خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

گزارش
کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

گزارش
امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نرگس : سلام آقا محمد تازه امروز بارگیری شده برای نمایندگی من شیراز هستم احتمالا فردا برسه به نمایندگی
سامان : مبارک باشه. چه رنگی؟
حسین : دروغ نگفتم خدا لعنت کنه آدم دروغگورو البته حق دارین چون توی این گروه قبلاً دروغ زیاد گفتن که خدا ازشون نگذره ولی بخدا تکمیل وجه ۱۶ اسفند انجام دادم و سخا رو ۱۹ اسفند دادم نمایندگی ثبت کرد و دقیقا امروز فاکتور شدم دروغ برا من سودی نداره ولی واقعا میگم فاکتور شدم شما هم احتمال خیلی زیاد تا ۲ روز دیگه فاکتور میشین
حسین : دروغ نگفتم خدا لعنت کنه آدم دروغگورو البته حق دارین چون توی این گروه قبلاً دروغ زیاد گفتن که خدا ازشون نگذره ولی بخدا تکمیل وجه ۱۶ اسفند انجام دادم و سخا رو ۱۹ اسفند دادم نمایندگی ثبت کرد و دقیقا امروز فاکتور شدم دروغ برا من سودی نداره ولی واقعا میگم فاکتور شدم شما هم احتمال خیلی زیاد تا ۲ روز دیگه فاکتور میشین
مالک : سلام کسی اطلاع داره خودرو پلاک ثبت شده باشه تو قسمت پیگیری خودرو و توی سایپا یدک هم دیدم شماره شاسی ثبت شده بود بنظزتون کی تحویل میشه شاهین cvt
حمید : من ۱۶ اسفند تکمیل وجه کردم و سخا 11 بهمن گرفتم و 18 اسفند تحویل دادم فاکتور نشدم چرا دروغ میگید.چند تا کارمندهای سایپا اینجا هستن دروغ میگن که فردا تجمع نکنیم .اینا اگه راست میگفتن باید تا اخر اسفند حداقل فاکتور میشدن.مگه مردم نزول خور هستن که سودش رو بدن
ناشناس : نام شرکت نام خودرو زمان ثبت سفارش موعد تحویل اولویت انتخابی دلیل عدم احراز وضعیت نوع طرح کد پیگیری عملیات پیگیری مراحل سایپا شاهین 06 خرداد 1402 - ساعت 17:46 زمستان 1403 1 - ارسال به خودروساز طرح عادی - - مشاهده اطلاعات بازگشتی خودروساز مدل خودرو آخرین تاریخ فراخوان آخرین تاریخ واریز آخرین تاریخ مهلت پرداخت تاریخ فاکتور تاریخ تحویل شاهينG اتوماتيك CVT 20 مهر 1402 23 مهر 1402 از 27 مهر 1402 تا 20 مهر 1402 - - نمیدونم چرا خودرو ساز دعوتنامه های هفته چهارم اسفند ماه 403 نمیفرسته الان رفتم سامنه یکپارچه این خرید من هست از شرکت خودروسازشرکت سایپا 290 میلیون واریز وجه اولیه
ج ج : مبارکتون باشه تحویل اول بر اساس روز تکمیل وجه بعد بر اساس سخاست فعلام اول اسفندیا رو دارن میدن
شاهین دی ماهcvt : مبارک باشه مگه بر اساس تاریخ سخا فاکتور نمی کنن من تکمیل وجه و سخا ۲ اسفند هستم ولی همچنان آماده تخصیص هست
ناشناس : اگه با پارتی بازی نیست پس چرا شرکت سایپا دعوتنامه هفته چهارم اسفندماه 403 نمیفرسته تا ماهم مثل بقیه تکمیل وجه کنیم تاکی باید چشم انتظار باشیم عجب غلطی کردیم که پول واریز کردم بابت پیش فروش شاهین سی وی تی دیگه این اخرین خرید از شرکت سایپا دزد کلاهبردار هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پوریا : سلام. منم پیش فروش تیر هستم... برا همه ماشینا دعوتنامه تیر اومده به جز رانا
امیر انوری : 13 اسفند
یاسین : ی چیزی بگو بگنجه.10تن؟!بنظر من تو وانتم نداری چه برسه به این لگن
29بهمن : سلام دوستان ببخشید من سشنبه چراغ تحویلم روشن شده بنظرتون ممکنه فردا زنگ بزنن که برم تحویل بگیرم یا بیشتر طول میکشه تا برسه نمایندگی یزد؟
سارا : تاریخ ها یکی هست امرزو حما شد نمایندگی حتما خبر بگیر
اطلس مهرماه : سلام دوستان فردا تجمع برقراره به امید خدا بنر هم چاپ شده همه عزیزانی که میتونن یه بارم شده همت کنند و بیان حق خودمون رو باید بگیریم این بار اصولی با بنر مشخص هیچ فردی به اندازه ما کسایی که اطلس ثبت نام کردن از سایپا ضربه نخوردن خیلی بیشتر از شاهین و سهند تاخیر ما خیلی بیشتره
یوسف : من هم 31 شهریور رزرو ماداران هستم واریزی اولم 27 بهمن منتظرم ای کاش افزایش قیمت به ما نخورده شانس نداریم
ادریس : بیخیال شدم فقط گفتم ببینم کسی هست فاکتور شده باشه.من فقط ی ماهه زده آماده تخصیص
ادریس : بله ساینا اس تکسوز 85 گانه
الی جون : شرکت مدیران خودرو اومد کلاه سرمشتریا بذاره اه وناله مردم ومشتریا گریبان گیرش شد ویه انبارش سوخت ومتضررشد