بررسی خودروی آریو; اتوماتیکی در محدوده 50 میلیون تومان

 

بررسی آریو

این روزها بازار خودروی کشورمان متنوع‌تر از گذشته است و در هر محدوده قیمتی چه در رده خودروهای نسبتا ارزان زیر 50 میلیونی و چه در رده خودروهای گران‌قیمت گزینه های متعددی پیش روی مشتریان قرار دارد. درواقع رقابتی شدن بازار و عرضه مدل های متنوع سبب شده که خودروسازان بزرگ کشورمان نیز تنوع محصولات خود را افزایش داده و با تولیدات رنگارنگی در بازار حضور داشته باشند.
 
در این راستا شرکت سایپا که هماکنون با طیف گسترده ای از انواع مدل ها تا رده 100 میلیونی در بازار حاضر است در نظر دارد به این مقدار بسنده نکرده و در آینده ای نزدیک محصولات جدیدتری هم معرفی نماید. یکی از موفق ترین محصولات زیر 100 میلیونی را میتوان سراتوی تولیدی این شرکت دانست که در گزارشات قبل به تفصیل از آن نوشتیم. سدانی کامپکت و جمع وجور در دو نسخه دنده دستی با موتور 1600 سی سی و مدل اتوماتیک با موتور 2000 سی سی که باوجود قدیمی شدن اتاق، سابقه خوب خود را در ذهن خریداران حفظ کرده و همین امر در کنار گستردگی خدمات پس از فروش سایپا تضمینی در موفقیت آن محسوب میشود. اما اگر بخواهیم سوار بر سدان متوسطی با گیربکس اتوماتیک و با قیمتی حدود 20 میلیون ارزانتر از سراتوی 1600 سی سی شویم، آنگاه چه گزینه ای پیشرو خواهیم داشت؟ 
 
محصول مورد بحث ما گزینه دیگر تولیدی سایپا در رده خودروهای اقتصادی با امکانات رفاهی مناسب است. زوتی Z300 که حال در سایت تولیدی سایپای ساوه با نام آریو به تولید میرسد از جمله محصولات تاحدودی جدید در بازار ایران به شمار میرود.
 
در نگاه اول به نمای ظاهری خودرو میتوان الهام گیری از پلتفرم محصولات تویوتا را به ویژه در نمای جانبی و پشتی دریافت. چراغ های جلو با تزیینات کرومی در درون آن به همراه جلوپنجره دو شاخه کرومی و لوگوی بزرگ سایپا در وسط جلو پنجره، کارکتر اصلی خودرو را رقم میزنند. با گذر از طراحی آرام و نرم بخش جانبی و خط شانه انتهای درب عقب و گلگیر، به بخش پشتی میرسیم. طراحی ساده چراغ های مربعی شکل عقب مجهز به LED و خطوط هماهنگ روی درب صندوق بار و سپر، از نظر کارشناسان به دور از هرگونه ناهمگونی برخی از دیگر محصولات چینی است. طراحی فضای داخلی نیز در جهت همسویی با طراحی ساده و همگون بیرونی، شامل خطوطی نرم روی داشبورد و رودری ها میشود.
 
بررسی آریو
 
با این وجود نه تنها بی حوصلگی طراحی در این بخش دیده نمی شود بلکه خطوط مواج میانه داشبود، استفاده از دو رنگ مشکی و خاکستری در ترکیب آن و پنل های چوبی تیره و براق در کنسول و داشبورد خبر از دقت سازنده در طراحی کابین دارد. از ویژگی های مثبت کابین آریو میتوان به استفاده بهینه از فضا در آن اشاره کرد که شامل محفظه های پایین سیستم صوتی و مخفی بالای فندک، دو عدد جالیوانی و همچنین کنسول زیر استراحتگاه دست میشود.
 
با استارت زدن خودرو، لرزشی در کابین احساس نمی شود که کاملا خوشایند و حتی شاید دور از انتظار باشد. خودرو بی صدا روشن شده و گیربکس 4 دنده اتوماتیک با قرارگیری در حالت D ،حرکت را در وضعیت اقتصادی آغاز می‌کند که در نمایشگر پشت آمپر نیز علامت (E (Economical به نمایش در می آید. فشردن پدال گاز تا انتها، شتابگیری نرم موتور 112 اسبی با گشتاور 151 نیوتن متری را به دنبال دارد و دور موتور در حالت پرشتاب تا 5000 دور نیز پیش میرود. حالت دیگر گیربکس حالت برفی آن است که با فشردن کلید کوچک کنار دسته دنده فعال شده و با تعویض دنده در دورهای پایین، مانع از انتقال گشتاور زیاد و هرزگردی چرخ های جلو میگردد. با کشیدن دسته دنده به سمت چپ گیربکس به حالت دستی یا منوال تغییر می‌کند در این حالت چنانچه راننده پس از رسیدن دور موتور به 5500 دور نسبت به تعویض دنده اقدام نکند، گیربکس به صورت اتوماتیک عمل تعویض دنده را انجام میدهد. 
 
بررسی آریو
 
رانندگی با آریو نرم و بی صدا است و فضای جادار و نورانی کابین دلباز جلوه می‌کند. فضای صندلی های پشتی برای سه نفر سرنشین بزرگسال بویژه در قسمت پا و سر به اندازه کافی جادار به نظر میرسد. عرض 1766 و فاصله محوری 2700 میلیمتری خودرو از مهمترین دلایل این جادار بودن آن به شمار می آیند. ویژگی که سبب شده است این محصول انتخاب مناسبی برای شرکت های تاکسیرانی باشد و این امر از سوی سایپا محقق شده است. همچنین نتیجه عریض بودن خودرو در بخش صندوق بار بزرگ آن نیز مشهود است.
 
داخل آریو
 
امکاناتی از جمله كامپيوتر اطلاعات سفر، چراغ مه شكن جلو و عقب، سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك، سنسور پارك دنده عقب، صندلی عقب تاشونده مجهز به نگهدارنده  صندلی كودك ISOFIX ،سيستم صوتی مجهز به راديو + Player CD با قابليت پخش MP3 و پورت USB و سيستم ضد سرقت (Immobilizer) به صورت استاندارد روی آریو ارائه میگردد و به گفته مسئولان سایپا، به احتمال قوی بزودی برای این خودرو امکانات وسیع تری همچون سانروف برقی، صندلی های گرم‌کن و نمایشگر رنگی و دوربین دید عقب نیز قابل سفارش خواهد بود.
 
در نهایت میتوان آریوی اتوماتیک را خودرویی کاربردی و نسبتا راحت دانست که با بهره‌گیری از پیشرانه 1600 سی سی با قیمت 54 میلیون تومان خودرویی قابل قبول دانست و فقط یکی از معایب آریو را میتوان بازار دست دوم این خودرو دانست که در میان تمام محصولات چینی این مشکل کاملا مشهود است.
 
مشخصات فنی آریو
 
 
 

منبع

ماهنامه سرعت


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی خودرو , آریو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

13 نظر

راستین
0

قسمت دوم:
ج: تبلیغات خوب کاذبی از طرف خریداراش پشت خودش داره که بایستی همزمان که کنارشون تو ماشین نشستی بگی اون آقا ....(خودتی)
بریم سراغ بعدش:
۵-از لحاظ راحتی،جاداری ونرمی داخل کابین به نظر من برلیانس حرفی برای گفتن در مقابل آریو نداره .... لطفا تست کنید.
۶-من به شخصه داخل جاده بدون شیب ۱۷۰تا باآریو رفتم و تایید همراهام رو گرفتم( چه از نظر شتاب وصدای داخل کابین) البته نرید تو سراشیبی
شتاب آریو با توجه به قدرت بیشتر موتور بسیار بهتره ولی عالی نه!
۶-ثبات رانندگی به نظرم خیلی بهتر از خودرو های داخلیه والبته نسبت به برلیانس!
۷-احساس امنیت وقدرت ترمز گیری هیچ شکی نکنید عالی! برلیانس رو نمیدونم برید تست های ستاره دار چین رو بخونید!
۸-شرکت های مونتاژ کننده این دوتاوامکانات خدماتی رو براساس چندین سال دیگه توی نظر بگیرید،اینجا امید به اینه که با تاکسی شدن آریو خدمات بهتری رو توی طولانی دنبال کنه!!! والا الان هردو تا خیلی خوب نیستن
در کل نظر شخصی من میگه اگه واحد تبلیغات افتضاح سایپا؟؟؟ وشرایط آپشن آریو بهتر باشه جاش با الان برلیانس عوض میشه!
08:44  1397/03/06
گزارش
پاسخ دادن
راستین
0

قسمت اول:میخوام نظرم رو درمورد ۲خودرو چینی آریو یا همون زوتی۳۰۰وبرلیانسH330بگم
من چند نفر از دوستام برلیانس دارن پس نگید سوار نشدم،از چند وقت پیش کنارشون می نشستم تا تست کنم شاید چیزهای که میگم نظر شخصی باشه ، پس به کسی بر نخوره !
ولی خودم رفتم آریو گرفتم؛ وقابل توجه چند نفر ازخانواده رو که سانتافه وسراتو دارن رو پشت ماشین نشوندم تا نظر بدن!
۱-هردو ماشین نسبت به جثه موتور ضعیف دارن که هیچ شکی توش نیست
۲- صدای داخل کابین توی آریو بسیار پایین تر از برلیانس هستش!
۳- برلیانس بسیار ظاهر فانتزی تر وتصنعی داره (چینی بودنش تو ذوق میزنه) درصورتی که آریو درست کپی تویوتا آلیون هستش( ولی بسیار حرفه ای تر از برلیانس با ظاهر پلاستیکی ساخته شده که کپی خنده دار از بی ام و هستش)
۴-بازار کاملا دست برلیانس چون چند تا ویژگی خاص داره
الف:برلیانس بسیار پر آپشن هستش نسبت به آریو که تقریبا ۵ میلیونی آریو میخواد تا برسه بهش(این گزینه بسیار توی خریدبرلیانس تاثیر گذاشته)
ب:شرایط فروش بسیار خوبی داره
08:41  1397/03/06
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

اين ماشين را من دارم جزو بدترين و بي كيفيت ترين خودروهاي داخل هست فوقالعاده اشغاله
01:32  1396/05/06
گزارش
پاسخ دادن
صابر
0

آریو ماشین خیلی خوبیه
خیلی بهتر از برلیانسا
هم موتورش قوی و بهتره، هم امن تره، هم جاداره و ...
آریو داره هم به لبنان و هم عراق صادر میشه
از طرفی تاکسی رانی هم داره ازش استفاده میکنه،که این نشون میده ماشین مورد تاییدیه
22:33  1396/03/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
10

من نمونه وارداتيش به نام زوتي رو سوار شدم و با صاحبش هم صحبت كردم از نظر كيفي واقعا در سطح بالايي هستش اينكه تاكسي شده واقعا عاليه حداقل از ماشين هاي سي سال قبل هم كيفيت به مراتب بالاتري داره و هم براي مسافران بسيار راحت تره
12:18  1396/02/02
گزارش
پاسخ دادن
رضا
16

تو رنج شصت میلیون بازار دست برلیانسه و برلیانس پارس خودرو داره حکومت میکنه.
23:41  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
بی نام
3

برتری اون نسبت به آریو چقدره؟
23:29  1396/02/01

گزارش
میلاد
3

با سلام ماشین خوبیه اما استقبالی ازش نشد و سایپا به ناچار دست به دامان تاکسیرانی شد تا CKD های این خودرو روی دستش باد نکنن و با مونتاژ کردن پک های سی کی دی و اماده سازی محصول اون رو تحویل تاکسیرانی بده
20:58  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

دوستانی که اریو دارند از خودروی خود راضی هستند و هزینه ها و استهلاک
ان چگونه است.
16:55  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
Vali
6

آنگونه هست
18:09  1396/01/31

گزارش
بی نام
4

منم میخوام بدونم؟؟
02:18  1396/02/01

گزارش
مهدی
1

آریو موتورش میتسوبیشیه، مصرفش کمه،کیفیت قطعاتش خیلی بهتر از ماشینایه زیر 50 میلیون ایران خودرو و برلیانس ها هستش
کلا کلاس سواریش خیلی بالاست

من نزدیک یه ساله دارم، ازش خیلی راضیم
15:00  1396/03/23

گزارش
علی
0

بین خودرو های تولید داخل رقیب نداره.نرم و کم استعلاک و جادار.در مورد استهلاک ماشین هم کمک جلو و عقب جنس عالی بنداز و حتما حتما کف ماشین رو عایق کاری خوب انجام بده و یه ریمپ استاندارد بعدش از ماشین لذت ببر
15:12  1400/06/15

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Masoud : سلام من از سال 1404 صحبت میکنم جایی که قیمت پراید 78 120 میلیون شده
زاهدی : سلام کسی هست طرح مادرانه تحویل خردادباشه .صدورفاکتورشده یانه
تارادستی‌سفید : درجواب اقابهنام‌،ممنون‌ان‌شاالله فرداهم‌شماخبرفاکتورشدنتون بگیدبهمون.
سید حسن : سلام تارا اتوماتیک v4 تحویل اردیبهشت ۱۸دهم فاکتور شد ۲۴رم پلاک ۳وم خرداد. تحویل مدارک ماشین هنوز خبری نیست به دستم نرسیده تو پارکینگ اتگا. خوابیده
بهنام مشهد : سلام من 31فروردین طراح فرسوده هنوز فاکتور نشدم مرحله دوم 12اسفند واریز کردم انشاالله فردا فاکتور بشه
بهنام مشهد : خداروشکر 🥰🥰🥰🥰🥰 مبارکتون باشه 💯🧿 خداروشکر شد فروردین
حامد : تارا فقط تهران تولید میشه حضوری هم بعضی وقتا تحویل میدن بعضی وقتها نه
مبینا : سلام به همه دوستان مخصوصا اونایی که سنگ تمام گذاشتن تشریف اوردن.... خدا سر شاهده هر کاری از دستمون اومد کردیم ازشون قول گرفتیم تا سره برج بیشتر شاهین های که تو تأخیرن شروع به فاکتور کنن تا سره برج بیشترشون با اطلس هااا فاکتور می..... سود تأخیر که گفتن پیگیری میکنم سریع تر واریز کنن برای افزایش هم که به شدت تکذیب کردن گفتم اصلن افزایشی اعمال نمیکنیم شایع ست.... تا الان با هاشون صحبت میکردم ازشوش قول فاکتوری سریع گرفتم اخرین حرفم به مدیران این بود اگه تا سره برج فاکتوری صورت نگیره زیر تعهدات تون بزنید ....که قول به این جماعت دادید دوباره اجتماع میکنیم ...... انشالله زحمت مون به باد نره و فاکتوری رو شروع کنن🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
رسول : واقعا شرایطی که این شرکت بوجود اورده قابل تحمل نیست دوستان اگه کسی مسیرش رو بلده یه شکایت دسته جمعی انجام بشه تا جلوی زیاده خواهی این قبیل افراد گرفته بشه بنظرم از ظرفیت فضای مجازی بشه زودتر جواب میده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهنامx33دستی : سلام احمدجان خبری ازتون ندارم بسلامتی x33دستی روتحویل گرفتی که کم پیدایی اگه خودرویتان روتحویل گرفتین بی زحمت اطلاع رسانی کنین ممنون از پاسختون.
محمد 207فلز فوری : اشکان جان یه مرحله رفت جلو یعنی فاکتور شده!؟مال منم تحویل 7خرداده
اطلس 23 مهر : اطلس تکمیل وجه و سخا 23 مهر همین الان فاکتور شدم
علی x33کراس اتومات : با عرض سلام و خسته نباشید بالاخره بعد 6ماهامروز ماشین رسید نمایندگی فردا تحویل میگیرم ثبت نام اقساطی ایکس 33کراس اتومات تحویل سیستمی 12/20 مدل 403قیمت قدیم دیون بهم تعلق نگرفت و همون قیمت قطعی بود ولی خدا لعنتشون کنه به اندازه ده سال پیر شدم از بس اذیت کردن ایشالله همه ماشینشون تحویل بگیرن از این بلا تکلیفی در بیان
اکبر : سلام کسی خبر داره در صورت انصراف چند روزه پول و واریز می کنند
207tu3 : سلام کسی هست 207 tu3 فاکتور شده باشه تحویلی 15 خرداد باشه واسه من هنوز میچرخ رویه فاکتور من 17 اسفند تکمیل وجه کردم
کوییک gxl : سلام پذیرش 22ابان تکمیل وجه 22اسفند حضوری تحویل گرفتم جاده مخصوص شماره پذیرش12025213 انشالله قسمت تمامی عزیزان بشه هر چه زودتر خدا نگهدار همگی
علی : اره قطعا فردا هم فاکتور میشه
کوییک جی ال : سلام دوستان واسه من یک ماه تاخیرش 15میلیون جریمه تاخیر بانگ صادرات ریختن امروز گرفتم
محمد 19مهر : خب خدارو هزار مرتبه شکر همگی دارین فاکتور میشین تقریبا یه هفته تا ده روز مهر ماهی ها همشون فاکتور میشن