راهکار شکایت از خودروسازان

راهکار شکایت از خودروسازان

 اقتصادنیوز نوشت: مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
در مقطع فعلی که خودروسازان خواستار افزایش قیمت هستند، مردم همچنان متصورند که در دوره پساتحریم بازار خودرو شاهد کاهش قیمت است و روند قیمت‌گذاری با سطح قدرت خرید آنها برابر می‌شود. در حالی که بارها دولتمردان و سیاستگذاران متذکر شده‌اند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعمیق کاهش تقاضا برای خرید خودرو در حالی جریان گرفته که بیشتر کارشناسان نارضایتی مشتریان را نبود کیفیت لازم خودروهای داخلی می‌دانند. این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان نیز بارها از نحوه خدمات نمایندگی‌ها، شرایط فروش و عملکرد فروش شرکت‌های خودروسازی نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. از نگاه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بعد از این نارضایتی به قیمت‌گذاری برمی‌گردد و بعد دیگر آن کیفیت محصولات است.
 
تا جایی که به تازگی دبیر هیات حل اختلاف خودرویی از صدور رای به نفع مشتریان در هفت پرونده شکایت از خودروسازان خبر داده است. عباسعلی غیاثی اظهار کرده که براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های مشتریان از ارایه خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون 10 پرونده شکایت از خودروسازان به این هیات ارسال شده است، خاطرنشان کرده از این تعداد در هفت پرونده رای به پرداخت خسارت از سوی خودروساز یا تعویض خودرو صادر شده، در یک پرونده رای به نفع خودروساز صادر و رسیدگی به دو پرونده نیز به دلیل انصراف شاکیان متوقف شده است.
 
دبیر هیات حل اختلاف خودرویی ادامه داد: عدم پرداخت جریمه خواب خودرو از سوی واحد خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز و تصادف خودرو به دلیل عیب فنی، از جمله موارد مطرح در شکایت مشتریان بوده که منجر به صدور رای به نفع شاکیان شده است.
 
او افزوده است: طبق قانون، این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی اداره کل رسیدگی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط به عنوان رییس هیات، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و رای اکثریت اعضاء ملاک عمل است.
 
غیاثی خاطرنشان کرده انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به عنوان مسوول تشکیل هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
 
او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند، تصریح کرده که این وزارتخانه پس از بررسی و تشخیص، پرونده‌هایی که نیاز به رسیدگی در هیات حل اختلاف دارند را به این هیات ارسال می‌کند.

منبع

خبر آنلاین

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
16

وقتی تولید کننده.فروشنده.متشاکی و رسیدگی کننده یه نفر باشه . این بازیها مسخره به نظر میرسه . تا الان که فروش خوبی داشتید و مردم خون گریه میکردند کجا بودید . الان که گرفتار شدید به آب و آتیش میزنید . نخیر آقا با این چیزا دیگه مردم گول نمیخورند . چون بارها این مدل بازیهای شما را دیدیم . برید ماشین به روز و به قیمت تولید کنید بعد بیاید با مردم صحبت کنید
16:47  1394/06/19
پاسخ دادن
حق طلب
25

مگه خودتون نمیبینین خودروها رو با بالاترین قیمت بدون کیفیت وایمنی به مردم دارن میفروشن
شما خودتون باید پیش قدم بشین ودر این کارخونه هارو گل بگیرین ونه اینکه صبر کنین شاید کسی بیاد بخاطر ایرادی در خودرو ویا بدرفتاری فروشندگان ونمایندگیها بیشتون شکایت کنن وبعد شمارسیدگی بکنین که اونم با ارسال به شورای حل اختلاف وامثال اون به طوری میپیچونینو.اگه واقعا میخواین کاری بکنین خودتون باید پیش قدم بشین تا مردم بهتون اعتماد کنن
بعدشم باید به کجااا؟؟؟!!! شکایت کنیم ؟؟؟!!!
همونجایی که مسئولینش هر توهینی به مردم میکنن !!!؟؟؟
شمارو بخدا بجای این حرفها و کارهای عجیبو غریب کودکانه. جلو سود جویی خودروسازان داخلی ووارد کنندگانو بگیرین. انتقال تکنولوژی بدین وخودروی با کیفیت روز تولید کنین. تعرفهء بیجای گمرکی رابردارین تابازار به معنای واقعی رقابتی بشه.ملت هیچی از شما نمیخوان.فقط وظیفتونو درست انجام بدین همین
هیچ چیزی فرای مسئولیت شما وحق خودمون ازتون نخواستیمو نمیخوایم
تا امام زمان عج نیاد اوضاع ما وشما همینه
12:22  1394/06/19
پاسخ دادن
feri
23

ما میگیم 405 و پراید نمیخوایم میگن بیاید شکایت کنین قطعش کیفیت نداره.

ضمناً دولتمردان قیمت نمیذارن، مصرف کنندس که قیمتو تعیین میکنه(یه نگاه به بازار بندازین تا از خواب پا شین)
12:09  1394/06/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 62 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mx5 : سلام دوستان بنده ی کی ام سی ایکس 5 ثبت نام کردم الان برای من شاسی اومده و تا بیمه سبز شده فقط مونده صدور پلاک و ارسال مدارک که سبز بشه حالا دوستانی که تحویل گرفتن میشه بنده رو ی راهنمایی کنن که الان ماشین و کی بهم تحویل میدن
جی سون : دوستان رنگ مشکی و رنگ خاکستری از نظر مدت تحویل فرق دارن؟ یا اینکه رنگ به تحویل ربطی نداره؟
علیرضا : تارا دستی تیتانیوم طرح مادران واریزی اول ۱۵ مهر واریزی دوم ۵ اسفند فاکتور ۲۸ اردیبهشت
علی : سلام کسی هست تحویل 31اردیبهشت فاکتور شده باشه
داریوش : سلام متاسفانه منم ثبت نام دی هستم تحویل اردیبهشت برای منم همین مبلغ اومده
مهدی : دوست عزیز قیمت رو داخل باما ببین ماشین من گرونتره، چون خانواده هستیم قصد عوض کردن دارم، تارا یه مقدار بدفروش هم هست، البته هر ماشین ایرانی به نحوی ایرادی داره و ماشین شما هم به این زودی ها فاکتور نمیشه
علی : تا اوایل دی ماه 403 فاکتور شده، هنوز ثبت نام بهمن یک ماه دگ تازه شاسی بشه و بعد شاسی یک ماه بعدش تحویلت میدن ، مرداد ماه منتظر تحویل باش یا باتاخیر شهریور ، روال اینه متاسفانه
علی : قیمت قطعی وجود ندارد قیمت مصوب هست شما سال 403 ثبت نام کردی مدل 404 و باید مابه‌التفاوت رو بدید ، قانونه ، از جیب شرکت که نمی دن
شاهین زمستان 03 : منظور اینه که شما ممکنه آذر403 پیش پرداخت واریز کرده باشی و موعد تحویلت آذر 404 باشه و شماره پذیرشت جلوتر از کسی باشه که دی 403 واریز کرده و موعد تحویلش شده مرداد 404 :)
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد 19مهر : دیگه وقت چادر زدن جلوی سایپا ست اگه فردا فاکتور نشم
محمد 19مهر : من فردارو هم صبر میکنم فاکتور شدم شدم اگه نشدم چون بهشون گفتم که اگه فاکتور نکنید جلوی معاونت فروش چادر میزنم می مونم اونجا هرکی هم خواست میتونه بیاد مهمون من
محمد 19مهر : اگه راست باشه که 21مهر سفید مشکی فاکتور کردن پس اون موقعه احتمالا بامن لج کردن دیگه منم فاکتور نمیکنن
شاهین تیگو 7 : من‌ .تیگو 7 ثبتنام‌ آذر مدل 404 خورد و قبل از عید فاکتور شد و بیمه و سند و .. دیون هم تعلق نگرفت.‌ واقعا متاسفم که برای بقیه همچین اتفاقی افتاده و اصلا بابت خودم خوشحال نیستم .و پشیمانم از خریدم .در پایان هم بگم هنوز ماشینم مجوز نخورده
شاهین تیگو 7 : قشنگ معلومه هیچ کاره ای و اومدی به ریش مردم میخندی .یه کاربر پوچ که اصلا نمیدونه ماشین های مدیران خودرو چی هستن قیمتشون چقدره فقط به حالت مسخره پیام مینویسه
سمند موتور جدید 13 خرداد : سلام من امروز وارد میز خدمت شدم و یه مرحله برگشته عقب بعد رفتم واریز وجه اونجا زده برام 29620 تومن زده برام پرداختش کردم بعد رفت رو فاکتور شدن دوستان برید چک کنید امروز عصر برگشت عقب
Amir : باسلام یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم مازاد هزینه سنسور کمربند رو بیست وپنجم پرداخت کردم بیست وهفتم پلاک شدم امروزبیست وهشت اردیبهشت تحویل گرفتم سفید سقف فلز گیربکس DAE چراغ ها مدرن رینگ آلومینیوم تحویل ازنمایندگی 1113 اتوبان رسالت ممنون از همه دوستان که توسایت اطلاع رسانی میکنن
مریم : سلام،فروش فوری تحویل 11 خرداد سقف فلز کسی فاکتور اینا شده تاحالا؟؟
MMD arrizo 5 fl : https://www.karzar.net/221608 برید امضا کنید
دنا : من اعتماد نمیکنم صحبت یک میلیارد پول که باید به حساب باید به حساب یه نفر دیگه بریزی تا اون بریزه تو حساب کارخانه .