتره ...
21:56  1392/01/10
پاسخ دادن
مهدی
2

فقط پورشه
همه چیزش عالیه از امکانات گرفته تا موتورش
15:27  1392/01/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد