مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان

 

مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان

اجرای برجام و به‌دنبال آن لغو تحریم‌ها شرایط جدیدی را برای زنجیره خودروسازی کشور فراهم کرده است؛ به‌طوری‌که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قراردادهای جدید با خودروسازان معتبر دنیا که در پی توافق هسته‌ای منعقد شده، چشم‌انداز روشنی را پیش‌روی این صنعت قرار داده است.
 
 
 
در این بین رفت و آمد تولید‌کنندگان خودرو از شرکت‌های مختلف و مطرح جهان، سطح انتظاران مشتریان را تا حد زیادی افزایش داده است؛ به‌طوری‌که در شرایط فعلی بسیاری از مشتریان پساتحریم را مترادف با تغییر و تحولات اساسی در زنجیره خودروسازی کشور می‌خوانند. آنها با توجه به وعده خودروسازان در مورد شرکای آینده صنعت خودرو و همچنین مذاکرات پیش رو با این شرکت‌ها، دست از خرید کشیدند تا بلکه بتوانند در آینده‌ای نزدیک خودرویی با کیفیت و ظاهری متفاوت از تولیدات فعلی خودروسازان خریداری کنند.
 
خواسته مشتریان در هر نقطه‌ای از دنیا تعیین‌کننده کیفیت، کمیت و قیمت خودروهای تولیدی است. در این شرایط، تحریم خرید خودرو از سوی متقاضیان، حاوی پیام مهمی برای تولید‌کنندگان خودرو در کشور بود .این پیام از خواست متفاوت و جدید مشتری ایرانی در شرایط کنونی حکایت داشت. در این زمینه اما شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز با توجه به لغو تحریم‌ها و شرایط پیش‌روی خودروسازان، در نظرسنجی به دیدگاه و انتظارات عموم مشتریان در رابطه با تغییرات صنعت خودرو در شرایط کنونی پرداخته است.
 
این شرکت در هزار پرسشنامه الکترونیکی سوالاتی را برای بازدید‌کنندگان از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که روز گذشته پایان یافت، مطرح و خواسته آنها را از خودروسازان جویا شده است. سوال اولی که از مشتریان پرسیده شده این است که در چه بازه قیمتی تمایل به خرید خودروهای جدید دارید؟ طبق نظرسنجی صورت گرفته بیشتر پاسخ‌دهندگان تمایل به خرید خودرو در محدوده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان دارند این در شرایطی است که خودرو زیر 25 میلیون تومان در گزینه آخر پاسخ‌دهندگان قرار دارد، اما خودروهایی با بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان در گزینه دوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قرار گفته و خودروهای بین 75 تا 100 میلیون تومان نیز در گزینه سوم.اما سوال دیگری که از شرکت‌کنندگان پرسش شده این است که به‌نظر شما، اصلی‌ترین اولویت پیش‌روی صنعت خودروی کشور چیست؟ همان‌طور که قابل پیش‌بینی است پاسخ‌دهندگان، ارتقای کیفیت محصولات فعلی را از اولویت‌های صنعت خودرو خوانده‌اند حال آنکه تولید خودروهای به روز جهانی با فاصله کمی از گزینه اول مردم قرار دارد.
 
ارتقای شبکه خدمات پس از فروش و همچنین ایجاد تسهیلات در فروش خودرو نیز در اولویت‌های بعدی پاسخ‌دهندگان قرار دارد، اما سوال سوم پرسشنامه شرکت بازرسی کیفیت به این شکل مطرح شده که در دوران پساتحریم، چشم‌انداز صنعت خودرو کشور چگونه خواهد بود؟پاسخ به این سوال از سوی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، جالب توجه است چراکه نشان‌دهنده امید مردم به تغییرات اساسی در زنجیره خودروسازی کشور است. در این سوال 6/ 69 درصد پاسخ‌دهندگان چشم‌انداز صنعت خودروی کشور را همراه با شکوفایی و رشد این صنعت خوانده‌اند حال آنکه 4/ 30 درصد مابقی معتقدند که صنعت خودرو در دوران پساتحریم هیچ تغییری نسبت به گذشته نخواهد کرد. در این زمینه برخی از کارشناسان معتقدند که رکود فعلی و عدم‌تقاضای مناسب در بازار خودرو از همین سطح انتظارات مردم برای رشد و شکوفایی این صنعت در آینده و با همکاری خودروسازان خارجی نشات می‌گیرد، اما سوال آخر به سیاست‌های راهگشا برای صنعت خودرو اشاره دارد. در این سوال چهار گزینه مطرح شده است، تکیه بر طراحی خودروهای داخلی، واردات خودرو، مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی و مونتاژ و دست آخر نیز تمرکز بر ساخت قطعات خودرو.
 
در این سوال 3/ 64 در صد پاسخ‌دهندگان مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی و مونتاژ را به‌عنوان سیاست راهگشای صنعت خودرو خوانده‌اند. سیاستی که وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز در استراتژی توسعه صنعتی تاکید زیادی بر آن دارد. انتخاب دوم پاسخ‌دهندگان به این سوال تمرکز بر ساخت قطعات خودرو عنوان شده است. به این ترتیب 13 درصد نیز به این گزینه رای داده‌اند، اما تکیه بر طراحی خودرو‌های داخلی و همچنین واردات خودرو به ترتیب در انتخاب‌های بعدی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قرار دارد. موضوع جالب توجه در این سوال واکنش مردم به واردات خودرو است؛ چراکه آنها نیز واردات را راهگشای صنعت خودرو نمی‌خوانند هرچند که بر مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی تاکید می‌کنند.در این بین به‌نظر می‌رسد که پاسخ شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به واقع مسیر مشخصی را پیش‌روی تولید‌کنندگان خودرو قرار می‌دهد. اینکه مردم مشارکت با خودروسازان معتبر را در اولویت خود می‌دانند یا اینکه بر ارتقا کیفیت محصولات داخلی در پساتحریم تاکید می‌کنند، خواسته‌ها و تمایلات معقولی است که باید مورد توجه مسوولان وزارت صنعت و خودروسازان قرار گیرد؛ چراکه رکود فعلی بازار خودرو، نتیجه بی‌توجهی به خواسته‌هایی است که در چند سال گذشته کمتر به آن توجه شده است.
 
 
مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان
 
 
 
 
مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , مشارکت با خودروسازان معتبر خارجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

عجب تحقیق آماری قوی و متقنی.
خیلی کیفور شدم و از این کارهای علمی که داره انجام میشه ب خودمون میبالم.
البته گمونم با ذره بین مارو نگا میکنن و گوشمون رو درازتر از حد معمول میبینن.
17:43  1394/12/15
پاسخ دادن
کاربر: m&z
1

برندهایی که قبلا رابطه خوبی با ایران داشتند مثل بنز و ولوو و اسکانیا علیرغم برداشته شدن تحریمها همچنان نگران سرمایه گذاری در ایران هستند و تا زمانی که اطمینان از ادامه روند لغو تحریم ها نداشته باشند به طور جدی وارد بازار ایران نخواهند شد.
کجایید دولتمردانی که با افتخار قطعنامه ها را کاغذ پاره میخواندید؟ آیا وزیران پیشین که تلاش برای اقتصاد مقاومتی و قطع ارتباط با خارج سرلوحشون بود امروز خودشون و خانوادهاشون پراید و سمند سوارند یا نگران تعویض بنزشون با مدل جدیدتر؟
12:20  1394/12/15
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

همشون سر و ته ی کرباسن.
16:43  1394/12/16

سجاد
4

اي بابا ... مردم ...
اين مطلب رو كه خوندم مثل مجنونا اولش لبخندي زدم و بعد به يكه نقطه خيره شدم ...
از ايراني بودم انوهگينم ...
11:25  1394/12/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجید x5 : شماره قرارداد اشتباه هستش
حسین : داداش مبارکه، شماره قرارداد شما چند بود؟ من ثبت نام ۱۸ آذر هستم هنوز تکمیل وجه هست، کی تحویل میدن؟؟
تارا v4 تیتا نیوم : سلام ماشین من تکمیل وجه ۱۳ دی سرامیکش رو رفتم حذف کردم ، فاکتور شده امروز
تارا : سلام دوستان کسی تارا اتومات سی بهمن فاکتور شده؟
بهی : این همه سانروف از کجا میاد میذارن رو ملاس ملاس؟؟؟؟ واقعا مردم وکیل مدافع ندارند؟؟ حمایت از تولید میکنیم. کو حمایت از مصرف کننده؟؟؟شاهین‌زمستان ۴۰۳ شد تابستان و پاییز و زمستان ۴۰۴ اونم اگه بدن اونم به قیمت جدیدِ جدیدِ خیلی جدید
طاها طاها فرسوده تیتان : سلام واسه منم از ۲۳ بهمن تو تاخیره ،،😁😁
علی ری را : فکر کنم اصن بعضی از این دوستان واسه سرگرمی اومدن اینجا و ربطی به خودروی ری را ندارن. به هر حال اون دوستان واقعی که از سال قبل پیگیر بودن و پیام میدادن اگر خبری جدیدی پیدا کردن بزارن تو گروه
شاهین جی : من خودم سرکار بودم قرار داد نگاه نکردم زنگ زدم اینجوری گفت
s : از من همون آماده تخصيصه عقب نرفته
حامد : دوست عزیز مشکل خاصی نیست معمولا سیستم رو بروز رسانی میکنن اینجور میشه برا منم پیش اومده بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
داود : مال منم 31 پلاک شد . امروز رسید تیک حمل هم نخورده بود فقط صدور اسناد تیک خورده بود
اطلس 24 مهر : باید انگلیسی وارد کنی
سورن تاکسی : خواهش میکنم بازم اگه سوالی داشتید در خدمتم انشالا مبارکتون باشه چرخش به خوشی بچرخه
حسینی : از شما مچکرم من جوابiranرو دادم
بردیا : سلام بچه ها. من امروز زنگ زدم. گفتند توی این سال جدید اطلس g اصلا فاکتور نشده.
207tu3فرسوده : دوستان من 207تیوتری تحویل14بهمن403هستم،فروش فوق العاده بوده هنوزفاکتورنشده،الان تعهدات tu3داره فروردین404فاکتورمیشه ولی برامن فاکتورنشده،کسی اینجاهست تحویل بهمن403باشه؟
شادمهر : سلام چرا واریز نشده همیشه بعد 7ساعت نهایتا واریز میشد الان 10ساعته نیامده حساب
اکران : مبارکه، انشالله همه تحویل بهمن واسفند زود فاکتور بشن که کاسه صبرمون لبریز شده
امیر : سلام همین الان نمایندگی 1113بودم میگه هرچی امسال 1404 اتومات سقف فلز تحویل دادن رینگ فولادی بوده خیلی دزدن
شادمهر : آقا توحید پیش فروش های پارسال بهمن واسفند چه تاریخهایی هستن موندن