رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت

رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت

 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند،گفت: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند.
 
آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه امروز صنعت قطعه سازی کشور رو به اهتضار است، اظهار داشت: طی دو هفته گذشته بسیاری از واحدهای قطعه سازی کشور تعطیل شده‌اند. تعدادی دیگر نیز دو تا سه روز در هفته با یک شیفت کاری فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه دومینوی تعدیل نیروی انسانی در صنعت قطعه سازی کشور افزایش یافته است، افزود: در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند.
 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو، تصریح کرد: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند.
 
محبی‌نژاد با بیان اینکه خودروسازان به لحاظ سیاسی و یا موارد دیگر تعدیل نیرو نداشته‌اند، گفت: متأسفانه صنعت قطعه سازی کشور به دلیل کمبود نقدینگی و بدهی‌های سنگین تحت فشار مضاعف است حتی دولت نیز کمک نمی‌کند و هر روز در بخش بیمه و مالیات خواستار دریافت مطالبات خود است.
 
وی به طلب چندهزار میلیارد تومانی قطعه ‌سازان از شرکت‌های خودروساز اشاره کرد و افزود: امروز صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور قربانی بی تدبیری سیاستگذاران کلان کشور است. مسئولان هیچ طرحی برای حمایت و احیای صنعت خودرویی کشور در دستور کار خود ندارند. این درحالی است که صنعت خودروی کشور موتور محرک اقتصاد بوده و به تنهایی 20 درصد ارزش افزوده صنایع کل کشور را به خود اختصاص داده است.
 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با انتقاد از ایجاد کمپین‌هایی از جمله کمپین نخریدن خودروی صفر، گفت: متأسفانه قوه قضاییه در این رابطه ساکت است و هر کس به راحتی هر مطلبی را در فضای مجازی منتشر می‌کند که به ضرر تولید ملی است.
 
محبی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز وفاقی میان نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون صنایع برای حمایت از صنعت قطعه سازی کشور وجود ندارد اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه‌ای به منظور بررسی وضعیت صنعت قطعه سازی کشور در کمیسیون صنایع برگزار شد اما متأسفانه وفاقی میان مسئولین نیست چه برسد به اینکه دولت و مجلس بخواهند با یکدیگر وحدت داشته باشند.
 
وی در ادامه با تأکید براینکه مجلس و دولت باید با همکاری قوه قضاییه تدبیر مناسبی را برای کمک به صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور داشته باشند اظهار داشت: اگر سیاست حمایتی صورت نگیرد شک نداشته باشید که در اسفندماه دولت باید هزینه‌های بسیاری بابت نیروی های بیکار پرداخت کند.
 
 
 
 
رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

تسنیم

 

برچسب : اخراج کارگران , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

کاربر: silvershadow
4

درسته عده ای از قطعه سازی بیکار شدن . بقیه مشاغل هم ببینیم تو این 2 سال خیلیا بیکار شدن و اسمی برده نمیشه.
بعدش هم ب آماری که میدن نمیشه اعتماد کرد.
خلاصه ما مقصر بیکاری این عده نیستیم. گردن مردم چیزی رو نندازن خواهشن. همیشه حق با مشتریه و اینا نمیخوان قبول کنن.
16:40  1394/07/20
پاسخ دادن
امیر
2

تو ایران همیشه حق با اینهاست و همیشه مقصر مردمند. اینجا بی صاحب ترین کشور دنیاست
20:07  1394/07/20

ehsan
11

مدیران صنعت خودرو و قطعه سازان انقدر جنس های بی کیفیت زدن و وارد کردن به صنعت خودرو که باید اونها به عنوان جنایت علیه بشریت مورد محاکمه قرار بگیرن
یعنی اگر اطلاعات و سطح کیفی مدیران خودرو ساز رو در اختیار سازمان ملل قرار بدن قطعا به عنوان اقدام علیه بشریت محاکمه میشن
19:32  1394/07/19
پاسخ دادن
رضا
24

همین کارگرها با تولید جنس درجه 3و 4 جون تعداد زیادی از مردم رو گرفتن .
اگر در تولید قطعه دقت لازم رو داشتن که کیفیت خودرو ها اینقدر پایین نبود . هر کی خربزه میخوره پا لرزش هم میشینه .
کالای بنجل باید از بازار حذف بشه و سازنده اش هم بیکار بشه
15:58  1394/07/19
پاسخ دادن
سماواتی
5

همین کارگرها؟؟؟ یعنی چی؟ کارگر چی کارست؟ طراحی قطعه با کارگره یا ساخت آلیاژهای مصرفی؟؟؟ خوبه که آدم همیشه اهل حق و واقع بینی باشه
16:36  1394/07/19

شپش
0

یکی از دوستان من تولید کننده بعضی از قطعات پلاستیکیه خودرو است ، میگفت خود مسئول خرید و کنترل کیفی یکی از خودروسازا ،درخواست میکرد از مواد درجه 3 و یا گرید پایینتر و ارزانتر و حتی بازیافتی در تولید قطعه استفاده کنید ، تاییدش با من ، پورسانتش را بجاش بیشتر میداد !!
21:44  1394/07/20

تحریییییم کننده فرغوووون
31

به درررررک که تعدیل یا تعلیق میشن ...
شماها باید توسط قوه ی قضاییه محاکمه بشید نه ملت مظلوم!
به خاطر دزدای بی وجدان و بی مسئولیتی مثل شماها خیییلی ها یا رفتن اون دنیا یا نقص عضو شدن و بدبختشون کردید!
خجالت هم نمیکشه مرتییییکه ی ....
13:22  1394/07/19
پاسخ دادن
hamed
21

کاملا حرفتون صحیحه
14:29  1394/07/19

سماواتی
0

میشه بگید این وسط تقصیر کارگر بدبختی که خرج زن و بچه اش رو از اینجا تامین میکنه چیه؟؟؟ کارگر مسئول طراحی قطعه است یا ناظر کیفیه؟؟؟
16:32  1394/07/19

:/
15

اقای سماواتی تقصیر ملت چیه؟ نکنه ملت باید از جون زن و بچه شون بگذرن که شما خرج و خانوادتو میخوای بدی؟ برو یه کار دیگه پیدا کن. مرد باش.
17:07  1394/07/19

سماواتی
5

چه ربطی داره برادر من. منم یکی مثل شما مصرف کننده. این اصلا بحث طرفداری از خودروساز نیست. من میگم کارگر راس ساعت میره پای دستگاه فقط با چند تا دکمه سروکار داره. نه طراحی میکنه نه با ترکیبات آلیاژ میانه ای داره. اونوقت شما میگی باید محاکمه بشن!!! کی؟ کارفرما یا کارگر روزمزد؟؟؟
18:07  1394/07/19

مسعود
7

جناب سماواتي عزيز درست است كه كارگر طراح يا سازنده آلياژ نيست اما عدم دقت در مونتاژ و ايراداتي كه از خط توليد است چي اينها كه به عهده كاگر هست ممكنه به هر دليل كارگر با كارفرما يا وضعيت كاري مشكل داشته باشد اما دليل نمي شود با جان و مال هموطن خود بازي كند بنده بارها شاهد بوده ام كه كارگر براي اينكه به كارفرما ضربه بزند در توليد قطعه دقت به خرج نداده است يا آنرا معيوب كرده است
مستدام باشيد
برادر كوچك شما مسعود
08:54  1394/07/20

مرتضی
2

سلام..البته بنده مثل دوستمون با لحن بد نمیگم به درک.و از بی کاری هموطنانم خوشحال نمیشم .ولی حرف من اینه که مگه این کارگر های عزیز بیمه نبودند..دولت محترم باید پول بیمه بیکاریشونو تا پیدا کردن کار مناسب بده....
ببینید عزیزان اینکه تو این شرایط رکود بازار خودرو از بیکاری کارگر ها میگن نوعی مظلوم نمایی عوامفریبانه جهت گرفتن امتیاز از مجلس و سایر مراجع تصمیم گیرنده جهت حمایت بیشتر از خودرو سازان و افزایش بیشتر تعرفه خودرو های خارجیست.وگرنه خودشون مگه براشون سرنوشت کارگر اهمیتی داره .مگه خودرو غیر ایمن پراید را کارگر ها بیشتر سوار میشوند یا مدیران...مدیران که خودشون خودرو خارجی سوار میشوند...
بنابراین دغدقه دوستانی که نگران بی کاری هموطنانمون هستند قابل درک است ولی از این حس انساندوستی دارد سو استفاده میشود و فقط مظلوم نمایی عوامفریبانه است
00:08  1394/07/21

امیر
27

همانطور که همه میدانند. دروغ میگن مثل... چون این تعداد نیرو طی2الی3سال گذشته به دلیل وارد کردن لوازم چینی و زدن برچسب ساخت ایران مازاد شناخته شدند. الان که خودروساز دچار مشکل شده با فرافکنی و اخبار دروغ در صدد تشویش افکار و پیشدستی برای جلوگیری از هرگونه اعتراض دست به این گونه کارهای کثیف میزنند. تا وام و کمک دولت را بدون هیچ گونه مقاومت دریافت کنند. تا کی باید مدیرانی این چنین کثیف بر صنعت حکومت کنند. پس چرا کسی کاری نمیکنه این مملکت مگه صاحب نداره که هر کس هر کاری میخواد میکنه
13:19  1394/07/19
پاسخ دادن
hamed
15

کاملا حرفتون صحیحه
14:02  1394/07/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان ۱۴۰۲ : دوستان کسی اطلاع داره دعوتنامه اذر تا چه تاریخی فرصت تکمیل وجه داشته ؟ با توجه به اینکه بعد از اون تاریخ دیگه دعوت نامه‌ای تا ۳۰ بهمن صادر نشد
تیتان 2 دی : رمز موفقیت یک دلال
امیر : بله به من هم گفتن تا ۱۵ اسفند تقریبا فاکتور شده البته من شاهین پلاس رو میگم.
فیلد : خطاب به شاهین پلاس اتوماتیک که تا ۱۶ اسفند فاکتور شده و اطلاع موثق داری اگر غیر حقیقت باشد اگزوز شاهین پلاس با اون منبع که از زیرش زده بیرون در مادر بزرگوارت
محبوبه : سلام خدمت همه دوستان..عزیزان سوالی داشتم....تارا اتومات مرغوبتره یا تارا دستی؟میخوام خرید کنم..کدوم بهتره..ممنون میشم جواب بدین.
akbar : ن داداش ماشین منم هنوز فاکتور نشده معلوم نیست میخوان چیکار کنن الان دیگه دوماه تاخیره
امیر : اسفند . من خودم ۲۵ اسفند تکمیل وجه کردم
سهند اذر : سلام وقت همگی دوستان بخیر سهند اس من یک ماه تحویل گرفتم خدای ماشین خوبی انتظار بیشتری از شرکت‌های ایرانی نمیشه داشت بیشتر به فکر سود خودشون هستن مشکلی که من با سهند دارم سرعت از 120کیلومتر که رد میشه کم کم دور موتور میر بالا روی 140که میرسه دور متر میاد روی 4500 صدای موتور خیلی روی اعصاب به موتور هم فشار میاد از دوستانی که تحویل گرفتین واسه شما هم همین مدلی
محمد : واریز اولیه 5 شهریور ، تکمیل وجه 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم
یوسف : سلام نمیدونم خبر درست یا نه. میگن بابت اینکه نمیتونن سانروف رو تامین کنن خط تولید g متوقف شده. اگه مصرف کننده هستین براتون زیاد اهمیت نداره بنظر من تبدیل ب gl قبول کنین. باز خود دانین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهریار : داداش شاید اشتباهی ب تو بنز دادن
فردوس دنا اتومات مشکی : آذربایجان شرقی بناب
مروت : سلام کوییک دعوتنامه تیرماه کی میاد اگه دعوتنامه واریزشدخودروروکی میدن
امیر : درود تحویل کی بودی
اطلس بهمن : کستکار تو دلالی بیش نیستی
کستکار : سلام دوستان من تبدیل به کوئیک زدم 10 روز پیش فردا گفتن بیا تحویل بگیر تهران هستیم میخوام درب کارخونه بفروشم اگر کسی خواست تماس بگیره 480 هم میدم ممنون از شما
م : وقتی سخا ثبت میکنی با دقت بخوانید گفته راهور انتخاب کنید
207 پانا فروش فوق العاده : سلام اصلا مشخص نیست تو این چند روز کسی فاکتور نشده
شادمهر : بزار ماشین اومد واست میگیم
محمد : فاکتور شدی اطلاع بده دادش ممنون