بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

طبق روال هر هفته یکشنبه ها، قسمت جدیدی از این مقاله بر روی سایت 1Car قرار می گیرد. در قسمت پنجم این مقاله که در واقع در راستای بخش های اول، دوم، سوم، و چهارم است، به اختصار به بررسی سیستم گیربکس و سیستم تعلیق پیشرفته کامیون اکتروس پرداخته می شود. یادآوری می گردد، این کامیون از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و ... به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

1Carدر سیستم گیربکس 12 سرعته اتوماتیک اکتروس، از تکنولوژی Power Shift جهت انتقال قدرت استفاده شده است. این تکنولوژی مدرن با انتخاب دقیق و سریع دنده ها، نیروی بسیار پرقدرت حاصل از موتور را به شکل مؤثر به اکسل عقب کامیون منتقل می کند. مکانیسم عملکرد این فن آوری بدین صورت است که با در نظر گرفته شدن وزن خودرو، بار، شیب جاده، و سرعت خودرو، مناسب ترین دنده انتخاب می شود. البته در هنگام نیاز، راننده می تواند دنده را به صورت دستی نیز تعویض کند. شایان ذکر است، در حالت اتوماتیک با انتخاب وضعیت "باصرفه" می توان با بهینه ترین حالت ممکن و مصرف سوخت پایین رانندگی کرد. با انتخاب وضعیت "پرقدرت" می توان به سریع ترین و پرقدرت ترین حالت تعویض دنده تغییر حالت داد و رانندگی بی سابقه ای را تجربه کرد. عملکرد این کامیون بی نظیر را در فیلم (دانلود) کوتاه زیر که توسط مجموعه 1Car به فارسی زیرنویس شده است، تماشا کنید.

/uploads/Actros Precision - F.flv

طراحی سیستم تعلیق در کامیون اکتروس، از کمک فنر های صندلی گرفته تا کمک فنر های جدید گازی در اکسل عقب، به طور کلی عوض شده است. از برایند این طراحی می توان به راحتی و بهبود سیستم تعلیق کابین و هدایت دقیق تر خودرو سر پیچ ها اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت پنجم) (ویدئو)

فرمان اکتروس بسیار دقیق و حساس شده است و این به دلیل ارتقای عملکرد چرخ دنده های آن است. این مسئله به کاهش احتمال واژگونی، پایداری بیش تر، و فرمان پذیری بهتر این کامیون نیز شده است که حس رانندگی ایده آل تری را به راننده منتقل می کند. گفتنی است، اکسل قوسی عقب با داشتن دنده های قوسی باعث اصطکاک کم تر و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می شود. به علاوه، نسبت به نسل گذشته، امکان انتخاب نسبت های بیش تری در اکسل عقب وجود دارد که سبب کاهش بیش تر مصرف سوخت می شود. با وجود تکنولوژی های جدیدی که در کامیون اکتروس جدید به کار رفته است، ضمن اطمینان از رانندگی، از اقتصادی بودن رانندگی خود نیز نهایت رضایت را خواهید داشت و رانندگی راحت و نرمی را در جاده تجربه خواهید کرد. در فیلم (دانلود) زیر که از سری فیلم های زیرنویس شده به زبان فارسی توسط مجموعه 1Car است، چگونگی عملکرد سیستم تعلیق پیشرفته اکتروس جدید به خوبی در معرض نمایش گذاشته شده است.

/uploads/Actros Driving Dinamics F.flv


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : اکتروس , کامیون , ترانزیت , تریلی , کشنده , کابین , فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

10 نظر

محمد احمدی
2

یه سوال داشتم موتور اکتروس قوی تر است یا اف اچ ؟
19:28  1393/10/28
گزارش
پاسخ دادن
حمید
0

روی کاغذموتور اف هاش 100 اسب قوی تره ولی در عملکرد موتور اکتروس با موتور اف هاش برابری میکنه چون گشتاورش بیشتره
22:05  1395/02/05

گزارش
غلامرضا
1

سلام بزرگترین ارزومه کامیون داشته باشم هههههههههههههی
11:03  1393/09/18
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

تو کف باشین.در ضمن مسعود ابراهیمی پور اکتوروس رو پاپات وارد ایران کرده ؟
02:59  1392/01/29
گزارش
پاسخ دادن
نادر
0

فیلم زیرنویس کردن کار سختیه، دمتون گرم.
خیلی کاربردی بود.
17:26  1391/12/14
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
1

بهترین کار این بودکه مقاله ها خوبی درباره کامیون تهیه میکنی چون تا بحال نداشتیم مرسی خسته نباشی
17:14  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود ابراهیمی پور
3

اگه خواستی راننده کامیون بشی باید بری از ایران بیرون چون کامیون های داخل ایران بنز سال 1970 به پایین هست ؛ چیزی در حد سن پدر من!
15:26  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: اکرم رحمانی
1

بسىار جالب بود ممنون
15:16  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: هیمن
2

عالیه دوست دارم برم راننده کامیون شم
10:45  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
2

1CAR دمت گرم
09:15  1391/12/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بیژن : سلامتی ، تحویل سیستمی چه روزی بود ؟
X5 : تحویل سیستمی ۲۰ خرداد بوده. رنگ خاکستری. تهران
X5 : تحویل سیستمی ۲۰ خرداد بوده. رنگ خاکستری. تهران
مجتبی : سلام تارا دستی جدید ها سانوفی داره و رینگ
شاهین جی حسین ؟ ؟؟ : هیچ کس برای کاری نمیکنه فقط اعتراض کنیم زنگ نمایندگی می‌زنیم جواب نمیده زنگ تهران می‌زنیم میگه صبوری بفرماید دو کلام
رز زرد : سلام منم هفته چهارم خرداد هستم چندین بار تماس گرفتم کی پیام دعوتنامه جی میاد فقط میگن ما نمیدونیم مشخص نیست😐 منم آذر ماه ماشین و طلامو فروختم که فوق العاده پیام میاد پیش فروش شد و پولمم بی ارزش زمانی که من طلا فروختم ۴ و ۷۰۰ بود خدا ازشون نگذره
شاهین جی ال : ⭕️ سایپا تا 15 شهریور باید خودرو های ناقص را تکمیل کند و تحویل دهد دادستان عمومی و انقلاب تهران: 🔹سایپا تا 15 شهریور باید خودرو های ناقص را تکمیل کند و تحویل دهد.
درسا : متاسفانه هنوز فاکتور نشدیم ، خبری نیست
مشتری ناراضی : ۵ سال مشتری مدیران خودرو بودیم. اون موقع دقیقا سر موعد نه یک روز این ور نه اون ور تحویل دادن. البته الان رو نمی دونم تحویل چه جوریه. ولی مبلغ تاخیر رو بدون معطلی و شکایت پرداخت می کنه. نمایندگی مرتب و پاسخگو، دقیقا برعکس کرمان موتور. هر چی دعای خیر مدیران خودرو رو می کنیم، عوضش کرمان موتور رو نفرین می کنیم.
وحید x5 خاکستری : سلام دوستان بالاخره ماهم شاسی شدیم امروز ظهر ثبت نام یکم اسفند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منتظران آر اس : دوستانی که یسریا میان به اسم اونا کامنت میزارن چرتو پرت میگن ، برید تو سایت ثبت نام کنید تا نتونن با اسمتون پیام بزارن
کوییگ آر اس : این طرح خوب بود
آذر 11 : منم 11 آذر یکم مرداد فاکتور شدم ولی هنوز تحویل نگرفتم تهران هستم .شما بندر عباس چه طوریه ؟
مجید : این خبر درست خدا کنه من میخواستم بگم دوستمان گفتن
چین : خیلی کثیفی که خودت جای من قالب میکنی
علیرضا : سلام من هفتم فاکتور شدم تخصیص پلاک انجام شده امروزم روی آماده تحویل میچرخه باید یه ماه طول بکشه برسه دستمون
دوگانه تیر : خطاب به معین.... واریز اول 3 دی ماه.... واریز دوم 13خرداد... طرح مادران ....چطور معین جان؟؟؟
مهدی : من 9.برج4نوشتم.25برج4پذیرش شدم تحویل حضوری زدم چندروز پیش امروز پیامک اومد برم تحویل بگیرم
علی دوگانه : خب تاریخ دقیق کاراتو بگو از ثبت نام تا تحویل من 20 روزه هنوز پذیرش نشدم
سیامک : از فضای داخل 206 و 207 بزرگتره مخصوصا صندلی های عقب .دقیقا فضای داخلی کوییک و ساینا همین اندازه هست.البته اطلس ظاهری زیباتر و اپشنهای بیشتری داره حتی قسمت صندقشم از کوییک کمی بزرگتره والبته بزرگترین تفاوتش با بقیه همون سانروف ماشینه که خودش کلی ارزش داره .