مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان

 

مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان

اجرای برجام و به‌دنبال آن لغو تحریم‌ها شرایط جدیدی را برای زنجیره خودروسازی کشور فراهم کرده است؛ به‌طوری‌که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قراردادهای جدید با خودروسازان معتبر دنیا که در پی توافق هسته‌ای منعقد شده، چشم‌انداز روشنی را پیش‌روی این صنعت قرار داده است.
 
 
 
در این بین رفت و آمد تولید‌کنندگان خودرو از شرکت‌های مختلف و مطرح جهان، سطح انتظاران مشتریان را تا حد زیادی افزایش داده است؛ به‌طوری‌که در شرایط فعلی بسیاری از مشتریان پساتحریم را مترادف با تغییر و تحولات اساسی در زنجیره خودروسازی کشور می‌خوانند. آنها با توجه به وعده خودروسازان در مورد شرکای آینده صنعت خودرو و همچنین مذاکرات پیش رو با این شرکت‌ها، دست از خرید کشیدند تا بلکه بتوانند در آینده‌ای نزدیک خودرویی با کیفیت و ظاهری متفاوت از تولیدات فعلی خودروسازان خریداری کنند.
 
خواسته مشتریان در هر نقطه‌ای از دنیا تعیین‌کننده کیفیت، کمیت و قیمت خودروهای تولیدی است. در این شرایط، تحریم خرید خودرو از سوی متقاضیان، حاوی پیام مهمی برای تولید‌کنندگان خودرو در کشور بود .این پیام از خواست متفاوت و جدید مشتری ایرانی در شرایط کنونی حکایت داشت. در این زمینه اما شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز با توجه به لغو تحریم‌ها و شرایط پیش‌روی خودروسازان، در نظرسنجی به دیدگاه و انتظارات عموم مشتریان در رابطه با تغییرات صنعت خودرو در شرایط کنونی پرداخته است.
 
این شرکت در هزار پرسشنامه الکترونیکی سوالاتی را برای بازدید‌کنندگان از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو که روز گذشته پایان یافت، مطرح و خواسته آنها را از خودروسازان جویا شده است. سوال اولی که از مشتریان پرسیده شده این است که در چه بازه قیمتی تمایل به خرید خودروهای جدید دارید؟ طبق نظرسنجی صورت گرفته بیشتر پاسخ‌دهندگان تمایل به خرید خودرو در محدوده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان دارند این در شرایطی است که خودرو زیر 25 میلیون تومان در گزینه آخر پاسخ‌دهندگان قرار دارد، اما خودروهایی با بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان در گزینه دوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قرار گفته و خودروهای بین 75 تا 100 میلیون تومان نیز در گزینه سوم.اما سوال دیگری که از شرکت‌کنندگان پرسش شده این است که به‌نظر شما، اصلی‌ترین اولویت پیش‌روی صنعت خودروی کشور چیست؟ همان‌طور که قابل پیش‌بینی است پاسخ‌دهندگان، ارتقای کیفیت محصولات فعلی را از اولویت‌های صنعت خودرو خوانده‌اند حال آنکه تولید خودروهای به روز جهانی با فاصله کمی از گزینه اول مردم قرار دارد.
 
ارتقای شبکه خدمات پس از فروش و همچنین ایجاد تسهیلات در فروش خودرو نیز در اولویت‌های بعدی پاسخ‌دهندگان قرار دارد، اما سوال سوم پرسشنامه شرکت بازرسی کیفیت به این شکل مطرح شده که در دوران پساتحریم، چشم‌انداز صنعت خودرو کشور چگونه خواهد بود؟پاسخ به این سوال از سوی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، جالب توجه است چراکه نشان‌دهنده امید مردم به تغییرات اساسی در زنجیره خودروسازی کشور است. در این سوال 6/ 69 درصد پاسخ‌دهندگان چشم‌انداز صنعت خودروی کشور را همراه با شکوفایی و رشد این صنعت خوانده‌اند حال آنکه 4/ 30 درصد مابقی معتقدند که صنعت خودرو در دوران پساتحریم هیچ تغییری نسبت به گذشته نخواهد کرد. در این زمینه برخی از کارشناسان معتقدند که رکود فعلی و عدم‌تقاضای مناسب در بازار خودرو از همین سطح انتظارات مردم برای رشد و شکوفایی این صنعت در آینده و با همکاری خودروسازان خارجی نشات می‌گیرد، اما سوال آخر به سیاست‌های راهگشا برای صنعت خودرو اشاره دارد. در این سوال چهار گزینه مطرح شده است، تکیه بر طراحی خودروهای داخلی، واردات خودرو، مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی و مونتاژ و دست آخر نیز تمرکز بر ساخت قطعات خودرو.
 
در این سوال 3/ 64 در صد پاسخ‌دهندگان مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی و مونتاژ را به‌عنوان سیاست راهگشای صنعت خودرو خوانده‌اند. سیاستی که وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز در استراتژی توسعه صنعتی تاکید زیادی بر آن دارد. انتخاب دوم پاسخ‌دهندگان به این سوال تمرکز بر ساخت قطعات خودرو عنوان شده است. به این ترتیب 13 درصد نیز به این گزینه رای داده‌اند، اما تکیه بر طراحی خودرو‌های داخلی و همچنین واردات خودرو به ترتیب در انتخاب‌های بعدی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قرار دارد. موضوع جالب توجه در این سوال واکنش مردم به واردات خودرو است؛ چراکه آنها نیز واردات را راهگشای صنعت خودرو نمی‌خوانند هرچند که بر مشارکت در تولید با برندهای بین‌المللی تاکید می‌کنند.در این بین به‌نظر می‌رسد که پاسخ شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به واقع مسیر مشخصی را پیش‌روی تولید‌کنندگان خودرو قرار می‌دهد. اینکه مردم مشارکت با خودروسازان معتبر را در اولویت خود می‌دانند یا اینکه بر ارتقا کیفیت محصولات داخلی در پساتحریم تاکید می‌کنند، خواسته‌ها و تمایلات معقولی است که باید مورد توجه مسوولان وزارت صنعت و خودروسازان قرار گیرد؛ چراکه رکود فعلی بازار خودرو، نتیجه بی‌توجهی به خواسته‌هایی است که در چند سال گذشته کمتر به آن توجه شده است.
 
 
مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان
 
 
 
 
مشارکت با برندهای معتبر خواست اول مشتریان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , مشارکت با خودروسازان معتبر خارجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

عجب تحقیق آماری قوی و متقنی.
خیلی کیفور شدم و از این کارهای علمی که داره انجام میشه ب خودمون میبالم.
البته گمونم با ذره بین مارو نگا میکنن و گوشمون رو درازتر از حد معمول میبینن.
17:43  1394/12/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
1

برندهایی که قبلا رابطه خوبی با ایران داشتند مثل بنز و ولوو و اسکانیا علیرغم برداشته شدن تحریمها همچنان نگران سرمایه گذاری در ایران هستند و تا زمانی که اطمینان از ادامه روند لغو تحریم ها نداشته باشند به طور جدی وارد بازار ایران نخواهند شد.
کجایید دولتمردانی که با افتخار قطعنامه ها را کاغذ پاره میخواندید؟ آیا وزیران پیشین که تلاش برای اقتصاد مقاومتی و قطع ارتباط با خارج سرلوحشون بود امروز خودشون و خانوادهاشون پراید و سمند سوارند یا نگران تعویض بنزشون با مدل جدیدتر؟
12:20  1394/12/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

همشون سر و ته ی کرباسن.
16:43  1394/12/16

گزارش
سجاد
4

اي بابا ... مردم ...
اين مطلب رو كه خوندم مثل مجنونا اولش لبخندي زدم و بعد به يكه نقطه خيره شدم ...
از ايراني بودم انوهگينم ...
11:25  1394/12/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نبییان : سلام این دوستان که متوجه میشن مثلاپلاک شدن یامیگن چراغ فلان سبزشده براشون ازکجانگاه میکنن
x5far : سلام شما مه امروز تکمیل وجه کردین شامل کسری۱۳۰میلیون شدی؟
J7 Hemo : سلام دوستان تکمیل وجه امروز انجام شده برای (تحویل آبان ماه) …از امروز حدودا چقدر زمان میبره برای تحویل؟
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : تاریخ تکمیل وجه کی بوده
نازنین۱ : شیما جان باید بری کافی نت سخا واملاک و اسکان رو ثبت کنید بعد تحویل نمایندگی بدی برگه رو چون اگر ندی پرونده ناقص میشه
نازنین۱ : شما برگه سخارو بگیر تکمیل وجه میخوای بکنی ببر نمایندگی برگه یا یا تماس بگیر عکسشو بده به نمایندگی خودتون ک حتما ثبت کنند براتون وگرنه پلاک نمیشه ماشین .و تو سامانه املاک و اسکان هم حتما با سخا یکی باشه
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اصغر : فکر کنم مسئول ارسال خودروهای پلاک شده با پسرخالش که تازه یک تریلی قسطی گرفته قرارداد بسته کل نیسان های پلاک شده رو برسون دستشون 🤣 حالا حالا ها نوبت ما نمیشه خب مهربون ارسال نیسان پلاک شده آماده اینقدر طول می کشه 😡
ساینادوگانه : من هفته آخر مردادم هنوز فاکتور نشده تا دیروز تا 27 اسفند 403 رو فاکتور کردن زیاد عجله نکن دوست عزیز
علی : سلام دوستان بچه ها ماشین فاکتور بشه. پیامک میاد؟؟
محمد 4 شهریور : خدایا مارو از سایپا نجات بده پولمون دست سایپا قفل شده هیچ کاری نمیتونیم کنیم دوستان زنگ بزنید 110 شکایت کنید
تک : آقا واسه ما هم اومد ایشالا قسمت همتون
امید به خدا : سلام، دو گانه های هفته چهارم مهرماه کسی فاکتور شده؟
31شهریور : چه سکوتی اینجا رو فرا گرفته.
سایناsفجر : منم مثله شمام امروز شد تقریبا 4ونیم روز هنوز پلاک نشدم زنگ زدم نمایندگی شهرمون گفتم من سخا وسامانه املاک اسکانم اوکیه گفتن اگه مشکل پیش بیاد به ما اطلاع میدن ماهم به شما زنگ میزنیم نمایندگی گفتن یک سال پیش یه نفر شاهین ثبت نام کرده بود 15 روز کشید پلاکش نصب کنن خلاصه اعصابم خورد شد
ساینا دوگانه : چهارصد و پنج رو با ساینایی که موتورش پایه گازسوزه مقایسه میکنی،پژو با بنزینم کار کنه سالی دوبار واشر میزنه
علی پانا تحویل آبان ماه : سلام دوستان تحویل 30ابان تبدیل به رینگ اومده؟ دسترسی به کاستومر ندارم.