راهکار شکایت از خودروسازان

راهکار شکایت از خودروسازان

 اقتصادنیوز نوشت: مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
در مقطع فعلی که خودروسازان خواستار افزایش قیمت هستند، مردم همچنان متصورند که در دوره پساتحریم بازار خودرو شاهد کاهش قیمت است و روند قیمت‌گذاری با سطح قدرت خرید آنها برابر می‌شود. در حالی که بارها دولتمردان و سیاستگذاران متذکر شده‌اند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعمیق کاهش تقاضا برای خرید خودرو در حالی جریان گرفته که بیشتر کارشناسان نارضایتی مشتریان را نبود کیفیت لازم خودروهای داخلی می‌دانند. این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان نیز بارها از نحوه خدمات نمایندگی‌ها، شرایط فروش و عملکرد فروش شرکت‌های خودروسازی نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. از نگاه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بعد از این نارضایتی به قیمت‌گذاری برمی‌گردد و بعد دیگر آن کیفیت محصولات است.
 
تا جایی که به تازگی دبیر هیات حل اختلاف خودرویی از صدور رای به نفع مشتریان در هفت پرونده شکایت از خودروسازان خبر داده است. عباسعلی غیاثی اظهار کرده که براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های مشتریان از ارایه خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون 10 پرونده شکایت از خودروسازان به این هیات ارسال شده است، خاطرنشان کرده از این تعداد در هفت پرونده رای به پرداخت خسارت از سوی خودروساز یا تعویض خودرو صادر شده، در یک پرونده رای به نفع خودروساز صادر و رسیدگی به دو پرونده نیز به دلیل انصراف شاکیان متوقف شده است.
 
دبیر هیات حل اختلاف خودرویی ادامه داد: عدم پرداخت جریمه خواب خودرو از سوی واحد خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز و تصادف خودرو به دلیل عیب فنی، از جمله موارد مطرح در شکایت مشتریان بوده که منجر به صدور رای به نفع شاکیان شده است.
 
او افزوده است: طبق قانون، این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی اداره کل رسیدگی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط به عنوان رییس هیات، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و رای اکثریت اعضاء ملاک عمل است.
 
غیاثی خاطرنشان کرده انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به عنوان مسوول تشکیل هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
 
او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند، تصریح کرده که این وزارتخانه پس از بررسی و تشخیص، پرونده‌هایی که نیاز به رسیدگی در هیات حل اختلاف دارند را به این هیات ارسال می‌کند.

منبع

خبر آنلاین

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
16

وقتی تولید کننده.فروشنده.متشاکی و رسیدگی کننده یه نفر باشه . این بازیها مسخره به نظر میرسه . تا الان که فروش خوبی داشتید و مردم خون گریه میکردند کجا بودید . الان که گرفتار شدید به آب و آتیش میزنید . نخیر آقا با این چیزا دیگه مردم گول نمیخورند . چون بارها این مدل بازیهای شما را دیدیم . برید ماشین به روز و به قیمت تولید کنید بعد بیاید با مردم صحبت کنید
16:47  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
حق طلب
25

مگه خودتون نمیبینین خودروها رو با بالاترین قیمت بدون کیفیت وایمنی به مردم دارن میفروشن
شما خودتون باید پیش قدم بشین ودر این کارخونه هارو گل بگیرین ونه اینکه صبر کنین شاید کسی بیاد بخاطر ایرادی در خودرو ویا بدرفتاری فروشندگان ونمایندگیها بیشتون شکایت کنن وبعد شمارسیدگی بکنین که اونم با ارسال به شورای حل اختلاف وامثال اون به طوری میپیچونینو.اگه واقعا میخواین کاری بکنین خودتون باید پیش قدم بشین تا مردم بهتون اعتماد کنن
بعدشم باید به کجااا؟؟؟!!! شکایت کنیم ؟؟؟!!!
همونجایی که مسئولینش هر توهینی به مردم میکنن !!!؟؟؟
شمارو بخدا بجای این حرفها و کارهای عجیبو غریب کودکانه. جلو سود جویی خودروسازان داخلی ووارد کنندگانو بگیرین. انتقال تکنولوژی بدین وخودروی با کیفیت روز تولید کنین. تعرفهء بیجای گمرکی رابردارین تابازار به معنای واقعی رقابتی بشه.ملت هیچی از شما نمیخوان.فقط وظیفتونو درست انجام بدین همین
هیچ چیزی فرای مسئولیت شما وحق خودمون ازتون نخواستیمو نمیخوایم
تا امام زمان عج نیاد اوضاع ما وشما همینه
12:22  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
feri
23

ما میگیم 405 و پراید نمیخوایم میگن بیاید شکایت کنین قطعش کیفیت نداره.

ضمناً دولتمردان قیمت نمیذارن، مصرف کنندس که قیمتو تعیین میکنه(یه نگاه به بازار بندازین تا از خواب پا شین)
12:09  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Iman : سلام واریزی 21 مهر ماه هنوز فاکتور نشده. در مرحله آماده تخصیص نشان می دهد.
شاهین زمستان ۴۰۳ : برای ما پیام تبدیل نیامده چطور خودمان به جی ال تبدیل می زنیم
شاهین G : نمایندگی میگه فعلا تولید قطع شده خدا لعنتشون کنه
اهورا : به گفته کارشناس سایپا تا تاریخ 31 فروردین دادن. اما من اینجا خیلیا رو دیدم که میگن مال اسفند ماه هستن و هنوز بهشون ندادن
امیر : سلام مبارکتون باشه دوست عزیز شما تحویل مرداد بودید؟درسته؟ببخشید دی ماه ۴۹۳ چقد واریز کرده بودید؟ممنون میشم پاسخ بدید
مصطفی مقدسی : سلام کسی اطلاع داره شاهینgتا چه تاریخی فاکتور شده دوستان
x5 سفید : من هم با شرایط شما اما ۲۸ مهر شاسی شد و امروز بیمه
Samirax5 : بویی از شرف و انسانیت نبردن آخه بعد اینهمه تازه صدور فاکتور
مراد : سلام تا چند وقت بعد تحویل ماشین سند و مارتش باید بیاد اگه نیاد ب کی باید بگیم
محسن : سلام بخواهیم آینه تارا رو برقی جمع کنیم هزینش کسی می دونه چند هست ت نمایندگی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اریسان : سلام دوستان من ثبت نام 10 ابان هستم،هنوز خبری از فاکتور و پلاک نیست کسی هست ک فاکتور پلاک شده باشه ،خواستم ببینم چقدر زمان میبره به دستم برسه
شیراز : سلام من دقیقا تاریخ شما ثبت نام و تکمیل وجه کردم امروز زنگ زدم شرکت سایپا هر سوالی در مورد تحویل پرسیدم فقط می گفت نمیدونم در اخر بعد از 10 دقیقه بحث کردن گفت همین که هست
ناصر : والا همونو بگو هم اکستند پلاک کنید هم ابی چه مشکلی داره تازه سایت باز کردن دوباره ثبت نام کنن
شاهین دژ : سلام دنا اتومات تحویل فوری تکمیل وجه 27 مهر 7 ابان تحویل به قطار کی میرسه شهرستان
Mao : پارس خودرو تازه اعلام کرده که کارای افزایش قیمت انجام دادن طی چند روز اینده قیمت جدید اعلام کنه شروع میکنه به فاکتور کردن و تحویل دادن ،افزایش تولید داده روزی 5 هزارتا خودرو داره تولید میکنه قیمت دربیاد به سرعت ار اس هارو فاکتور میکنند به نظرم چون از بقیه شرکتهای دیگه بهتر عمل کرده تا الان خودمم پیش فروش برج 2 هستم اذر تکمیل وجه منه تا اخر آبان ار اس تکلیفش روشن میشه
A&M : سلام دوستان کسی میدونه طرح مادران ساینا تک تا چه تاریخی فاکتور شده؟؟؟
بابک : من اردیبهشت پذیرش شدم تحویل هم هفته چهارم آذر کی تکمیل وجه و فاکتور میشه
سیامک : حالا شما خوشبین باش و خودت به شخصه بیا من به نوبه خودم حتما و صد در صد میام امیدوارم بقیه دوستان هم بیان روز یکشنبه ساعت 9 صبح .روز 18 آبان ماه
نیسان : سلام داداش با باربندی و کی فاکتور شدی پذیرش
محمدرضا : سلام به همگی اگ میخوایین ببین فاکتور کی قرار بکنه ایران خودرو سامانه هدا از بازار دانلود کنید3روز مونده به فاکتور کردن ایرانخودرو استعلام میگیره از سامانه و تو اونجا نوشته ایراخودرو استعلام گرفته بعد3روزکاری فاکتور میشه امیدوارم بدردتون بخوره مطلب