بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

ایسوزو گیگامکس بزرگترین کامیون ساخت این کمپانی ژاپنی است که به منظور انجام کارهای سنگین طراحی شده است. این مدل همانند اکثر کامیون ها موتور آن در زیر کابین تعبیه شده است. این کامیون فروش جهانی داشته و مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا از قبیل موتورهای دیزل یورو پنج است که قدرتی معادل 410 تا 510 اسب بخار تولید می کنند. کمپانی ایسوزو همیشه به خاطر محصولات قابل اعتماد خود زبان زد بوده است که گیگامکس نیز از این قاعد مستثنی نیست؛ 3 سال یا 500,000 کیلومتر گارانتی، مهر تاییدی بر این اعتماد چندین ساله است.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

ظاهر این کامیون زمخت و کابین آن بر روی موتور قرار گرفته است. جلو پنجره این خودرو به سه بخش تقسیم شده است که مشابه جلو پنجره کامیونت  های تولیدی این کمپانی می باشد. وجود دو بادشکن جانبی بر روی سقف سبب بالا بردن پایداری و کاهش صدای باد می شوند. سپر بزرگ و محکم آن از کیفیت عالی برخوردار است و طوری طراحی شده که توانایی تحمل شرایط سخت را دارد که چراغ های مستطیلی شکل جلو و چراغ های مه شکن در قسمت پایین آن جای گرفته اند.

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

برای بالا بردن دید راننده از پنجره های بزرگ با طراحی مدرن استفاده شده که ظاهر این کامیون را دو چندان کرده است؛ برای امنیت بیشتر چراغ های راهنما بر روی قسمت بالایی رکاب تعبیه شده اند. قابلیت خم شدن کابین به سمت جلو امکان دسترسی راحت به موتور خودرو را فراهم کرده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

علی رغم طراحی داخلی کابین که خیلی ساده است، فضای کافی برای راننده و مسافر به خوبی در نظر گرفته شده است. داشبورد و قسمت داخلی درب ها از جنس پلاستیک سخت هستند. صندلی بادی قابل تنظیم با روکشی از کتان لطیف راحتی در نشستن و امکان انتخاب موقعیت مناسب برای رانندگی را در اختیار راننده قرار می دهد. فرمان قطور این خودرو به راحتی در دست جا می گیرد و قابلیت تنظیم در تمام جهات را دارد. تنها نکته قابل توجه ظاهر قدیمی فرمان خودرو است که کمپانی ایسوزو برای همگام بودن با طرح های مدرن روز دنیا بایستی در طراحی آن تجدید نظر کند. طراحی کنسول همانند اتومبیل های سواری است، به طوری که سیستم صوتی و رادیو در قسمت بالایی و سیستم کنترل آب و هوا در قسمت پایین قرار گرفته اند. مانیتور 21 اینچی تعبیه شده در وسط کنسول این خودرو مجهز به سیستم مسیریاب ماهواره ای است.

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

در این بخش درگاهی در نظر گرفته شده است که از طریق آن امکان اتصال فیش MP3 برای فایل های صوتی و تصویری، دوربین، بلوتوث و همچنین قابلیت نصب نرم افزار مسیریاب ماهواره ای وجود دارد. شاید طراحی یک سری از موارد خیلی مدرن به نظر نرسند، اما با طراحی داخلی هماهنگی دارند؛ در کنر این طراحی کلاسیک این خودرو مجهز به صفحه جداگانه ای برای نمایش مصرف سوخت، سیستم هشدار دهنده سرعت، مقدار ساعات کارکرد موتور، نمایشگر زمان سرویس قبلی تا سرویس جدید خودرو و غیره است. شما می توانید بدون نیاز به سوئیچ و تنها با فشار یک دکمه این خودرو را روشن کنید. در کابین این خودرو تعداد زیادی فضاهای مکعبی شکل می بینید که برای قرار دادن وسایل بسیار مناسب هستند. علاوه بر این یک کنسول بزرگ و جادار بین دو صندلی و فضای بالای سر قرار گرفته است.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

برای ایسوزو گیگامکس سه نوع موتور با قدرت های متفاوت ارائه شده است؛ موتورهای 415، 455 و 510 اسب بخار که به ترتیب گشتاورهایی معادل 1863، 2255 و 2255 نیوتن متر را تولید می کنند. حجم 15,681 لیتر برای 510 اسب بخار نیرو، خنک کننده توربو و سیستم سوخت رسانی مستقیم برای موتور دیزلی، باعث شده است که این کامیون در ردیف مدل های موتور حجیم بازار خودروهای سنگین ژاپن قرار گیرد. هر دو سری از موتورهای Gigamax’s SiTEC دارای استاندار یورو پنج هستند. این کامیون در دو مدل 12 و 16 سرعته با گیربکس اتوماتیک و دستی و گیربکس 18 سرعته دستی وجود دارد. مخزن سوخت این خودرو گنجایشی معادل 1000 لیتر دارد که می توان مسافتی بین 1600 تا 2000 کیلومتر را با این مقدار طی کرد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

اکسل عقب در گیگامکس نقش هماهنگی لازم بین وزن و گشتاور را به خوبی ایفا می کند. دیفرانسیل این کامیون دارای 3 قفل است؛ یک قفل داخلی دیفرانسیل و قفل بین چرخ ها برای هر دو اکسل که کشش خودرو را در جاده های لغزنده بالا می برد. این کامیون مجهز به بازدارنده است که نقش کنترل سرعت میل گاردان را به عهده دارد؛ بازدارنده، گشتاوری معادل 3200 نیوتن متر شتاب منفی را در بالاترین دور موتور خودرو ایجاد می کند که می تواند در سراشیبی های شدید وزن 56 تن خودرو را کنترل کند. از نظر ایمنی این خودرو مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع یکسان نیرو به ترمزها (EBD) و سیستم ضد لغزش (ASR) است. وجود کمک فنر های بادی کنترل خودرو را به مراتب راحت تر کرده است مخصوصاً زمانی که کامیون در حال حمل تریلر است. سیستم تعلیق این خودرو امکان یک رانندگی راحت را با هر سرعتی به راننده هدیه می کند.

 

نظر نهایی

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس

ایسوزو گیگامکس یک بارکش قوی و قابل اطمینان با کابین جادار و طراحی مهندسی است. مگامکس کامیون سازگار با جاده های  درون شهری و برون شهری است. هر سه نوع موتور ارائه شده توسط کمپانی ایسوزو از استاندارد یورو پنج برخوردار هستند و نه تنها قدرت مند بلکه با محیط زیست نیز سازگاری دارند. و در آخر نوبت به راحتی و آرامش رانندگی است که آن را مدیون سیستم تعلیق این کامیون ژاپنی است.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون ایسوزو گیگامکس


منبع

TopSpeed

برچسب : ایسوزو , گیگامکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

20 نظر

علی اکبر
0

ایسوزو خوبه 8 تت ولی کاری کردن که 90 تا بیشتر نمیره وهرجا میریم میگن سرعت باز نمیشه
19:35  1396/12/08
گزارش
پاسخ دادن
bahram.b
3

اقای جگوار میشه بگی کدوم کامیون های روز دنیا رو ما سواریم؟داداش چیزی که ایران مونتاژ کنه حتی به درد جمع کردن زباله شهرداری هم نمیخوره.ژاپن ظاهر ماشیناش را بر اساس خشم و قدرت موتور میسازه یعنی اعتقاد به داشتن حس و رو ح ذر تولیداتشون دارن رو دست ژاپن خودرسازی نیومده
03:21  1396/05/24
گزارش
پاسخ دادن
bahram.b
1

اقای جگوار میشه بگی کدوم کامیون های روز دنیا رو ما سواریم؟داداش چیزی که ایران مونتاژ کنه حتی به درد جمع کردن زباله شهرداری هم نمیخوره.ژاپن ظاهر ماشیناش را بر اساس خشم و قدرت موتور میسازه یعنی اعتقاد به داشتن حس و رو ح ذر تولیداتشون دارن رو دست ژاپن خودرسازی نیومده
02:56  1396/05/24
گزارش
پاسخ دادن
bahram.b
0

اقای جگوار میشه بگی کدوم کامیون های روز دنیا رو ما سواریم؟داداش چیزی که ایران مونتاژ کنه حتی به درد جمع کردن زباله شهرداری هم نمیخوره.ژاپن ظاهر ماشیناش را بر اساس خشم و قدرت موتور میسازه یعنی اعتقاد به داشتن حس و رو ح ذر تولیداتشون دارن رو دست ژاپن خودرسازی نیومده
02:54  1396/05/24
گزارش
پاسخ دادن
احمد
1

در تکنولوژی چشم بادامیها شکی نیست ولی طرح کابینش زیاد جالب نیست.
اما اونا کجا ما کجا
20:26  1396/01/14
گزارش
پاسخ دادن
حسین قلخانی
0

خوب قیمش چنده؟؟؟؟
19:34  1395/08/30
گزارش
پاسخ دادن
اميرماريجووانا
3

سلام خسته نباشيد من ميخوام كاميون 6 تن ايسوزو بكيرم خواهشن محبت راهنماي كنيد.
04:34  1395/05/25
گزارش
پاسخ دادن
علی
4

مگر خوابشو ببینیم سوار این ماشینا بشییم باید یه میلیارد گمرکی بدیم
11:36  1394/10/26
گزارش
پاسخ دادن
علی جگوار
1

مگه چیه که باید خوابشو ببینی؟!
بهترین کامیون های دنیال از ولو گرفته تا اسکانیا و بنز تو ایران هست. و این خودرو که طراحی مثه کشنده های دهه 90 میلادی هست چنان آش دهن سوزی هم نیست
البته قبول دارم که با کیفیت هست اما قطعا به برند های معتبر نمیرسه!
09:18  1395/05/25

گزارش
ایرج
22

حالا قیمتش چنده؟!؟!؟!
02:00  1393/11/22
گزارش
پاسخ دادن
مجید
3

چرا با بودن کامیون های به این خوبی که راننده احساس خستگی نمیکنه ما باید کامیون های اشغال چینی سوار بشیم
10:37  1393/11/02
گزارش
پاسخ دادن
asghar
3

سلام اخه کامیون خوب رو که300تومن نمیدن حدقلش400 اما ماز1844ب خاطر ضعف در طراحی کابین ارزونه ولی موتور اکتروس روشه
09:56  1393/09/26
گزارش
پاسخ دادن
اکبر 66
2

بورس نیست لوازم نداره . قیمتش چقدره
01:39  1393/09/26
گزارش
پاسخ دادن
میررصایی
4

محمد از پلدختر عاشقشم فقط تنها ماشینی رو دوست دارم که از سرزمین افتاب تابان ژاپن اومده
02:47  1393/09/19
گزارش
پاسخ دادن
احمدسعیدی
5

ایسوزویک نابغه ژاپنی است ودرساخت آن هیچ ایرادی وجودنداره‎ ‎
21:23  1393/06/08
گزارش
پاسخ دادن
رومشگان
5

سلام به نظر من تنها زشتی این کشنده قیافه اش است مثل کامیونت های ایسوزو نگاه به اکتروس_ اسکانیا_ ولوو واقعا قیافشون نشون دهنده مدرن بودن کارخانه های سازنده اشون است. این کشنده ایسوزو قیافه اش مثل عقب مانده هاست البته کشنده های ایسوزو از لحاظ موتوری فنی عالی هستند
23:19  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
زوکا
1

ظاهر بینی بد است.به کم استهلاکی کامیون نگاه کن
19:25  1394/11/22

گزارش
حمیدرضا
9

اگه این ماشینا بیاد توی ایران و جای کشنده های چینی مثل هوو و دانگ فنگ و فاو(FAW)رو بگیره خیلی خوب میشه...
22:48  1392/09/03
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

FAW که یه ماشین با کیفیته.. چرا با این ها مقایسه کردید؟
15:49  1393/02/17

گزارش
vespa
13

به نظر من که ماشین خوبیه ولی بنز و ولوو خیلی شاخ ترن
19:01  1392/09/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : ایران خودرو که زودتر ماشین میده اصلا تاخیر نداره،سایپا که گول زد تبدیل بزنین ماشین میدیم یک ماه بیشتره هنوز فاکتور نشدیم
X5 ثبت نامی 27 شهریور : سلام دوستان من کارت خودرو و برگ سبز خودرو بدستم رسیده حالا داستان کارت سوخت چطوریه اونم پست میشه یا باید خودم ثبت نام کنم؟ اگر باید ثبت نام کنم کجا باید انجامش بدم ؟ ممنون میشم تجربتون در زمینه دریافت کارت سوخت را به اشتراک بذارید.
X5 ثبت نامی 27 شهریور : مگه میشه برگ سبز پلاک داره شماره شاسی داره
متقاضیان تارا : دوستان لطفا حضورتونو رو اعلام کنید ببینیم‌چند نفر اینجا پیگیر هستن اخه تعداد فاکتور شدنا کمه ببینیم واقعا تعدادمون کمه یا کلا فاکتور شدن قطره چکانی هستش
بک ثبت نام ۳۰ دی : ۵۷ تومن چک دادم برا ۲۸ برح ۵
ممد : چ ماشینی و چ طرحی؟
داودa5 : مبارکه انشالله مال همه شاسی بشه خوشحال بشیم طی آخرین تماس گفتن این هفته
سینا : ان شاءالله بحق محمد و آل محمد شرمنده دنیا و قیامت بشن و ذرد بی درمان بگیرن... که اینگونه مردم مظلوم رو بازیچه خودشون کردن... الهی آمین
جی 7 : شماره تماس رو میذارید؟
شهابx5 آبان : شاسی شدن ربطی به شماره قرارداد نداره،الان یه عده ثبت نامی های شهریور شاسی شدن یه عده آبان یه عده از آذر و دی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدی سورن موتور جدید 3 تیر : سلام عزیزانی که اعلام میکنن فاکتور شدن لطفا بنویسید فروش فوری هست کی واریزی داشتن و چه نوع ماشینی ثبت نام کردند
سورنا : باسلام بنظرتون کی 19 خرداد ماه فاکتور میشه
سورنا : با سلام خدمت همه دوستان منم 19 خردادماه هستم ولی فاکتور نشدم
پاریس کوچلو : اینا از طرف سایپا هستن،دارن زمینه سازی میکنن،با شایعه و دروغ
207 پانا فولادی خرداد : سلام. تقریبا 20500
ساینا 85 گانه : ساعت چند تکمیل وجه کرده بودی؟
شوهر میس میس : ببینین من هر چی میگم درست در میاد این ها تا اونجا که بتونن کوییک را غال میکنن الانم حداقل نیمی ها کوییک ها را گرفتن رفتن
حسین ایزدی سورن xu7p : شما برادر گلم از همون تعمیرکارا نمایندگی بپرسی برات میگن چه موتور گل و بلبلیه.خودتم برون ماشین رو و بقیه ماشینام برون میبینی کاملا پیرمردیه.من گذاشتم برا فروش یکمم بزارم روش یه دنا پلاس بیارم.اگه نظر منو میخواین سوار نشین نمیارزه
x33 mt & x55 : سلام من 22 بهمن x55ثبت نام کردم نقدی و قیمت قطعی، 27 اردیبهشت هم دیون دادم نقدی.... ولی هنوز فاکتور نشده... اسمش 90 روزه است ولی بالای شش ماه علاف شدیم و هیچ یودی حاصلمون نمیشه
حسین ایزدی سورن xu7p : من واقعیت رو گفتم داداش شما میتونی پشت ماشین بقیه بشینی تا متوجه بشی حقیقت رو میگم.من دلمو زد والا شتاب ساینا از این بیشتره میگی نه سوار شو امتحان کن