بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

همان طور که می دانید در شماره های گذشته تا حد امکان امکانات و تجهیزات کامیون اکتروس را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش که در واقع قسمت آخر این مقاله است، قصد داریم به معرفی سایر تجهیزات و امکانات این کامیون بپردازیم. گفتنی است، تماشای فیلم های کوتاهی که توسط مجموعه 1Car به فارسی زیرنویس شده است، کمک زیادی به درک بهتر چگونگی عملکرد هر یک از این امکانات خواهد کرد. پس لطفاً، حتماً تماشا کنید.

 

تایرهای فوق عریض

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

یکی از مهم ترین هدف ها در طراحی اکتروس جدید، کاهش مصرف سوخت است. تایرها نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف سوخت دارند؛ زیرا هر اندازه اصطکاک آن ها با سطح جاده بیش تر باشد، مصرف سوخت بالاتر می رود. بدین منظور در طراحی این کامیون از تایرهای فوق عریض استفاده شده است که با داشتن کم ترین میزان اصطکاک با سطح جاده، مصرف سوخت را تا حد زیادی کاهش می دهند. البته این تایرها علاوه بر کاهش مصرف سوخت، عمر طولانی تر و پایداری بیش تری نیز دارند. در فیلم زیر (دانلود) چگونگی عملکرد این سیستم به خوبی نمایش داده شده است.

/uploads/tyre F.flv

 

حس گر اتصال تریلر

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

اگرچه تریلرها انواع مختلفی دارند، اما آن ها جزء لاینفک تمام کامیون های ترانزیت به شمار می روند. گاهی اوقات به دلیل تغییر کاربری، نیاز است تا به جای تریلر از کانتینر استفاده شود. به همین دلیل راننده ناچار است تریلر را جابجا کند. از آن جا که دید کافی برای انجام این جابجایی وجود ندارد، در اکتروس جدید حس گرهایی نصب شده است که امکان این جابجایی را برای راننده آسان تر می کند. در فیلم زیر (دانلود) چگونگی عملکرد این سیستم به خوبی نمایش داده شده است.

/uploads/easy coupling F.flv

 

باز کردن اتاق

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

راننده ممکن است به دلایل مختلف نیاز داشته باشد تا اتاق کامیون را باز کند. انجام این کار اغلب به صورت دستی انجام می شود که البته کار چندان ساده ای نیست. باز کردن اتاق در اکتروس جدید به صورت الکتروهیدرولیکی انجام می شود و برای این کار کافی است فقط یک دکمه را فشار داد. البته در برخی کابین ها این سیستم الکتروهیدرولیکی را باید به صورت انتخابی سفارش داد تا نصب شود. گفتنی است، در کابین های فاقد این سیستم نیز طراحی اکتروس به گونه ای است که باز کردن اتاق به صورت دستی کار چندان دشواری نیست و با استفاده از یک ابزار خاص، این کار به سادگی انجام می شود. در فیلم زیر (دانلود) چگونگی عملکرد این سیستم به خوبی نمایش داده شده است.

/uploads/opening hood F.flv

 

تمیز کردن شیشه

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

از آن جا که در کامیون اکتروس تدابیر لازم جهت فراهم آوردن رفاه و آسایش راننده اندیشیده شده است، حتی تمیز کردن شیشه جلو نیز به سادگی قابل انجام است. بدین صورت که در بخش جلوی کابین، پله هایی تاشو به صورت مخفی جاسازی شده است که راننده می تواند پای خود را روی آن قرار دهد و به کمک دستگیره های موجود بر روی بدنه، شیشه جلو را به راحتی تمیز کند.  فیلم زیر (دانلود) چگونگی عملکرد این سیستم را به خوبی به تصویر کشیده است.

/uploads/cleaning screen F.flv

 

امکانات رفاهی داخل کابین

بررسی کامیون اکتروس (قسمت آخر) (ویدئو)

اگرچه در قسمت های قبلی، در مورد امکانات رفاهی داخل کابین زیاد صحبت کردیم، اما در این قسمت قصد داریم تا سایر این امکانات را در قالب فیلم بررسی کنیم. در تماشای فیلم زیر (دانلودبا ما همراه باشید.

/uploads/cabin options for living F.flv

در خاتمه، همزمان با پایان مقاله "بررسی کامیون اکتروس" در هفت قسمت مختلف (1، 2، 3، 4، 5، 6، 71Car صمیمانه از شما دوستداران خودروهای سنگین تقاضا دارد تا نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بازخورد با ما در میان بگذارید. حتی شما می توانید به ما پیشنهاد کنید که هر هفته یکشنبه ها دوست دارید چه مقاله ای راجع به خودروهای سنگین روی سایت قرار بگیرد. منتظر شما هستیم، با ما همراه باشید.


منابع

Mercedes-Benz

برچسب : اکتروس , کامیون , ترانزیت , تریلی , کشنده , کابین , فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

25 نظر

علی
1

سلام خدایی که بنز همه فن حریفه
23:45  1396/06/20
گزارش
پاسخ دادن
پیمان کردستان
1

سلام من ده سال است با اکتروس 3331 کمپرسی کار میکنم درهیچ کار وجاده وموقعیت اب وهوایی ایران کم نیاورده وبا همه نوع محیط واب وهوای ایران از شمال تا جنوب وار غرب تاشرق متاسفانه در اوایل ورود پر خیر وبرکتش مکانیک های ایرانی ما علم وسواد کافی با این ابر کامیون را نداشتن وبسیار لطمه به این مدل کامیون زدن به خدا ازصفری دستم بود شب وروز با اضافه بار تو معدن وجاده وگردنه های تند کردستان موفق وسربلند از اب درامده خدایی عاشق خانواده اکتروس هستم خدا نگهدار تمام مهندسین وسازنده بنز اکتروس قیافه اکتروس ساده وارام است به خدا مثل پهلوانهای جاافتاده وسربه زیر است بدرود actros
14:26  1395/09/12
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی
2

بسسسسسیارررررر عالییییی.

چه معرکه ای هست.
دست شما مسئولای سایت هم درد نکنه مقاله ها عالی هستن عاللللللللللییییی
00:48  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی
2

بسسسسسیارررررر عالییییی.

چه معرکه ای هست.
دست شما مسئولای سایت هم درد نکنه مقاله ها عالی هستن عاللللللللللییییی
00:41  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
sepand
4

فوق العاده بود دومتون گرم
به نظرم بنز باید کلاس آموزش رانندگی با این هواپیما زمینی را برگزار کنه.
23:37  1394/11/23
گزارش
پاسخ دادن
salar
7

بااینکه خودم ولوو رو بیشتر میپسندم اما خداییش هر خودرو مزیت خاص خودشو داره
11:43  1394/03/29
گزارش
پاسخ دادن
محمدیوسف احمدی
6

همیشه بنز قوی است وهمیشه قوی وقدرتمند خواهد ماند.
19:13  1393/10/10
گزارش
پاسخ دادن
صابر 1843
2

رو دست بنز ماشین نمیاد
09:50  1393/08/27
گزارش
پاسخ دادن
یهرام
1

خیلی عالی
21:55  1393/03/05
گزارش
پاسخ دادن
امیر
2

سلام.واقعا.ممنون.از زحمات شما کارتون.بیسته.آکتروس.شکارچی جادها
01:27  1392/10/15
گزارش
پاسخ دادن
hammon
1

از مطالب خوبتون ممنون فقد و فقد ولوو FH16
از سایت یسیار خوبتون ممنون.
03:03  1392/06/18
گزارش
پاسخ دادن
سالار تروس (آکتروس)
3

(فقد )فقط درسته آکتروس تنها کامیونیه که 250 تن یدک کشیده
Actros slt ولوو تواناییشو نداره عزیزم
23:15  1393/09/30

گزارش
میعاد 1843
1

اکتروس خیلی عالی البته کامیون های بنز همشون عالی هستن. با تشکر ازسایت خوبتون
13:29  1392/05/10
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
6

باسلام وعرض خسته نباشید خیلی خیلی عالی و جالب بود
15:51  1392/04/26
گزارش
پاسخ دادن
بهنام 420
2

سلام دمتون گرم حال کردم اگه میشه fhوscania رابا هم مقایسه کنید
14:30  1392/03/30
گزارش
پاسخ دادن
ali
4

سلام خدمت مدیریت سایت واقعا مطلب جالب هستند بنده خودم راننده هستم اما نه راننده این کامیون های پیشرفته من راننده بنز 1924 دماغ دار هستم با راننده های زیادی در مورد کامیون حرف زدم و همه ی راننده ها می گویند fh خیلی خوبه اما قطعاتش گرون است اما بنز به صرفه تر است مهم ترین مسئله برای من و تقضای من از شما این است که یک مطلب از پیشرفت های ایران در حوضه کامیون بنویسید
18:52  1392/03/26
گزارش
پاسخ دادن
هروز
0

با سپاس فراوان واقعا عالی بود بالاخره سایتی درست شد که بشه علم روز خودروسازی رو در اون دید بازم سپاسگزارم
01:23  1392/02/27
گزارش
پاسخ دادن
reza
2

واقعا عالی بود.مخصوصا فیلم ها
مرسدس واقعا اسطوره است.
23:56  1392/02/20
گزارش
پاسخ دادن
جواد نریمانی
1

زنده باد volvo FH
11:31  1392/01/12
گزارش
پاسخ دادن
هانی
2

سلام هانی هستم یکمقدار از برق اکتروس 3331 بنویسید
22:25  1392/01/05
گزارش
پاسخ دادن
حسین
1

ای نمک دارین
21:23  1392/01/04
گزارش
پاسخ دادن
میثم
5

سلام.واقعا عالی بود
خدا قوت
لطفا یکم تبلیغات بیشتری برای سایتتون کنید
11:51  1391/12/28
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
3

سلام با تشکر از سایت فوق العادتون
مقاله عالی بود
اگه میشه یه مقاله درباره ی کامیون جدید VOLVO FHهم بنویسید
یاعلی
00:20  1391/12/28
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
12

ماشاالا سیستم کامیونها بهتر از سواری شده
10:37  1391/12/27
گزارش
پاسخ دادن
amin
12

از زحمت بسیارتون ممنون مقاله خیلی جالی بود من که بیصبرانه منتظر یکشنبه ها بودم تا ادامه بررسی را بخونم
خواهشا ولوو fh و اسکانیا را هم مورد بررسی قرارد دهید
10:28  1391/12/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
رز زرد : سلام برای شما چندبار پیامک تبدیل اومده؟ آیا ۲۰ مرداد پیامک جی ال اومد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،
قباد : قول میدهم به شرفم قسم یک ماه اینده جلسه داریم با مدیران زامیاد و سایپا بخدا قسم ابرویی از اینها ببرم بخاطر اینکه این مردم اذیت شدن که نگو . کاری خواهم کرد که دیگه مردم را اذیت نکنند قول شرف