راهکار شکایت از خودروسازان

راهکار شکایت از خودروسازان

 اقتصادنیوز نوشت: مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
در مقطع فعلی که خودروسازان خواستار افزایش قیمت هستند، مردم همچنان متصورند که در دوره پساتحریم بازار خودرو شاهد کاهش قیمت است و روند قیمت‌گذاری با سطح قدرت خرید آنها برابر می‌شود. در حالی که بارها دولتمردان و سیاستگذاران متذکر شده‌اند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعمیق کاهش تقاضا برای خرید خودرو در حالی جریان گرفته که بیشتر کارشناسان نارضایتی مشتریان را نبود کیفیت لازم خودروهای داخلی می‌دانند. این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان نیز بارها از نحوه خدمات نمایندگی‌ها، شرایط فروش و عملکرد فروش شرکت‌های خودروسازی نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. از نگاه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بعد از این نارضایتی به قیمت‌گذاری برمی‌گردد و بعد دیگر آن کیفیت محصولات است.
 
تا جایی که به تازگی دبیر هیات حل اختلاف خودرویی از صدور رای به نفع مشتریان در هفت پرونده شکایت از خودروسازان خبر داده است. عباسعلی غیاثی اظهار کرده که براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های مشتریان از ارایه خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون 10 پرونده شکایت از خودروسازان به این هیات ارسال شده است، خاطرنشان کرده از این تعداد در هفت پرونده رای به پرداخت خسارت از سوی خودروساز یا تعویض خودرو صادر شده، در یک پرونده رای به نفع خودروساز صادر و رسیدگی به دو پرونده نیز به دلیل انصراف شاکیان متوقف شده است.
 
دبیر هیات حل اختلاف خودرویی ادامه داد: عدم پرداخت جریمه خواب خودرو از سوی واحد خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز و تصادف خودرو به دلیل عیب فنی، از جمله موارد مطرح در شکایت مشتریان بوده که منجر به صدور رای به نفع شاکیان شده است.
 
او افزوده است: طبق قانون، این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی اداره کل رسیدگی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط به عنوان رییس هیات، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و رای اکثریت اعضاء ملاک عمل است.
 
غیاثی خاطرنشان کرده انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به عنوان مسوول تشکیل هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
 
او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند، تصریح کرده که این وزارتخانه پس از بررسی و تشخیص، پرونده‌هایی که نیاز به رسیدگی در هیات حل اختلاف دارند را به این هیات ارسال می‌کند.

منبع

خبر آنلاین

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
16

وقتی تولید کننده.فروشنده.متشاکی و رسیدگی کننده یه نفر باشه . این بازیها مسخره به نظر میرسه . تا الان که فروش خوبی داشتید و مردم خون گریه میکردند کجا بودید . الان که گرفتار شدید به آب و آتیش میزنید . نخیر آقا با این چیزا دیگه مردم گول نمیخورند . چون بارها این مدل بازیهای شما را دیدیم . برید ماشین به روز و به قیمت تولید کنید بعد بیاید با مردم صحبت کنید
16:47  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
حق طلب
25

مگه خودتون نمیبینین خودروها رو با بالاترین قیمت بدون کیفیت وایمنی به مردم دارن میفروشن
شما خودتون باید پیش قدم بشین ودر این کارخونه هارو گل بگیرین ونه اینکه صبر کنین شاید کسی بیاد بخاطر ایرادی در خودرو ویا بدرفتاری فروشندگان ونمایندگیها بیشتون شکایت کنن وبعد شمارسیدگی بکنین که اونم با ارسال به شورای حل اختلاف وامثال اون به طوری میپیچونینو.اگه واقعا میخواین کاری بکنین خودتون باید پیش قدم بشین تا مردم بهتون اعتماد کنن
بعدشم باید به کجااا؟؟؟!!! شکایت کنیم ؟؟؟!!!
همونجایی که مسئولینش هر توهینی به مردم میکنن !!!؟؟؟
شمارو بخدا بجای این حرفها و کارهای عجیبو غریب کودکانه. جلو سود جویی خودروسازان داخلی ووارد کنندگانو بگیرین. انتقال تکنولوژی بدین وخودروی با کیفیت روز تولید کنین. تعرفهء بیجای گمرکی رابردارین تابازار به معنای واقعی رقابتی بشه.ملت هیچی از شما نمیخوان.فقط وظیفتونو درست انجام بدین همین
هیچ چیزی فرای مسئولیت شما وحق خودمون ازتون نخواستیمو نمیخوایم
تا امام زمان عج نیاد اوضاع ما وشما همینه
12:22  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
feri
23

ما میگیم 405 و پراید نمیخوایم میگن بیاید شکایت کنین قطعش کیفیت نداره.

ضمناً دولتمردان قیمت نمیذارن، مصرف کنندس که قیمتو تعیین میکنه(یه نگاه به بازار بندازین تا از خواب پا شین)
12:09  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مرداد x5 پژمان7 : سلام دوستان..کسی میدونه ماشین ما کی شاسی میشه ؟ 29 مرداد 1404 ، 90 روزه نقدی تحویل سیستمی 17 آذر بوده و لی هیچ خبری نیست
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : مشهدx5 ,ممنونم برادر ایشالا واسی تمام دوستان ماشین رو تحویل بگیرن راحت بشیم از این بلاتکلیفی
مرداد x5 پژمان7 : سلام دوستان..کسی میدونه ماشین ما کی شاسی میشه ؟ 29 مرداد 1404 ، 90 روزه نقدی
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : X5مشکی چشم حتما
مهدی پلاس 15 اردیبهشت : اردیبهشت تا 30 ام وقت تعقیر رنگ داره اگه خبری بشه از یکم دی به بعد شروع میکنن
امیر‌‌شاهین‌البرز🌹 : سلام دوستان.همین‌الان‌فاکتور‌شدم.پذیرش20آذر1403.وتکمیل‌وجه‌وتبدیلی‌به‌جی‌ال‌در26خرداد1404و4روز‌پیش‌تبدیل‌به‌رنگ‌مشکی‌زدم‌نمیدونم‌الان‌برام‌نوشته‌سفید‌شیری.شماره‌پذیرشم🌹🌹120693. این‌شب‌یلدایی‌خیلی‌خوشحال‌شدم.خداکنه‌شما‌هم‌فاکتور‌بشید.امیر‌از‌کرج
رضا x5 : سلام‌، دوستان کسی x5نقدی تیر ماه تحویل گرفته،من ده اذر تا الان‌تو ارسال مدارکم،هر روز هم زنگ‌میزنم میگه تو صف بارگیری
سروش ۱۴ اردیبهشت : سلام از دوستان اردیبهشتی امروز شنبه کسی فاکتور شد؟
کارن : اونهای که‌ فاکتور شدن شماره پذیرش بزارن ممنون میشم؟؟؟؟؟
شیخ : در جواب محمد.: اونو تا تهش نمیخوره 🤣
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدرضا : سلام دنا اتو اپشنال پیش فروش تحویل بهمن رنگ سفید کسی هست فاکتور شده باشه؟
علی آبادان : سلام دوستان سایپا طرح پیش فروش ساینا برای آخرسال آینده باپیش 250تومن داره کسی میدونه ارزش ثبت نام داره یانه ؟ممنون م
تبگو 7 : معمولا3 تا 4 روز بعداز بیمه پلاک میشه.ولی بعضی ها بیشتر از دو هفته هم بوده پلاک نشده
پیش فروش 30 بهمن : مبارک باشه منم پیش فروش دنا اتومات واریز اولم 27 مهر و واریز دومم 2 آذر بوده اما فاکتور نشدم رنگ سفید.
سارینا 207 پانا دی : به مریم ، سلام اگه دعوتنامه صادر شده دیگه افزایش قیمت به شما نمیخوره نگران باش
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : سلام، داداش خدا راشکر، منم تحویل 30 بهمن هستم واریز اول 22 مهر تکمیل وجه 4آذر، هنوز فاکتور نشدم،فکر کنم دنده ای ها بعد اتومات ها فاکتور بشن
مهندس : سلام دوستان سایپا از تحویل چند ماه عقبه؟؟الان بچه های تحویل چه ماهی دارن فاکتورمیشن؟ممنون میشم راهنمایی کنید
207 تحویل آذر : ماشین من نمایندگی عاکف قرنی هستش صبح زنگ زدم گفت یاتااخر هفته یا اوایل هفته آینده تحویل میدن بهتون
حامد کلهر : سلام خوبید آقای بهرام من 25 مرداد تکمیل وجه کردم برای کوییک جی ایکس ال . تماس گرفتم گفتن جی ایکس ال تا 24 مرداد فاکتور شده باید صبر کنید .
اسی : تکمیل وجه 14 مهر طرح جوانی جمعیت کی فاکتور میشه