رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت

رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت

 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند،گفت: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند.
 
آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه امروز صنعت قطعه سازی کشور رو به اهتضار است، اظهار داشت: طی دو هفته گذشته بسیاری از واحدهای قطعه سازی کشور تعطیل شده‌اند. تعدادی دیگر نیز دو تا سه روز در هفته با یک شیفت کاری فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه دومینوی تعدیل نیروی انسانی در صنعت قطعه سازی کشور افزایش یافته است، افزود: در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند.
 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو، تصریح کرد: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند.
 
محبی‌نژاد با بیان اینکه خودروسازان به لحاظ سیاسی و یا موارد دیگر تعدیل نیرو نداشته‌اند، گفت: متأسفانه صنعت قطعه سازی کشور به دلیل کمبود نقدینگی و بدهی‌های سنگین تحت فشار مضاعف است حتی دولت نیز کمک نمی‌کند و هر روز در بخش بیمه و مالیات خواستار دریافت مطالبات خود است.
 
وی به طلب چندهزار میلیارد تومانی قطعه ‌سازان از شرکت‌های خودروساز اشاره کرد و افزود: امروز صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور قربانی بی تدبیری سیاستگذاران کلان کشور است. مسئولان هیچ طرحی برای حمایت و احیای صنعت خودرویی کشور در دستور کار خود ندارند. این درحالی است که صنعت خودروی کشور موتور محرک اقتصاد بوده و به تنهایی 20 درصد ارزش افزوده صنایع کل کشور را به خود اختصاص داده است.
 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با انتقاد از ایجاد کمپین‌هایی از جمله کمپین نخریدن خودروی صفر، گفت: متأسفانه قوه قضاییه در این رابطه ساکت است و هر کس به راحتی هر مطلبی را در فضای مجازی منتشر می‌کند که به ضرر تولید ملی است.
 
محبی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز وفاقی میان نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون صنایع برای حمایت از صنعت قطعه سازی کشور وجود ندارد اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه‌ای به منظور بررسی وضعیت صنعت قطعه سازی کشور در کمیسیون صنایع برگزار شد اما متأسفانه وفاقی میان مسئولین نیست چه برسد به اینکه دولت و مجلس بخواهند با یکدیگر وحدت داشته باشند.
 
وی در ادامه با تأکید براینکه مجلس و دولت باید با همکاری قوه قضاییه تدبیر مناسبی را برای کمک به صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور داشته باشند اظهار داشت: اگر سیاست حمایتی صورت نگیرد شک نداشته باشید که در اسفندماه دولت باید هزینه‌های بسیاری بابت نیروی های بیکار پرداخت کند.
 
 
 
 
رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

تسنیم

 

برچسب : اخراج کارگران , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

کاربر: silvershadow
4

درسته عده ای از قطعه سازی بیکار شدن . بقیه مشاغل هم ببینیم تو این 2 سال خیلیا بیکار شدن و اسمی برده نمیشه.
بعدش هم ب آماری که میدن نمیشه اعتماد کرد.
خلاصه ما مقصر بیکاری این عده نیستیم. گردن مردم چیزی رو نندازن خواهشن. همیشه حق با مشتریه و اینا نمیخوان قبول کنن.
16:40  1394/07/20
پاسخ دادن
امیر
2

تو ایران همیشه حق با اینهاست و همیشه مقصر مردمند. اینجا بی صاحب ترین کشور دنیاست
20:07  1394/07/20

ehsan
11

مدیران صنعت خودرو و قطعه سازان انقدر جنس های بی کیفیت زدن و وارد کردن به صنعت خودرو که باید اونها به عنوان جنایت علیه بشریت مورد محاکمه قرار بگیرن
یعنی اگر اطلاعات و سطح کیفی مدیران خودرو ساز رو در اختیار سازمان ملل قرار بدن قطعا به عنوان اقدام علیه بشریت محاکمه میشن
19:32  1394/07/19
پاسخ دادن
رضا
24

همین کارگرها با تولید جنس درجه 3و 4 جون تعداد زیادی از مردم رو گرفتن .
اگر در تولید قطعه دقت لازم رو داشتن که کیفیت خودرو ها اینقدر پایین نبود . هر کی خربزه میخوره پا لرزش هم میشینه .
کالای بنجل باید از بازار حذف بشه و سازنده اش هم بیکار بشه
15:58  1394/07/19
پاسخ دادن
سماواتی
5

همین کارگرها؟؟؟ یعنی چی؟ کارگر چی کارست؟ طراحی قطعه با کارگره یا ساخت آلیاژهای مصرفی؟؟؟ خوبه که آدم همیشه اهل حق و واقع بینی باشه
16:36  1394/07/19

شپش
0

یکی از دوستان من تولید کننده بعضی از قطعات پلاستیکیه خودرو است ، میگفت خود مسئول خرید و کنترل کیفی یکی از خودروسازا ،درخواست میکرد از مواد درجه 3 و یا گرید پایینتر و ارزانتر و حتی بازیافتی در تولید قطعه استفاده کنید ، تاییدش با من ، پورسانتش را بجاش بیشتر میداد !!
21:44  1394/07/20

تحریییییم کننده فرغوووون
31

به درررررک که تعدیل یا تعلیق میشن ...
شماها باید توسط قوه ی قضاییه محاکمه بشید نه ملت مظلوم!
به خاطر دزدای بی وجدان و بی مسئولیتی مثل شماها خیییلی ها یا رفتن اون دنیا یا نقص عضو شدن و بدبختشون کردید!
خجالت هم نمیکشه مرتییییکه ی ....
13:22  1394/07/19
پاسخ دادن
hamed
21

کاملا حرفتون صحیحه
14:29  1394/07/19

سماواتی
0

میشه بگید این وسط تقصیر کارگر بدبختی که خرج زن و بچه اش رو از اینجا تامین میکنه چیه؟؟؟ کارگر مسئول طراحی قطعه است یا ناظر کیفیه؟؟؟
16:32  1394/07/19

:/
15

اقای سماواتی تقصیر ملت چیه؟ نکنه ملت باید از جون زن و بچه شون بگذرن که شما خرج و خانوادتو میخوای بدی؟ برو یه کار دیگه پیدا کن. مرد باش.
17:07  1394/07/19

سماواتی
5

چه ربطی داره برادر من. منم یکی مثل شما مصرف کننده. این اصلا بحث طرفداری از خودروساز نیست. من میگم کارگر راس ساعت میره پای دستگاه فقط با چند تا دکمه سروکار داره. نه طراحی میکنه نه با ترکیبات آلیاژ میانه ای داره. اونوقت شما میگی باید محاکمه بشن!!! کی؟ کارفرما یا کارگر روزمزد؟؟؟
18:07  1394/07/19

مسعود
7

جناب سماواتي عزيز درست است كه كارگر طراح يا سازنده آلياژ نيست اما عدم دقت در مونتاژ و ايراداتي كه از خط توليد است چي اينها كه به عهده كاگر هست ممكنه به هر دليل كارگر با كارفرما يا وضعيت كاري مشكل داشته باشد اما دليل نمي شود با جان و مال هموطن خود بازي كند بنده بارها شاهد بوده ام كه كارگر براي اينكه به كارفرما ضربه بزند در توليد قطعه دقت به خرج نداده است يا آنرا معيوب كرده است
مستدام باشيد
برادر كوچك شما مسعود
08:54  1394/07/20

مرتضی
2

سلام..البته بنده مثل دوستمون با لحن بد نمیگم به درک.و از بی کاری هموطنانم خوشحال نمیشم .ولی حرف من اینه که مگه این کارگر های عزیز بیمه نبودند..دولت محترم باید پول بیمه بیکاریشونو تا پیدا کردن کار مناسب بده....
ببینید عزیزان اینکه تو این شرایط رکود بازار خودرو از بیکاری کارگر ها میگن نوعی مظلوم نمایی عوامفریبانه جهت گرفتن امتیاز از مجلس و سایر مراجع تصمیم گیرنده جهت حمایت بیشتر از خودرو سازان و افزایش بیشتر تعرفه خودرو های خارجیست.وگرنه خودشون مگه براشون سرنوشت کارگر اهمیتی داره .مگه خودرو غیر ایمن پراید را کارگر ها بیشتر سوار میشوند یا مدیران...مدیران که خودشون خودرو خارجی سوار میشوند...
بنابراین دغدقه دوستانی که نگران بی کاری هموطنانمون هستند قابل درک است ولی از این حس انساندوستی دارد سو استفاده میشود و فقط مظلوم نمایی عوامفریبانه است
00:08  1394/07/21

امیر
27

همانطور که همه میدانند. دروغ میگن مثل... چون این تعداد نیرو طی2الی3سال گذشته به دلیل وارد کردن لوازم چینی و زدن برچسب ساخت ایران مازاد شناخته شدند. الان که خودروساز دچار مشکل شده با فرافکنی و اخبار دروغ در صدد تشویش افکار و پیشدستی برای جلوگیری از هرگونه اعتراض دست به این گونه کارهای کثیف میزنند. تا وام و کمک دولت را بدون هیچ گونه مقاومت دریافت کنند. تا کی باید مدیرانی این چنین کثیف بر صنعت حکومت کنند. پس چرا کسی کاری نمیکنه این مملکت مگه صاحب نداره که هر کس هر کاری میخواد میکنه
13:19  1394/07/19
پاسخ دادن
hamed
15

کاملا حرفتون صحیحه
14:02  1394/07/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبر رینگ : شما کارت راحته دیگه نیاز به تایید نداری فقط پرینت همون تایید راهور رو بگیر ببر نمایندگی پیگیر باش برات ثبت کنن. منم تایید راهور بودم مشکل نداره و با تایید پست فرقی نداره
حسین : طریق لینک زیر برین امضا کنید https://www.karzar.net/209876
شاهین جی دنده ۱۱ آذر : شاهین جی دنده پذیرش ۱۱ آذر هستم خدا لعنتشون کنه فاکتور نمیکنن الان دو ماهه تو تاخیرر هیچکس هم پاسخگو نیس مملکت بی صاحب همین میشه دیگه
امیر : سلام معمولاً حدود ۵ماه زمان می‌بره تا شاسی بشه
Masoud x5 : به جان خودم چند وقت دیگه کرمانخودرو انفجار یندرعباس را بهانه میکنه و میگه کانتینرهای ما که قطعات داخلش بوده سوخته پش چند ماه دیگه تاخیر میندازه تو تحویل ..
J7 : میشه تاریخ ثبت نامتونو بفرمایید تحویل سیستمیتون کی خورده فقط حتما قبل از ۲۴ ساعت کارشناسی ببرید
Sadegh : سخا رو چجوری میشه گرفت؟ من رفتم تو سامانه قسمت احراز محل سکونت اونجا زده تایید توسط راهور همینو پرینت کنم؟ یا جا دیگه باید برم؟
یوسف : شاهین g پیش فروش واریز اولیه ۱۹ اذر .تحویل خرداد. قبل عید تبدیل ب gl زدم. شنبه باز پیامک افزایش مالیات و بیمه اومد دیروز ۷۶۰۰ پرداخت کردم . الان نگاه کردم فاکتور شدم.
جک j4 تبریز : دوستان، من ثبت نامی 19 آذر اقساطی از تبریز 25 اسفند ماه شاسی و 26 بیمه 31 فروردین هم پلاک 3 اردیبهشت بارگیری و 7 ام تحویل خودرو ولی هنوز کارت ماشین و برگ سبز نیومده
فاطمه جی 4 سفید مشهد : منم شرایط مشابه شما رو دارم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا دنده پیش تیر : 6 تیر بودم حالا شده 30 تیر
میلاد : 😒😒😒😒😒😒
رضا : مطمئنن اطس جی نبوده چون امکان نداره مهر فاکتور نشه بعد اسفند فاکتور شه
امین : چراغ تحویل همین الان روشن شد دوستانی که تحویل گرفتن چقدر طول میکشه بعد از روشن شدن چراغ تحویل ماشین برسه نمایندگی؟
15بهمن تکمیل وجه : سلام کاش یه جواب درست میدادن میدونستیم چرافاکتورنمیکنن؟؟؟ نابودبشه سایپا بااین وضعیت فقط خدا به دادمون برسه
دوگانه سی اسفند : دوگانه فقط تبریزهستش
اطلس جی دی : دوباره دعوتنامه اطلس جی ال تا چهاردهم تمدید شد ، لعنت به سایپا خدا نگذره ازشون دیونه کردن ما رو برای یه ماشین
مfx : سلام ماشینتونو کدوم شهر و کدوم نمایندگی ثبت نام کردین؟
سمند جدید : سلام دوستان لطف اطلاع بدید کسی امروز ازخرداد فاکتورشده 13 خرداد
صولتی : 12029743