راهکار شکایت از خودروسازان

راهکار شکایت از خودروسازان

 اقتصادنیوز نوشت: مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
در مقطع فعلی که خودروسازان خواستار افزایش قیمت هستند، مردم همچنان متصورند که در دوره پساتحریم بازار خودرو شاهد کاهش قیمت است و روند قیمت‌گذاری با سطح قدرت خرید آنها برابر می‌شود. در حالی که بارها دولتمردان و سیاستگذاران متذکر شده‌اند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعمیق کاهش تقاضا برای خرید خودرو در حالی جریان گرفته که بیشتر کارشناسان نارضایتی مشتریان را نبود کیفیت لازم خودروهای داخلی می‌دانند. این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان نیز بارها از نحوه خدمات نمایندگی‌ها، شرایط فروش و عملکرد فروش شرکت‌های خودروسازی نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. از نگاه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بعد از این نارضایتی به قیمت‌گذاری برمی‌گردد و بعد دیگر آن کیفیت محصولات است.
 
تا جایی که به تازگی دبیر هیات حل اختلاف خودرویی از صدور رای به نفع مشتریان در هفت پرونده شکایت از خودروسازان خبر داده است. عباسعلی غیاثی اظهار کرده که براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های مشتریان از ارایه خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون 10 پرونده شکایت از خودروسازان به این هیات ارسال شده است، خاطرنشان کرده از این تعداد در هفت پرونده رای به پرداخت خسارت از سوی خودروساز یا تعویض خودرو صادر شده، در یک پرونده رای به نفع خودروساز صادر و رسیدگی به دو پرونده نیز به دلیل انصراف شاکیان متوقف شده است.
 
دبیر هیات حل اختلاف خودرویی ادامه داد: عدم پرداخت جریمه خواب خودرو از سوی واحد خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز و تصادف خودرو به دلیل عیب فنی، از جمله موارد مطرح در شکایت مشتریان بوده که منجر به صدور رای به نفع شاکیان شده است.
 
او افزوده است: طبق قانون، این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی اداره کل رسیدگی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط به عنوان رییس هیات، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و رای اکثریت اعضاء ملاک عمل است.
 
غیاثی خاطرنشان کرده انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به عنوان مسوول تشکیل هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
 
او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند، تصریح کرده که این وزارتخانه پس از بررسی و تشخیص، پرونده‌هایی که نیاز به رسیدگی در هیات حل اختلاف دارند را به این هیات ارسال می‌کند.

منبع

خبر آنلاین

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
16

وقتی تولید کننده.فروشنده.متشاکی و رسیدگی کننده یه نفر باشه . این بازیها مسخره به نظر میرسه . تا الان که فروش خوبی داشتید و مردم خون گریه میکردند کجا بودید . الان که گرفتار شدید به آب و آتیش میزنید . نخیر آقا با این چیزا دیگه مردم گول نمیخورند . چون بارها این مدل بازیهای شما را دیدیم . برید ماشین به روز و به قیمت تولید کنید بعد بیاید با مردم صحبت کنید
16:47  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
حق طلب
25

مگه خودتون نمیبینین خودروها رو با بالاترین قیمت بدون کیفیت وایمنی به مردم دارن میفروشن
شما خودتون باید پیش قدم بشین ودر این کارخونه هارو گل بگیرین ونه اینکه صبر کنین شاید کسی بیاد بخاطر ایرادی در خودرو ویا بدرفتاری فروشندگان ونمایندگیها بیشتون شکایت کنن وبعد شمارسیدگی بکنین که اونم با ارسال به شورای حل اختلاف وامثال اون به طوری میپیچونینو.اگه واقعا میخواین کاری بکنین خودتون باید پیش قدم بشین تا مردم بهتون اعتماد کنن
بعدشم باید به کجااا؟؟؟!!! شکایت کنیم ؟؟؟!!!
همونجایی که مسئولینش هر توهینی به مردم میکنن !!!؟؟؟
شمارو بخدا بجای این حرفها و کارهای عجیبو غریب کودکانه. جلو سود جویی خودروسازان داخلی ووارد کنندگانو بگیرین. انتقال تکنولوژی بدین وخودروی با کیفیت روز تولید کنین. تعرفهء بیجای گمرکی رابردارین تابازار به معنای واقعی رقابتی بشه.ملت هیچی از شما نمیخوان.فقط وظیفتونو درست انجام بدین همین
هیچ چیزی فرای مسئولیت شما وحق خودمون ازتون نخواستیمو نمیخوایم
تا امام زمان عج نیاد اوضاع ما وشما همینه
12:22  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
feri
23

ما میگیم 405 و پراید نمیخوایم میگن بیاید شکایت کنین قطعش کیفیت نداره.

ضمناً دولتمردان قیمت نمیذارن، مصرف کنندس که قیمتو تعیین میکنه(یه نگاه به بازار بندازین تا از خواب پا شین)
12:09  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ریحانه : مبارکتون باشه ولی چطور تحویلی اسفند رو زنگ نزدن تحویلی فروردین رو تماس گرفتن واسه تحویل شرایط خاصی داشتین؟
مسعود خزایی : با سلام لطفا جهت اطلاع بیشتر با این شماره تماس بگیرید
X5 : سلام دوستان امروز رفتم بیمه یکی از دوستام شماره شاسی ماشین رو دادم زد تو سیستم میگفت یک ماه از بیمه گذشته ولی از ماشین خبری نیست حداقل میخواین ماشین رو دیر تحویل بدیم دیرتر بیمه کنید حق مصرف کننده ضایع نشه
Mahsa : J4 طوسی تهران سه شنبه زنگ زدن که شنبه بریم تحویل بگیریم الانم توی نمایندگی رفیعی نشستیم واسه نصب آپشن و تحویل انشالله همه تحویل بگیرن به زودی
Area x5 مشکی : ثبت نامی آذر x5 مشکی نمایندگی کرج واسه منم امروز زنگ زدن واسه فردا برم تحویل بگیرم
ریحانه : مبارکتون باشه ولی چطور تحویلی اسفند رو زنگ نزدن تحویلی فروردین رو تماس گرفتن واسه تحویل شرایط خاصی داشتین؟
X5 : سلام دوستان امروز رفتم بیمه یکی از دوستام شماره شاسی ماشین رو دادم زد تو سیستم میگفت یک ماه از بیمه گذشته ولی از ماشین خبری نیست حداقل میخواین ماشین رو دیر تحویل بدیم دیرتر بیمه کنید حق مصرف کننده ضایع نشه
امین : سلام این محمد دو پهلو صحبت میکنه به خبرایی داخل سایپا هست ک نمیخان رسانه ای بشه
امین : دوستان این محمد با سایپاست میخاد کاری کنه تجمع نشه یه خبرای داخل شرکت هست ک نمیخان رسانه ای بشه.
Shahin : حتما از سایپا هستی ک خبر افزایش قیمت داری شما خودتون میخاین افزایش بدی دیگ تجمع رو بهانه نکن تو داری پیشاپیش انگاربقیه رو آماده میکنی برای گرون کردن ماشیناتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نرگس : سلام دوستان ماشین ما بالاخره امروز فاکتور شد پلاک هم شد ولی سود تاخیر که 9 تومن هست رو یه کاری کردن که فقط 1400 بهمون میدن خیلی زرنگن
پذیرش 21 آبان1403 : سلام.من دقیقا 83 روز طول کشید از زمان نسویه حساب تا زمان تحویل خودرو
صادق 207خرداد : دوستان کسی تجربه تحویل خودرو از ایستگاه راه آهن داره؟خودروهایی که با ریل میفرستن خیلی طول میکشه تا دوباره بخان بفرستن نمایندگی،ممنون میشم کسی تجربه ای داره راهنمایی کنه
سایناتکمیل وجه 29 بهمن : مبارکه . لطفا بگین کی فاکتوروپلاک شدین وکی چراغ تحویلتون روشن شدوکی پیام اومد؟
رانا پلاس : سلام 14خرداد کسی فاکتور شده
زهرا : سلام 17 خرداد فاکتور شدید؟
29 بهمن خوزستان : سلام دوستان الان کارخانه کاشان هستم اومدم واسه تحویل حضوری به حدی ماشین داخل پارکینگ هاشون هست که بعضیاشون اصن معلومه حداقل یکسال خاک میخورن به زودی بقیه هم به دستتون میرسه موفق باشید 🙏🏻
فرهاد : ای کسانی که بدخواه شرکت محترم مدیران خودرو هستید یک سری به نمایندگی های این شرکت عزیز بزنید تا به حقانیت و بزرگواری این شرکت جلیل القدر پی ببرید تا دست از این رفتار خود بردارید درود بر شرکت محترم مدیران خودرو
سورن پلاس موتور جدید : سلام آقا علی طرح عادی 90 روزه یا پیش فروش بودی؟ رنگ سفید بود ب سلامتی؟
بشیر : سفید قرمز- آذر رو بعضی هاتون فاکتور شدن ، طرح مادران هم آذر ی ها فاکتوری دارند، ربطی به شکایت نداره، ولی موافقم شکایت کنید من خودم 5 شکایت زدم