پیشرانههای سری XU در حجمهای بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ سیسی از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ میلادی در مجموعهی پژو و سیتروئن به کار گرفته میشدند، که در این میان موتور XU7 با حجم ۱۷۶۱ سیسی به دلیل استفاده در پرتیراژ ترین خودروهای داخلی برایمان شناخته شدهتر است. هر چند سازندهی داخلی در گذر زمان با انجام اصلاحاتی سعی در بروز نگاه داشتنش داشته، ولی هنوز موتوری پرسروصدا و پُرمصرف (نسبت به حجم) است و تنها به دلیل آشنایی گستردهی تعمیرکاران ایرانی و همچنین سهولت تامین قطعات یدکی محبوب است! در حدود یک دههی پیش، ایرانخودرو با همکاری مرکز تحقیقات موتور آلمان موفق به طراحی پیشرانهای جدید با حجم ۱۶۴۵ سیسی شد، که متاسفانه (علیرغم مزیتهای فراوان نسبت به XU7) به دلیل استراتژیهای فروش سردرگم و عدم تامین گستردهی لوازم یدکی و مقاومت تعمیرکاران و خریداران در مقابل کالای جدید، کم فروغ حاصل شد. در ادامه برای بررسی مهمترین مزیتهای EF7 با ما همراه باشید.
[1396/10/10 16:00]
ایران خودرو در واپسین روزهای دی 1402، شرایط فروش سورن پلاس XU7P را برای متقاضیان این خودرو با اولویت پاییز 1403 اعلام کرد.
[1402/10/26 12:00]
ایران خودرو شرایط تبدیل تعهدات سورن پلاس دوگانه سوز به سورن پلاس XU7P را اعلام کرد.
[1402/10/02 11:00]
بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۲۴ دی ماه، قیمت پژو پارس با موتور xu۷p از آغاز هفته با افزایش...
[1402/10/25 14:00]
امکان واریز وجه مجدد براي متقاضيان پاييز 1403 سامانه يكپارچه، شرايط انتخاب خودرو سورن با موتور XU7P مجهز به تجهيزات الزامی ...
[1402/10/25 8:00]