بررسی بی ام و سری 6

بررسی بی ام و سری 6

جواب این سوال که بی ام و سری 6 تا چه اندازه می تواند خودروی قابل اعتمادی باشد، تا حدودی به این جمله که چقدر پلت فرم خودروهای مدرن، متنوع و مختلف هستند برمی گردد. طراحی مدل های بی ام و چه در مدل کوپه و چه در مدل کروک از یک معماری مشابه پیروی می کنند که در ساختار بیشتر دیفرانسیل  عقب های این شرکت از جمله تولیدات اخیر سری 5، سری 7 و هم چنین Ghost از شرکت رولز رویس دیده می شود. به نظر شما آیا می توان از طرح و پلت فرم لیموزین استفاده کرد و آن  را برای ساخت یک خودروی کروک  قابل قبول GT بکار برد؟

بررسی بی ام و سری 6

مساله  آشکار در مورد بی ام وهای سری  6، وجود کاپوت برآمده است. مدل 640i از این شرکت دارای موتور 6 سیلندری مجهز به توربوشارژر با حجم 3.0 لیتر و قدرتی معادل 316 اسب بخار است در حالی که مدل 650i آن موتور 8 سیلندر خورجینی همراه با توربو شارژر دوگانه با حجم 4.4 لیتر و قدرتی معادل 402 اسب بخاردارد. موتورهای مشابه دیگری برای سری 6 وجود دارند که از نظر مشخصات در ردیف مرسدس بنز CLS و گرن کوپه سری 6 قرار می گیرند.

طراحی خارجی

بررسی بی ام و سری 6

بی ام وهای سری 6 در تغییر از نسل دوم خود به نسل سوم، به اندازه 39 میلی متر در عرض و 74 میلی متر در طول به آن ها اضافه شده است. در بدنه این خودرو از فولاد مرغوب استفاده شده است که در نقاط حساس این مساله بیشتر به چشم می خورد و باعث شده به اندازه 50 درصد محکم تر از مدل های قبلی خود باشد. فاصله زیاد محور جلو تا عقب، کاپوت کشیده و کابین متمایل به عقب این خودرو باعث شده اند این مدل همچون نگینی در صدر محصولات کوپه شرکت بی ام و بدرخشد.

بررسی بی ام و سری 6

طراحی استادانه و قرار دادن چهار درب در بدنه مدل گرن کوپه باعث خلق چنین شاهکاری شده است. به لطف پلت فرم خاص، که طول محور جلو تا عقب را به اندازه 113 میلی متر افزایش داده است، این زیبای آلمانی را به جای خودرویی سدان با سقفی کوتاه به کوپه ای زیبا و با سلیقه تبدیل کرده است. برآمدگی و فرورفتگی های روی کاپوت همچون موج  هایی شناور بر روی آن جلوه می کنند. چراغ  های جلو و LED های حرکت در روز به گونه ای طراحی شده اند که در هر شرایطی جلب توجه کنند.

بررسی بی ام و سری 6

کاپوت کشیده این مدل، امنیت بیشتری در هنگام تصادف های از روبه رو را فراهم آورده است. شیشه گرما دیده عقب از سقف تاشوی آن مجزا است؛ بدین ترتیب می توان تهویه بهتری نسبت به زمانی که شیشه های کناری باز هستند را تجربه کرد و همچنین از فشار باد به داخل کابین کاسته می شود.

بررسی بی ام و سری 6 بررسی بی ام و سری 6

 

طراحی داخلی

بررسی بی ام و سری 6

کابین بی ام و سری 6 بطور قابل توجهی جادار است؛ دو صندلی با اندازه مناسب برای راحتی بیشتر سرنشینان. اگر همیشه دنبال فضای باز برای جلوی پای خود در خودرو هستید، پس بهتر است صندلی جلو را  برای نشستن انتخاب کنید. صندوق این خودرو حجمی معادل 350 لیتر را دارا است. طراحی صندلی ها در مدل کوپه به گونه ای است که افراد بلند قد براحتی بتوانند ارتفاع صندلی را تنظیم کنند و از فشار باد در امان باشند.

بررسی بی ام و سری 6 بررسی بی ام و سری 6
بررسی بی ام و سری 6 بررسی بی ام و سری 6

تودوزی چرمی خیره کننده، تزئینات داخلی شیک و با سلیقه درست همان چیزی است که از یک خودروی 30,000 پوندی سری 5 انتظار خواهید داشت. علی رغم طراحی داخلی زیبا و لوکس، تفاوت قابل توجهی را نسبت به مدل های پیشین احساس نخواهید کرد؛ به همین ترتیب این داستان برای گرن کوپه نیز صدق می کند.  بدین ترتیب که هم چنان یکسری از طراحی های خاص خودروهای شرکت بی ام و در هر مدل تکرار می شوند.

 

عملکرد و قدرت موتور

بررسی بی ام و سری 6

تنها 5 ثانیه زمان نیاز است تا سرعت 650i به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با نگاهی بی طرفانه باید گفت که صفر تا صد این خودرو 5.6  ثانیه طول می کشد و این زمان برای 640i، 5.7 ثانیه است. اما این تصور غلطی است که مدل بالاتر به منزله سرعت بیشتر است. به طور مثال مدل 640d ضعیف ترین نوع موتور را در میان دیگر مدل ها دارا است، اما بیش از 300 اسب بخار نیرو و 629 نیوتن بر متر گشتاور تولید می کند که می تواند سرعت خود را در 5.7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند، درست همان زمانی که برای 640i ثبت شده است.به راستی در تمامی موتورهای موجود ضریب دنده پائین، وقفه در گشتاور، اما عملکرد بموقع گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به خوبی احساس می شود.

بررسی بی ام و سری 6

انعطاف پذیری در عملکرد یکی از نقاط مثبت و قابل توجه در این سری به حساب می آید. همین مساله باعث می شود امکان سبقت گرفتن، بدون درنظر گرفتن دنده ای که با آن رانندگی می کنید را به شما بدهد؛ همچنین لذت سفر را با هر سرعتی می توانید تجربه کنید؛ در مدل M6 این عملکرد بموقع، بالا تر هم می رود. بازده مناسب میل گاردان در برابر نیروی 552 اسب بخار و 679 نیوتن بر متر گشتاوری که توسط موتور تولید می شود، امکان تجربه ی سرعت بالا با هر دنده و با هر دور موتوری را در اختیار راننده قرار می دهد. صدایی که از اگزوز مدل 650i تولید می شود صدایی بم، همانند غرشی است که قدرت موتور را به رخ می کشد؛ البته این صدا به اندازه ای نیست که باعث اذیت سرنشینان و یا از فاصله چندین متری شنیده شود. 

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی بی ام و سری 6

شاسی قوی وانعطاف پذیر، آپشن های متعدد برای شرایط متفاوت رانندگی و ابزارهای کمکی مختلف دیگر در خودروهای بی ام و سری 6  ارزش هزینه ای که بابت خرید آن ها می کنید را دارد. نرم افزارهای متفاوت در نظر گرفته شده برای کمک فنرها، میل تعادل، سیستم پایداری و فرمان خودرو، سواری بی همتایی را به شما هدیه می دهد. شاسی برای دو حالت عادی و اسپرت طراحی شده است؛ هم چنین گیربکس خاص این سری خودروها امکان تجربه مسافرت در هر جاده ای را به شما می دهد.

بررسی بی ام و سری 6

حالت نرمال برای رانندگی در شهر و جاده های شلوغ طراحی شده در حالی که حالت اسپرت برای جاده هایی که نیاز به قدرت بیشتر دارند برنامه ریزی شده است که از نکات  منفی درمورد این حالت می توان به سفت شدن فرمان و احساس لرزش در کابین اشاره کرد. قابلیت عکس العمل مناسب در طراحی میل گاردان به خوبی انجام شده است اما نتوانسته هماهنگی قابل قبولی را بین سواری و هندلینگ این سری خودروها ایجاد کند. خیلی عجیب است که تنها مدل لوکس گرن کوپه در سری 6 است که توانسته این هماهنگی را به خوبی به نمایش بگذارد.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی بی ام و سری 6

در طول زمانی که صرف تست خودروی 650i کوپه شد مقدار 9 لیتر سوخت مصرف شد که مقدار قابل توجهی است؛ اما با در نظر گرفتن موتور 8 سیلندر خورجینی آن این مقدار منطقی بنظر می رسد. خودروهای سری 6 شرکت بی ام و در مقایسه با جگوار XK و مرسدس بنز SL500 از نظر مالیات پرداختی در سال 200 پوند ارزانتر هستند؛ اما درمورد آپشن هایی که انتخاب می کنید مراقب باشید، به طور مثال  650i فول آپشن، قیمتی معادل 94,000 پوند دارد. مدل های640d  و640i از جمله خودروهای مجهز و لوکس به حساب می آیند که شما را ترقیب به خرید آپشن های مختلف می کنند. در این میان تولید گرن کوپه به دلیل درخواست های زیاد برای خرید آن خودرویی با صرفه اقتصادی برای شرکت بی ام و به حساب می آید. برای مثال آئودی A7 در مقایسه با 640i با قیمت 46,120  پوند در دسترس می باشد در حالی که قیمت 640d SE تنها 63,900 پوند است. مدل M6 برخلاف عملکرد مناسب خود فروش قابل قبولی را برای شرکت بی  ام و نداشته است.

 

نظر نهایی

بررسی بی ام و سری 6

خودروهای سری 6 از نظر توانایی در کلاس خود بی نظیر هستند. اما مدل های کوپه و کروک با استقبال زیادی روبه رو نشدند. میل گاردان قوی، شاسی قدرتمند، بدنه محکم، امکان رانندگی در هر شرایطی را فراهم می آورند. فضای مناسب برای نشستن سرنشینان، ارتفاع مناسب سقف تا سر سرنشینان و صندوق جادار از دیگر نکات مثبت آن ها به شمار می روند. تنها نکته ای که می توان از آن به عنوان ضعف نام برد، عملکرد نا مناسب فرمان این سری است.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی بی ام و سری 6


منبع

AutoCar

برچسب : شرکت بی‌ام‌و , سری 6 , شرکت مرسدس بنز , مرسدس بنز CLS






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: دانیال
1

به پای M5 2014 نمیرسه
00:47  1392/09/24
پاسخ دادن
armin
11

المانیا کاراشون همیشه شاهکاره! کاش ما ایرانیا جای دزدی یکم از این خصلت اونا رو داشتیم حیف.........................
23:28  1392/09/23
پاسخ دادن
محسن
8

بی نظیره ............
22:00  1392/09/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 آبان سفید اصفهان : برای ما یک ماه که سند اومده ولی خبری از ماشین نیست
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه که تعداد روزشو بگم ولی تاریخ قرارداد که پولمو دادم ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ بوده منو راهنمایی کنید
وحید : سلام تارا تیتانیوم موعد تحویل 30 بهمن زده باز عوضش کردن 28 اسفند کسی خبر نداره کی فاکتور میشه
آذر X5 : 🙏🙏🙏 بسلامتی انشاله
محمد j4 : من ۲۲آذرم تا پلاک حدود ۳هفته ای پیش رفت دیگ وایستاد
محمد j4 : حقیقتا ۳ماهه‌پلاک شده عین خیالشون نیس معلوم نیس ماشین کجاست !!
محمد j4 : 22اذر قسطی j4 الان سه هفتس منتظرم برسه شرکت برای تحچیل همه کاراش شده فقط تحویل مونده چکشم که 5روز پیش پاس شد
الهام آذر x5 : سلام واسه منم تو همین مرحله بیمه ست
ساسان : برادر الکی میگن..بنده ۱۱آذر ۵۹۴میلیون واسه شاهین پرداخت کردم..ولی هیچ خبری نیست...خداوند روسیاشون بکنه که اینجوری بازندگی مردم‌بازی میکنن..ما۶ماهه که وسیله نداریم با ۳تابچه وکلی مشکل...
تارا اتوماتیک v4 تحویل 30 اسفند : و دوباره سیاست تغییر رنگ در میز مشتری !!!!!!!! پس از گذشت دو ماه تاخیر گل بگیرید در این کارخونه رو برید بتمرگید خونه هاتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن تحویل 31 خرداد : امروز 29617000 تومان دیگه واریز کردم . هنوز فاکتور نشده
نیلوفر : دوستان عزیز من محل کارم به پارس خودرو نزدیک دیروز اتفاقی از جلوی درب یکی از پارکینگ هاش رد شدم خدا میدون بالای 1000 تا انواع کوییک پارک بود فکر کنم مسئولین سایپا معرض گرفتن....
سورن پلاس : سلام.همه کسانی که در چند روز گذشته خودروشون فاکتور شد،هزینه سنسور کمربند یعنی 2میلیون وخرده ای رو واریز کردن؟ افرادی که واریز داشتن ونداشتن لطفا اعلام کنن خودرو تولید کارخونه کدوم شهره؟بابل یا کرمانشاه؟ 31خردادی های فاکتور دیروز،کدوم سایت هستید؟واریزی برای سنسور نداشتید؟ چون برای ما که 31 خرداد هستیم،واریز وجه سنسور فعال شده.
محمد سلیمه : سلام مریم خانم من 6خردادمدهمچنان منتظر دهه سوم اردیبهشت دارن فاکتور میکنن ظاهرا
مهرداد : شرکت از خداشه انصراف بدین قطعات وارد شده با قیمت قبل، میغروشه با 30٪ افزایش قیمت . هنوز افزایش قیمت اعمال نشده این فقط دیونه
غیبت کبری اطلس : راست میگه تنهایی نمیشه یه دست صدا نداره
خسارت دیده از سایپا : یوقت یه بلا ملایی سرت میارن اقا محمد. این ادما ک با پول مردم رشد میکنن و با اشک مردم نون میخورن باکی از ریختن خونشون ندارن
رضا : در جواب حاجد،17بهمن تکمیل وجه کردم،روز23اردیبهشت فاکتور شدم اما فعلا پلاک نشدم داخل سایتم نوشته عدم نقص پرونده
X22 ali : سلام دوستان آیا کسی هست که از نمایندگی امنیت پرست تبریزخرید داشته باشه جمع شیم بریم واسه اعتراض جواب بده ممنون میشم هماهنگی کنید
Ali : سلام خدمت همه عزیزان تا جایی که من شنیدم و خبر دارم گویا اطلس جی براشون صرفه اقتصادی نداره به خاطر همین دیگه تولید نمیشه و بجاش اطلس جی ال و اتومات میخوان قالب کنن چون اطلس جی خیلی خوش قیمت و خوش امکانات هستش و برای مصرف کننده عالیه ولی برای شرکت خیییر اینو با قاطعیت میگم وقت کشی میکنن تا همه خسته شده وتبدیل بزنن ایران خودرو هم زمانی همین کار رو انجام داد تا دنا اتومات رو بورس کرد