خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند

 
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
 
مردم همچنان ناراضی‌اند.
 
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.
 
براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.
 
در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.
 
در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد". 
 
این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".
همین که گفت باید اینجور شود باید اونجور شود مشکلاتمون حل شد.
ما بریم آب پرتقال بخوریم(البته بعد از افطار)
16:46  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
4

به نعمت زاده بگو به همين خيال باش، مگر كسي كه ميخواد بره دزدي به صاحب خانه يا پليس اطلاع ميده،
تعمت زاده جان تا نظارتي نباشه و شكم دستگاههاي نظارتي و مردم گرسنه باشه، اين قطعه دزدي و آشغال فروشي ها ادامه دارد،
از قديم گفتند: آدم گرسنه سرش دين و ايمان نمي شه.
18:36  1395/03/23

گزارش
کاربر: m&z
7

نمایندگی ها عادت کردن ارباب گونه با مشتری رفتار کنند، توی هر نمایندگی باید دو ساعت التماس کنی تا پذیرش بشی، بعد التماس تعمیرکار کنی منت بذاره ماشینتو نگاه کنه، به فرض اینکه ایرادشو پیدا کرد خودت باید دنبال انباردار و انبار قطعه بگردی و تازه متوجه میشی که قطعه رو ندارن! در روزهای بعد در به در تمام نمایندگی ها رو میگردی برای اون قطعه (تلفنی هم جواب نمیدن) و بعد تازه متوجه میشی اصلا اون قطعه موجود نیست یا اینکه هست ولی بهت نمیدن!! از اونجایی که حقت خورده شده عصبانی میشی و شکایت میکنی. با گرمی به شما گوش میدن و کد رهگیری برات صادر میکنند! پس از گذشت یک ماه و نتیجه ندادن پیگیری ها خسته شده و از بازار آزاد قطعه رو تهیه و بیرون مشکلت رو توی یکی دو ساعت حل میکنی. بعدش توبه میکنی که عمرا پاتو تو نمایندگی نزاری. این تجربه تلخ بسیاری از هموطنامون هست.
16:11  1395/03/23
گزارش
پاسخ دادن
منصور
2

بنده هم اين بدبختي و بيچارگي رو تجربه كردم
18:38  1395/03/23

گزارش
امیر(سابق)
5

دوست من بعد بازم میریم رکورد 130 هزار ثبت نام در 7روز را میزنیم. تا خودمون نخوایم هیچ کس به دادمون نمیرسه. همین الان فرانسه و ببینید واسه یه تغییر کوچک چه بلوایی بپا کردند . ما فقط قر زدن و حرف زدن بلدیم به عمل که میرسه یه به من چه میگیم و خودمونو گول میزنیم . پس تا رفتارمون عوض نشه باید تحمل کنیم
01:07  1395/03/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : سلام شما کی تکمیل وجه کرده بودید
محمد : بازم از ۳ شهریوریا سفید رنگ مونده که فاکتور نشده باشه؟
سجا د ایلام : من شنبه صبح میرم دم معاونت فروش ببینم مادر من پسر اورده یا مادر اینا چطوری 22خرداد تبدیل زدم هنور فاکتور نکردین نشونشون میدم
پرندروکش : تبدیل تا مرداد اومده. شهریور هیچی نیومده
v4 lx فوری تحویل سه شهریور : سلام امروز تیتانیوم فاکتور بوده کسی؟ اگه بوده میشه ساعت واریزش رو بگه؟ الان سه روز شروع سده تحویل سه شهریورها پلی فاکتور نمیشیم….
v4 lx : سلام چه رنگ؟ واریز چه ساعتی؟ تحویل کی بودید؟
حمید : 20 خرداد تکمیل و تبدیل هیچ خبری نیس خدا بگم چیکارشون کنه
شاهین جی ناموجود : به نظرم تبدیل بزنید خودتونو راحت کنید الکی انتظار نکشید منم جی بودم مرداد ۱۸ خرداد تبدیل زدم و دیروز تحویل گرفتم
شاهین جی ناموجود : دوستان سلام تو سایت امروز قیمتهای سایپا رو زده بود هم کارخانه هم بازار شاهین جی قیمت کارخانه ۶۷۱ قیمت بازار زده بود ناموجود
تارا دستی ارومیه تیتانیوم : انتخاب نمايندگي 1404/05/01 پرداخت كل وجه 1404/05/01 دريافت پرونده 1404/06/13 آماده براي صدور فاكتور 1404/06/13 فاكتور شده 1404/06/13 تخصيص پلاک 1404/06/15 آماده جهت تحويل 1404/06/15 صدور اسناد خودرو 1404/06/18 حمل خودرو براي تحويل 1404/06/17 دريافت خودرو توسط نمايندگي در حال انجام تحويل به مشتري
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبینا : سلام این مبلغ تاثیر مصوبه شورای رقابت که داخل فاکتور زده چیه دیگه ؟؟یعنی اینو پس میدن؟ کسی میدونه لطفا جوابمو بده مرسی
چین : انشالله بقیه فاکتور بشن روز تعطیل اتومات فاکتور شدم میگفتن روز تعطیل فاکتور نمیکنن ولی شد
رضاااا : سلام دوستان من یک پراید وانت سال 93را تازه خریدم همه چیزش خوبه فقط خاموش میشه پمپ بنزین و دریچه گازش ورا عوض کردم بازم انگار خفه میکنه یه دفعه کسی از شما اگر این مشکل را داشته یه راهنمایی بکنه دستگاه هم خطایی نشون نمیده ممنون
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : اینا اگر تا آخر ماه فاکتور کردن ماشینو دادن که هیچ وگرنه تا آبان مثل رینگ فولادی های تیرماه که تازه دارن ماشین میگیرن اسیریم
وحید ازنا لرستان : سلام منم 31 شهریورم احتمالا واسه سربرج پیامک تبدیل بیاد واسمون..
soren : انشالاه به زودی فاکتور چند روزی شدت گرفته
نوید ساینا دوگانه 26 اسفند : دوستان پیش فروش هرجور حساب میکنم انصراف بدیم پولو بدیم طلا بگیریم شیش هفت ماه دیگه بفروشیم پول یه ماشین خوب برامون میمونه درسته 450 تومن دستمون میگیره بمونیم ساینا خیالی بدستمون برسه 600 میفروشیم ولی اینم در نظر بگیرید اگه جنگ شه یا اگه این روند فاکتور کردن ادامه داشته باشه پشت گوشمون دیدیم پول یا ماشینمون هم می‌بینیم
حسن پیش پانا فولاد مرداد : تیوفایو پلاس موتورش سی وی وی تی داره دیگه. یکی از وی هاش نیفتاد 😀
کوییک s شهریور : دوستان تحویل شهریورم الان فاکتور شدم شماره 12265200 ولی خب عین روزای اول حس حال ماشین صفر ندارم
مهدی پانا شهریور : اقا حسین دنا پلاس کلا یه موتور دیگس ef7 ولی 207 tup بهترین موتوری که تو ایران هست از همه لحاظ همین tu5 هست پلاسش که دیگه یه چیز دیگس خیلی پرسیدم درموردش