راهکار شکایت از خودروسازان

راهکار شکایت از خودروسازان

 اقتصادنیوز نوشت: مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
در مقطع فعلی که خودروسازان خواستار افزایش قیمت هستند، مردم همچنان متصورند که در دوره پساتحریم بازار خودرو شاهد کاهش قیمت است و روند قیمت‌گذاری با سطح قدرت خرید آنها برابر می‌شود. در حالی که بارها دولتمردان و سیاستگذاران متذکر شده‌اند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعمیق کاهش تقاضا برای خرید خودرو در حالی جریان گرفته که بیشتر کارشناسان نارضایتی مشتریان را نبود کیفیت لازم خودروهای داخلی می‌دانند. این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان نیز بارها از نحوه خدمات نمایندگی‌ها، شرایط فروش و عملکرد فروش شرکت‌های خودروسازی نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. از نگاه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بعد از این نارضایتی به قیمت‌گذاری برمی‌گردد و بعد دیگر آن کیفیت محصولات است.
 
تا جایی که به تازگی دبیر هیات حل اختلاف خودرویی از صدور رای به نفع مشتریان در هفت پرونده شکایت از خودروسازان خبر داده است. عباسعلی غیاثی اظهار کرده که براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های مشتریان از ارایه خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون 10 پرونده شکایت از خودروسازان به این هیات ارسال شده است، خاطرنشان کرده از این تعداد در هفت پرونده رای به پرداخت خسارت از سوی خودروساز یا تعویض خودرو صادر شده، در یک پرونده رای به نفع خودروساز صادر و رسیدگی به دو پرونده نیز به دلیل انصراف شاکیان متوقف شده است.
 
دبیر هیات حل اختلاف خودرویی ادامه داد: عدم پرداخت جریمه خواب خودرو از سوی واحد خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز و تصادف خودرو به دلیل عیب فنی، از جمله موارد مطرح در شکایت مشتریان بوده که منجر به صدور رای به نفع شاکیان شده است.
 
او افزوده است: طبق قانون، این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی اداره کل رسیدگی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط به عنوان رییس هیات، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و رای اکثریت اعضاء ملاک عمل است.
 
غیاثی خاطرنشان کرده انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به عنوان مسوول تشکیل هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
 
او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند، تصریح کرده که این وزارتخانه پس از بررسی و تشخیص، پرونده‌هایی که نیاز به رسیدگی در هیات حل اختلاف دارند را به این هیات ارسال می‌کند.

منبع

خبر آنلاین

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
16

وقتی تولید کننده.فروشنده.متشاکی و رسیدگی کننده یه نفر باشه . این بازیها مسخره به نظر میرسه . تا الان که فروش خوبی داشتید و مردم خون گریه میکردند کجا بودید . الان که گرفتار شدید به آب و آتیش میزنید . نخیر آقا با این چیزا دیگه مردم گول نمیخورند . چون بارها این مدل بازیهای شما را دیدیم . برید ماشین به روز و به قیمت تولید کنید بعد بیاید با مردم صحبت کنید
16:47  1394/06/19
پاسخ دادن
حق طلب
25

مگه خودتون نمیبینین خودروها رو با بالاترین قیمت بدون کیفیت وایمنی به مردم دارن میفروشن
شما خودتون باید پیش قدم بشین ودر این کارخونه هارو گل بگیرین ونه اینکه صبر کنین شاید کسی بیاد بخاطر ایرادی در خودرو ویا بدرفتاری فروشندگان ونمایندگیها بیشتون شکایت کنن وبعد شمارسیدگی بکنین که اونم با ارسال به شورای حل اختلاف وامثال اون به طوری میپیچونینو.اگه واقعا میخواین کاری بکنین خودتون باید پیش قدم بشین تا مردم بهتون اعتماد کنن
بعدشم باید به کجااا؟؟؟!!! شکایت کنیم ؟؟؟!!!
همونجایی که مسئولینش هر توهینی به مردم میکنن !!!؟؟؟
شمارو بخدا بجای این حرفها و کارهای عجیبو غریب کودکانه. جلو سود جویی خودروسازان داخلی ووارد کنندگانو بگیرین. انتقال تکنولوژی بدین وخودروی با کیفیت روز تولید کنین. تعرفهء بیجای گمرکی رابردارین تابازار به معنای واقعی رقابتی بشه.ملت هیچی از شما نمیخوان.فقط وظیفتونو درست انجام بدین همین
هیچ چیزی فرای مسئولیت شما وحق خودمون ازتون نخواستیمو نمیخوایم
تا امام زمان عج نیاد اوضاع ما وشما همینه
12:22  1394/06/19
پاسخ دادن
feri
23

ما میگیم 405 و پراید نمیخوایم میگن بیاید شکایت کنین قطعش کیفیت نداره.

ضمناً دولتمردان قیمت نمیذارن، مصرف کنندس که قیمتو تعیین میکنه(یه نگاه به بازار بندازین تا از خواب پا شین)
12:09  1394/06/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد : داداش اینا تبصره هایی ایجاد کردن که قشنک‌میزنن زیر سود مشارکت. الان یه جا نوشته "در فرض عدم افزایش قیمت، سود مشارکت به خریدار تعلق می گیرد" از این جمله چی نتیجه میگیری؟
J4مشکی گیلان : سلام من ثبت نامی ۳۱ خرداد بودم ۲۲ مهر موعود تحویلم بود ولی ۱ دی ماشینو تحویل گرفتم ۸ ماه طول کشید ولی سود تاخیر از ۲۲ مهر لحاظ شد یعتی ۲ ماهو خورده ای. نقدی خریده بودم ۷۹۱ تومن. این دوماه سود تاخیرش چقدر میشه؟؟؟؟ من تماس گرفتم گفتن ۳۶ درصد سالیانه هست. هرجور حساب میکنم ۴. ۵ تومن بیشتر نمیشه. ایا همین مبلغه یا اشتباه میکنم. دوستان نحوه محاسبشو لطفا بگن. واینکه شکایت نگردم تماس گرفتم گفتن ک از اردیبهشت دارن سود تاخیر میدن تا خرداد طدل میکشه ایا راست میگن یا الکیه؟؟ و باید شکایت کرد. اونایی ک تجربشو دارن لطقا به اشتراگ بذارن ممنون میشم. در مورد ماشین هم بگم ماشین بدی نیست. فقط به محض خرید اولین کار نانو سرامیک کنین بخاطر کیفیت رنگ. مشکل دیگ نداره.
وحید تی ۸ : ادم این مسعود پزشکیان که انقدر شرینه ادم ۳بار دارش بزنه دوباره زندش کنه دوباره دارش بزنه که انقدر نمکش زیاده کم کنه بامردم انقدر شوخی نکنه
تارادستی فروردین : ن‌بایدبریدسایت نگاکنید
تارا تیتانیومv4 : کلاه سرت رفته بنده خدا اون پول رو اگه پارسال میدادی لبو، الان ۴میلیارد کاسب بودی
سهند دی ماه : والا فقط ماشین رو بدن پارسال تابستون هیچ شد عیدمون هیچ شدتابستون امسال حداقل ابرومون پیش بچه ها حفظ بشه خداازشون‌نگذره شدیم‌گاو پیشونی سپید همه هی میگند چی شد چی شد ... خدارو خوش میاد کاش اینا به کارما اعتقاد داشتند خداانءشاالله جوابشونو بده ماسهند رو یه جور. اطلس رو ازمهرپارسال یه جور کوییک و ساینا وشاهین یه جور درکمال پررویی بیان باز فروش بزارند ادم گریه اش میگیره انءشاالله بزودی تحویل بگیرید وچرخ ماشین هاتون بچرخه❤️
ساسان : چوپان دروغگو یک دروغ گفت وتوکتابها هرسال ازش یاد میکنن....من نمیدونم درمورد اینها چی باید بنویسن وکجا....دیگه به چشم‌های خودم هم اعتماد ندارم..
الهام x5 آذر : من نقدی پرداخت کردم و همون روز شاسی و فاکتور باهم شد. امروز هم بیمه سبز شد. نمایندگی بهم گفت تا سه ماه بعد ماشین رو میدن. ولی امیدوارم همینطور که تند تند پروفایل داره سبز میشه ادامه پیدا کنه و به قول شما تا اواخر خرداد ماشین دستمون باشه
هادی : آقایون سلام من تحویل خرداد است سه ماهه بوده آیا همان 3 ماه تحویل میدن یا دیرتر
شاهین اتومات cvt : سلام کسانی که تکمیل وجه و سخا تاریخ یکم اسفند هستن. اگر فاکتور شدن اطلاع رسانی کنن. انگار آذر ماه دیگه همه تموم شدن. از آذر تا ۱ اسفند هیچ دعوتنامه و هیچ تکمیل وجهی نبوده.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : الان فرق کسی که 4 ماه پیش ثبتنام کرده با کسی که الان ثبتنام کنه چی؟ کلاهبرداری واقعا. تو کاستومر هم چی پرید برکشت به مرحله ثبت نام. قبلا تکمیل وجه شده و اماده تخصیص بود. تاریخ تحویل هم حذف شد.
تیگو : برین پرداخت کنین ، این کارا فایده نداره ، حداقل ماشینتون رو تحویل میگیرین ، راحت میشین
سقف فلز 31 فروردین : دوستان کسی طرح فرسوده فروردین فاکتور شده ؟
ستار : سلام ببخشید کسی خبر داره دعوتنامه هایما اس 7تحویل‌خرداد‌کی میاد؟
وکیلی : خدا ازشون نگذره روز ثبتنام گفتن قیمت قطعی
بهمن زورگیر : مراقب پیامهای عوامل شرکت باشید بهترین راه تجمع جلو سازمان صمت (صنعت معدن تجارت) هست که مرجع نظارت بر عملکرد شرکتهاس و رسانه ای کردن موضوع. آدرس خ22 بهمن مجتمع اداری جنب بزرگراه
آریزو5 : مراقب پیامهای عوامل شرکت باشید بهترین راه تجمع جلو سازمان صمت (صنعت معدن تجارت) هست که مرجع نظارت بر عملکرد شرکتهاس و رسانه ای کردن موضوع.آدرس خ 22بهمن مجتمع اداری جنب بزرگراه
سعید : موقع ثبت نام گفتن قطعی هس چند بار گفتم دیون چقد میشه گفتن 3 میلیون نهایت 10 میلیون میشه آنموقع راست حرف میزدن عمرا ثبت نام میکردم
آریزو5 : آدرس سازمان صمت فکر کنم خیابان 22بهمن جنب بزرگراه داخل مجتمع اداری باشه.
اپشنال خرداد404پیش فروش : خواهشا پیش فروش اتومات جواب بده تاچه تاریخی فاکتورشده؟