بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

همان طور که می دانید در شماره های گذشته تا حد امکان امکانات و تجهیزات کامیون اکتروس را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش که در واقع قسمت آخر این مقاله است، قصد داریم به معرفی سایر تجهیزات و امکانات این کامیون بپردازیم. گفتنی است، تماشای فیلم های کوتاهی که توسط مجموعه 1Car به فارسی زیرنویس شده است، کمک زیادی به درک بهتر چگونگی عملکرد هر یک از این امکانات خواهد کرد. پس لطفاً، حتماً تماشا کنید.

 

تایرهای فوق عریض

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

یکی از مهم ترین هدف ها در طراحی اکتروس جدید، کاهش مصرف سوخت است. تایرها نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف سوخت دارند؛ زیرا هر اندازه اصطکاک آن ها با سطح جاده بیش تر باشد، مصرف سوخت بالاتر می رود. بدین منظور در طراحی این کامیون از تایرهای فوق عریض استفاده شده است که با داشتن کم ترین میزان اصطکاک با سطح جاده، مصرف سوخت را تا حد زیادی کاهش می دهند. البته این تایرها علاوه بر کاهش مصرف سوخت، عمر طولانی تر و پایداری بیش تری نیز دارند. در فیلم زیر (دانلود) چگونگی عملکرد این سیستم به خوبی نمایش داده شده است.

/uploads/tyre F.flv

 

حس گر اتصال تریلر

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

اگرچه تریلرها انواع مختلفی دارند، اما آن ها جزء لاینفک تمام کامیون های ترانزیت به شمار می روند. گاهی اوقات به دلیل تغییر کاربری، نیاز است تا به جای تریلر از کانتینر استفاده شود. به همین دلیل راننده ناچار است تریلر را جابجا کند. از آن جا که دید کافی برای انجام این جابجایی وجود ندارد، در اکتروس جدید حس گرهایی نصب شده است که امکان این جابجایی را برای راننده آسان تر می کند. در فیلم زیر (دانلود) چگونگی عملکرد این سیستم به خوبی نمایش داده شده است.

/uploads/easy coupling F.flv

 

باز کردن اتاق

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

راننده ممکن است به دلایل مختلف نیاز داشته باشد تا اتاق کامیون را باز کند. انجام این کار اغلب به صورت دستی انجام می شود که البته کار چندان ساده ای نیست. باز کردن اتاق در اکتروس جدید به صورت الکتروهیدرولیکی انجام می شود و برای این کار کافی است فقط یک دکمه را فشار داد. البته در برخی کابین ها این سیستم الکتروهیدرولیکی را باید به صورت انتخابی سفارش داد تا نصب شود. گفتنی است، در کابین های فاقد این سیستم نیز طراحی اکتروس به گونه ای است که باز کردن اتاق به صورت دستی کار چندان دشواری نیست و با استفاده از یک ابزار خاص، این کار به سادگی انجام می شود. در فیلم زیر (دانلود) چگونگی عملکرد این سیستم به خوبی نمایش داده شده است.

/uploads/opening hood F.flv

 

تمیز کردن شیشه

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

از آن جا که در کامیون اکتروس تدابیر لازم جهت فراهم آوردن رفاه و آسایش راننده اندیشیده شده است، حتی تمیز کردن شیشه جلو نیز به سادگی قابل انجام است. بدین صورت که در بخش جلوی کابین، پله هایی تاشو به صورت مخفی جاسازی شده است که راننده می تواند پای خود را روی آن قرار دهد و به کمک دستگیره های موجود بر روی بدنه، شیشه جلو را به راحتی تمیز کند.  فیلم زیر (دانلود) چگونگی عملکرد این سیستم را به خوبی به تصویر کشیده است.

/uploads/cleaning screen F.flv

 

امکانات رفاهی داخل کابین

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

اگرچه در قسمت های قبلی، در مورد امکانات رفاهی داخل کابین زیاد صحبت کردیم، اما در این قسمت قصد داریم تا سایر این امکانات را در قالب فیلم بررسی کنیم. در تماشای فیلم زیر (دانلودبا ما همراه باشید.

/uploads/cabin options for living F.flv

در خاتمه، همزمان با پایان مقاله "بررسی کامیون اکتروس" در هفت قسمت مختلف (1، 2، 3، 4، 5، 6، 71Car صمیمانه از شما دوستداران خودروهای سنگین تقاضا دارد تا نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بازخورد با ما در میان بگذارید. حتی شما می توانید به ما پیشنهاد کنید که هر هفته یکشنبه ها دوست دارید چه مقاله ای راجع به خودروهای سنگین روی سایت قرار بگیرد. منتظر شما هستیم، با ما همراه باشید.


منابع

Mercedes-Benz

برچسب : اکتروس , کامیون , ترانزیت , تریلی , کشنده , کابین , فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

27 نظر

علی
1

سلام خدایی که بنز همه فن حریفه
23:45  1396/06/20
پاسخ دادن
پیمان کردستان
1

سلام من ده سال است با اکتروس 3331 کمپرسی کار میکنم درهیچ کار وجاده وموقعیت اب وهوایی ایران کم نیاورده وبا همه نوع محیط واب وهوای ایران از شمال تا جنوب وار غرب تاشرق متاسفانه در اوایل ورود پر خیر وبرکتش مکانیک های ایرانی ما علم وسواد کافی با این ابر کامیون را نداشتن وبسیار لطمه به این مدل کامیون زدن به خدا ازصفری دستم بود شب وروز با اضافه بار تو معدن وجاده وگردنه های تند کردستان موفق وسربلند از اب درامده خدایی عاشق خانواده اکتروس هستم خدا نگهدار تمام مهندسین وسازنده بنز اکتروس قیافه اکتروس ساده وارام است به خدا مثل پهلوانهای جاافتاده وسربه زیر است بدرود actros
14:26  1395/09/12
پاسخ دادن
مصطفی
2

بسسسسسیارررررر عالییییی.

چه معرکه ای هست.
دست شما مسئولای سایت هم درد نکنه مقاله ها عالی هستن عاللللللللللییییی
00:48  1395/06/17
پاسخ دادن
مصطفی
2

بسسسسسیارررررر عالییییی.

چه معرکه ای هست.
دست شما مسئولای سایت هم درد نکنه مقاله ها عالی هستن عاللللللللللییییی
00:41  1395/06/17
پاسخ دادن
sepand
4

فوق العاده بود دومتون گرم
به نظرم بنز باید کلاس آموزش رانندگی با این هواپیما زمینی را برگزار کنه.
23:37  1394/11/23
پاسخ دادن
salar
7

بااینکه خودم ولوو رو بیشتر میپسندم اما خداییش هر خودرو مزیت خاص خودشو داره
11:43  1394/03/29
پاسخ دادن
محمدیوسف احمدی
6

همیشه بنز قوی است وهمیشه قوی وقدرتمند خواهد ماند.
19:13  1393/10/10
پاسخ دادن
صابر 1843
2

رو دست بنز ماشین نمیاد
09:50  1393/08/27
پاسخ دادن
یهرام
1

خیلی عالی
21:55  1393/03/05
پاسخ دادن
امیر
2

سلام.واقعا.ممنون.از زحمات شما کارتون.بیسته.آکتروس.شکارچی جادها
01:27  1392/10/15
پاسخ دادن
hammon
1

از مطالب خوبتون ممنون فقد و فقد ولوو FH16
از سایت یسیار خوبتون ممنون.
03:03  1392/06/18
پاسخ دادن
سالار تروس (آکتروس)
3

(فقد )فقط درسته آکتروس تنها کامیونیه که 250 تن یدک کشیده
Actros slt ولوو تواناییشو نداره عزیزم
23:15  1393/09/30

میعاد 1843
1

اکتروس خیلی عالی البته کامیون های بنز همشون عالی هستن. با تشکر ازسایت خوبتون
13:29  1392/05/10
پاسخ دادن
علیرضا
6

باسلام وعرض خسته نباشید خیلی خیلی عالی و جالب بود
15:51  1392/04/26
پاسخ دادن
بهنام 420
2

سلام دمتون گرم حال کردم اگه میشه fhوscania رابا هم مقایسه کنید
14:30  1392/03/30
پاسخ دادن
ali
4

سلام خدمت مدیریت سایت واقعا مطلب جالب هستند بنده خودم راننده هستم اما نه راننده این کامیون های پیشرفته من راننده بنز 1924 دماغ دار هستم با راننده های زیادی در مورد کامیون حرف زدم و همه ی راننده ها می گویند fh خیلی خوبه اما قطعاتش گرون است اما بنز به صرفه تر است مهم ترین مسئله برای من و تقضای من از شما این است که یک مطلب از پیشرفت های ایران در حوضه کامیون بنویسید
18:52  1392/03/26
پاسخ دادن
هروز
0

با سپاس فراوان واقعا عالی بود بالاخره سایتی درست شد که بشه علم روز خودروسازی رو در اون دید بازم سپاسگزارم
01:23  1392/02/27
پاسخ دادن
reza
2

واقعا عالی بود.مخصوصا فیلم ها
مرسدس واقعا اسطوره است.
23:56  1392/02/20
پاسخ دادن
جواد نریمانی
1

زنده باد volvo FH
11:31  1392/01/12
پاسخ دادن
هانی
2

سلام هانی هستم یکمقدار از برق اکتروس 3331 بنویسید
22:25  1392/01/05
پاسخ دادن
حسین
1

ای نمک دارین
21:23  1392/01/04
پاسخ دادن
کاربر: هادی رحمن شکرگزار
12

کسی نیست که قیمت این مدل اکنروس بدونه
15:21  1392/01/01
پاسخ دادن
کاربر: هادی رحمن شکرگزار
10

سلام، مطالب و فیلم ها واقعا عالی بود فقط قیمت این کشنده ها مشخص نشد لطفا اگر امکان دارد قیمت این نوع کشنده هارو بنویسید که از چه بازه شروع و حداکثر قیمتش چقدره و آیا امکان وارد کردن همچین کشنده های مدل بالا به ایران وجود دارد یا خیر؟
با تشکر از شما
15:03  1391/12/29
پاسخ دادن
میثم
5

سلام.واقعا عالی بود
خدا قوت
لطفا یکم تبلیغات بیشتری برای سایتتون کنید
11:51  1391/12/28
پاسخ دادن
مجتبی
3

سلام با تشکر از سایت فوق العادتون
مقاله عالی بود
اگه میشه یه مقاله درباره ی کامیون جدید VOLVO FHهم بنویسید
یاعلی
00:20  1391/12/28
پاسخ دادن
اکبری
12

ماشاالا سیستم کامیونها بهتر از سواری شده
10:37  1391/12/27
پاسخ دادن
amin
12

از زحمت بسیارتون ممنون مقاله خیلی جالی بود من که بیصبرانه منتظر یکشنبه ها بودم تا ادامه بررسی را بخونم
خواهشا ولوو fh و اسکانیا را هم مورد بررسی قرارد دهید
10:28  1391/12/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
X5اردیبهشت : امروز حداقل ۲۰تا تریلی x5با ۱۰تا تریلی t8درب کارخانه کرمان موتور صف کشیده بودن ولی ماشین من شاسی هم نشده تهران
علی 1 : والا براي ما كه 29 مرداد تكميل وجه كرديم هنوز فاكتور نشده!!!
علی : سلام شما چه رنگي هستيد؟
رحیمی : سلام رضا اطلس بودی یا کوییک؟
احمدوند t8 شهرری : سلام دوستان من دیروز رفتم سازمان صمت میدان ولیعصر گفتند به ما ربطی نداره برو دادگاه شکایت کن بابت تاخیر شماره تماس کارخانه ۰۳۴۴۴۲۵۲۹۰۴ زنگ زدم میگه از زمانی که مدارک دستتون رسید نهایتن ۴۰ روز کاری بعد خودرو دستتان میرسه من خرداد ثبت نام کردم فکر کنم تادی تحویل بدن لطفا خواهش میکنم کلمه کارزار کرمان موتور را سرچ کنید و با تلفن دوستان واشنایان هم امضا الکترونیکی کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : سلام دوستان از آخرین ثبت نام 207 که چند وقت پیش بود کسی هست؟ لطفاً خبر بدین
اتو تیر : دوستان به هر جایی که میتونید زنگ بزنید و اطلاع رسانی کنی. پدرمون دراومد. خدا لعنت کنه ایرانخودرو رو. داره 5 ماه میشه. دوستان به روزنامه صنعت خودرو اطلاع رسانی کنید. من به همه ی سایتها اطلاع رسانی کردم.
ایهان : سلام چقدر فروختی
اکبر نیسان : چند روز بعد فاکتور پلاک شد؟
علی : قبل از تحویل خودرو نمیشه کاری کرد اگر سایپا طبق قرارداد خسارتمونو داد که هیچی اگر نداد جهت شکایت بابت گرفتن خسارت اطلاع رسانی خواهیم کرد
احسان : https://www.karzar.net/164871 لینک کارزار برای ثبت اعتراض
نیما : سلام ،مال ما رو امروز دادن ،بزور فروختم،اصلا مشتری نداره
علی شیری : اینا برای تکمیل وجه شهریوری ها ،نه تنها سود مشارکت 19 درصدی را حذف کردند، بلکه الباقی تکمیل وجه را دارند خیلی زودتر از مردم میگیرند، میگند 75 روزه ولی نمیدند. خب نداری ماشین بدی چرا چند ماه زودترپولشو کامل میگیری؟ اینم یک جور کلکه دیگه چون سود مشارکت نمی دند
آریزو 6 جی تی : سلام اینجا فقط الان تحویلی های شهریوری ها زیادن اینا تموم شن از شهریور به بعد تحویلی ها سبکه و همه قبل عید ماشینامونو میگیریم ایشالا به حرفای اینا توجه نکنید که میگن سه ماه بعد از موعد تحویل تحویل میگیرید اینا خودشون ضربه خوردن فک میکنن بقیه هم باید ضربه بخورن نه داداش من اینجوریا نیست الکی تو دل ما و بقیه رو خالی نکن تحویلی های شهریور تموم شه از اونجا به بعد دیگه سبکه خیلی ثبت نامی نداشته و اگه داشته همه از بهمن و اسفند و پارسال مونده و اول سال ثبت نام کردن که اکثرا موعد تحویلشون تو همین تحویلی های مرداد و شهریور تموم میشن و از اون به بعد راحت تحویل میگیریم
5 اریزو : مشکل‌ما اینه به حرفاشون‌دل‌خوش میکنیم. همشون دروغ میگن دلتونو‌وعده ندین. فقط میخوان از سر باز بشه. من موعد تحویلم‌10‌شهریور‌بود. شنبه زنگ‌زدم گفتن مجوز خروج‌گرفته مبارکه. باز دوشنبه زدم گفتن نه تا دوم محوز خورده کفتم مال من نخورده؟ گفت وایسا ببینم. بعد باز کفت خورده مبارکه یعنی منظورم اینه کلا از سرشون میخوان رد کنن با وعده وعید الکی..