بررسی تیگو 5 نیوفیس; شاسی‌بلند 100 میلیونی بازار ایران

 

بررسی تیگو 5 نیوفیس

چری تیگو 5 طی چند ماه گذشته توانسته عنوان پرفروش ترین شاسی بلند مدیران‌خودرو را از آن خود کند و در این راستا نمونه فیس لیفت یا به روزرسانی شده آن نقش مهمی ایفا نموده است. نمونه قبلی تیگو 5 را طی سفری به شمال کشور مورد بررسی جامع قرار دادیم اما نمونه جدید همگام با معرفی در بازار چین وارد بازار کشورمان شده است و قصد داریم در این مطلب تفاوت های دو مدل را مورد بررسی قرار دهیم.
 
بررسی تیگو 5 نیوفیس
 
آنچه در نگاه اول به عنوان وجه تمایز اصلی تیگو5 جدید به چشم می آید، گرافیک تازه چراغ های جلو است که از همان ابتدا شما را متوجه جدید بودن طرح می‌کند. محل قرارگرفتن چراغ های مه شکن نیز تغییر یافته و یک نوار LED روشن در طول روز به قسمت بالایی آنها اضافه شده است. در نمای عقب هم طرح گرافیکی چراغ های عقب عوض شده و دیفیوزر عقب به گونه ای جدا از سپر طراحی شده است که ميتواند کاملا دو خروجی اگزوز را پوشش دهد.
 
مسئوالن مدیران خودرو اعلام کرده اند 21 بخش از تیگو 5 جدید تغيير داده شده است كه از آن جمله میتوان به بزرگتر شدن صفحه نمایش 8 اینچی اشاره کرد. علاوه بر این گرم‌کن صندلی، آیینه های جمع شونده برقی، و نشانگر فشار باد تایر به مجموعه ادوات خودرو افزوده شده اند.
 
کابین تیگو 5 نیوفیس
 
تیگو5 جدید در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می شود که عمده تفاوت این دو مدل صرفا به تجهیزات خصوصا تجهیزات ایمنی مانند تعداد ایربگ ها، یا سامانه ای DTC، ASR، ESP و ... برمي گردد اما از نقطه نظر فنی شامل پیشرانه و گیربکس هردو مدل یکسان هستند. موتور بدون تغییر نسبت به نمونه قبلی همچنان يك موتور 4 سیلندر 1971 سی سی به قدرت 139 اسب بخار با 182 نیوتن متر گشتاور است که در شتاب گیری های ثانویه از قدرت نسبتا مناسبی براي جابه جایی وزن 5.1 تنی خودرو بهره میبرد.
 
وجود مکثی کوتاه هنگام شتابگیری اولیه در نمونه قبلی محسوس بود که به‌کندی گیربکس CVT آن مربوط میشد اما در نمونه جدید، گیربکس بهتر از قبل با رفتار موتور سینک شده است به طوری‌که مکث ابتدای حرکت را کاملا قابل اغماض ميكند. خودرو از روی دکمه کنار دسته دنده در دوحالت اکو و اسپرت تنظیم میشود که تاثیر مستقیم و محسوسی در عکس العمل موتور به نسبت فشردن پدال گاز دارد به طوري که در حالت اسپرت تمایل بیشتری به دور گرفتن نشان میدهد.
 
تیگو 5 نیوفیس
 
شتاب تیگو5 با توجه به کلاس خودرو قابل قبول ارزیابی میشود .اگرچه در مقام مقایسه میتوان گفت جک S5 اتومات و هایما S7 با موتور توربو از شتابگیری سریع تری بهره میبرند اما اگر نگران حساسیت موتورهای توربو به بنزین بی‌کیفیت هستید تیگو 5 با موتور تنفس طبیعی این نگرانی را برطرف می‌کند. داخل کابین به نسبت تیگو5 قبلی بویژه از نقطه نظر میزان ورود صدای موتور به کابین بی صداتر شده و صدای موتور اگرچه در رانندگی سریع با دور موتور بالای 4000 به داخل کابین نفوذ می‌کند اما در رانندگی نرمال شهری میتوان از فضای نسبتا بی صدای تیگو5 جدید لذت برد.
 
 
تیگو 5 نیوفیس
 
صندلی چرمی با قابلیت گرم شدن، تنظیمات برقی صندلی راننده، سان روف برقی، کروز‌کنترل، مانیتور 8 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور عقب، فرمان چرمی با کنترل های روی آن و ... از جمله تجهیزات مورد نظر خریداران این کلاس خودرو محسوب می شود که در تیگو5 ارایه شده است. از نکات برجسته کابین میتوان به فضای عقب صندلی ها اشاره کرد که جای پا و فضای بالاي سر کاملا وسيعي در اختیار سرنشینان عقب میگذارد. طول خودرو 4506 و ارتفاع بین دو محور 2610 میلیمتر درنظر گرفته شده است اما فضای واقعی ردیف عقب بزرگتر از ابعاد خارجی خودرو نشان میدهد به طوری‌ که سبب تعجب شما خواهد شد.
 
چری تیگو 5 جدید هم اکنون در بازار کشورمان با رقبایی همچون جکS5 اتومات، 6 BYD و هایما توربو روبرو است . تیپ لاکچری تیگو5 با قیمت 95 و تیپ اکسلنت با قیمت 101 میلیون تومان با گارانتی 5 سال 150 هزار کیلومتر به بازار عرضه میشود. 
 
نقاط ضعف:
موتور ضعیف نسبت به رقبا
طراحی عقب خودرو (این خودرو از نمای عقب بسیار باریک و بلند دیده می‌شود)
بازار دست دوم
قیمت بالا نسبت به رقبا
 
نقاط قوت:
سواری نرم
فضای کابین بسیار جادار
امکانات رفاهی مناسب
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
امکانات و تجهیزات و رفاهی چری تیگو 5 نیوفیس:
 
 
 
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
 
 

منبع

ماهنامه سرعت


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

نمای عقب چری تیگو 5 جد

برچسب : خودرو , چری تیگو , نیو فیس , مشخصات فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

تارخ
11

ماشین چینی جون به جونش کنی بی کلاس و ضایعه
نمای عقبش مثل سانتافه ایه که از دو طرف پرس شده و عرضش کاهش یافته!
22:07  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
فیروز
9

حالا واقعا لازمه شما در مورد هر چبزی نظر بدین.... خوبه که ما اول بتونیم تجربه و دانش چیزی رو بدست بیاریم بعد بشینیم اونو تجزیه و تحلیل کنیم.ما مجاز به حکم دادن نیستیم چون قاضی نیستیم.کسی که میخواد صد میلیون تومان پولشو خرج چیزی بکنه ،قطعا تحقیقات لازم رو هم انجام میده.البته نظر هر کسی برای خودش محترمه ولی برای خودش.
00:17  1396/02/03

گزارش
رضا
0

سلام
به نظره من اگه موتورش ۱۸۰۰ توربو بود بی نظیر بود تو رنج قیمتیه خودش
فول آپشن. زیبا .به روز
20:56  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
2

اگر به دنبال موتور توربو هستيد مي تونيد روي جك اس 5 اتو هم فكر كنيد ولي نگهداري توربو مشكلات خاص خودش رو داره
18:15  1396/02/06

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،