مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت با اعلام اینکه برای رساندن کیفیت خودرو به سطح انتظارات مردم برنامه کوتاهمدت تدوین شده است، گفت: با نظام بانکی برای ارائه تسهیلات خرید خودرو رایزنی شده، اما انتظاری برای کاهش قیمت نداریم.
[1394/07/20 16:00]
با توجه به تأخیر در هماهنگیهای لازم میان برخی بانکهای عامل و سامانه در آمادهسازی بستر حساب وکالتی و مسدودی حساب مهلت ...
[1403/05/30 13:00]
بزرگترین خودروساز کشور در اقدامی کم سابقه نسبت به فروش خودروهای بینام اقدام کرد. بر این اساس مشتریان بدون دانستن نام خودرو فقط با پرداخت مبالغی از 5 تا 50 مییون تومان تا پایان شهریور خودرو مجهولالهویه خود را دریافت خواهند کرد.
[1395/02/05 14:00]
به گزارش اقتصادنیوز، با اینکه سیاستگذاران پولی کشور تصمیم به کاهش نرخ سود تسهیلات و سپردهگذاری گرفتهاند، دو خودروساز بزرگ کشور برای پیشفروش محصولات خود، کماکان از سودهای 18 تا 28 درصدی به عنوان سود مشارکت و انصراف بهمنظور جلب نظر مشتریان استفاده میکنند.
بر اساس این گزارش، سایت فروش ایران خودرو هنوز در بخش پیشفروش برخی محصولات منتخب خود که تحویل آنها عمدتا در نیمه دوم سال صورت میگیرد، به منظور بازارسازی، عمدتا به پرداخت سود مشارکت 27 درصدی و سود انصراف 26 درصدی روی آورده است.
ایرانخودرو برای پیشفروش برخی از محصولات دیگر خود نرخهای سود 25 و 25 درصد نیز اقدام کرده است. به عنوان نمونه، این خودروساز، محصول پژو 405 خود را با نرخ سود مشارکت 25 و 26 درصد و نرخ سود انصراف 22 درصد با موعد تحویل در مهرماه امسال پیشفروش میکند.
این خودروساز همچنین خودرو پژو206 صندوقدار خود را برای تحویل در فروردین 96، با نرخ سود مشارکت 28 درصد و نرخ سود انصراف 22 درصد پیشنهاد داده است.
رقیب دیرینه این خودروساز وطنی نیز کماکان به پرداخت سودهای 25 تا 18 درصد اقدام میکند. سایپا اگرچه نسبت به ایرانخودرو نرخهای سود پایینی را برای مشارکت و انصراف در نظر گرفته، اما اخیرا به منظور فروش برخی محصولات پرتیراژ خود نسبت به پرداخت وام خودرو با نرخ سود 10 درصد اقدام کرده است.
این اقدام خودروسازان از سوی برخی کارشناسان سرپیچی از سیاستگذاریهای پولی و بانکی کشور به شمار میآید و از سوی برخی دیگر به عنوان بازارسازی برای فروش محصولات محسوب می شود. گروه سومی از کارشناسان نیز معتقدند که دو خودروساز بزرگ کشور در شرایط رکود بازار به منظور فروش محصولات خود، بهتر است تخفیفاتی را ارائه کرده و خودروها را با قیمت کمتری به فروش برسانند.
[1395/04/15 14:00]
سال گذشته کمپانی های استون مارتین و مرسدس بنز قرار و مدار مشارکت فنی را گذاشتند و مرسدس بنز پنج درصد در شرکت استون مارتین سرمایهگذاری کرد. حالا ...
[1392/12/28 14:00]
قرارداد رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تابستان امسال در شرایطی به امضا رسید که این خودروساز فرانسوی قصد دارد در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی (زمستان امسال)، وارد فاز اجرایی و تولید محصولات جدید در کشور شود. ازآنجاکه قرارداد رنو شرایط خاص خود را داشته و بهنوعی حکم حضور مستقل این خودروساز را در ایران دارد، چند پرسش و ابهام در مورد فعالیت جدید این شرکت در کشور ایجاد شده و برخی از این موارد حتی نگرانیهایی را مبنیبر درست اجرا نشدن قرارداد موردنظر پدید آورده است.
[1396/08/09 11:00]
در حالی بهنظر میرسد، دستاندرکاران خودرویی کشور مسیر همکاری با شرکای خارجی را تنها از طریق دو مدل جوینتونچر و فروش سهام پیگیری میکنند که برخی کارشناسان راه سومی را در این زمینه پیشنهاد میکنند.
[1395/05/27 11:00]
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم تولید خودرو رو به افزایش است و هم قراردادهایی با شرکتهای معتبر در زمینه قطعهسازی صورت گرفته است. محمدرضا نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنیبر اینکه آیا از شما برای حضور در کابینه دوازدهم دعوت شده است، اظهار کرد: هنوز از کسی دعوت نشده و زمان مانده است.وی در پاسخ به سوالی مبنیبر اینکه برنامهتان در زمینه خودرو چیست و ظاهرا در ابتدای سال نیز قراردادهایی با شرکتهای خارجی بسته شده است، افزود: هم تولید خودرو رو به افزایش است و هم قراردادهایی با شرکتهای معتبر در زمینه قطعهسازی صورت گرفته که شرکتهای قطعهسازی ما با آنها توافق کنند هم در زمینه سرمایهگذاری و همکاریهای فنی. نعمتزاده تصریح کرد: در زمینه خودروسازان نیز با سیتروئن و پژو مشارکت تمام شده و کار را شروع کردهایم. در مورد رنو نیز بهزودی به سرانجام خواهیم رسید و متعاقبا دایملر(بنز) است که در زمینه خودروهای تجاری در مرحله نهایی مذاکرات هستیم.
[1396/03/04 13:00]
به گزارش اقتصادنیوز، با افزایش رکود در بازار خودرو، خودروسازان ایرانی و چینی به همراه برخی از نمایندگیهای واردات خودرو، سه روش متفاوت را برای فروش محصولات خود برگزیدهاند تا بلکه بتوانند با ایجاد جذابیت، مشتریان را مجاب به خرید خودرو کنند.
بر این اساس خودروسازان داخلی با پرداخت سودهای مشارکت و انصراف 25 تا 27 درصدی سعی بر آن دارند تا سرمایه و نقدینگی مورد نیاز خود را از بازار تامین کرده و سودی بالاتر از نرخ رسمی به مشتریان ارائه دهند.
کارشناسان بازار خودرو بر این باورند که خودروسازان کشور در شرایط کنونی چاره دیگری جز این ندارند تا بتوانند به تامین نقدینگی خود بپردازند از این رو مجبورند به منظور بازارسازی برای محصولاتشان از فرصت کاهش نرخ سود بانکی استفاده کرده و سود بیشتری را به متقاضیان خودرو بپردازند تا آنها به خرید خودرو و سرمایه گذاری در این بازار مجاب شوند.
در این میان خودروسازان چینی و اروپایی روش متفاوتی را برگزیدهاند. آنها سعی می کنند با ارائه تسهیلات بلند مدت با نرخ سود کم یا صفر، این امکان را برای مشتری فراهم آورند که خودرو قسطی را با کمترین قیمت خریداری کنند.
تبلیغات سراسری خودروسازان چینی در کشور، این موضوع را نشان میدهد که آنها سعی دارند با کمترین پیش پرداخت و ارائه بالاترین میزان تسهیلات با نرخ سود کم آنها را صاحب خودروهایی کنند که بین 50 تا 70 میلیون تومان قیمت دارند.
کارشناسان بازار بر این باورند که چون محصولات چینی به خودی خود دارای مشتری نیستند، تنهای راهی که برای ایجاد بازار باقی میماند همین فروش خودرو با تسهیلات بلند مدت است وگرنه بدون ارائه تسهیلات کمتر کسی حاضر است که پول نقد خود را صرف خرید خودروهای چینی کند.
اما در این میان برخی از خودروسازان اروپایی سعی دارند با ارائه تخفیف هایی به مشتریان خود در بازار فروش نقدی فعال شوند. این خودروسازان اخیرا با صدور بخشنامه های فروش، سعی کردهاند تا در بازار 80 تا 190 میلیون تومانی فعالیت کرده و محصولاتشان را با تخفیف و تحویل فوری یک هفتهای به مشتریان پیشنهاد دهند.
[1395/03/18 11:00]
اجرای برجام و بهدنبال آن لغو تحریمها شرایط جدیدی را برای زنجیره خودروسازی کشور فراهم کرده است؛ بهطوریکه برخی کارشناسان پیشبینی میکنند قراردادهای جدید با خودروسازان معتبر دنیا که در پی توافق هستهای منعقد شده، چشمانداز روشنی را پیشروی این صنعت قرار داده است.
[1394/12/13 11:00]
با کاهش نرخ سود سپردههای بانکی، خودروسازان به کاهش نرخ سود مشارکت و انصراف در پیشفروش خودرو روی آوردهاند.
یرانخودرو در پیشفروش محصولات خود در قالب یک طرح نوروزی نرخ سود مشارکت را تا 27 درصد و نرخ سود انصراف را تا 22 درصد کاهش داده است. سایپا، مدیران و دیارخودرو نیز با ارقامی پایینتر نرخ سود مشارکت و انصراف را به ترتیب 20 و 18 درصد اعلام کردهاند.
[1394/12/18 13:00]