بررسی تیگو 5 نیوفیس; شاسی‌بلند 100 میلیونی بازار ایران

 

بررسی تیگو 5 نیوفیس

چری تیگو 5 طی چند ماه گذشته توانسته عنوان پرفروش ترین شاسی بلند مدیران‌خودرو را از آن خود کند و در این راستا نمونه فیس لیفت یا به روزرسانی شده آن نقش مهمی ایفا نموده است. نمونه قبلی تیگو 5 را طی سفری به شمال کشور مورد بررسی جامع قرار دادیم اما نمونه جدید همگام با معرفی در بازار چین وارد بازار کشورمان شده است و قصد داریم در این مطلب تفاوت های دو مدل را مورد بررسی قرار دهیم.
 
بررسی تیگو 5 نیوفیس
 
آنچه در نگاه اول به عنوان وجه تمایز اصلی تیگو5 جدید به چشم می آید، گرافیک تازه چراغ های جلو است که از همان ابتدا شما را متوجه جدید بودن طرح می‌کند. محل قرارگرفتن چراغ های مه شکن نیز تغییر یافته و یک نوار LED روشن در طول روز به قسمت بالایی آنها اضافه شده است. در نمای عقب هم طرح گرافیکی چراغ های عقب عوض شده و دیفیوزر عقب به گونه ای جدا از سپر طراحی شده است که ميتواند کاملا دو خروجی اگزوز را پوشش دهد.
 
مسئوالن مدیران خودرو اعلام کرده اند 21 بخش از تیگو 5 جدید تغيير داده شده است كه از آن جمله میتوان به بزرگتر شدن صفحه نمایش 8 اینچی اشاره کرد. علاوه بر این گرم‌کن صندلی، آیینه های جمع شونده برقی، و نشانگر فشار باد تایر به مجموعه ادوات خودرو افزوده شده اند.
 
کابین تیگو 5 نیوفیس
 
تیگو5 جدید در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می شود که عمده تفاوت این دو مدل صرفا به تجهیزات خصوصا تجهیزات ایمنی مانند تعداد ایربگ ها، یا سامانه ای DTC، ASR، ESP و ... برمي گردد اما از نقطه نظر فنی شامل پیشرانه و گیربکس هردو مدل یکسان هستند. موتور بدون تغییر نسبت به نمونه قبلی همچنان يك موتور 4 سیلندر 1971 سی سی به قدرت 139 اسب بخار با 182 نیوتن متر گشتاور است که در شتاب گیری های ثانویه از قدرت نسبتا مناسبی براي جابه جایی وزن 5.1 تنی خودرو بهره میبرد.
 
وجود مکثی کوتاه هنگام شتابگیری اولیه در نمونه قبلی محسوس بود که به‌کندی گیربکس CVT آن مربوط میشد اما در نمونه جدید، گیربکس بهتر از قبل با رفتار موتور سینک شده است به طوری‌که مکث ابتدای حرکت را کاملا قابل اغماض ميكند. خودرو از روی دکمه کنار دسته دنده در دوحالت اکو و اسپرت تنظیم میشود که تاثیر مستقیم و محسوسی در عکس العمل موتور به نسبت فشردن پدال گاز دارد به طوري که در حالت اسپرت تمایل بیشتری به دور گرفتن نشان میدهد.
 
تیگو 5 نیوفیس
 
شتاب تیگو5 با توجه به کلاس خودرو قابل قبول ارزیابی میشود .اگرچه در مقام مقایسه میتوان گفت جک S5 اتومات و هایما S7 با موتور توربو از شتابگیری سریع تری بهره میبرند اما اگر نگران حساسیت موتورهای توربو به بنزین بی‌کیفیت هستید تیگو 5 با موتور تنفس طبیعی این نگرانی را برطرف می‌کند. داخل کابین به نسبت تیگو5 قبلی بویژه از نقطه نظر میزان ورود صدای موتور به کابین بی صداتر شده و صدای موتور اگرچه در رانندگی سریع با دور موتور بالای 4000 به داخل کابین نفوذ می‌کند اما در رانندگی نرمال شهری میتوان از فضای نسبتا بی صدای تیگو5 جدید لذت برد.
 
 
تیگو 5 نیوفیس
 
صندلی چرمی با قابلیت گرم شدن، تنظیمات برقی صندلی راننده، سان روف برقی، کروز‌کنترل، مانیتور 8 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور عقب، فرمان چرمی با کنترل های روی آن و ... از جمله تجهیزات مورد نظر خریداران این کلاس خودرو محسوب می شود که در تیگو5 ارایه شده است. از نکات برجسته کابین میتوان به فضای عقب صندلی ها اشاره کرد که جای پا و فضای بالاي سر کاملا وسيعي در اختیار سرنشینان عقب میگذارد. طول خودرو 4506 و ارتفاع بین دو محور 2610 میلیمتر درنظر گرفته شده است اما فضای واقعی ردیف عقب بزرگتر از ابعاد خارجی خودرو نشان میدهد به طوری‌ که سبب تعجب شما خواهد شد.
 
چری تیگو 5 جدید هم اکنون در بازار کشورمان با رقبایی همچون جکS5 اتومات، 6 BYD و هایما توربو روبرو است . تیپ لاکچری تیگو5 با قیمت 95 و تیپ اکسلنت با قیمت 101 میلیون تومان با گارانتی 5 سال 150 هزار کیلومتر به بازار عرضه میشود. 
 
نقاط ضعف:
موتور ضعیف نسبت به رقبا
طراحی عقب خودرو (این خودرو از نمای عقب بسیار باریک و بلند دیده می‌شود)
بازار دست دوم
قیمت بالا نسبت به رقبا
 
نقاط قوت:
سواری نرم
فضای کابین بسیار جادار
امکانات رفاهی مناسب
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
امکانات و تجهیزات و رفاهی چری تیگو 5 نیوفیس:
 
 
 
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
 
 

منبع

ماهنامه سرعت


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

نمای عقب چری تیگو 5 جد

برچسب : خودرو , چری تیگو , نیو فیس , مشخصات فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

9999
0

قیمت تیگو100 صفر چه 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🤳🤳🤳💪💪💪
21:48  1400/08/09
پاسخ دادن
سعید
0

ماشین فوقاالعاده😁😁
15:09  1397/07/27
پاسخ دادن
تارخ
11

ماشین چینی جون به جونش کنی بی کلاس و ضایعه
نمای عقبش مثل سانتافه ایه که از دو طرف پرس شده و عرضش کاهش یافته!
22:07  1396/01/31
پاسخ دادن
فیروز
9

حالا واقعا لازمه شما در مورد هر چبزی نظر بدین.... خوبه که ما اول بتونیم تجربه و دانش چیزی رو بدست بیاریم بعد بشینیم اونو تجزیه و تحلیل کنیم.ما مجاز به حکم دادن نیستیم چون قاضی نیستیم.کسی که میخواد صد میلیون تومان پولشو خرج چیزی بکنه ،قطعا تحقیقات لازم رو هم انجام میده.البته نظر هر کسی برای خودش محترمه ولی برای خودش.
00:17  1396/02/03

رضا
0

سلام
به نظره من اگه موتورش ۱۸۰۰ توربو بود بی نظیر بود تو رنج قیمتیه خودش
فول آپشن. زیبا .به روز
20:56  1396/01/31
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
2

اگر به دنبال موتور توربو هستيد مي تونيد روي جك اس 5 اتو هم فكر كنيد ولي نگهداري توربو مشكلات خاص خودش رو داره
18:15  1396/02/06

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد