بررسی کامیون کاترپیلار CT660 2011 (قسمت دوم)

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

یادآوری می شود کامیون CT660 2011 جزء اولین مدل های کاری و عملیاتی کمپانی کاترپیلار است که برای بازار آمریکا ساخته و عرضه شده است. اگرچه این کمپانی در گذشته تجارب ارزشمندی در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات عمرانی جهت ساخت وساز به دست آورده است؛ اما به نظر می رسد که مدل جدید این شرکت شباهت زیادی به کامیون International دارد با این تفاوت که فقط کاور و لوگوی آن عوض شده است. با وجود این، واقعیت چیز دیگری است و کامیون CT660 در نوع خودش حرف های جدیدی برای گفتن دارد. این کامیون به گونه ای طراحی شده است که برای محدوده وسیعی از کارها کاربرد داشته باشد؛ از جمله این کاربردها می توان به خاک برداری، گودبرداری، مخلوط بتون، حامل نخاله، و حتی کشنده اشاره کرد. همان طور که در قسمت اول وعده داده بودیم، در قسمت دوم این مقاله به بررسی موتور، گیربکس، عملکرد، و سواری این کامیون می پردازیم.

 

موتور و گیربکس

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

کاترپیلار CT660 با داشتن دو نوع موتور مختلف با نام های CT11 و CT13 می تواند به ترتیب 330 تا 390 و 410 تا 470 اسب بخار نیرو تولید کند. بدنه این موتورها از جنس "آهن گرافیت فشرده" (Compacted Graphite Iron) ساخته شده است که در مقایسه با انواع متداول چیزی در حدود 227 کیلوگرم سبک تر است. علاوه بر این، موتورهای به کار رفته در این کامیون به سیستم ریل سوخت انژکتور مجهز هستند و با داشتن توربوشارژر و سیستم تزریق سوخت پرفشار می توانند حداکثر میزان گشتاور را در دور موتورهای پایین به دست آورند. از جمله وظایف سنگینی که بر عهده این کامیون گذاشته می شود، کشش اجسام سنگین یا تریلرهای مخصوص قابل اتصال به کاترپیلار CT660 است که این امر با استفاده از یک سیستم انتقال قدرت به عقب انجام می شود.

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

کامیون CT660 با داشتن یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته CX31 که قبلاً در شرایط مختلف و زیر عملیات سنگین مورد تست قرار گرفته است، از توانایی های خارق العاده ای در انجام کارهای سنگین برخوردار است. اگرچه این گیربکس در مقایسه با گیربکس Allison بلندتر است، اما تعویض دنده ها در آن خیلی نرم نیست. البته ناگفته نماند، عملکرد گیربکس CX31 بهتر از گیربکس Allison است و در حین رانندگی با آن هیچ مشکلی گریبان گیر شما نخواهد بود. گفتنی است، گیربکس های دیگری نیز به عنوان آپشن قابل سفارش می باشند که از جمله آن ها می توان به مدل های دستی و Ultrashift Plus محصول کمپانی Eaton اشاره کرد.

 

عملکرد و سواری

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

این خودروی سنگین همه کاره، از سیستم تعلیق توانمندی برخوردار است و به جرأت باید گفت که کمپانی کاترپیلار نهایت تکنولوژی خود را در CT660 جدید به کار بسته است. در بخش جلوی این کامیون معمولاً از انواع سیستم های تعلیق چندورقی مثل Shackle، فنر های تک یا دومرحله ای، و یا Slipper و در بخش عقب معمولاً از انواع Hendrickson یا Chalmers استفاده شده است.

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

به لطف سیستم تعلیق بادی کابین این کامیون، سواری و فرمان پذیری کاترپیلار CT660 تقریباً خوب و راحت است و خودرو بدون لرزش یا تکان های ناخوشایند در داخل کابین می تواند از پس مسیرهای ناهموار و صعب العبور برآید. کاترپیلار CT660 از جمله ماشین های سنگینی است که این کمپانی با استفاده از تجارب صنعتی چندین ساله خود طراحی و ساخته است. کیفیت ساخت این کامیون واقعاً عالی است و کابین با داشتن ویژگی آیرودینامیک یکی از بهترین ها است. طراحی بیرونی این کاترپیلار بسیار دوست داشتنی است و به خوبی، کاربردی بودن آن را در عملیات عمرانی به تصویر می کشد.

کامیون کاترپیلار CT660 (قسمت دوم) (ویدئو)

موتورهای کاترپیلار در حقیقت جزء قوی ترین ها هستند؛ به گونه ای که حتی در سخت ترین شرایط به هیچ وجه احساس ضعف نمی کنند. اگرچه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک CX31 نمی تواند یکی از نرم ترین و مطمئن ترین گیربکس ها باشد، اما این بدان معنی نیست که نمی تواند به وظایف خود به خوبی عمل کند. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این کامیون می توان به شاسی محکم آن اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر است و در اکثر کارهای سخت عمرانی می تواند قدرتمندانه روی پای خود بایستد. در خاتمه از شما دعوت می کنیم در فیلم (دانلود) زیر که توسط مجموعه 1Car به فارسی ترجمه و زیرنویس شده است، مشخصات مختلف این کامیون را تماشا کنید.

/uploads/Final Cat CT660.flv


منبع

Topspeed

برچسب : کامیون , CT660 , کاترپیلار , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

صمد
0

حرف آخر رو میزنه
19:49  1394/04/30
پاسخ دادن
کاربر: hamid
2

البته کابین این کامیون بیشتر شباهت به کامیون های ولوو سری N12 دارد.
14:14  1392/05/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
X22پرو : دوست عزیز شما که مبانی تاخیر رو میدونی برو با همون مبانی تاخیر سرگرم شو تا ماشینت بیاد،یا معنی تاخیر رو نمیدونی یا اینکه میخوای ادای باسوادا رو در بیاری،عزیزم اونجا اگه تاخیری هم بشه 1ماه فوقش تاخیر میخوره نه 8ماه که اینجا ملت اسیر شدن،یا پیام نزارید یا اگه پیام میزارید اعصاب مردم رو با دری وری بیشتر خورد نکنین
امیر : تشکر مجید جان
تیگو 8 : متاسفانه من هم چنین شرایطی دارم ثبت نام‌ 2اسفند. تحویل 26شهریور سه چهار روز دیگه نتیجه نگیرم مجبورم برم نمایندگی دزدیران خودرو
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال